Soittasitko akalle jonka kans mies petti sua?
Tää akka iskeny mun miehen ja ukko lähteny pettäjän tielle. Nyt haluaa jatkaa mun kans ja laitto välit poikki toiseen naiseen, meillä 13 ja 15 vuotiaat lapset. Mietin että olenko hullu jos annan anteeksi, mutta päätin yrittää. Nyt mietin että soittasinko sille akalle ja tekisin selväksi missä mennään niin ei tarvi toiveita sen elätellä? Jos soittasit mitä sanoisit?
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kuitenkin perimmäinen ajatukseni on saada sitä faktatietoa, jos tää toinen nainen kertoisi, kun mieheenihän ei enää ole luottamista. Jos ovat vielä olleet yhteydessä, niin kamat samantien pihalle, mutta jos todella suhde loppunut niin voin vielä harkita asiaa. Ehkä avaukseni oli sekava, mutta ihmettelen mieheni käytöstä, että kotona muka kaikki hyvin ja panostanut parisuhteeseen ja kuitenki hypännyt vieraissa.
Ap
Voit varmaan miehes kanssa sotkunne selvittää kahdestaan, ei tarvi kolmatta osapuolta sotkea asiaan mukaan koska se on teidän parisuhde jota MIEHESI on rikkonut. EI tämä nainen.
Kukahan kolmas osapuoli on sotkenut, ja kenen asioita???
Ei kukaan mieskään YKSIN petä, siinä on toinenkin osapuolinen ja syyllinen. Miksei ap voisi selvittää asiaansa naisen kanssa? Todellakin voi. Ei se pettäjänainen siinä mikään syytön ole, vaan ihan tietoisesti mennyt rikkomaan kahden ihmisen välistä suhdetta. Ja juu, kyllä se mieskin on syyllinen, sitä en sano ettei olisi. Mutta naurettava tuo sinun kommenttisi. Ihan kuin sillä naisella ei olisi mitään vastuuta tilanteesta. Tietenkin on, ja tietoisesti mennyt tunkemaan kahden ihmisen väliin. Siitä voi olla seurauksia, sorry vaan. Esim tällainen puhelinsoitto. Taitaa olla aika monta pettäjää täällä linjoilla, vastauksista päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle soitti petetty vaimo. Ei muuttanut mitään. Suhde jatkuu vieläkin. Saivat toisen adoptiolapsen ja itsekkin yhden biolapsen sain,mutta tuon miehen kanssa yhä pidetäään yhteyttä. Kivittäkää vaan.
Kuvottavaa. Oletko ylpeä itsestäsi? Eli mies jäi kiinni pettämisestä, ja jatkoitte pettämistä senkin jälkeen? En voi ymmärtää miten tuollainen ihminen voi katsoa itseään peilistä??Kerro, ihmeessä.
Oikein hyvin,kiitos kysymästä. Milemmat saamme sen mitä haluamme ja puolisoiltammeyhteinen aikamme ei ole mitään pois-päinvastoin. Kummankaan liitto ei ole vaarassa. Pidämme toisistamme, kutta haluamme jatkaa jo lastenkin takia ihan hyviä liittojamme, lähinnä seksin takia molemmilla tämä suhde. Ja kai tässä melekin 11vuoden aikana ollaan jollain tasolla kiinnytty toisiimme.
Oletpa omahyväinen. Etkö tiedosta että lapset vaistoavat tällaisen salaisuuden, ja jossain vaiheessa jäätte kuitenkin kiinni. Lasten suhde sinuun on siinä vaiheessa menetetty, eivät koskaan tule luottamaan sinuun. Mutta onnea valitsemallasi tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kuitenkin perimmäinen ajatukseni on saada sitä faktatietoa, jos tää toinen nainen kertoisi, kun mieheenihän ei enää ole luottamista. Jos ovat vielä olleet yhteydessä, niin kamat samantien pihalle, mutta jos todella suhde loppunut niin voin vielä harkita asiaa. Ehkä avaukseni oli sekava, mutta ihmettelen mieheni käytöstä, että kotona muka kaikki hyvin ja panostanut parisuhteeseen ja kuitenki hypännyt vieraissa.
Ap
Voit varmaan miehes kanssa sotkunne selvittää kahdestaan, ei tarvi kolmatta osapuolta sotkea asiaan mukaan koska se on teidän parisuhde jota MIEHESI on rikkonut. EI tämä nainen.
Mies tämän NAISEN KANSSA, on rikkonut parisuhteen. Miksi naisen voisi vain pestä kätensä tässä tilanteessa? Varmasti on tiennyt että mies on varattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle soitti petetty vaimo. Ei muuttanut mitään. Suhde jatkuu vieläkin. Saivat toisen adoptiolapsen ja itsekkin yhden biolapsen sain,mutta tuon miehen kanssa yhä pidetäään yhteyttä. Kivittäkää vaan.
Kuvottavaa. Oletko ylpeä itsestäsi? Eli mies jäi kiinni pettämisestä, ja jatkoitte pettämistä senkin jälkeen? En voi ymmärtää miten tuollainen ihminen voi katsoa itseään peilistä??Kerro, ihmeessä.
Oikein hyvin,kiitos kysymästä. Milemmat saamme sen mitä haluamme ja puolisoiltammeyhteinen aikamme ei ole mitään pois-päinvastoin. Kummankaan liitto ei ole vaarassa. Pidämme toisistamme, kutta haluamme jatkaa jo lastenkin takia ihan hyviä liittojamme, lähinnä seksin takia molemmilla tämä suhde. Ja kai tässä melekin 11vuoden aikana ollaan jollain tasolla kiinnytty toisiimme.
Oletpa omahyväinen. Etkö tiedosta että lapset vaistoavat tällaisen salaisuuden, ja jossain vaiheessa jäätte kuitenkin kiinni. Lasten suhde sinuun on siinä vaiheessa menetetty, eivät koskaan tule luottamaan sinuun. Mutta onnea valitsemallasi tiellä.
Johan ne jäi kiinni
Minun mielessä ei ole mitään vikaa, tuosta yhestäkin ukosta siskoni varoitti ja sanoi että iskenyt muitakin naimisissa ollessaan ja ahdisteleva tyyppi! En voi sille mitään että olin vielä nii n lapsellinen että uskoin psykopaatti miestä. Hän siis jätti eropaperit postiin minun nähteni,näin siis kun posti tippui. Hän siis maipuloi minua uskomaan etten tee mitään väärin aj se oikeasti eroaa. Kun olen itse sinkku saan siis olla vapaasti kenen kanssa vaan.
Ja tuossa yhdessä tapauksessa miehellä oli siis ihan suomi24:ssä profiili kuavn kanssa missä luki että on sinkku. Mistä minä olisin voinut tietää ettei ole?. Vakuutti olevansa ja kävimme myös ulkona. Taas sama juttu,koska minä olin vapaa niin sain tietenkin olla treffeillä. Onneksi kaikki päättyi hyvin ja sain kaikki seksivonkaus viestit lähetettyä vaimolle. uskon että tämä tapaus olisi saattanut vaikka fyysisesti käydä minuun käsiksi jos olisi sen mahdollisuuden saanut päästä olemaan kahdenkesken kanssani.
Niin tuostajäi pois tapaukset: esimerkiksi kaksi miestä ( naimisissa olevavaa) ehdotellut suomi24:ssä seksiä.Kertoneet avoimesti olevansa naimissa, mutta kun olen niin kaunis jne. Näitä tapauksia ollut lukuisia muitakin.
Olen todella onnellinen kun minun lapsen ei tarvitse kärsiä näistä psykopaattiukoista ja hän saa kasvaa turvassa ilman parisuhteiden riitelyä ja ilman vkivaltaisetn ukkojen uhkaa. Hänestä tulee tasapainoinen ja ymmärtää ett äketään naista ei saa noin kohdella.
Ja todellakin yhdessä tapauksessa eräs avovaimo soitti että avomies oli kynyt naisen kimppuun fyysisesti kun nainen oli läytänyt min ja lukuiten muiden naisten yhteistiedot ja petollinen mies oli selvinnyt. Onneksi en koskaan lähtenyt ukon mökille mukaan,ties vaikka olisi minunkin kimppuun käynyt.
Olen sinkku mutta minuun ja lapseeni kukaan ei koske. Siitä en ole teille varatuille kateellinen joiden ukot pettää!! Edelleen olen 50kg ja takuulla ketää miestä en väkisillä houkutellut vaikka teidän naimisissa olevien on sitä vaikea hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Minä olin toinen nainen tietämättäni varatulle miehelle. Tämän miehen puoliso soitti tapauksesta kuultuaan minulle 2 kertaa, vaati tapaamista (johon valitettavasti suostuin) ja 3 kuukautta myöhemmin soitti uudelle kumppanilleni ja sanoi uskovansa minun pettävän puolisoni taas hänen miehensä kanssa.
En suosittele.
Miten niin tietämättäsi? Etkö ottanut selvää?
No petitkö? Vai oliko miehen vaimo oikeassa?
En ole hän, mutta ei todellakaan tullut mieleen tehdä jotain salapoliisityötä. Nyt maailma on karaissut enkä luottaisi enää.
Totta. Olin (olen yhä) nuori, tyhmä ja naiivi, ja uskoin tätä paria vuosikymmentä minua vanhempaa miestä, kun hän sanoi eronneensa vastikään. En halunnut häneltä kuin seksiä, mallia fwb, mutta ei minulla olisi muutenkaan tullut mieleen epäillä miehen sanaa.
Minä olin naiselle solidaarinen ja aukottoman rehellinen. Vastasin jokaikiseen kysymykseen mitä hän esitti, empimättä. Suostuin jopa tapaamaan keskellä yötä tämän pariskunnan samana päivänä kun asia paljastui (nainen soitti minulle ja kysyi suoraan, onko meillä suhde) miehen asunnossa ja otin kahden tunnin häpäisyn vastaan. Kuuntelin miehen puolisolleen sepittämiä tarinoita siitä, miten olin houkutellut hänet pettämään, rakkaudentunnustuksia ja oikaisin valheista välittömästi jokaisen. Nainen ei uskonut minua.
Nyt olen kuitenkin vähemmän naiivi. Sain lutkan maineen ilman syytä, kiitos tämän miehen ja hänen puolisonsa, joka levittää tätä puhetta pitkin pitäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on soitettu ja rouva vaati tapaamista. Minäkin olin naimisissa, toisen miehen kanssa ei ollut ollut seksiä, mutta henkinen yhteys sitäkin vahvempi, mieskin myönsi vaimolleen rakastuneensa minuun.
No rouva alkoi raivota hullun lailla saman tien. Minä pysyin tosi rauhallisena, tuijotin häntä silmiin kuunnellen tuota purkausta. Kun hän lopetti hetkeksi, sanoin nätisti, että olen tosi pahoillani ja toivon heidän perheelleen ja parisuhteelleen pelkkää hyvää eikä aikomukseni ollut rikkoa heidän perhettään.
Se tuli rouvalle ihan puskista. Hän hikeentyi täysin, että "luuletko olevasi tässä niskan päällä?" Sanoin, ettei kukaan ole. Pidin koko ajan pään kylmänä. Se oli tuolle naiselle pahinta, koska hän luuli saavansa minut haukuttua maan rakoon ja itkemään.
Sanoin, että pidä miehestäsi hyvää huolta, että hän on hyvä mies ja hyvä isä. Senkin rouva myönsi ja lopulta jo pyysi minua kylään joskus.
No suhde mieheen loppui siihen, mutta rouva ei kestänyt epäilyksiään ja alkoi tapailla toista miestä salaa. Jäi siitä kiinni ja muutti pois. Myöhemmin vuosien päästä minäkin erosin tahollani ja sattumalta törmättiin tuon entisen salarakkaani kanssa. Nyt olemme olleet 12 vuotta naimisissa. Mies on pettänyt pari kertaa, mutta se ei minun maailmaani kaada, olen jo viisikymppinen, aikuinen nainen.
Tuo minulle soittanut rouva on yksin monen epäonnistuneen suhdevirityksen jälkeen.
Mies on pettänyt pari kertaa??? Varsinainen helmi.
Mietin ihan samaa 😂 haha
Ja mies on pettänyt 2 kertaa eikä yhtään häiritse? Eli mies saa kävellä ylitsesi eikä haittaa vai? Mua nyt huolettaa mikä juju tässä parisuhteessanne on... Et vaikuta siltä ihmiseltä että pitäisit itsestäsi huolta vaa annat miehen tehdä mitä lystää... Aikuisuus, no luokitellaanko aikuiseksi jos ei pidetä omia rajoja? Kyyniseltä kuulostat 🤔
Siis muutenkin minun mielestäni olisi paras jos opetatte niitä miehiänne kohtelemaan naisia paremmin ,sekä sinua että muita.
Silloin myös mies kunnioittaa sinua enemmän etkä vaikuta kateelliselta elähtäneeltä vaimolta/avoivaimolta joka on kuin noita ja epäsosiaalinen muita naisia kohtaan ja kateellinen kauniille naisille joita mies iskee.
Mies ikäänkuin näkee sinut prinsessana/kuningattarena kun asenteesi olisi enemmän sellainen että ukko saa alkaa kohtelemaan naisia hyvin ja lopettaa huono käytös. Myös sinä muutut enemmän sellaiseksi miehen silmissä joka olit suhteen alkuaikoina. Mietipä kun sinkkuna vielä ollessaan tyttökavereiden kanssa joku varattu tuli siihen tunkee ittiä ( miehellä sormus tai sanoo et varattu) ja ystävän kanssa totesit että " vaihdetaan paikkaa kun täällä on vaan varattuja", vaadit vielä silloin et miehet kohtelee naisia hyvin?.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mies tämän NAISEN KANSSA, on rikkonut parisuhteen. Miksi naisen voisi vain pestä kätensä tässä tilanteessa? Varmasti on tiennyt että mies on varattu.
Entäs sitten, kun se oma mies menee taas jonkun uuden naisen kelkkaan? Onko se sittenkin sen toisen naisen, eikun kolmannen jne syy? Sitähän ei tiedetä, onko perheen ulkopuolinen tiennyt, että mies on varattu. Itse olen haksahtanut mieheen, joka esitti eronnutta. En varmana olisi haksahtanut, jos olisin tämän tiennyt. Olen tajunnut kuinka paljon ihmiset valehtelee. On miehiä, jotka valehtelee nimensä, ammattinsa, asuinpaikkansa, ikänsä, siviilisäätynsä ja yleensä ihan kaiken. Mitä hyötyä alkaa kinaamaan jonkun suhteen ulkopuolisen ihmisen kanssa, jota ei tosiaankaan kiinnosta jonkun pokansa perheongelmat. Mitä petetty osapuoli muka voittaa? Yrittääkö hän "opettaa" sitä vierasta naista jossain asiassa? Näpäyttää? Miten se parantaa suhdetta?
Yksi keino olisi päästä asian yli olisi mennä perheneuvontaan ja keskustelemaan terapiaan, jotta petetty osapuoli tulee kuulluksi ja tuskansa ja pelkonsa puretuksi ja mieskin ymmärtäisi mitä on tehnyt ja siinä olisi hyvä tilaisuus miettiä, millä ehdoin vielä haluaa jatkaa suhdetta, jossa loukataan noin paljon toista, ja romutetaan luottamus ja turvallisuudentunne. Itse en voisi mitenkään pyyhkäistä tuollaista maton alle, pelko ja epäluottamus jää ja nakertaa suhteen hajalle.
Ehdottomasti kannattaa soittaa ja kysyä vinkkejä makuukammarin puolelle. Olisihan se mukava yllätys kun ukko saisi samat erikoistemput myös kotimakkariin, eikä niitä varten tarvitsisi aina rakastajatarta tavata. Tietysti tiedustelu kannattaa tehdä melko huomaavaisesti, kun onhan se vähän tungettelevaa udella toisten erikoistaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole mitään parisuhdetta eikä tule olemaan, joten riitänee että pysyn poissa lasten elämästä. Ystäviä ollaan enkä olisi valinnut mitään osaa tästä, jos ihan alkuun olisin tiennyt statuksen.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa soittaa ja kysyä vinkkejä makuukammarin puolelle. Olisihan se mukava yllätys kun ukko saisi samat erikoistemput myös kotimakkariin, eikä niitä varten tarvitsisi aina rakastajatarta tavata. Tietysti tiedustelu kannattaa tehdä melko huomaavaisesti, kun onhan se vähän tungettelevaa udella toisten erikoistaitoja.
Eiköhän se vaimo olisi halutessaan tehnyt ne temput jo aikanaan. Ja jotkut ukot saalistavat uutta, vaikka vanhakin toimii.
En soittaisi, enkä soittanut. Laittaisin miehen itse soittamaan suhteen jatkumisen ehtona. Oma eksä kun jäi kiinni, päätimme lopulta jatkaa suhdetta pettämisestä huolimatta. Parin viikon kuluttua kriisistä toiselta naiselta tuli varovainen tekstiviesti tyyliä "mikä tilanne ja voidaanko tavata", jonka mieheni minulle omatoimisesti heti näytti. Koska en luottanut, enkä voinut olla varma, etteikö yhteydenpito olisi jatkunut, pyysin miestä soittamaan naiselle heti kaiutin päällä ja kertomaan, mikä on tilanne, tai suhteemme ei jatku sekuntiakaan. Mies soitti, kertoi naiselle katuvansa sivusuhdetta ja haluavansa, ettei nainen ole enää koskaan häneen yhteydessä. Nainen alkoi itkeä ja puhelu päättyi toisen naisen kannalta melko kiusallisesti. Teko oli minulle tärkeä osoitus miehen hyvistä aikeista jatkossa.
Erosimme myöhemmin, koska päädyin lopulta itse pettämään miestäni ja huomasin, etten tuntenut teostani katumusta, surua tai mitään muutakaan. Miehen sivusuhde oli rikkonut enemmän kuin alkuun ymmärsin, ja ymmärretty rakkauden kuolleen, jätin hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pieni, monessa tapauksessa miehen suhde on kestänyt jo vuosia, miksi ihmeessä se siihen loppuisi että vaimo saa tietää? Eihän kukaan sentään niin hölmö ole että jättäytyisi tahallaan kokonaan ilman naista tilanteessa jolloin avioero on mahdollinen, ehei, vaan silloin pidetään entistä tiukemmin kiinni siitä toisesta naisesta. Ehkä hetkeksi voidaan sopia että nähdään eri paikassa mutta muuta vaikutusta näillä vaimojen ryöpytyksillä harvoin on.
Vierailija kirjoitti:
En soittaisi, enkä soittanut. Laittaisin miehen itse soittamaan suhteen jatkumisen ehtona. Oma eksä kun jäi kiinni, päätimme lopulta jatkaa suhdetta pettämisestä huolimatta. Parin viikon kuluttua kriisistä toiselta naiselta tuli varovainen tekstiviesti tyyliä "mikä tilanne ja voidaanko tavata", jonka mieheni minulle omatoimisesti heti näytti. Koska en luottanut, enkä voinut olla varma, etteikö yhteydenpito olisi jatkunut, pyysin miestä soittamaan naiselle heti kaiutin päällä ja kertomaan, mikä on tilanne, tai suhteemme ei jatku sekuntiakaan. Mies soitti, kertoi naiselle katuvansa sivusuhdetta ja haluavansa, ettei nainen ole enää koskaan häneen yhteydessä. Nainen alkoi itkeä ja puhelu päättyi toisen naisen kannalta melko kiusallisesti. Teko oli minulle tärkeä osoitus miehen hyvistä aikeista jatkossa.
Erosimme myöhemmin, koska päädyin lopulta itse pettämään miestäni ja huomasin, etten tuntenut teostani katumusta, surua tai mitään muutakaan. Miehen sivusuhde oli rikkonut enemmän kuin alkuun ymmärsin, ja ymmärretty rakkauden kuolleen, jätin hänet.
Tai sitten mies yksinkertaisesti hankki toisen puhelimen ja sopi tästä kotosalla ollessa tapahtuvasta yhteydenotosta naisensa kanssa etukäteen. Eikö tuollainen ylinäytelty teatteri yhtään epäilyttänyt?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin aikanaan mietin, että soittaisin ja mietin jo puhelun ja omat sanani valmiiksi. Se riitti. Ajattelin, että parempi jättää koko nainen huomiotta kokonaan. Ei soittaminen olisi asiaa muuksi muuttanut. Jotkut (niin miehet kuin naisetkin) ovat valmiita hyppäämään sänkyyn kenen kanssa vain eikä siinä millään puheluilla ole mitään merkitystä.
Komppaan tätä. Jospa se salarakas on sen Vihreiden pettäjä toopen eli Toukon uusi Iris rakas, josta on ok panna koko ajan, heti ja kaikkia.
Mitäpä ap tällaiselle Irikselle meinasit sanoa?
Entä minkälainen arvelet olevan reaktio sanoihisi?
Älä soita. Mulle on kerran yhden äijän avokki soittanut. Hän vaati kertomaan "kaiken", koska aikoi tehdä päätöksiä. Kerroin hänelle rehellisesti, että mies oli valehdellut olevansa vapaa ja eronneensa hänestä jo pari kuukautta sitten ja lupasi mulle maat ja mannut. Nainen oli ihan rikki, itki ja selitti aika hämärääkin settiä. Lopetin sen puhelun, kun ajattelin että häntä todnäk vituttaa tulevaisuudessa vain enemmän, kun muistelee mitä on puhunut mulle. He menivät vuoden kuluttua naimisiin mut ovat nyt eronneet.
Miksi sitä toista naista yhtään nappaisi tän vaimon sanomiset, mielipiteet ja "faktat". Kuuntelee korkeintaan ne jorinat ja puhelun jälkeen nauraa räkäsesti kaverinsa kanssa.
Jokaisen tilanne on erilainen, eikä mielestäni aina voida syyttää vain toista naista/miestä tai vaan pettäjää. Jos toinen nainen/mies ei ole tiennyt puolisosta, niin on hän yhtälailla uhri kuin puolisokin. Tällöin hänen ei tarvitse syyllisyyttä asiasta kantaa, eikä kellään ole häntä oikeutta tuomita.
Pettäjä kantaa aina suurimman vastuun asiasta, mutta jos toinen nainen/mies on tiennyt puolisosta tai on jopa petetyksi tulleen lähimmäinen, on mielestäni täysin oikein myös hänen kantaa osansa syyllisyydestä. Tällöin minulla ei ainakaan olisi sympatiaa häntä kohtaan. Tälläinen ihminen omaa yleensä muutenkin heikon moraalin ja on ainakin sisäisesti hyvinkin ruma ihminen. Varsinkin jos hänen historiaansa kuuluu aikaisempia varattujen iskemisiä. Myös toinen nainen/mies on tehnyt tietoisen valinnan aiheuttaa tuskaa puolisolle ja mahdollisesti tuttavalleen/kaverilleen ja mielestäni se kertoo paljon hänen arvomaailmastaan, luotettavuudestaan ja henkisestä tasapainosta. Jotkut ihmiset vain omaavat sellaisia piirteitä että haluavat satuttaa toisia, jotta saavat olonsa paremmaksi. Heitä ei välttämättä ole lapsena rakastettu tarpeeksi ja yrittävät sitä kautta saada hyväksyntää. Tai ovat kateellisia siitä mitä muilla on ja haluavat sen itselleen, kun eivät sitä muualta saa.
Voisin uskoa että yleensä pettäjä saa kyllä kotona kuulla asiasta useasti ja enemmänkin, kuten kuuluukin. Ja ymmärrän myös että monet haluavat kertoa mitä mieltä ovat näistä sivusuhteiden toisista osapuolista ja tämäkin on mielestäni oikeutettua. Itse en laittaisi viestiä jos näin kävisi, vaan säälisin sitä rikkonaista ihmisparkaa. Hän ei kunnioita itseään ja todennäköisesti tämä tulee näkymään hänen ihmissuhteissaan läpi elämänsä.