Miehiä vaikea saada ystäväksi, kun haluavat usein enemmän
Ongelmani on se, että olisin oikein mielelläni ystävä tapaamieni uusien tuttavuuksien kanssa, mutta usein tuntuu että miehet toivovat kenties enemmän.
En tiedä miten sanoisin hienotunteisesti että en ole kiinnostunut/en etsi nyt suhdetta yms. ja MISSÄ VAIHEESSA.. ?? Argh. Vaikea tietää uuden tuttavuuden kanssa että missä menee raja.. Jos tapaa jonkun harrastusten piiristä, voi käydä yhdessä harrastamassa ja kahvilla, mutta mitä kun mies pyytää elokuviin.. Voisin hyvin lähteä ystävänä, mutta pelkään että annan väärän viestin, enkä toisaalta haluaisi sanoa että by the way en ole kiinnostunut romanttisessa mielessä.. Koska ehkä hän ei ole myöskään, jos oletankin vain väärin.
Nyt viimeisen vuoden aikana olen tavannut kaksi miestä harrastusten parista ja olen molempien kanssa tässä ongelmassa. Toisen kanssa kävin pelikentällä ja joskus lenkillä, kahvilla ja lopulta yksi viesti oli niin flirtti että sanoin suoraan että en ole kiinnostunut. Harmi, mutta ystävyys loppui myös siihen.
Nyt olen tavannut uuden tuttavuuden kulttuurin parista ja ollaan tavattu muutama kerta tämän harrastuksen merkeissä, mutta nyt mies pyysi elokuviin.. Mies on itseäni ehkä 5v nuorempi, enkä halua olla muuta kuin ystävä hänen kanssaan. Miten voisin tehdä selväksi oman tilanteeni/ajatukseni ilman että nolaan häntä tai itseäni?
Kommentit (3)
Miesten kanssa ei kannata kaveerata jollei halua niiltä kullia. Ehkä joissain harvoissa tapauksissa jossa nainen ja mies tutustuu "pakosti" esim. töissä/koulussa, siellä voi syntyä sellaista platonisempaa ystävyyttä. Muissa tapauksissa taustalla on aina joku jännite ja vähintään heteromies aina miettii suhteen tai seksin mahdollisuutta.
Huoh.. Olipas surullista luettavaa. Miksi ystävyyden tarvitsee olla niin vaikeaa.
Olen kyllä huomannut että miesten kanssa ystävyys on vaikeaa. Olen myös huomannut että etenkin Suomessa.. Ollaanko täällä sitten etäisempiä, enemmän varuillaan, ja karskimpia..
En jaksaisi juosta karkuun uusia tuttavuuksia, ja antaa sitä kuvaa että en halua/tarvitse ystäviä.. Pitää kai sanoa suoraan jossain välissä, tai yrittää mahdollisimman aikaisin tehdä oma tilanne selväksi ns. ohimennen muun keskustelun lomassa. Ehkä paras vaihtoehto on juuri tämä, tuoda oma kanta esiin niin ettei miehenkään tarvitse arvuutella. Sitten asiasta ei edes synny mitään numeroa.
Tuntuu vain että ei muille ystävilleni käy koskaan näin.. Olen ajatellut että vikani on juuri se että olen liian kiltti ja helposti lähestyttävä.
Tästä syystä pidänkin naiset etäisinä nettituttavina, koska tiedän että saan noita miesten tuskia heti kun ajaudun livenä syvempiin tekemisiin. Asiaan kenties vaikuttaa sekin, etten ole koskaan seurustellut saati muutenkaan (ylläri) ollut naisten kanssa naamatusten tekemisissä, joten väkisinkinhän ne haaveet alkaa laukkaamaan jos sinkkunaisen seuraan joudun, mutta kaverina pitäisi muka pysytellä. Olen sellainen helposti ihastuva, jos ovat minulle vähänkään kilttejä.