AMK:sta valmistuneet, mikä ala, keskiarvo ja opinnäytetyön arvosana? Teetkö alan töitä?
Eli millä arvosanoilla valmistuit ammattikorkeakoulusta, paljonko sait lopputyöstä, miltä alalta valmistuit ja teetkö alaa vastaavaa duunia nyt?
Kommentit (70)
Digitaalisen liiketalouden tradenomi. Keskiarvo 3,9 ja oppari 4. En ole saanut tuolla tutkinnolla töitä, olen edelleen vanhalla alalla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan AV-palstalla tosiaan näin runsain mitoin hyviä AMKlaisia vai onko kyselytutkimuksen otos vähän vino? Melkein viitosen oppilaita kaikki tyynni. :D
Minä taas ihmettelin heikohkoa tasoa. Itsellä liiketalous, keskiarvo 4.4. Opinnäytetyön arvosanaa en vielä tiedä. Opiskelen kokopäivätöiden ohessa, sain töitä jo ensimmäisen vuoden jälkeen. Teen tehtävät hyvin, mutta en todellakaan jaksa ylimääräistä panostaa.
AMK:ssa on monenlaisia aloja. Kaikki eivät ole samanlaisia pilipali-juttuja kuin liiketalouden opinnoista 99%. Alakouluikäinen lapsikin saisi osasta meidän tehtävistämme vähintään 3.
t. tradenomiopiskelija
Olen tietoinen siitä, että koulujen vaatimustaso vaihtelee todella paljon. Siksi itse valitsinkin koulun, johon oli vaikea päästä. Se näkyy kyllä myös koulun laadussa ja vaatimustasossa. Olen ottanut myös paljon opintoja Campus Onlinen kautta ja saanut näkymää muiden koulujen vaatimustasoon ja niissä tosiaan on valtavia eroja. Minulla on myös kavereita, jotka opiskelee tradenomiksi ja kertovat, että ope laittaa usein kaikille vitoset edes kertomatta palautetta. Tosi harmi, koska sitten se laskee kaikkien arvostusta.
Sinänsä en amkin tasoa mitenkään vaativana pidä, mutta itse taas olen ollut positiivisesti yllättynyt siitä miten omat opintoni tukevat työtä, jota teen ja toisin päin. Harmillista, että teidän koulunne tarjoaa ala-asteikäisille sopivia pilipalikursseja. Itse olin kyllä etukäteen tietoinen tiettyjen koulujen tasosta ja siksi en hakenut niihin ollenkaan.
Bioanalyytikko, keskiarvo n. 4, opparista sain 3. Teen laboratorioalan hommia mielenkiintoisessa työympäristössä, ei terveydenhuollon parissa kuitenkaan. Olen tyytyväinen.
Arvioinnissa sanottiin että opinnäytetyön aihe oli suppea, vaikka arvosana oli hyvä. Ihmettelen tuota, että käytännöstä koko opintojen aikana ei ollut mitään ohjausta. Ei edes opinnäytetyöhön. Lopulta tein sen viikossa, jotta sain paperit ajoissa. AMK:a ei pitäisi kutsua edes korkeakouluksi. Aivan omituinen oppilaitos. Yliopistossa sentään vaaditaan jotain.
Mies on valmistunut amk:sta, minä yliopistosta. Toki alat ovat eri, ja ihmisinäkin olemme erilaisia, mutta kyllä amk:ssa on paljon helpompaa saada hyviä arvosanoja. Mieheni oppari (arvosana 4) on sellainen, ettei sillä pääsisi minun linjallani yliopistossa edes läpi.
Saman olen huomannut amk:n käyneiden kavereideni kohdalla. Ja kun selaa Theseuksesta opinnäytetöitä, niin kyllä välillä ihmetyttää, mitä siellä oikein opiskellaan. Yamk-opparitkin ovat usein melkoista kuraa.
Enkä sano tätä mitenkään amk-opiskelijoita vähätelläkseni, monilla aloilla opetus on varmasti hyvää ja ajaa asiansa. Ja esimerkiksi terveydenhoitajilla on jo opinnoissa kova tahti. Tosiasia kuitenkin on, että sisällöllisesti opinnot eivät pääosin ole niin vaativia.
Tradenomi, ka 3,5. Oppari 3. Työtön.
Sosionomi, ka 3.6 ja opparista sain 4. Teen töitä mihin olen ylikoulutettu mutta lähellä on omaa alaa. En ole tyytyväinen. Haluaisin opiskella lisää.
1,4 😭 Ahdistaa! Mutta työnantaja sanoi, että ei haittaa. Kunhan osaa myydä. 😊
Fyssäri, ka 3,3 Oppari kesken. Lähetin noin 7 hakemusta, mutta vielä työtön
Tradenomi, ka. 4,7. Oppari 5. Olen tehnyt alan töitä jo ekasta opiskeluviikosta lähtien, ja teen edelleen. Päivääkään en ole ollut työtön.