Lentokoneeseen sisälle otettaviin laukkuihin on saatava joku TOLKKU!
Ihan järjestöntä minkä kokoisia yli äyräyttensä tungettuja jättilaukkuja ihmiset raahaavat koneisiin. Eivätkä KOSKAAN laita niitä sinne penkin alle. Ne eihän ne mahtuisi. Mikseivät lentoyhtiöt puutu tähän asiaa, johon ei näköjään saada ikinä tolkkua. Nykyinen laukkukoko on aivan liian suuri! Sillä vaan hyysätään näitä köyhiä, joilla ei ole varaa maksaa laukkuaan ruumaan!
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Yksi kysymys teille, joita ärsyttää se ettei ylähyllyllä ole enää teidän koneeseen tullessanne tilaa koska ihmispaskat on säilöneet sen jo täyteen: miksi te ette laita kamojanne sinne edessä olevan istuimen alle? Sellainen on lähes kaikilla matkustajilla. Hyvää matkaa! Pus
laukku ei mahdu istuimen alle vaan ylähyllylle. Ei ole tarvinnut vielä kailottaa että kuka hvetti täyttänyt jo ylähyllyn vaan laitan omani sinne. Oonkin etujoukoissa.
Vierailija kirjoitti:
Matkustajien vapaaehtoisen punnituksen sijaan mikseivät ala punnita käsimatkatavaroita kaikilta.
oon jo kotona punninnut että on sallittu määrä käsimatkatavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustajien vapaaehtoisen punnituksen sijaan mikseivät ala punnita käsimatkatavaroita kaikilta.
oon jo kotona punninnut että on sallittu määrä käsimatkatavaroita.
laukku myös mukaan kuten reppu.
Olipa hauska lukea näitä ”asiantuntevia” neuvoja ja kommentteja, joita antavat kerran vuodessa Kanarialle tai Thaimaahan lentävät :).
Minä lennän kymmeniä lentoja vuodessa ja pääosan käsimatkatavaroilla. Kultakortilla pääsen onneksi ensimmäisten joukossa sisään ja olen tietenkin varannut varauloskäyntipaikan (maksuton kultakortilla), jolloin voin olla varma, että spinnerini mahtuu ylös ja minulla on jalkatilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin vaikka maksaa käsimatkatavarasta, mutta en todellakaan jotain lyhyttä, alle viikon mittaista matkaa varten raahaa isoa matkalaukkua, jota ensin joutuu jonottamaan baggage dropiin ja sitten matkalaukkuhihnalta.
Siinä vaiheessa, kun sinä pääset laukkuinesi ulos kentältä, minä olen jo kaukana.Et pysty sitä halpaa mojitoa odottamaan edes 15 minuuttia?
Mitä ihmeen mojitoa? Siinä vaiheessa, kun sinä ähräät matkalaukkujasi taksiin, minä todennäköisesti istun jakkupuku ylläni palaverissa tai vaihtoehtoisesti pikkumustassa sampanjalasi kädessä coctailtilaisuudessa. Tai vähintäänkin istun kuljettajani kyydissä matkalla sinne.
Juu juu, korkeintaan irrotat sun vetoketjullisia reisitaskuhousujen lahkeita ja teet niistä shortsit.
Sorry, tasan ei käy onnen lahjat! Skål!
Tässä keskustelussa on nyt useampaan otteeseen kysytty, että miksi ette laita laukkujanne ja muita edessä olevan penkin alle. No oma syyni tälle on se, että lentokoneen lattia on niin h******n likainen. Ei sinne tee mieli laukkuaan laittaa. Kaikki se syöminen ja muu sottaaminen sen jo valmiiksi likaisen lattian lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin vaikka maksaa käsimatkatavarasta, mutta en todellakaan jotain lyhyttä, alle viikon mittaista matkaa varten raahaa isoa matkalaukkua, jota ensin joutuu jonottamaan baggage dropiin ja sitten matkalaukkuhihnalta.
Siinä vaiheessa, kun sinä pääset laukkuinesi ulos kentältä, minä olen jo kaukana.Et pysty sitä halpaa mojitoa odottamaan edes 15 minuuttia?
Mitä ihmeen mojitoa? Siinä vaiheessa, kun sinä ähräät matkalaukkujasi taksiin, minä todennäköisesti istun jakkupuku ylläni palaverissa tai vaihtoehtoisesti pikkumustassa sampanjalasi kädessä coctailtilaisuudessa. Tai vähintäänkin istun kuljettajani kyydissä matkalla sinne.
Et osaa edes kirjoittaa samppanjaa tai cocktailtilaisuutta oikein 😂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun sinä pääset laukkuinesi ulos kentältä, minä olen jo kaukana.
Et pysty sitä halpaa mojitoa odottamaan edes 15 minuuttia?
Et osaa edes kirjoittaa samppanjaa tai cocktailtilaisuutta oikein 😂.
No mutta. Jos on jo muutaman kuohuvan jo ehtinyt ottaa, se voi vaikuttaa kirjoitustaitoon. 😃
Vierailija kirjoitti:
Olipa hauska lukea näitä ”asiantuntevia” neuvoja ja kommentteja, joita antavat kerran vuodessa Kanarialle tai Thaimaahan lentävät :).
Minä lennän kymmeniä lentoja vuodessa ja pääosan käsimatkatavaroilla. Kultakortilla pääsen onneksi ensimmäisten joukossa sisään ja olen tietenkin varannut varauloskäyntipaikan (maksuton kultakortilla), jolloin voin olla varma, että spinnerini mahtuu ylös ja minulla on jalkatilaa.
Jos oikeasti lentäisit paljon, tietäisit että nousujen ja laskujen aikana et edes saa pitää laukkuasi jalkatiloissa exit-paikoilla. Eli kyllä sille sun laukulle paikka etsitään ylälokerosta/ruumasta.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti lentäisit paljon, tietäisit että nousujen ja laskujen aikana et edes saa pitää laukkuasi jalkatiloissa exit-paikoilla. Eli kyllä sille sun laukulle paikka etsitään ylälokerosta/ruumasta.
Eihän tuossa sanottukaan, että vetolaukku tulisi jalkatilaan, vaan juuri sinne ylös. Vähän tarkkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa sanottukaan, että vetolaukku tulisi jalkatilaan, vaan juuri sinne ylös. Vähän tarkkuutta.
No sinne ylös nimenomaan, kun ei exit-rivillä muuta voi, eikä ne vetolaukut muutenkaan yleensä istuimen alle mahdu. Se, että on ekojen joukossa koneessa, takaa toki laukulle tilan ylälokerosta. Kaikilla exit-paikoilla istuvilla ei tosin ole sitä kulta- tai platinakorttia ja koneeseen ei välttämättä pääse nopeasti ja aina on niitä, jotka juoksevat lähtöportille viimeisten joukossa tai niitä jotka notkuvat loungessa tappiin asti.
Juurikin tämän takia matkustan aina ruumalaukun kanssa. Lennän yleensä Norskilla väliä Dublin-Helsinki ja ihmisillä on ihan uskomattoman paljon tavaraa mukana. Viimeksikin pyydettiin että ihmiset laittaisivat niitä laukkujaan ruumaan vielä siinä portilla kun kone oli niin täynnä ja vain kaksi suostui antamaan laukkunsa. Muiltakin kysyttiin mutta ei missään tapauksessa. Tämän takia minulla on nykyään matkustamossa vain pienehkö reppu joka mahtuu mukavasti istuimen alle, siellä on kaikki tarpeellinen ja vaihtovaatteetkin mahtuu mukaan jos ruumalaukku sattuisi viivästymään.
Ja käännän tuoliin ääriasentoon taakse, moikkaan häntä, jonka syliin juuri vääntäydyin, otsani yli ja lepään vähän. Sitten kiskon ylähyllyltä valkosipuli- silli-voileipäni ja selkä kenossa mäyssytän ne. Koska omistan uuden hienon tolkun, josta jo mainitsinkin, olo on pivien päällä pollea!
Itse kuulun niihin, joka maksaisi ylimääräistä ilomielin siitä, että saisi ottaa normaalin trolleyn kokoisen n. 10-kiloisen laukullisen tavaraa mukaan matkustamoon.
Matkustan paljon ja minulta ovat erinäiset lentoyhtiöt hukanneet jopa suorilla lennoilla kahteen otteeseen sen ruumalaukun, vaihtolennoista nyt puhumattakaan. Ja juu, kertaalleen ei ole laukkua löytynyt ikinä...
Olen siis valmis tekemään lähes mitä tahansa, jotta saan pitää tavarani omassa näköpiirissäni lentomatkan aikana.
Maksan vaikka kaikkien vieruskavereideni matkatavarat siellä lentokoneessa!
Kuulin Finskin suunnittelevan käsimatkatavaroiden punnitsemista ennen lentoja jossain vaiheessa tulevaisuudessa (ruumaan meneväthän jo punnitaankin), koska koneen painon määrä vaikuttaa niin olennaisesti lennolle tarvittavan bensan määrään ja siten Finskin kuluihin.
Samalla muuten voisivat alkaa punnitsemaan myös matkustajat... Itse painan 3 kertaa vähemmän kuin esim. vaikka mieheni, joten miksi maksan saman verran bensasta kuin mies?
Mulle on sinällään ihan sama millaista kassia ja nyssykkää ihmiset raahaavat mukaan koneeseen. Korkeintaan joskus huvittaa miten tärkeää kaikki ne kassit on saada matkustamoon kun kuitenkin tietävät että ne säilytyslokerot on TÄYNNÄ, ja sitten kysellään muilta matkustajilta ja työntekijöiltä minne ne laukut saa...
En vaan ymmärrä miksi niitä tavaroita ei voi sitten edes osittain laittaa penkin alle. Asia erikseen jos lento on jotakin 10 tuntia tai olet jo valmiiksi yli kaksimetrinen, mutta normaalit käsimatkatavarat mahtuu penkin alle, ne saa sieltä mukaansa nopeammin ja jos sieltä laukusta tarvitsee jotakin 10 minuutin välein niin sekin on helpompaa kuin nousta tarjoiluvaunujen ja vessakävijöiden väliin tonkimaan niitä tavaroita ylähyllyltä.
En ole koskaan laittanut käsimatkatavaroitani ylähyllylle... ei sillä, että yhdelläkään lennollani olisi hyllyllä ollut edes tilaa (ainakaan minun kohdallani). Samasta syystä en myöskään koskaan suostu siirtämään käsimatkatavaroitani ruumaan jos niin kuulutetaan. Mun kaikki reissutarpeet kalliine kameroineen on siinä yhdessä repussa joka vie tilaa vain minun jaloistani. Ne joiden tavarat ei saa koskea likaiseen lattiaan saavat sitten keskenään miettiä miten kaikki tavara mahtuu koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin Finskin suunnittelevan käsimatkatavaroiden punnitsemista ennen lentoja jossain vaiheessa tulevaisuudessa (ruumaan meneväthän jo punnitaankin), koska koneen painon määrä vaikuttaa niin olennaisesti lennolle tarvittavan bensan määrään ja siten Finskin kuluihin.
Samalla muuten voisivat alkaa punnitsemaan myös matkustajat... Itse painan 3 kertaa vähemmän kuin esim. vaikka mieheni, joten miksi maksan saman verran bensasta kuin mies?
Jos miehesi painaa siis vaikka sata kiloa, sinä painat 100 kg - 3x100 kg = -200 kg. Aika hyvin. Finnairin kannattaa maksaa sinulle lentopetroolirahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia mikä ärsyttää on se että kaikki tunkevat sisään yhdessä lössissä ilman mitään logiikkaa siitä että taakse menevät kannattaisi päästää ensin. Monet lennot myöhästyvät sen takia kun kaikki puskee koneeseen yhtäaikaa ja sitten takana istuva joutuu odottamaan että ties miten monta edessä olevaa saa laukut laitettua asettuu istumaan ensin.
Koneeseen nousuun pitäisi olla käytössä sellainen matkustajakohtainen aikaslotti. Jos et siinä ajassa kykene löytämään omaa paikkaasi, sijoittamaan sitä käsimatkatavaraasi oikein ja istuutumaan paikallesi, niin ei muuta kuin ULOS koneesta ja viimeisessä Ö-ryhmässä uusi yritys, JOS aikaa enää on jäljellä ja gate vielä auki.
Tämäpä se tehokasta olisikin, kun väki kulkisi lisäksi edestakaisin käytävällä ja ovista sisään ja ulos.
Järjestys pitäisi luonnollisesti olla niin, että taaimpana istuvat enste. Ainoa vaan, että hätähousut tunkevat siihen porukkaan kuitenkin, ettei lento varmasti lähde ilman heitä. Lisäksi vammaisten, lapsiperheiden, vanhojen ja vippien pitää päästä ekaksi sisään. Siinä sitten tungeksitaan ja notkutaan käytävällä odottaen, että Martta saa varmasti kaivettua repunpohjaltaan sudokunsa, kirkasvalokuulokkeensa ja ruskovillakerrastonsa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kysymys teille, joita ärsyttää se ettei ylähyllyllä ole enää teidän koneeseen tullessanne tilaa koska ihmispaskat on säilöneet sen jo täyteen: miksi te ette laita kamojanne sinne edessä olevan istuimen alle? Sellainen on lähes kaikilla matkustajilla. Hyvää matkaa! Pus
Sinnehän pitää laittaa jalat, koska edellä istuva luonnollisesti retkauttaa penkkinsä selkänojan takamatkustajan syliin.
Juu juu, korkeintaan irrotat sun vetoketjullisia reisitaskuhousujen lahkeita ja teet niistä shortsit.