Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentokoneeseen sisälle otettaviin laukkuihin on saatava joku TOLKKU!

Vierailija
12.11.2017 |

Ihan järjestöntä minkä kokoisia yli äyräyttensä tungettuja jättilaukkuja ihmiset raahaavat koneisiin. Eivätkä KOSKAAN laita niitä sinne penkin alle. Ne eihän ne mahtuisi. Mikseivät lentoyhtiöt puutu tähän asiaa, johon ei näköjään saada ikinä tolkkua. Nykyinen laukkukoko on aivan liian suuri! Sillä vaan hyysätään näitä köyhiä, joilla ei ole varaa maksaa laukkuaan ruumaan!

Kommentit (330)

Vierailija
301/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ylätilat on sen takia, että sinne saisi ne isommat käsimatkatavarat. Sen sijaan pitäisi karsia käsimatkatavaroiden määrää. Parhaimmillaan niitä on se iso laukku, käsilaukku ja pari muovipussia kentältä ostettua kamaa, jotka on kaikki pakko saada sinne ylös. Sitten ne viimeisenä koneeseen pääsevät eivät saa yhtään laukkua mihinkään. Mielestäni paras ratkaisu on laittaa se yksi iso laukku ylös ja kaikki muu tungetaan sinne jalkatilaan.

No mihin laitat jalkasi jos jalkatila on täynnä laukkuja? Laukkujen päälle ja istut polvet suussa niinkö? Mitä jos edessä istuva kallistaa selkänojaa tai haluaisit syödä, miten saat pöydän alas?

Ettekö te saatanan jupit osaa syödä ilman pöytääkään enää? Pidät sitä tarjotinta, jossa on linnunmurusia ihan vain kädessä. Jos et jaksa pidellä niin sinulla on heikko lihaskunto.

Vierailija
302/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavilta voisi periä ylimaksua hieman. Epämukavaa jos lihava vierellä, valloittaa käsinojan 

Penkkinsä takamatkustajan syliin romauttavalta voisi perua 200 eur maksun suuntaansa. Epämukavaa kun tällainen on edessä, valloittaa koko takamatkustajan tilan tehdä työtä, syödä, harrastaa ja jopa liikkua paikaltaan.

Eikä sinne edessä olevan penkin alle nyt sitten siis saa edes jalkojaan suoraksi, kun sinne pitäisi laittaa matkatavaratkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni.. Ikinä en oo eläissäni ollu lentokoneessa, nyt meen ekaa kertaa talvella. Oon jännittäny just tätä etikettiä miten siellä kuuluu olla mutta tän ketjun jälkeen ei jännitä enää yhtään :D Vankilasäännöillä ja kyynärätaktiikalla :)

Vierailija
304/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentolaukku ylähyllylle ja käsveskat sun muut edellä olevan istuimen alle.

Vierailija
305/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin Finskin suunnittelevan käsimatkatavaroiden punnitsemista ennen lentoja jossain vaiheessa tulevaisuudessa (ruumaan meneväthän jo punnitaankin), koska koneen painon määrä vaikuttaa niin olennaisesti lennolle tarvittavan bensan määrään ja siten Finskin kuluihin.

Samalla muuten voisivat alkaa punnitsemaan myös matkustajat... Itse painan 3 kertaa vähemmän kuin esim. vaikka mieheni, joten miksi maksan saman verran bensasta kuin mies?

se on se 8 kiloa mitä saa ottaa käsimatkatavaraa finskillä. Itse punnitsen kotona ja ei tule 8 kiloa koska jätän sen varan koska ostan kuitenkin jotain.

Vierailija
306/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cat kirjoitti:

263

En ostanut Vuittonin laukkua.

Ostin Vittunin tolkun.

Just. En tiedä mikä on tolkku.

Puhutaan tolkun ihmisestä ja tässä tolkku on raja. Jotain rajaa kuinka monta nyssäkkää koneeseen .

Vierailija
307/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, saatiinhan tässä jonkinverran terveisiä lentoyhtiöille. Asiat kuntoon vaan.😈

Vierailija
308/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun niihin, joka maksaisi ylimääräistä ilomielin siitä, että saisi ottaa normaalin trolleyn kokoisen n. 10-kiloisen laukullisen tavaraa mukaan matkustamoon.

Matkustan paljon ja minulta ovat erinäiset lentoyhtiöt hukanneet jopa suorilla lennoilla kahteen otteeseen sen ruumalaukun, vaihtolennoista nyt puhumattakaan. Ja juu, kertaalleen ei ole laukkua löytynyt ikinä...

Olen siis valmis tekemään lähes mitä tahansa, jotta saan pitää tavarani omassa näköpiirissäni lentomatkan aikana.

Maksan vaikka kaikkien vieruskavereideni matkatavarat siellä lentokoneessa!

Trolley-trollilla on joku omituinen pakkomielle tätä keskustelua kohtaan. Kyllä olet sellainen kosmopoliitti, kun et osaa sanoa "vetolaukku" tai "matkustamohenkilökunta". :D

Vierailija
309/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä matkustan työkseni, ja todellakin suoritan ne matkat.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun sinä pääset laukkuinesi ulos kentältä, minä olen jo kaukana.

Suorita sinä lomaasi, minä otan rennommin.

310/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavilta voisi periä ylimaksua hieman. Epämukavaa jos lihava vierellä, valloittaa käsinojan 

Penkkinsä takamatkustajan syliin romauttavalta voisi perua 200 eur maksun suuntaansa. Epämukavaa kun tällainen on edessä, valloittaa koko takamatkustajan tilan tehdä työtä, syödä, harrastaa ja jopa liikkua paikaltaan.

Eikä sinne edessä olevan penkin alle nyt sitten siis saa edes jalkojaan suoraksi, kun sinne pitäisi laittaa matkatavaratkin.

Itselläni on cabinissa trolley ja reppu (pienehkö, vetoisuudeltaan 21 l valmistajan mukaan) tai vaihtoehtoisesti pelkkä reppu + ruumassa matkalaukku. Reppu on mulla aina penkin alla ja silti mahtuu jalatkin suoristamaan repun molemmin puolin tai repun sivulle.

311/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noni.. Ikinä en oo eläissäni ollu lentokoneessa, nyt meen ekaa kertaa talvella. Oon jännittäny just tätä etikettiä miten siellä kuuluu olla mutta tän ketjun jälkeen ei jännitä enää yhtään :D Vankilasäännöillä ja kyynärätaktiikalla :)

Mä toivotan oikein hyvää matkaa! Kannattaa virittäytyä tunnelmaan lukemalla palstan muutkin lentomatkustamista koskevat aloitukset. Niissä riittää samalla tavalla vääntöä. 😃

Vaan jos ihan rehellisiä ollaan, kyllä mulla ainakin on suurin osa lentomatkoista sujunut hyvin ja ilman kenenkään aiheuttamaa draamaa. Omalla kohdallani on aina ollut tilaa käsimatkatavaroille, joskaan ei välttämättä ihan siinä oman paikan kohdalla. Myöskään vauvat tai pikkulapset eivät saa itkuillaan mun verenpainetta kohoamaan. Enempi häiritsee aikuisten huono tai ajattelematon käytös. Esim. viimeksi yölennolla ryhmä saksalaisia valvotti isoa osaa koneessa matkaavia. Itsekin valvoin vastoin tahtoa ja seuraavana päivänä piti olla pirteänä officella.

Vierailija
312/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei lentoliikenteeseen liittyvä keskustelu muuta antia suo niin ainakin sen että kohtuullisen moni päätyy käyttämään englannin kielen käsitteitä jopa ihan normiasioille.

Mutta sitä se kansainvälinen jet set-elämä elämä teettää. Unohtuu siinä köyhän kotimaan puulusikat ja tuohivirsut. Ja alkeellinen äidinkieli.

Officella tavataan.

Vierailija
313/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lentoyhtiöiden hinnoittelu ohjaa kaikki ottamaan vain käsimatkatavarat ja siitä syntyy ongelmia, kannattaisi lentoyhtiöiden miettiä uudelleen hinnoittelupolitiikkaansa. Paljonpa hyödyttää, että matkustajat tappelevat keskenään netissä.

Vierailija
314/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla muuten voisivat alkaa punnitsemaan myös matkustajat... Itse painan 3 kertaa vähemmän kuin esim. vaikka mieheni, joten miksi maksan saman verran bensasta kuin mies?

lentokone ei kulje bensalla...

Vierailija
315/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin voisi ainakin sallia kun kaikkia näköjään  vtuttaa jo muutenkin niin paljon, ettei sen luulisi tilannetta enää huonontavan.

Vierailija
316/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin Finskin suunnittelevan käsimatkatavaroiden punnitsemista ennen lentoja jossain vaiheessa tulevaisuudessa (ruumaan meneväthän jo punnitaankin), koska koneen painon määrä vaikuttaa niin olennaisesti lennolle tarvittavan bensan määrään ja siten Finskin kuluihin.

kerosiini. Laita miehelle terveellistä ruokaa ja liikuntaa yllinkyllin.

Vierailija
317/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun niihin, joka maksaisi ylimääräistä ilomielin siitä, että saisi ottaa normaalin trolleyn kokoisen n. 10-kiloisen laukullisen tavaraa mukaan matkustamoon.

Matkustan paljon ja minulta ovat erinäiset lentoyhtiöt hukanneet jopa suorilla lennoilla kahteen otteeseen sen ruumalaukun, vaihtolennoista nyt puhumattakaan. Ja juu, kertaalleen ei ole laukkua löytynyt ikinä...

Olen siis valmis tekemään lähes mitä tahansa, jotta saan pitää tavarani omassa näköpiirissäni lentomatkan aikana.

Maksan vaikka kaikkien vieruskavereideni matkatavarat siellä lentokoneessa!

Trolley-trollilla on joku omituinen pakkomielle tätä keskustelua kohtaan. Kyllä olet sellainen kosmopoliitti, kun et osaa sanoa "vetolaukku" tai "matkustamohenkilökunta". :D

Ja sitten on meitä, jotka ovat asuneet vuosikymmeniä pois Suomesta eikä kaikki suomenkielset sanat aina muistu mieleen, saati että oikeinkirjoitus olisi ihan kohdillaan, mutta siitäkös nämä palstailijat vasta riemastuvatkin ja on heidän pakko työntää lusikkansa joka soppaan.

Vierailija
318/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian isot laukut eivät ole niin yleinen ongelma. Portilla onnistuvat aika usein pysäyttämään jättilaukut. Yleisempää on, että laukkuja ja muita nyssyköitä on liikaa.

Kuitenkin, matkatavaroiden sijoittelu aiheuttaa eniten päänvaivaa. Jos kaikki pakkaisivat tavaransa ylähyllylle niin tiiviisti kuin voisivat (vetolaukun päälle mahtuisi usein tavaraa, vaikka se takki tai pieni laukku jos sen sinne haluaa, eikä vieruskaverin laukun ja oman repun väliin tarvitse jättää hajurakoa), laittaisivat vetolaukut oikein päin (lyhyempi sivu käytävälle päin pidemmän sivun sijaan) ja sijoittaisivat pienemmät tavarat jalkatilaansa, niin sillä päästäisiin jo aika pitkälle.

Me lentoemännät ja stuertit kyllä järjestelemme laukkuja paremmin, mutta varmaan ymmärrätte, että boardingin aikana koneen kapealla käytävällä liikkuminen vastavirtaan on haastellista, joten ei siinä voi jokaisen matkustajan perässä kulkea laukkuja oikeinpäin oikomassa, vaan niitä pääsee järjestelemään vasta, kun suurin osa on jo istumassa paikoillaan.

Kuulutusten lisäksi olen myös henkilökohtaisesti muistuttanut matkustajia (joiden matkatavaroissa on yleensä ollut vieläpä samaan kehottava lappu), että laukkuja voi sijoittaa myös edessä olevan penkin alle, mutta harmillisen usein ei kukaan välitä.

319/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian isot laukut eivät ole niin yleinen ongelma. Portilla onnistuvat aika usein pysäyttämään jättilaukut. Yleisempää on, että laukkuja ja muita nyssyköitä on liikaa.

Kuitenkin, matkatavaroiden sijoittelu aiheuttaa eniten päänvaivaa. Jos kaikki pakkaisivat tavaransa ylähyllylle niin tiiviisti kuin voisivat (vetolaukun päälle mahtuisi usein tavaraa, vaikka se takki tai pieni laukku jos sen sinne haluaa, eikä vieruskaverin laukun ja oman repun väliin tarvitse jättää hajurakoa), laittaisivat vetolaukut oikein päin (lyhyempi sivu käytävälle päin pidemmän sivun sijaan) ja sijoittaisivat pienemmät tavarat jalkatilaansa, niin sillä päästäisiin jo aika pitkälle.

Me lentoemännät ja stuertit kyllä järjestelemme laukkuja paremmin, mutta varmaan ymmärrätte, että boardingin aikana koneen kapealla käytävällä liikkuminen vastavirtaan on haastellista, joten ei siinä voi jokaisen matkustajan perässä kulkea laukkuja oikeinpäin oikomassa, vaan niitä pääsee järjestelemään vasta, kun suurin osa on jo istumassa paikoillaan.

Kuulutusten lisäksi olen myös henkilökohtaisesti muistuttanut matkustajia (joiden matkatavaroissa on yleensä ollut vieläpä samaan kehottava lappu), että laukkuja voi sijoittaa myös edessä olevan penkin alle, mutta harmillisen usein ei kukaan välitä.

Mun mielestä kun on kätevä laittaa se laukku tai reppu justiinsa siihen edessä olevan penkin alle olettaen, ettei laukun koko ole turhan iso jalkatilaa ajatellen. Saa nopeasti lennolla tarvitsemat jutut (esim. tabletti, kirja, korvatulpat, karkkia jne.) esiin nostamatta takamusta ja samalla on kaikki muukin arvokas (lompakko, passi, kännykkä, lääkkeet...) omassa valvonnassa.

Vierailija
320/330 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cat kirjoitti:

263

En ostanut Vuittonin laukkua.

Ostin Vittunin tolkun.

Just. En tiedä mikä on tolkku.

Puhutaan tolkun ihmisestä ja tässä tolkku on raja. Jotain rajaa kuinka monta nyssäkkää koneeseen .

Tolkku, tolkun, tolkuissaan = tervejärkinen, järki päässä