Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneeseen sisälle otettaviin laukkuihin on saatava joku TOLKKU!

Vierailija
12.11.2017 |

Ihan järjestöntä minkä kokoisia yli äyräyttensä tungettuja jättilaukkuja ihmiset raahaavat koneisiin. Eivätkä KOSKAAN laita niitä sinne penkin alle. Ne eihän ne mahtuisi. Mikseivät lentoyhtiöt puutu tähän asiaa, johon ei näköjään saada ikinä tolkkua. Nykyinen laukkukoko on aivan liian suuri! Sillä vaan hyysätään näitä köyhiä, joilla ei ole varaa maksaa laukkuaan ruumaan!

Kommentit (330)

Vierailija
1/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL

Vierailija
2/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on nykään syy, miksi varsinkin nuoret matkustavat pelkällä sisään tulevalla laukulla. Ei raaski maksaa! Ja matkustusmukavuus kärsii aika paljon kaikilla.

Vierailija
4/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pyytävät käsimatkatavaraa punnittavaksi, mutta eivät nykyään koskaan pyydä mitattavaksi! Se on kyllä väärin. 

Vierailija
5/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ylätilat on sen takia, että sinne saisi ne isommat käsimatkatavarat. Sen sijaan pitäisi karsia käsimatkatavaroiden määrää. Parhaimmillaan niitä on se iso laukku, käsilaukku ja pari muovipussia kentältä ostettua kamaa, jotka on kaikki pakko saada sinne ylös. Sitten ne viimeisenä koneeseen pääsevät eivät saa yhtään laukkua mihinkään. Mielestäni paras ratkaisu on laittaa se yksi iso laukku ylös ja kaikki muu tungetaan sinne jalkatilaan.

Vierailija
6/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaikka maksaa käsimatkatavarasta, mutta en todellakaan jotain lyhyttä, alle viikon mittaista matkaa varten raahaa isoa matkalaukkua, jota ensin joutuu jonottamaan baggage dropiin ja sitten matkalaukkuhihnalta.

Siinä vaiheessa, kun sinä pääset laukkuinesi ulos kentältä, minä olen jo kaukana.

Vierailija
7/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä. Osalla ihmisistä on nykyään vaikka minkälaista rinkan kokoista selkäreppua ja kassia, trolleista puhumattakaan. Kaikki kassit vaan mittaukseen ja punnitukseen.

Vierailija
8/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ylätilat on sen takia, että sinne saisi ne isommat käsimatkatavarat. Sen sijaan pitäisi karsia käsimatkatavaroiden määrää. Parhaimmillaan niitä on se iso laukku, käsilaukku ja pari muovipussia kentältä ostettua kamaa, jotka on kaikki pakko saada sinne ylös. Sitten ne viimeisenä koneeseen pääsevät eivät saa yhtään laukkua mihinkään. Mielestäni paras ratkaisu on laittaa se yksi iso laukku ylös ja kaikki muu tungetaan sinne jalkatilaan.

No mihin laitat jalkasi jos jalkatila on täynnä laukkuja? Laukkujen päälle ja istut polvet suussa niinkö? Mitä jos edessä istuva kallistaa selkänojaa tai haluaisit syödä, miten saat pöydän alas?

Vierailija
9/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun sinä pääset laukkuinesi ulos kentältä, minä olen jo kaukana.

Suorita sinä lomaasi, minä otan rennommin.

Vierailija
10/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut ikinä Afrikan lennolla? On monenlaista kassin nyssäkkää.

Vierailija
11/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsimatkatavaroille pitäisi olla mittaus ja punnitus jo turvatarkastusta ennen. Jos laukun/repun koko on liian suuri, niin sinne vaan ruumaan. Tosi kiva mennä koneeseen oikean kokoisen laukun ja läppärin kanssa ja sitten huomata, että kas, minun käsimatkatavarani eivät mahdu minnekään, koska porukka on saanut tuoda sinne lastenrattaita, rinkkoja ja isoja reppuja.

Vierailija
12/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin laitat jalkasi jos jalkatila on täynnä laukkuja? Laukkujen päälle ja istut polvet suussa niinkö? Mitä jos edessä istuva kallistaa selkänojaa tai haluaisit syödä, miten saat pöydän alas?

No olisivat laittaneet kamansa sinne ruumaan, jos niin paljon kamaa on pakko raahata.

Jos mä pääsen viimeisenä koneeseen ja kaikki yläsäilytystilat on jo viety, kun ensiksi tulleilla on kaikilla 5 nyssäkkää, niin mihin mä pistän laukkuni? Mulle kävi näin ja sain istua polvet suussa eikä ketään niistä aiemmin tulleista näyttänyt se kiinnostavan.

Mutta niinhän se aina menee ihmispaskojen kanssa, että kenestäkään muusta ei tarvitse välittää kuin omasta perseestään.

Vierailija
13/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisivat laittaneet kamansa sinne ruumaan, jos niin paljon kamaa on pakko raahata.

Jos mä pääsen viimeisenä koneeseen ja kaikki yläsäilytystilat on jo viety, kun ensiksi tulleilla on kaikilla 5 nyssäkkää, niin mihin mä pistän laukkuni? Mulle kävi näin ja sain istua polvet suussa eikä ketään niistä aiemmin tulleista näyttänyt se kiinnostavan.

Mutta niinhän se aina menee ihmispaskojen kanssa, että kenestäkään muusta ei tarvitse välittää kuin omasta perseestään.

No kannattaa olla portilla ajoissa että saa omat laukut mahtumaan sinne ylös niin ei käy noin :)

Vierailija
14/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa olla portilla ajoissa että saa omat laukut mahtumaan sinne ylös niin ei käy noin :)

Kiitos vinkistä. Mä pyydänkin sitä edellistä lentoa ensi kerralla lentämään nopeammin, että ehdin ekana koneeseen. Unohtamatta sitä, että työnnän kaikki edellä olevat tyypit kumoon, ettei kukaan taatusti pääse ennen mua.

Vierailija
15/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei auta olla portilla ajoissa kun ne päästää tietyssä järjestyksessä.

Vierailija
16/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi näin ja sain istua polvet suussa eikä ketään niistä aiemmin tulleista näyttänyt se kiinnostavan.

No kiinnostaako ihmisiä muutenkaan muiten kuin oman itsensä hyvinvointi. Mun havaintojen mukaan EI.

Vierailija
17/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on mitattu ja punnittu käsipakaasit useitakin kertoja.

Vierailija
18/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin viimeksi, kun koneeseen nousi muutama keski-ikäinen nainen todella monen laukun kanssa. Oli reput, pienet käsilaukut ja muutamat kangaskassit mukana. Kun itse sitten viimein pääsiin koneeseen, lentoemäntä tuhahteli kun yritin saada (ihan oikeasti) pientä reppuani mahtumaan tavaratilaan. Kehtaisi sanoa, että ruumaan voi myös tsekata laukun. Olin niin väsynyt pitkästä reissusta, että tiuskaisin takaisin sen, mitä portilla olin nähnyt muiden vievän matkustamoon, että rouva on hyvä ja menee valittamaan sinne minne se valitus oikeasti kuuluisi. 

Kyllä näitä pitäisi enemmän valvoa, kun on kuitenkin sekä turvallisuudesta että kaikkien matkustusmukavuudesta kyse. 

Vierailija
19/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule...

Jos mä en pääse ekojen joukossa sisälle, mun penkkirivin ylätila on viety, niin vittu, sieltähän lähtee laukku pois...satuin näkemaan, kun edellä tullut ukko ei voinut laittaa omalle kohdalleen laukkuaan, kun oli sen jo muilla nyssäköillä täyttänyt. Laittoi sen laukkunsa mun kohdalle. Minäpä nostin sen pois ja totesin, että pistäs kuule jalkoihis vaan.

Vähän se mulkas mutta ei laittanut vastaan, kun katsoin sitä sen verran pahasti.

Se on näin yksinkertaista.

Siksi toiseksi ne PAINAVAT pitää laittaa penkin alle.

Jos tulee turbulenssi ja laukku päjähtää nuppiin, niin kuka korvaa?

Se on turvallisempi siellä alhaalla.....

Mutta muuten ihan samaa mieltä. Laukkuja matkustamoon 1 ja silläkin on enimmäismitat. Milanossa muuten punnitaan ne käsiveskat. Saatiin ruumalaukuissa 2 kg anteeksi, kun se mimmi näki mun paniikin...yhdellä eukolla painoi 20kg käsimatka veska ja niin joutui laittamaan 12 kg ruumaan...ei auttanut itkut yhtään....siellä ne ainakin oli tiukkana.

Norweiganissa sanottiin, että pieni käsilaukku on ok, sen isomman käsipakaasin kanssa, mutta jos vähäänkään näyttää, että painaa liikaa, ne punnaa ne armottomasti ja ruumaan lähtee...eli et voi mennä repun ja ison käsilaukun(viikonloppulaukku) kanssa koneeseen.

Vierailija
20/330 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minne he sitten laitavat laukkunsa? Pitääkö jäädä lennolta pois? Uteliaisuudesta kysyn, en ole koskaan havainnut tuollaista tilannetta.