Mikä käsissäni voi olla , kun lääkärit eivät tunnu tietävän? Keksiikö kukaan?
Alkoi syyskuussa,, pieniä kirkkaita rakkuloita jotka kutisevat kamalasti ja ihoa kihelmöi.
Ensi pari kämmenessä, sitten sormet täynnä.
Parkista viikossa kuivuvat, jolloin iho muuttuu valkoiseksi ja paksuksi sekä aukeaa ja kohta alkaa uusi kierros. .
Työterveyslääkäri diagnosoi enterorokon ja kirjoitti kahden viikon sairasloman, kädet eivät parantuneet vaan päinvastoin vaiva levisi myös toiseen käteen. Menin terveyskeskukseen uudelle lääkärille joka taas määritteli herpeksen ja käski laittaa Zoviraxsia. Ei auttanut. Kävin uudestaan työterveyshuollossa ja nyt määräsi kortisonia. Ei apua !
Käyn töissä kädet sideharsoihin käärittynä ja kipeinä, .esim. sormien taivuttelu sattuu.
Osasta sormia valuu kirkasta nestettä.
Kommentit (48)
Jep, juuri tuollaista oli. Toki näitä ekseemoja on monenlaisia, ja eri paikkoihin rajoittuvia. Minulla oli palmoplantaari pustuloosi, joten kun kädet olivat sairastaneet melkein vuoden, tuli sama meininki jalkapohjiin. Vaiva alkoi minulla kesällä, jotan ei ollut vuodenajasta kiinni. Enemmän ja vähemmän tulee yksittäisiä rakkuloita kuukusittain kämmeniin, mutta tauti ei ole enää roihahtanut päälle, ja on välillä täysin remissiossakin. Sairastuin n. 10 vuotta sitten.
10
Ilman muuta menet yksityiselle ihotautilääkärille! Vastuutonta toimintaa taas työterveydessä/terveyskeskuksessa, jos ei tiedetä mikä vaivaa ja määrätään summissa hoitoa.
Tuo voi vaatia jopa antibioottikuurin, jos iho on pahasti infektoitunut.
Moniko yhdistää poikkeuksellisen kovan stressin ekseeman puhkeamiseen?
Vesikulaarinen ekseema. Eli atopia.
Minulla juurikin toisessa kädessä ja vaikka olen tottunut elämään atopian kanssa, nyt olen ihmeissäni kun mitään ei pysty tällä rakkulakädellä tekemään! Kortisoni ei tosiaan auta, käsidesillä kuivattelen rakkuloita ja laitan kortisonia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se tt-lääkäri voi laittaa lähetettä jonnekin, missä tunnistettaisi ja voitaisi hoitaa? Rasittavaa tuollainen kokeile sitä ja kokeile tätä.
Tai eikö itse voi mennä heti yksityiselle ihotautilääkärille josta tiedon ja lääkityksen saisi nopeammin ja täsmällisemmin kuin arvuuttelemalla? Eikö itseensä voisi joskus panostaa sen satasen verran?
Minulla alkoi ihan samaa viime vuoden kesällä ja jatkuu vieläkin. Minulla on atooppinen iho ja on kuulemma sitä. Epäili sieni-infektiota alkuun, muttei ollut. Sain muutaman voiteen ja viime kesästä asti käyttänyt niitä muttei ole auttanut. Varsinkin kylmällä menee pahemmaksi. Nyt pitää yrittää päästä jollekin erikoistuneelle lääkärille.
Voi edelleen olla enterorokko. Kyllä se voi oireilla näin pitkään. Kynnet saattaa irrota jopa puolen vuoden päästä. Onko jaloissa/varpaissa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Voi edelleen olla enterorokko. Kyllä se voi oireilla näin pitkään. Kynnet saattaa irrota jopa puolen vuoden päästä. Onko jaloissa/varpaissa mitään?
Enterorokkoon littyy kuume, flunssa ja se paranee itsestään noin viikossa.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Ekseema ei parane itsestään, vaan se pahenee hoitamattomana. Ekseema alkaa kuivasta ihosta, kutinasta, iho alkaa halkeilemaan niin että veri näkyy, ilmestyy pieniä vesikellukoita, välillä iho korppuuntuu niin että ihon päälle tulee valkoinen kuiva, kova kerros. Sormet ei taivu normaalisti. Kutina jatkuu ja ekseema leviää.
Mulle tuli sormiin kanssa vähän kuin rakkuloita, oli pistävää kipua, sitten avautuivat haavoiksi. Sellaisilla käsillä olin sitten lähes kolme vuotta! Terveyskeskuksesta annettiin sienilääkettä, ei apua. Kokeiltiin kortisonia ja antihistamiinia, ei apua.
Sitten kyllästyin ja menin yksityiselle ihotautilääkärille ja hän antoi sekunneissa diagnoosin psoriaasi. Siihen on ihan eri lääkkeet.
Mutta joo, en sano että sulla on psoriaasi, vaan, että mene asiantuntijalle eli ihotautilääkärille. Pian.
Käpälöit jotain, jolle olet allerginen.
ÄLKÄÄ OTTAKO KORTISONIA SE AIHEUTTAA KAIHIA!!!!!
tämä on veressä oleva ruusumainen juttu. Puhkaiset ne ja huolehdit hygieniasta ja kuivaat ne terveiksi. Stressin häviäminen vie ne pois.
Kroonista herpestäkin on olemassa. Ja se on juuri kuvauksesi mukaista. Eikö siitä vois ottaa koepalaa/ viljelmää?
Eli stafylokokki aurius oli mulla joka ehdotin ruusua: http://www.terve.fi/ruusu/39241-ruusu
Vierailija kirjoitti:
Eli stafylokokki aurius oli mulla joka ehdotin ruusua: http://www.terve.fi/ruusu/39241-ruusu
Tai ruusufinni:
http://www.terve.fi/73991-ruusufinni-rosacea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enterorokkoon littyy kuume, flunssa ja se paranee itsestään noin viikossa.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Ekseema ei parane itsestään, vaan se pahenee hoitamattomana. Ekseema alkaa kuivasta ihosta, kutinasta, iho alkaa halkeilemaan niin että veri näkyy, ilmestyy pieniä vesikellukoita, välillä iho korppuuntuu niin että ihon päälle tulee valkoinen kuiva, kova kerros. Sormet ei taivu normaalisti. Kutina jatkuu ja ekseema leviää.
Ei. Aikuisella enterorokko voi ilmetä flunssana mutta ei välttämättä. Enteroviruksia on useita erilaisia (n.60).
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen: et tarvii mitään kuin stressin vähentämisen. Ja avaat ne näppylät puhtaasti ja huutelet ja kuivana pidät ne! Älä haudota tai lyö mitään myrkkyja se on veressä se aiheuttaja.
Mulla oli lapsen syntymän jälkeen tuo stressiekseema.
Kortisoni voi auttaa, älä käytä kumihanskoja ja pidä kädet puhtaana. Käsihuudetta, mietoa voit käyttää ja se stressi kuriin.
Tekevätkö lääkärit diagnooseja etsien ne netistä?
Infektioekseema. Protopic (takrolimuusivoide) tai Celestoderm Cum Garamycin (antibiooteilla tehostettu kortisonivoide) ovat olleet minulle kuin taivaan lahja.
Hei, mene ihotautilääkärille. Turha täällä av lla arpoa