Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä käsissäni voi olla , kun lääkärit eivät tunnu tietävän? Keksiikö kukaan?

Vierailija
12.11.2017 |

Alkoi syyskuussa,, pieniä kirkkaita rakkuloita jotka kutisevat kamalasti ja ihoa kihelmöi.
Ensi pari kämmenessä, sitten sormet täynnä.
Parkista viikossa kuivuvat, jolloin iho muuttuu valkoiseksi ja paksuksi sekä aukeaa ja kohta alkaa uusi kierros. .
Työterveyslääkäri diagnosoi enterorokon ja kirjoitti kahden viikon sairasloman, kädet eivät parantuneet vaan päinvastoin vaiva levisi myös toiseen käteen. Menin terveyskeskukseen uudelle lääkärille joka taas määritteli herpeksen ja käski laittaa Zoviraxsia. Ei auttanut. Kävin uudestaan työterveyshuollossa ja nyt määräsi kortisonia. Ei apua !
Käyn töissä kädet sideharsoihin käärittynä ja kipeinä, .esim. sormien taivuttelu sattuu.
Osasta sormia valuu kirkasta nestettä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihokeliakia voi aiheuttaa just vesikelloja. Polvet ja kyynärpäät usein myös

Vierailija
42/48 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 30v nainen ja mulla ollut näitä rakkuloita käsissä nyt 4 vuotta ja tauti laajenee jatkuvasti (tänä vuonna toinen käsi ja nyt kämmenissä pelkkien sormien sijaan). Selailen netissä aika-ajoin jos löytyisi uusia apukeinoja, toistaiseksi ei ole tärpännyt. Aluksi kävin yksityisellä ihotautispesialistilla, otti jalkasieni näytteen ja epäili, että id reaktio kyseisestä, pitkään jatkuneesta vaivasta.

Sanoi, ettei vaivaan ole hoitokeinoja, listasi jotain tilannetta helpottavia voiteita.

Tässä itseni tekemät diagnoosit, jolla tauti ei ole lähtenyt, mutta sen kanssa pystyy elämään:

-käsisaippuan korvaaminen kevyellä, pesuun sopivalla rasvalla

- käsien rasvaaminen kuivina jaksoina (estää halkeilua). Ei kuitenkaan jatkuvaa käyttöä, että käsissä pysyisi myös oma kosteustasapaino.

- vältä vehnää, sokeria ja alkoholia. Itse koen, että kaikki suolta ärsyttävät ruuat/juomat pahentaa. Esim. bileillan jälkeen n 3 vrk kuluttua kädet täynnä pieniä rakkuloita

- Stressi, luulen että vahva osatekijä.

-vältä ihoa ärsyttäviä ruoka-aineita: chili, sitrushedelmät, tomaatti

-itsellä vahvasti hikoilevat kädet pahentaa tilannetta

Odottelen, että joku ammattilainen keksii vaivaani ratkaisun, harkitsen myös työpaikan vaihtoa stressin vähentämiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhypunkki

Vierailija
44/48 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli joskus pariin kertaan pieniä kutisevia rakkuloita pääasiassa sormien sivuihin apobase käsirasvasta, heitin sen purkin menemään.

Todennäköisesti allerginen reaktio.

Vierailija
45/48 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samat oireet ja todettiin märkätyön aiheuttamaksi kosketusekseemaksi. Alanvaihto oli ainoa mikä auttoi.

Vierailija
46/48 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee yhteen sormeen sellaisia pienenpieniä rakkuloita, jotka sitten puhkeaa ja kutisee aivan jumalattomasti. Puhkeamisen jälkeen alkavat hilseillä ja katoavat jonka jälkeen sama rumba alkaa uudestaan. Aikaisemmin niitä rakkuloita tuli tuohon yhteen taipeeseen sormien väliin, mutta nykyään tulee sormeen. Viimeksi kun kävin iho- ja allergiasairaalassa niin näytin lääkärille joka sanoi että atooppiseen ihottumaan voi liittyä nuo rakkulat. Ihmettelen vain sitä että ei mulla mihinkään muuhun ihottumakohtaan tule rakkuloita vaan ovat ihan tavallista atooppista ihottumaa, kun taas rakkuloita tulee pelkästään tuohon yhteen sormeen. Itse olin siihen laitellut hydrocortisonia mikä auttoi, mutta nykyään lääkärin ohjeella laitan voimakasta kortikosteroidia jota lääkäri on määrännyt muihin ihovaivoihin. Se on auttanut aika hyvin ja nyt sormi taas pitkästä aikaa näyttää suht normaalilta, paitsi nyt kun olen pitänyt hetken taukoa niin eilen alkoi taas kutina ja pari pientä rakkulaa näyttäisi olevan. Kesäisin mulla ei tätä vaivaa ole eikä koskaan ole ollut näin pitkäaikaista vaan se on mennyt ohi n. kuukaudessa mutta nyt jostain syystä se on ollut useita kuukausia. 

Vierailija
47/48 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko lepra ?

Vierailija
48/48 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut käsissä sormissa, kämmenissä pieniä vesikelloja, välillä puhjenneet itsestään. Alkaa kovalla kutinalla käsissä, vuorokauden kuluessa ilmestyy vesikellot käsiin. Myös tulee haavaumia ja tulehtuvat ja ovat kipeitä ja kädet kuumottaa. Tämä sama jatkuu viikoista toiseen, töissä vähän aikaa ja sitten joudun jäämään sairaslomalle. Kortisonia on suun kautta määrätty sekä voiteena ja muita rasvoja. Mitään ei voi tehdä, kun kädet tulehtuneet ja kuumottaa. Vaikea ihosairaus.