Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin tiukkapipoiset rentoutuu ja miten?

Vierailija
11.11.2017 |

Niin onko pipo kireällä töiden lisäksi myös kotona, tai jopa toisinpäin.
Vai ainako se pipo kiristää, joulusta juhannukseen, osaako tällainen henkilö rentoutua ja jos osaa niin miten, kertokaa...?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kyllä pipo kiristää lähes aina. Isoja vastuita töissä ja kotona oma rumbansa. Rentoudun illalla myöhään katsomalla murhaleffoja ja dokumentteja ja nauramalla kaikille idiooteille, joihin törmään netin keskustelupalstoilla tai jutuille poliitikkoääliöistä ja julkkiksista lehdissä.

Tämä!

Pikkuveljen vaimo on todellinen tiukkapipo ja hän todellakin rentoutuu haukkumalla muita ja arvostelemalla nimenomaan negatiivisesti kaikkea / kaikkia. Silloin hänen silmänsä loistavat tyytyväisinä,kun saa haukkua muita paskapäiksi.

Muutoin kaikki on suunniteltua ja aikataulutettua 5v eteenpäin ja auta armias jos kaikki ei mene just niinku rouva on suunnitellut!

Vierailija
42/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysään pipon resoria aina yksinollessani neljän seinän sisällä. Ja sitten kiristän taas kun lähden ihmisten ilmoille ettei minua liian rennoksi luultaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin sitten syntymä huolestunut ja tulevia koitoksia sitten jännitetään yökaudet ja tilanne ohi niin taas seuraava koitos edessä.

Vierailija
44/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jk rentoutuu pissatessaan istuen =mies.

Vierailija
45/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rentoutuminen tarkoita välttämättä siiderin/kaljan litkimistä, mutta jos joku niin rentoutuu se on hänen tapansa.

Kyllä minäkin töissä hoidan asiat hyvin, en vain rimaa hipoen vaan vaadin itseltäni uuden oppimista ja työn tekemistä hyvin. Mut se ei tarkoita että mun koko elämä pyörisi työn ympärillä, tai etteikö sopivassa tilanteessa voisi heittää huumoria. Muiden töiden tekemistä tai tapaa tehdä en kyttää, enkä kyllä kotina naapureitakaan. Kyllä minullakin on työminä ja minäminä, mutta varmasti töissäkin ihmiset huomaavat että en niuhota joka asiasta, vaikka työni asiallisesti hoidan.

Mun mielestä tiukkapipo on ihminen joka ei tuttua työ rutiiniaan voi muuttaa, vaikka se olisi työn kannalta järkevää, tekee asiat minuuttiaikataululla, tyyliin syömään lähdetään tasan klo 10.30, ei 10.29 eikä 10.31 ja päivä on pilalla ja kartta sekaisin jos päivän aikana tapahtuu jotain yllättävää, stressataan mahdollisesti eteen tulevista pikkuasioista joille ei itse voi mitään ja joita ei voi ennustaa. Kytätään toisten töitä ja ei ymmärretä että voi olla kaksi erilaista tapaa tehdä asia, ja ne on molemmat oikein, jos lopputulos on sama, "tiedetään" myös naapurien asiat ja ihmetellään töissä koko päivä jos naapuri tuli eilen kotiin vaikka tunnin myöhemmin kun normaalisti jne

Vierailija
46/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan olen se pipokireällä olija. Vaadin töissä sääntöjen noudattamista ja sitä, ettei lojuta kännykät kourassa sohvilla ja jätetä potilaita hoitamatta. Lääkemerkinnät pitää olla oikein ja tarkistaa, että lääkejaot on oikein.

Muutenkin olen tiukkapipo kaikessa, että laskut maksetaan ajallaan ja hommat hoidetaan kunnolla. En jaksa katsoa luistamista töistä ja hommista ja epämääräistä notkumista.

Ja mitenkä rentoudun. Mielestäni ihan normaalisti. Lueskelen, katselen leffoja. Käyn lenkillä ja salilla yms.

Voi, kohtalonsiskoni! Minä olen se tiukkapipo, jonka mielestä hygieniaohjeita pitää noudattaa, instrumenttien tulee olla puhtaat (ja jos niissä on näkyvä nöhnäkerros niin ne eivät ole steriilejä), likaisilla suojahanskoilla ei lähmitä pintoja, potilaskortiston tulee olla aakkosjärjestyksessä, roskia ei saa seisottaa viikkoja jne. Ylipäätään hommat pitää pääsääntöisesti hoitaa jämptisti ja ajallaan, ja mahdollisista viivytyksistä ilmoittaa mahdollisimman pian. En myöskään tupakoi, juurikaan käytä alkoholia tai baareile, joten luonnollisesti olen täysin no-life. 

Tästä ketjusta tunnistan myös sen, että tykkään järjestellä kaappeja ja tapaan hemmotella itseäni makukivennäisvesillä! :D Omasta mielestäni minulla on ihan kiva elämä. Tykkään rentoutua ja hemmotella itseäni matkoilla (kaksi reissua eri mantereelle tälle talvelle varattuna), shoppailemalla meikkejä ja sisustussälää ja ylipäätään näiden juttujen kanssa värkkäilemällä. Syödään paljon ulkona ja tilataan ruokaa kotiinkin, tapaan samanhenkisiä ystäviä, katson juutuubia ja harrastan kulttuuria. Ei todellakaan mitään villiä. :)

Vierailija
47/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan olen se pipokireällä olija. Vaadin töissä sääntöjen noudattamista ja sitä, ettei lojuta kännykät kourassa sohvilla ja jätetä potilaita hoitamatta. Lääkemerkinnät pitää olla oikein ja tarkistaa, että lääkejaot on oikein.

Muutenkin olen tiukkapipo kaikessa, että laskut maksetaan ajallaan ja hommat hoidetaan kunnolla. En jaksa katsoa luistamista töistä ja hommista ja epämääräistä notkumista.

Ja mitenkä rentoudun. Mielestäni ihan normaalisti. Lueskelen, katselen leffoja. Käyn lenkillä ja salilla yms.

Voi, kohtalonsiskoni! Minä olen se tiukkapipo, jonka mielestä hygieniaohjeita pitää noudattaa, instrumenttien tulee olla puhtaat (ja jos niissä on näkyvä nöhnäkerros niin ne eivät ole steriilejä), likaisilla suojahanskoilla ei lähmitä pintoja, potilaskortiston tulee olla aakkosjärjestyksessä, roskia ei saa seisottaa viikkoja jne. Ylipäätään hommat pitää pääsääntöisesti hoitaa jämptisti ja ajallaan, ja mahdollisista viivytyksistä ilmoittaa mahdollisimman pian. En myöskään tupakoi, juurikaan käytä alkoholia tai baareile, joten luonnollisesti olen täysin no-life. 

Tästä ketjusta tunnistan myös sen, että tykkään järjestellä kaappeja ja tapaan hemmotella itseäni makukivennäisvesillä! :D Omasta mielestäni minulla on ihan kiva elämä. Tykkään rentoutua ja hemmotella itseäni matkoilla (kaksi reissua eri mantereelle tälle talvelle varattuna), shoppailemalla meikkejä ja sisustussälää ja ylipäätään näiden juttujen kanssa värkkäilemällä. Syödään paljon ulkona ja tilataan ruokaa kotiinkin, tapaan samanhenkisiä ystäviä, katson juutuubia ja harrastan kulttuuria. Ei todellakaan mitään villiä. :)

Lisään vielä, että ketjussa mainittuja viinikumeja en suostuisi syömään, sillä yritän kuluttaa mahdollisimman vähän lisättyä sokeria. :D

Vierailija
48/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin aloittaa leikkipuiston ”Ranskan” kansalaisesta, mutta siihen tulisi hyvin nopeasti kielletty pääsy. Tekopyhää sinänsä, koska ”Teko on ylipäätään toteutettu harkiten ja siihen liittyvät yksityiskohdat ratkaisevat sen, komisario Jyri Hiltunen kertoo.”

Mielestäni tällaisesta pitäisi voida puhua.

Vierailija
49/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että tiukkapipot rentoutuu.

Vierailija
50/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se rentoutuminen tarkoita välttämättä siiderin/kaljan litkimistä, mutta jos joku niin rentoutuu se on hänen tapansa.

Kyllä minäkin töissä hoidan asiat hyvin, en vain rimaa hipoen vaan vaadin itseltäni uuden oppimista ja työn tekemistä hyvin. Mut se ei tarkoita että mun koko elämä pyörisi työn ympärillä, tai etteikö sopivassa tilanteessa voisi heittää huumoria. Muiden töiden tekemistä tai tapaa tehdä en kyttää, enkä kyllä kotina naapureitakaan. Kyllä minullakin on työminä ja minäminä, mutta varmasti töissäkin ihmiset huomaavat että en niuhota joka asiasta, vaikka työni asiallisesti hoidan.

Mun mielestä tiukkapipo on ihminen joka ei tuttua työ rutiiniaan voi muuttaa, vaikka se olisi työn kannalta järkevää, tekee asiat minuuttiaikataululla, tyyliin syömään lähdetään tasan klo 10.30, ei 10.29 eikä 10.31 ja päivä on pilalla ja kartta sekaisin jos päivän aikana tapahtuu jotain yllättävää, stressataan mahdollisesti eteen tulevista pikkuasioista joille ei itse voi mitään ja joita ei voi ennustaa. Kytätään toisten töitä ja ei ymmärretä että voi olla kaksi erilaista tapaa tehdä asia, ja ne on molemmat oikein, jos lopputulos on sama, "tiedetään" myös naapurien asiat ja ihmetellään töissä koko päivä jos naapuri tuli eilen kotiin vaikka tunnin myöhemmin kun normaalisti jne

Voi hani kyllä sinä nykymaailmassa olet tiukkapipo. Kas kun ei enää eletä 80-luvulla. Ja asian tiedostaminen on ensimmäinen askel! :)

Vierailija
51/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ryyppääminen on se yleisin.

Absolutistit tiukkapipot sitten lepositeissä, kunhan ovat ensin itsensä niihin stressanneet. 

Vierailija
52/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne harrastaa, mutta sitäkin tiukkapipoisesti. Näin kerran yhden tiukkapipon puutarhan, jota oli kehunut kovasti laittavansa. Se oli niin tylsä, että sileä nurmikenttäkin olisi ollut mielenkiintoisempi.

Vierailija
53/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kyllä pipo kiristää lähes aina. Isoja vastuita töissä ja kotona oma rumbansa. Rentoudun illalla myöhään katsomalla murhaleffoja ja dokumentteja ja nauramalla kaikille idiooteille, joihin törmään netin keskustelupalstoilla tai jutuille poliitikkoääliöistä ja julkkiksista lehdissä.

Rentoudut katsomalla murhia? Huh huh...

Vierailija
54/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rentoudut katsomalla murhia? Huh huh...

Tiedätkö miksi meille tiukkapipoille ei kannata kettuilla? Meidän pedanttisuudellamme ruumiiden huolellinen hävittäminen on lastenleikkiä. 😛

Vierailija
55/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan osan mielestä tiukkis, koska pidän kiinni siitä, että asiat on aina tehty ajallaan ja kaikkeen varauduttu. En myöskään hyväksy mitään "mä nyt vaan oon tällainen" -perseilyä, töissä ollaan töissä ja siellä ollaan ammatillisia. Näillä sanoin en kyllä sanoisi asiaa kenellekään, mutta sanon kyllä. 

Toisaalta, niin kauan kuin lakeja ei rikota, käytän maalaisjärkeä ja ajattelen siltä kannalta, mistä on organisaatiolle/asiakkaalle eniten hyötyä ja paras tulos. Venytän sääntöjen rajoja siis silloin, kun sääntö estää normaalin työskentelyn/on päivittämättä/on typerä. Otan ennemmin huudot tuosta tekemästäni kuin siitä, että teen jotain vain KOSKA SÄÄNTÖ ON SÄÄNTÖ. No, huutoa ei ole kyllä tullut , koska perusteluni ovat olleet aina hyvät.

Rentoudun sen verran villisti, että kukaan ei arvaisi. En viitsi mennä yksityiskohtiin, mutta rikon suurinpiirtein kaikkia sovinnaisuussääntöjä, joita peruskeskiluokkaiseen elämään ns. kuuluu. Hyvässä hengessä ja harkitusti. Jokainen voi itse päätellä mitä haluaa, en avaa enempää. :)

N41

Vierailija
56/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee sillä kun on tullutkin, eläkkeelläkään ei pysty rentoutumaan, vaan kävelyä ja muuta rankkaa.

Vierailija
57/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin kyllästynyt töissä työkavereiden kyräilyyn, kyttäämiseen, selän takana puhumiseen, työkaverit harrastaa myös naapureidensa kyttäämistä ja niistä töissä juoruamista. Jos se ei ole tiukkapipoisuutta niin mikä?

Vierailija
58/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saan täydellisen kahvin juoda juuri siivotussa kodissa ja samalla ostelen jotain tärkeään nettikaupoista kännykälläni.

Vierailija
59/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa rentoutua koskaan, sen vuoksi olenkin saanut jännitysniskan ja niska ja hartiat on koko ajan jumissa, lääkäri jopa sanoi että en pysty rentoutumaan.

Vierailija
60/64 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan muutaman rennon ja kivan työtoverin mielestä tylsä tiukkapipo. Vaadin esim. että jos sössii jonkun asiakkaan tilauksen, että siitä ilmoitetaan asiakkaalle. Ihan tylsää! Lisäksi olen sitä mieltä, että ne jotka roikkuvat työajat netissä, ja pakottavat muut tekemäät kaikki työt, eivät saa ylityökorvausta, silloin kun heitä ei ole erikseen pyydetty jäämään töiden jälkeen, vaan haluavat vaan surffata netissä ja kerryttää palkkaa. Enhän minäkään saa korvausta jokaisesta kerrasta kun joudun tekemään töitä ruokatauon ajan.

Olisi varmaan kiva vaan relata ja ottaa rennosti, mutta koska esimies ei ole paikalla (työskentelee eri paikassa, käy hengailemassa joskus ja palaa siten omiin ympyröihinsä) on jonkun oltava se aikuinen. Voi hitsi kuinka tyhmää!

Ja miten relaan: näen ystäviäni, käyn elokuvissa, baareissa, näyttelyissä, shoppaamassa, ravintolassa, luen, katson tv:tä, lenkkeilen, hengaan netissä... mitä näitä nyt on.

Kyllä minä teen työni ihan samalla tavalla, olipa joku kyttäämässä tai ei, virheet korjataan, ylitöihin täytyy aina välillä jäädä ja ihan mielellään niitä ylityötunteja tekeekin, saa sit enemmän rahaa/vapaata, työajan käytän työn tekemiseen jne, mutta en kyttää muita ja niiden tekemisiä, en juoruile, en puhu selän takana paskaa, ja jonkun kivan työkaverin kans höpötellään jos tilanne sallii, mut en stressaa liikoja, töissä kai useimmat käy saadakseen palkkaa, vapaa-ajalla en mieti työjuttuja ja teen mitä huvittaa, joku kirjoittikn hyvin että vapaalla voi tehdä tai olla tekemättä asioita kun niistä on vain itselleen vastuussa. Itse näen ympärilläni töissä paljon tiukkapipoja jotka vaan valittaa ja valittaa, mitään muutosta ei oikeasti kuitenkaan haluta ja ihan älyttömistä asioista haukutaan toisia, vaikka siitä mitä se nyt sanoi. Ei jaksa kiinnostaa tuollainen, mut jostakin on palkkansa tienattava, harmittaa kun vaihdoin hyvästä työporukasta, jossa ei niuhottajia .pahemmin näkynyt ja työt sujui, parempipalkkaiseen tiukkapipoporukkaan missä mikään ei suju kun hirveän vääntämisen ja tiukkapipoilun kanssa.