Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen uskovainen ja bi -- elämä on kamalaa kamppailua

Vierailija
10.11.2017 |

En tiedä, mikä minua vaivaa, mutta tunnen enenevässä määrin vetoa naisia kohtaan ja olenkin rakastunut yhteen naiseen. Itse asiassa miehet eivät juurikaan enää edes kiinnosta. Tiedän, etten saisi tuntea näin tai toteuttaa haaveitani. Tuntuu musertavalta, onnettomalta, yksinäiseltä. Mikä tässä auttaisi?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnusta itsellesi ainakin tämä asia: et ole bi, olet lesbo.

Vierailija
2/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että jumala oikeasti haluaa kieltää sinulta naissuhteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat setit ja mä olen onnistunut sovittamaan ihan hyvin nämä kaksi asiaa yhteen. Rakkaudessa ei ole mitään pahaa, inhimillinen rakkaus toiseen ihmiseen heijastaa Herran rakkautta meihin. Tai Les Miserablesin sanoin: "To love another person is to see the face of God".

Bi-N28

Vierailija
4/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu niistä tuhansien vuosien takaisista aikalaiskäsityksistä joita Raamatussa ilmenee, että siinä olisi mitään pahaa. On myös uskovaisia biseksuaaleja ja homoseksuaaleja, jotka eivät koe heidän Luojansa tuomitsevan heitä siitä millaisia ovat. 

Itse olen hetero ja uskovainen, mutta en pidä homoseksuaalisuutta syntinä kun kyse on tasavertaisten aikuisten välisestä suhteesta. Raamatussa itseäni kiinnostaa lähinnä hengellinen sisältö, en etsi niistä tuhansien vuosien takaisista kuvauksista ohjeita käytännön elämään kuten seksuaalisuuteen, tapoihin, ihmissuhteisiin.

Vierailija
5/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, kristinusko nimenomaan perustuus lähimmäisenrakkaudelle, suvaitsevaisuudelle ja avoimuudelle. Jos joku kristitty kehtaa väittää homouden olevan väärin ei hän ole selvästi avannut raamattua. Sittenhän on nämä kaikki saatanan kultit niinkuin lestat, jehovat ja mormonit jotka pyrkivät kontrolloimaan yksilöitä ja painostamaan ihmiset ruotuun, mutta taaskin heidänkin oppinsa ovat aivan muuta kuin mitä Jesse esimerkillään raamatussa osoittaa.

Jotkut muut uskonnot(KRHM ISLAM) ovat sitten huomattavasti ahdasmielisempiä seksuaalivähemmistöjen asioissa, mutta se nyt on oma lukunsa.

Vierailija
6/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

paastoa vedelä 6 viikkoa siinä demonit ja liha kuolee ja tulee parannus

Vierailija
7/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mikä minua vaivaa, mutta tunnen enenevässä määrin vetoa naisia kohtaan ja olenkin rakastunut yhteen naiseen. Itse asiassa miehet eivät juurikaan enää edes kiinnosta. Tiedän, etten saisi tuntea näin tai toteuttaa haaveitani. Tuntuu musertavalta, onnettomalta, yksinäiseltä. Mikä tässä auttaisi?

Kuka kieltää ajatuksesi? Jos sinä uskot jonkin mielikuvitusolennon itsesi luoneen, niin millä ihmeen logiikalla päättelet, että sinä et saisi tuntea niin kuin sinun mielikuvitusolentosi on sinut luonut tuntemaan?

Vierailija
8/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit rukoilla. Uskovaisen elämä on aina kamppailua.

Vierailija
9/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama tilanne. Yritän ajatella että sekin on loppujen lopuksi Jumalan armoa minulle koska juuri vaikeuksien kautta opimme turvaamaan häneen. Ei tämä helppoa ole mutta ei kristityn elämän kuulukaan olla. Tämä on se risti joka minun pitää kantaa.

Olen vakaasti päättänyt olla uskollinen Jumalalle ja ryhtyä suhteeseen vain miehen kanssa jos nyt edes koskaan ryhdyn suhteeseen. Enkä ole katunut päätöstäni.

Siunausta sinulle ap!

Vierailija
10/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rakastaminen kiellettyä ole, vaan seksi. Samalla tavalla heteroseksikin on kiellettyä kaikkien muiden paitsi oman aviopuolison kanssa.

Minkä ikäinen olet? Kuuluvatko häät lähitulevaisuudessa haaveisiisi, vai aiotko pysyä sinkkuna/seurustelusuhteessa/avoliitossa vielä useita vuosia?

Ymmärrän kyllä että on ahdistavaa ettei omia haaveita saisi haaveksia, mutta ehkä kuitenkin kannattaisi vielä tyynesti katsoa onko tuo naisiin menevyytesi vain ohimenevä vaihe, vai jotain tärkeämpää.

Vierailija
11/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samat setit ja mä olen onnistunut sovittamaan ihan hyvin nämä kaksi asiaa yhteen. Rakkaudessa ei ole mitään pahaa, inhimillinen rakkaus toiseen ihmiseen heijastaa Herran rakkautta meihin. Tai Les Miserablesin sanoin: "To love another person is to see the face of God".

Bi-N28

Sinulla on mennyt puurot ja vellit sekaisin.

Etkai sinä yhdy omiin vanhempiisikaan vaikka heitä rakastaisit? Taikka eläimiin tai lapsiin?

Puhut nyt himosta eikä sillä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.

Jumala loi ensin miehen ja kumppaniksi miehelle Jumala loi miehenpuolesta naisen, jotta yhdessä he olisivat YKSI.

Vierailija
12/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntisit oikeasti Jeesuksen saisit olla vapaa.

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Matteus 11:29‭-‬30

"Minun kuormani on keveä"

Vierailija
13/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, kristinusko nimenomaan perustuus lähimmäisenrakkaudelle, suvaitsevaisuudelle ja avoimuudelle. Jos joku kristitty kehtaa väittää homouden olevan väärin ei hän ole selvästi avannut raamattua. Sittenhän on nämä kaikki saatanan kultit niinkuin lestat, jehovat ja mormonit jotka pyrkivät kontrolloimaan yksilöitä ja painostamaan ihmiset ruotuun, mutta taaskin heidänkin oppinsa ovat aivan muuta kuin mitä Jesse esimerkillään raamatussa osoittaa.

Jotkut muut uskonnot(KRHM ISLAM) ovat sitten huomattavasti ahdasmielisempiä seksuaalivähemmistöjen asioissa, mutta se nyt on oma lukunsa.

ei perustu, vaan ristin työhön ja kuuliaisuudelle Jeesusken tietä kohtaan itsens kieltämiselle suhteesssa maailman himoihin

Vierailija
14/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Raamatussa nimenomaan kielletään homoilu, ihan selkesti lukee:

"Siksi jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojensa valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen. Ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harjautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitseman palkan. Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajausten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi."

Eli homoilu nimenomaan on syntiä, pelkkää itsensä aivopesua ja se joka väittää muuta ei ole oikeasti uskossa.

Vierailija
15/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vain sinun tulkintaasi. Jo 2000 vuoden ajan katolinen ja ortodoksinen kirkko ovat tulkinneet homoseksin olevan syntiä joten on melko kohtuutonta väittää ettei niissä olisi koskaan "avattu Raamattua". Varsinkin kun Uusi testamentti on kokonaan katolisen kirkon aikaansaannosta.

Homoseksin hyväksyminen on lähinnä vain pikkulahkojen kuten Ruotsin evankelis-luterilaisen kirkon vasta 2000-luvulla alkanut ilmiö. Klassisen kristinuskon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
16/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kylläkin sanoo, että Jumala on hyljännyt heidät rutmelemaan omat ruumiinsa ja, että he ovat kuoleman ansainneet.

Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Roomalaiskirje 1:24‭-‬32

Vierailija
17/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin uskovainen bi, näin itseni pitkään heterona, kunnes rakastuin transnaiseen (tutustuin häneen miehenä). Näen Jumalan rakkauden kautta ja uskon, ettei rakkaudessa ole mitään väärää.

Vierailija
18/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Raamatussa nimenomaan kielletään homoilu, ihan selkesti lukee:

"Siksi jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojensa valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen. Ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harjautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitseman palkan. Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajausten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi."

Eli homoilu nimenomaan on syntiä, pelkkää itsensä aivopesua ja se joka väittää muuta ei ole oikeasti uskossa.

10 Mutta kaikista niistä, joita vedet vilisevät, kaikista elollisista, jotka elävät vedessä, inhotkaa kaikkia niitä, joilla ei ole eviä eikä suomuksia, elivätpä merissä tai joissa.

11 Niitä inhotkaa; niiden lihaa älkää syökö, ja niiden raadot inhottakoot teitä.

12 Kaikkia niitä vesieläimiä, joilla ei ole eviä eikä suomuksia, inhotkaa.

19 Noudattakaa minun käskyjäni. Älä anna karjassasi kahden erilaisen eläimen pariutua, älä kylvä peltoosi kahdenlaista siementä, älköönkä kahdenlaisista langoista kudottua vaatetta tulko yllesi.

Sä et varmaan sitten syö äyriäisiä ja kaikki vaatteet on vaan yhtä kangasta? On siellä raamatussa kaikkea turhaa paskaa mitä lainata tukemaan vanhoillisia paska-arvojaan. Jos kehtaat väittää että Jeesus tuomitsisi homouden olet tekopyhä kristitty

Vierailija
19/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi uskovainen, joka ei pidä kahden aikuisen ja tasaveroisen välistä rakkautta syntinä. Uskovainen, jonka mielestä elämä ei ole kamppailua eikä vaikeudet jalosta ketään. Etenkään typerät ihmissääntöihin perustuvat vaikeudet.

Uskon Jeesuksen olevan Jumalan poika ja sovittaneen meidän synnit. Uskon jokaisen ihmisen perisyntisyyteen ja siihen, ettei ole pelastuksen kannalta isompaa ja pienempää syntiä -ihmiselämässä ja tässä ajassa tappaminen on pahempi asia kuin vaikka juoruilu ("väärä todistus lähimmäisestä") mutta Jumalan tuomion alla yhtä lailla syntiä, syntiä jotka Jeesus jo sovitti. (Eikä se tarkoita että täällä sais rellestää miten vaan...)

Jeesuksen seuraaminen on helppoa: Rakasta jumalaa koko sielustasi ja mielestäsi. Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi. (ts. rakasta itseäsi, jotta osaat oikein rakastaa lähimmäistäsikin.) Siinä on laki ja profeetat. Tuon kun tekee, kaikki muu -lähimmäisenrakkaus, ihmisarvon kunnioitus, halu hyvään ja hyviin tekoihin yms- tulee itsestään.

Se, että rakastatko sinä naista ja oletko parisuhteessa naisen kanssa, on ihan toisarvoinen asia synnin ja tuomion kanssa.

"Itse olen hetero ja uskovainen, mutta en pidä homoseksuaalisuutta syntinä kun kyse on tasavertaisten aikuisten välisestä suhteesta. Raamatussa itseäni kiinnostaa lähinnä hengellinen sisältö, en etsi niistä tuhansien vuosien takaisista kuvauksista ohjeita käytännön elämään kuten seksuaalisuuteen, tapoihin, ihmissuhteisiin."

Tämä oli hyvin kiteytetty. Kiitos.

Vierailija
20/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka väittää, että Jeesus tai Jumala tuomitsisi KENETKÄÄN toisen ihmisen RAKASTAMISESTA on kyllä aivopesty jollain niin anti-kristillisellä opilla että oksettaa. HALOO