Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uskovainen ja bi -- elämä on kamalaa kamppailua

Vierailija
10.11.2017 |

En tiedä, mikä minua vaivaa, mutta tunnen enenevässä määrin vetoa naisia kohtaan ja olenkin rakastunut yhteen naiseen. Itse asiassa miehet eivät juurikaan enää edes kiinnosta. Tiedän, etten saisi tuntea näin tai toteuttaa haaveitani. Tuntuu musertavalta, onnettomalta, yksinäiseltä. Mikä tässä auttaisi?

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, kristinusko nimenomaan perustuus lähimmäisenrakkaudelle, suvaitsevaisuudelle ja avoimuudelle. Jos joku kristitty kehtaa väittää homouden olevan väärin ei hän ole selvästi avannut raamattua. Sittenhän on nämä kaikki saatanan kultit niinkuin lestat, jehovat ja mormonit jotka pyrkivät kontrolloimaan yksilöitä ja painostamaan ihmiset ruotuun, mutta taaskin heidänkin oppinsa ovat aivan muuta kuin mitä Jesse esimerkillään raamatussa osoittaa.

Jotkut muut uskonnot(KRHM ISLAM) ovat sitten huomattavasti ahdasmielisempiä seksuaalivähemmistöjen asioissa, mutta se nyt on oma lukunsa.

Tuo on vain sinun tulkintaasi. Jo 2000 vuoden ajan katolinen ja ortodoksinen kirkko ovat tulkinneet homoseksin olevan syntiä joten on melko kohtuutonta väittää ettei niissä olisi koskaan "avattu Raamattua". Varsinkin kun Uusi testamentti on kokonaan katolisen kirkon aikaansaannosta.

Homoseksin hyväksyminen on lähinnä vain pikkulahkojen kuten Ruotsin evankelis-luterilaisen kirkon vasta 2000-luvulla alkanut ilmiö. Klassisen kristinuskon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Et sinä tuolla selityksellä tuomiota onnistu välttämään.

Jumala on kirjoittanut lakinsa ihmisten sydämiin ja omatuntosi todistaa sinua vastaan.

Tee sinäkin parannus niin saat vaeltaa puhtaalla omallatunnolla, nyt vain petät itse itseäsi.

Vierailija
22/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

bi-naikkonen kirjoitti:

Itsekin uskovainen bi, näin itseni pitkään heterona, kunnes rakastuin transnaiseen (tutustuin häneen miehenä). Näen Jumalan rakkauden kautta ja uskon, ettei rakkaudessa ole mitään väärää.

Mistä päättelet ettei rakkaasi ole Jumalan kirjoissa edelleen mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää oikeasti kuolla vanhalle minälleen, antaa elämä Jeesukselle ja tulla uudeksi kokonaan. Myös silloin raamattu ja Jumalan sana aukeaa sinulle. Se joka on oikeasti uudistunut ja antanut elämänsä Herralle tietää, että homous on kauhistus Jumalalle ja se joka väittää muuta, on paholaisen sokeuttama eikä oikeasti olen uudestisyntynyt.

Vierailija
24/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma näissä homo ja lesbosuhteissa on se, että rakkaus määritellään kristinuskon rakkaudeksi, lesbous ei olerakkautta, vaan vierasta demonista henkeä , ei seole rakkautta, jonka raamattu hyväksyy,

mies ja nainen voi harrastaa seksiä avioliitossa ja silti siinäkänä ei ole rakkautta

Vierailija
25/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, kristinusko nimenomaan perustuus lähimmäisenrakkaudelle, suvaitsevaisuudelle ja avoimuudelle. Jos joku kristitty kehtaa väittää homouden olevan väärin ei hän ole selvästi avannut raamattua. Sittenhän on nämä kaikki saatanan kultit niinkuin lestat, jehovat ja mormonit jotka pyrkivät kontrolloimaan yksilöitä ja painostamaan ihmiset ruotuun, mutta taaskin heidänkin oppinsa ovat aivan muuta kuin mitä Jesse esimerkillään raamatussa osoittaa.

Jotkut muut uskonnot(KRHM ISLAM) ovat sitten huomattavasti ahdasmielisempiä seksuaalivähemmistöjen asioissa, mutta se nyt on oma lukunsa.

Tuo on vain sinun tulkintaasi. Jo 2000 vuoden ajan katolinen ja ortodoksinen kirkko ovat tulkinneet homoseksin olevan syntiä joten on melko kohtuutonta väittää ettei niissä olisi koskaan "avattu Raamattua". Varsinkin kun Uusi testamentti on kokonaan katolisen kirkon aikaansaannosta.

Homoseksin hyväksyminen on lähinnä vain pikkulahkojen kuten Ruotsin evankelis-luterilaisen kirkon vasta 2000-luvulla alkanut ilmiö. Klassisen kristinuskon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Juu ja jos voit väittää puhtaalla omallatunnolla, että Jeesus olisi ollut OK inkvisition kanssa niin perun sanani. Raamattua nyt on käytetty vuosisatoja oikeuttamaan hirmutekoja ja pönkittämään valta-asemia. Se että vatikaani on tuominnut homouden samalla tukien systemaattisesti pedofiliaa pitäisi kertoa jo tarpeeksi sen instituution vakavastiotettavuudesta kristillisenä opinlähteenä. Jos kehtaat väittää että Jeesus olisi kääntänyt selkänsä homoille tai kieltänyt heitä olemasta niin kuin Jumala heidät loi niin olet kyllä jo surullisen ahdasmielinen ja kaukana Jeesuksen rakkaudesta.

Vierailija
26/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän muutkin uskovaiset syntiä tekee, harrastetaan esiaviollista seksiä, on avioeroja jne. eivätkä he tunnu pitävän sitä mitenkään vääränä. Miksi homous olisi jotenkin eri asia.

Vierailija
27/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

homous ei ole rakkautta kirjoitti:

ongelma näissä homo ja lesbosuhteissa on se, että rakkaus määritellään kristinuskon rakkaudeksi, lesbous ei olerakkautta, vaan vierasta demonista henkeä , ei seole rakkautta, jonka raamattu hyväksyy,

mies ja nainen voi harrastaa seksiä avioliitossa ja silti siinäkänä ei ole rakkautta

missäs näin väitetään? Väitätkö sinä tuntevasi ihmisen sielun ja siellä tunnetun rakkauden paremmin kuin ihminen itse? Kehtaatko väittää että Jeesus kieltäisi ihmistä olemaan välittämättä ja rakastamatta toista ihmistä? 

Vierailija
28/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missäs näin väitetään? Väitätkö sinä tuntevasi ihmisen sielun ja siellä tunnetun rakkauden paremmin kuin ihminen itse? Kehtaatko väittää että Jeesus kieltäisi ihmistä olemaan välittämättä ja rakastamatta toista ihmistä? 

Jätitkö lukematta tuon roomalaiskirjeen mik tänne on kahdesti jo laitettu?

Vierailija
29/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä muka on sanonut että Jeesus olisi kieltänyt välittämästä ja rakastamasta toista ihmistä? Ei tietääkseni kukaan. Puheenaihe oli samaa sukupuolta olevien parisuhteet ja seksi kahden samaa sukupuolta olevan välillä jotka Raamattu tuomitsee jyrkästi.

Vierailija
30/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla samat setit ja mä olen onnistunut sovittamaan ihan hyvin nämä kaksi asiaa yhteen. Rakkaudessa ei ole mitään pahaa, inhimillinen rakkaus toiseen ihmiseen heijastaa Herran rakkautta meihin. Tai Les Miserablesin sanoin: "To love another person is to see the face of God".

Bi-N28

Sinulla on mennyt puurot ja vellit sekaisin.

Etkai sinä yhdy omiin vanhempiisikaan vaikka heitä rakastaisit? Taikka eläimiin tai lapsiin?

Puhut nyt himosta eikä sillä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.

Jumala loi ensin miehen ja kumppaniksi miehelle Jumala loi miehenpuolesta naisen, jotta yhdessä he olisivat YKSI.

Sinussa ei kyllä ole tippaakaan rakkautta, sinun ajatuksesi on synkeitä ja rumia. Sinuna rukoilisin että pääsisin noin karmeista ajatuksista.

Vierailija
31/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla samat setit ja mä olen onnistunut sovittamaan ihan hyvin nämä kaksi asiaa yhteen. Rakkaudessa ei ole mitään pahaa, inhimillinen rakkaus toiseen ihmiseen heijastaa Herran rakkautta meihin. Tai Les Miserablesin sanoin: "To love another person is to see the face of God".

Bi-N28

Sinulla on mennyt puurot ja vellit sekaisin.

Etkai sinä yhdy omiin vanhempiisikaan vaikka heitä rakastaisit? Taikka eläimiin tai lapsiin?

Puhut nyt himosta eikä sillä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.

Jumala loi ensin miehen ja kumppaniksi miehelle Jumala loi miehenpuolesta naisen, jotta yhdessä he olisivat YKSI.

Sinussa ei kyllä ole tippaakaan rakkautta, sinun ajatuksesi on synkeitä ja rumia. Sinuna rukoilisin että pääsisin noin karmeista ajatuksista.

Ongelma on siinä, että sinä et tunne rakkautta.

Kuvasi rakkaudesta on väärä ja kieroutunut.

Vierailija
32/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se uskonto. Miksi palvoa jumaluutta, joka pitää sinua ja tekojasi vastenmielisinä, vaikka et ole voinut itse valita seksuaalisen kiintymyksesi kohteita?

Kristinusko ei ole homoille. Sekä Vanha testamentti että Paavali selkeästi tuomitsevat homoseksuaalisen käyttäytymisen ja suhteet.

Vierailija
33/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä muka on sanonut että Jeesus olisi kieltänyt välittämästä ja rakastamasta toista ihmistä? Ei tietääkseni kukaan. Puheenaihe oli samaa sukupuolta olevien parisuhteet ja seksi kahden samaa sukupuolta olevan välillä jotka Raamattu tuomitsee jyrkästi.

Raamattu on Jumalan sana, mutta sen kirjasivat muistiin ihmiset, erehtyväiset, tuhansia vuosia sitten eläneet paimentolaiskansan jäsenet. Sen perusteella et voi perustella syrjintääsi ja empatian puutettasi paljastamatta millainen olet itse: valkeaksi kalkittu hauta, ulkoa kaunis, mutta sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa.

Vierailija
34/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 sillä kaikki he etsivät omaansa eivätkä sitä, mikä Kristuksen Jeesuksen on.

kristityn rakkaus ei ole romanttista lällypaskaa

Vierailija
35/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontosi vihaa sinua koska olet nainen. Kristinuskon mukaan mies on pääsi ja suuremmilla seksihaluilla miehet ovat muka kykenevämpiä parempaan moraaliin. Hahha. En tajua miten kukaan nainen voi alentua tuollaiseen. Olette seurakunnassanne surkimuksia, jumalanne kuvaa teitä vain heikoiksi astioiksi ja miehen leluiksi.

Kasva vähän. Naisen kanssa pääset pakoon miesvihaa.

Vierailija
36/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän muutkin uskovaiset syntiä tekee, harrastetaan esiaviollista seksiä, on avioeroja jne. eivätkä he tunnu pitävän sitä mitenkään vääränä. Miksi homous olisi jotenkin eri asia.

Kaikki synti mistä ei ole sydämen pohjasta luovuttu ja tehty todellista parannusta johtaa kadotukseen, Jumala ei katso henkilöön.

Vierailija
37/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se uskonto. Miksi palvoa jumaluutta, joka pitää sinua ja tekojasi vastenmielisinä, vaikka et ole voinut itse valita seksuaalisen kiintymyksesi kohteita?

Kristinusko ei ole homoille. Sekä Vanha testamentti että Paavali selkeästi tuomitsevat homoseksuaalisen käyttäytymisen ja suhteet.

Pyhän Jumalan valtakunta ei ole homoille, eikä myöskään kenellekkään muulle joka ei sydämestään luovu siitä minkä vääräksi tietää ja käänny Jumalan puoleen.

Vierailija
38/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sydämessäni sen, että Jumala on minulle totuus ja rakkaus. Mutta myös tunteeni sitä naista kohtaan ovat syvää, vilpitöntä rakkautta. Ehkä olen jotenkin valuvikainen, mutta rakastan häntä enemmän kuin ketään muuta koskaan aiemmin elämässäni.

Rakkauteni häntä kohtaan on samanaikaisesti puhdasta ja viatonta, mutta myös fyysistä. Mutta en näe siinä "lihallisessa" puolessakaan mitään pahaa tai likaista. Hän on kaunis, ihana, minulle täydellinen. Itse olen vilpitön, puhdas mieleltäni, rakastava. Haluan tehdä hänelle hyvää ja olla hänelle aina uskollinen. En vain tiedä, miten sovittaisin nämä asiat yhteen.

T. ap

Vierailija
39/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhän Jumalan valtakunta ei ole homoille, eikä myöskään kenellekkään muulle joka ei sydämestään luovu siitä minkä vääräksi tietää ja käänny Jumalan puoleen.

Sen jälkeen, kun ihan oikeasti rakastuin naiseen, saatoin omakohtaisesti kokea, ettei siinä mun rakkaudessani ole mitään pahaa ja likaista. Voin sanoa sen aivan vilpittömästi. Se rakkauteni häntä kohtaan on puhtaampaa kuin ex-poikaystäviäni kohtaan "aiemmassa elämässäni" kulissiheterona. T. ap

Vierailija
40/100 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. En haluaisi suhdetta  vastakkaisen sukupuolen kanssa. En voi tälle mitään ja olen yrittänyt kieltää itseäni. Olen hyvin uskovaisesta ja konservatiivisesta perheestä, johon on hyvät välit sinänsä, ja vaikka olen itse liberaali ahdistaa tämä silti. Pelkästään siitä että ilmaisin mielipiteeni avioliitto-oikeudesta ja kävin Pridessa, saatiin perheenlaajuinen kriisi. Vanhempani itkivät, syyllistivät, painostivat, veli soitti kuinka elän synnissä ja mikä siitä on rangaistus, facebookin inboxi täyttyi pommituksesta kuinka kamalaa homous on ja kuinka pitää tehdä parannus yms. Tämä oli hyvin ahdistavaa aikaa ja vaikutti minuun vaikken edes ollut tuossa vaiheessa tajunnut omaa suuntautumistani täysin. Nyt pelkään että jään yksin. Tiedän että on tyhmää pelätä perhettä, jos he eivät hyväksy niin minkäs teet, mutta he ovat niin rakkaita, en halua satuttaa ja aiheuttaa huolta, ja alitajuisesti myös omassa sydämessä pelko mitä jos teenkin syntiä ryhtymällä suhteeseen ja joudun kadotukseen. :'( Olen kyseenalaistanut uskonikin mutta siitä seuraa sama pelko. Kamalan ahdistavaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä