Jotenkin koomisen näköistä kun blondattu neitokainen käveli hidastetusti edestakaisin bussipysäkillä
Välillä toinen jalka meni ristiin toisen eteen ja siinä sitten keikisteltiin kuin missikisojen lavalla niin että vain ajatuskupla "voi vitsit miten viehättävä mä olen" puuttui pään päältä. Aina kun joku meni ohi niin hän teki aina silloin täyskäännöksen ympäri tarkistaakseen kääntyikö ne katsomaan. No kukaan ei kääntynyt.
En vaan voinut olla huvittumatta tästä näkymästä, joka avautui minulle ikkunasta, kun istuin juomassa teetä keittiönpöydän ääressä.
Olen muuten nainen, jos jotakuta kiinnostaa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsetko Ap lisää tekemistä kun on aikaa miettiä toisten kävelyä ja hiusväriä?
Kuulostat aika ikävältä ihmiseltä kun projisoit näitä ajatuksia ventovieraalle ihmiselle.
Olen juuri parantumassa flunssasta. Huomenna menen taas töihin. Sattui vaan tuo näkymä silmään kun istuin keittiönpöydän ääressä. Tein aloituksen koska halusin sohia kepillä jäätä. Se on yksi paheistani.
En ole aina mukava ihminen. Toisinaan minulle tulee ikäviä asioita mieleeni. Haluan olla aito oma itseni, joten ilmaisen myös negatiivisia ajatuksiani, jotka moni muu jättäisi ilmaisematta leimautumisen pelossa.
Ap
Itse olen myös ikävä ihminen, en välitä mitä sanon ääneen ja kenelle. Sanon asiat niinkuin ne on, niitä kaunistelematta. MUTTA en IKINÄ sano mitään ihmisten olemuksesta tai ulkonäöstä. Se kertoo vaan epävarmuudesta. Itse lauon kommentteja ihmisten sanomisista ja sanon takaisin tai sanon suoraa jos ovat muuten vaan typeriä. Ihan tyhmää hyökätä "viattomien" kimppuun ja rehvastella olevansa suorasanainen ja rempseä! Se on vain puhdasta kateutta.
Minäkään en oikein osaa seisoa bussipysäkillä yksinäni paikallaan. Kävelen ees taas. Talvisin sitä tulee tehtyä tarkoituksella ettei alkaisi palella, mutta muuten tapahtuu tiedostamatta. Aloin kiinnittämään huomiota askeleisiini kun uusi puhelin ilmoittaa ne automaattisesti, valmiiksi asetettu tavoite paukahtaa rikki usein jo puolenpäivän maissa. Tosi vaikeaa muutenkin seisoskella paikallaan toimettomana. Ikiliikkujaksi sanottu.
Haittaako tämä sinua ap, kun en värjää hiuksia tai meikkaa?
Mikä ihme siinä sitten on että ihmiset eivät voi aidosti näyttää olevansa tyytyväisiä ulkonäköönsä? Mitä se on keneltäkään pois jos joku teini peilaa itseään?
Argh miten ankea maa. Menkää vaikka Brasiliaan.
T. Ei-blondattu, 35-v hiirulainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsetko Ap lisää tekemistä kun on aikaa miettiä toisten kävelyä ja hiusväriä?
Kuulostat aika ikävältä ihmiseltä kun projisoit näitä ajatuksia ventovieraalle ihmiselle.
Olen juuri parantumassa flunssasta. Huomenna menen taas töihin. Sattui vaan tuo näkymä silmään kun istuin keittiönpöydän ääressä. Tein aloituksen koska halusin sohia kepillä jäätä. Se on yksi paheistani.
En ole aina mukava ihminen. Toisinaan minulle tulee ikäviä asioita mieleeni. Haluan olla aito oma itseni, joten ilmaisen myös negatiivisia ajatuksiani, jotka moni muu jättäisi ilmaisematta leimautumisen pelossa.
Ap
Itse olen myös ikävä ihminen, en välitä mitä sanon ääneen ja kenelle. Sanon asiat niinkuin ne on, niitä kaunistelematta. MUTTA en IKINÄ sano mitään ihmisten olemuksesta tai ulkonäöstä. Se kertoo vaan epävarmuudesta. Itse lauon kommentteja ihmisten sanomisista ja sanon takaisin tai sanon suoraa jos ovat muuten vaan typeriä. Ihan tyhmää hyökätä "viattomien" kimppuun ja rehvastella olevansa suorasanainen ja rempseä! Se on vain puhdasta kateutta.
Kuten sanottu, en usko kyseessä olevan kateus, sillä en haukkunut kyseistä naista rumaksi, en sanonut ettei hän ollut "kovinkaan hyvännäköinen" tai mitään muutakaan lyttäävää hänen ulkonäöstään. Sanoin vain, millaisen vaikutelman hänen olemuksestaan sain ja jokainen pystyy kyllä itse vaikuttamaan siihen, millaisen vaikutelman antaa itsestään muille. En usko, että sinäkään pitäisit sellaista ihmistä miellyttävänä, joka peilailisi koko ajan itseään ja joka ilmentäisi eleillään ja olemuksellaan jatkuvasti sitä, kuinka kauniina/komeana hän itseään pitää.
Jos tämä tekee minusta kateellisen, niin sitten varmaan olen sellainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap ehtisitkö vielä vastaamaan?
Kyllähän minä ehdin. Mihin haluat minun vastaavan?
Ap
Kuulostaa nuorelta naiselta, ikähaarukka ehkä 15-22 v. Olen itsekin aikoinaan ollut tuollainen. Lisäksi olen ollut myös lapsi, joka leikki leluilla ja leikeillä. Ihan aluksi olin vauva, joka osasi lähinnä ulostaa, pissata, huutaa ja syödä. En ole noista enää mitään. Mutta sinä ap olet vielä raaka omassa kehitysvaiheessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä muakin on joskus huvittanut kun on vaikkapa ratikassa huomannut itseään ikkunoista peilaavan tytön tai naisen. Viiden sekunnin välein muikistellaan, suitaan hiuksia, korjataan huivia, laitetaan jalat ristiin, auki, ristiin, auki... Tuijotellaan ohikulkijoita silmät suurena ja sellainen oih-olen-kaunis-mutta-niin-piinattu mutrusuuilme naamalla. Teinejä yleensä nämä. Yleensä en jaksa ihmisiä katsella mutta näitä on vaikea olla huomaamatta jos eteen liikennevälineessä sattuu.
Yllättäen tämä kommenttisi sai heti alapeukkuja. Mikä siinä on, että teinitytön itsensä ilmiselvää ihailua julkisella paikalla ei saisi pitää huvittavana? Entä jos kyseessä olisi teinipoika, joka ihastelee itseään julkisen kulkuvälineen ikkunan heijastuksesta, jännittää leukaperiään ja sukii hiuksiaan? Jos naisena tämäkin pistäisi huvittamaan, niin olisiko se tulkittavissa myöskin kateudeksi?
Minusta itseään etenkin julkisella paikalla ihaileva ihminen on nolo ja typerä, edustipa mitä sukupuolta tahansa. Mutta eihän tällaisista ihmisistä saa kertoa todellisia ajatuksiaan joutumatta kuulemaan olevansa katkera tai kateellinen, koska nämä ihmiset ovat niitä "hottiksia", joita kaikkien tulee ihastella.
Ap
Koska se on vähän sama kuin pilkkaisit leikkivää lasta. Tuollainen käyttäytyminen nyt vain sattuu olemaan ominaista monille teineille. He ovat vielä kasvamassa. Anna heidän kasvaa rauhassa, ei kukaan tarvitse toisen pilkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa nuorelta naiselta, ikähaarukka ehkä 15-22 v. Olen itsekin aikoinaan ollut tuollainen. Lisäksi olen ollut myös lapsi, joka leikki leluilla ja leikeillä. Ihan aluksi olin vauva, joka osasi lähinnä ulostaa, pissata, huutaa ja syödä. En ole noista enää mitään. Mutta sinä ap olet vielä raaka omassa kehitysvaiheessasi.
En ole. Sinä teit tämän johtopäätöksen ainoastaan yhden aloitukseni perusteella. Minun ajatusmaailmani ei ole niin rajoittunut, etten voisi tehdä myös tämänkaltaisia aloituksia. Kuten sanoin, tiesin, että tällaisesta aloituksesta ei pidettäisi, minut tuomittaisiin kateelliseksi ja minua pidettäisiin henkisesti kehittymättömänä. En ole henkisesti kehittymätön. Minusta on hauskaa testata ihmisiä, mutta se on vain yksi osa persoonaani - ei koko totuus siitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä muakin on joskus huvittanut kun on vaikkapa ratikassa huomannut itseään ikkunoista peilaavan tytön tai naisen. Viiden sekunnin välein muikistellaan, suitaan hiuksia, korjataan huivia, laitetaan jalat ristiin, auki, ristiin, auki... Tuijotellaan ohikulkijoita silmät suurena ja sellainen oih-olen-kaunis-mutta-niin-piinattu mutrusuuilme naamalla. Teinejä yleensä nämä. Yleensä en jaksa ihmisiä katsella mutta näitä on vaikea olla huomaamatta jos eteen liikennevälineessä sattuu.
Yllättäen tämä kommenttisi sai heti alapeukkuja. Mikä siinä on, että teinitytön itsensä ilmiselvää ihailua julkisella paikalla ei saisi pitää huvittavana? Entä jos kyseessä olisi teinipoika, joka ihastelee itseään julkisen kulkuvälineen ikkunan heijastuksesta, jännittää leukaperiään ja sukii hiuksiaan? Jos naisena tämäkin pistäisi huvittamaan, niin olisiko se tulkittavissa myöskin kateudeksi?
Minusta itseään etenkin julkisella paikalla ihaileva ihminen on nolo ja typerä, edustipa mitä sukupuolta tahansa. Mutta eihän tällaisista ihmisistä saa kertoa todellisia ajatuksiaan joutumatta kuulemaan olevansa katkera tai kateellinen, koska nämä ihmiset ovat niitä "hottiksia", joita kaikkien tulee ihastella.
Ap
Koska se on vähän sama kuin pilkkaisit leikkivää lasta. Tuollainen käyttäytyminen nyt vain sattuu olemaan ominaista monille teineille. He ovat vielä kasvamassa. Anna heidän kasvaa rauhassa, ei kukaan tarvitse toisen pilkkaa.
Enhän minä häntä mennyt pilkkaamaan. Huvituin hänestä ja tein aloituksen lähinnä provosointimielessä, sillä halusin katsoa, saako tällainen aloitus sellaisen vastaanoton kuin millaisen arvelin sen saavan.
Kyllähän täällä kerrotaan vaikka millaisia ajatuksia mistä asioista tahansa. Tämä nyt vain sattui olemaan yksi arjesta poikkeavista ajatuksistani, joten päätin tehdä siitä aloituksen. Harvemmin teen aloituksia ruisleivän syönnistä. Aika harva jaksaisi innostua ruisleipä-aloituksesta yhtä paljon kuin esimerkiksi juuri tämänkaltaisesta aloituksesta. Tämä aloitus herätti tunteita ihmisissä. Tunteiden herättäminen ei ole koskaan huono juttu, ei tunteiden herättäjälle kuten ei myöskään sille, jossa tunteet heräävät.
Ap
"Tytöt hakevat sievää, kapeaa asentoa seistessään jalat ristissä", eli kyllä, asennolla halutaan lisätä viehättävyyttä.
Se onkin pidemmän päälle todella viehättävää, kun alkaa tulla selkä- ja polvivaivoja.
https://yle.fi/uutiset/3-8760617