Miehen koira purrut minua jo neljästi, viimeisin purema vaati tikit
Miehellä on rottweiler 7kk eli pahimmassa uhmaiässä. Kolme ensimmäistä kolhaisua annoin anteeksi, mutta nyt en uskalla enää pian mennä omaan kotiini. Viimeisen kerran puri niin että näkyi kädestä lihat ja haava vaati neljä tikkiä.
Mies sanoo että koira ei lähde kuin hänen kuolleen ruumiinsa yli minkä toisaalta ymmärrän sillä itsellänikin oli ihana saksanpaimen joka eli 13.5- vuotiaaksi.
Tätä koiraa ei tarvitse edes provosoida mitenkään vaan riittää ihan se, että istun sohvalla. Olen alkanut valehdella miehelle että minulla on menoja/tapaamisia ja viettänyt siskoni luona iltoja töiden jälkeen.
En vaan halua/uskalla mennä omaan asuntooni. Kohtuutonta olisi vaatia viemään koira lopetettavaksi mutta näinkään ei voi elää.
Kommentit (64)
Tämähän on selvä tapaus, eroatte. Mies ei luovu koirasta, sinusta ilmeisesti voi luopua. En jäisi tuollaiseen suhteeseen päiväksikään enää. Miehen arvomaailmassa olet koiran alapuolella. Koiran pitää olla ihmisten alapuolella.
Tee päätös ja muuta pois. Ainoa oikea paikka tuolle koiralle on viimeinen piikitys. Kasvatuksessa mennyt jotain pahasti pieleen ja/tai koira on sairas.
Tässä on jo alkuasetelma pielessä "miehellä on koira" ja asutte samaa taloutta. Lauseen pitäisi alkaa meillä on koira. Lemmikkieläin on perheen yhteinen.
Koira piikille. Mulla kyllä olisi suurin huoli, jos koira menee puremaan esim. jotain ohikulkijaa ulkona, kun ei ilmeisesti kerran tarvitse edes mitään provosoitumista puremiseen.
Eroaminen taitaa ikävä kyllä olla ainoa vaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Koira on koulutettu ihan ammattikouluttajalla.
Kyllä on tutkittu lääkärillä ja lääkäri suositteli että leikataan munat pois mutta mies ei haluaisi tehdä sitä. Eikä sekään kuulemma ole mikään taikakeino millä koira yhtäkkiä rauhoittuu.
Ap
Sekä miehelle että rakille porttikielto sun kämppään. Älä jatka suhdetta miehen kanssa.
Provo? Koirien puremille ei laiteta tikkejä.
Täällä taas moni luulee tietävänsä.
Sä et voi jatkaa niin, että kotiin pelottaa mennä. Siis puhut miehen koirasta, asutteko kuitenkin yhdessä?
Voisin jatkaa teemasta paljonkin. 2 rotikkaa ollut, olivat täysin erilaisia. Eli koiran pureminen ei ole omistajan syy. Siitä voi lähteä. Kaikki ongelmat ei korjaannu millään kouluttamisella.
Koira on 7 kk. Se hakee nyt paikkaansa laumassa. Jos se on luonteeltaan dominoiva, se pyrkii voimakkaasti mahd. korkeaan asemaan. Se testaa sua puremalla. Huono juttu. En edes kysy, onko koira koulutuksessa. Tottakai se on.
Rottweiler on valitettavasti onnistuttu pilaamaan jalostuksella. On haettu suurempaa toimintatarmoa ja terävyyttä, kun on haluttu PK-harrastuksessa menestyviä yksilöitä. Siinä on menetetty rottiksen satoja vuosia vanhat ominaispiirteet: rauhallisuus, järkähtämättömyys, leppoisuus, ystävällisyys, suht. vähäinen tarmo.
Joten ongelmarottiksia on nykyään paljon. Koirat eivät sovellu perhekoiriksi. Niitä koulutetaan, kilpailutetaan ja muun aikaa ne ovat häkissä, koska ne ovat vaarallisia.
Surullinen juttu.
Samalla ennen hienon rodun maine on mennyttä.
Ihmiset pelkäävät niitä, ja ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Koira ei pure ihmistä tikkaamista vaativaan kuntoon vahingossa. Se puree, koska se ei ole yhteiskuntakelpoinen. Syynä voi sitten olla vaikka aivokasvain.
Koira todellakin voi purra ihmistä vahingossa niin että purema vaatii ompelun.
Vierailija kirjoitti:
Provo? Koirien puremille ei laiteta tikkejä.
Mitä sekoilet? Jos haavan reunoja ei muuten saada pysymään yhdessä, se tietenkin ommellaan.
Ap, huom!
Täällä tulee nyt vastaan jos jonkinlaista puppua.
Ottakaa yhteys Suomen Rottweileryhdistykseen asiallisten neuvojen saamiseksi. Ja/tai palveluskoirayhdistykseen.
Onhan teillä myös eläinlääkärikontakti?
Olen täysin samaa mieltä el.n kanssa: koira on kastroitava. Mikäli sen voi antaa elää.
Saan vaikutelman, että sinä olet miehen tossun alla, te molemmat olette koiran käpälän alla.
Usko kun sanon: tuolla kuviolla saadaan vielä ruumiita. Mua säälittää kyllä myös koira. Ei se pahuuttaan pure. Se vain koettaa päästä lauman johtajaksi. Aika hyvin 7-kuiselta pennulta. Se ei ole edes murkkuiässä vielä.
Olisi kiinnostavaa kuulla miehesi kommentit tilanteeseen. Tajuaako hän missä mennään? Onko hän tyhmä, vastuuton vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tutkittu lääkärillä ja lääkäri suositteli että leikataan munat pois mutta mies ei haluaisi tehdä sitä. Eikä sekään kuulemma ole mikään taikakeino millä koira yhtäkkiä rauhoittuu.
Ap
Enpä usko, että kukaan ell suosittelee kastrointia 7 kk ikäiselle, eli pahasti keskenkasvuiselle koiralle, vaan vasta kun kasvu on ohi.
Pentujen hampaat ovat neulanterävät, ja niistä saa helposti jälkiä, vaikkei koira varsinaisesti purisikaan. Puolivuotiaalla hampaiden pitäisi alkaa vaihtua täysikasvuisen hampaisiin. Millaisissa tilanteissa koira puree ja miten se puree? Onko se siis oikeasti vihainen, puolustautuuko se, suojeleeko se esim. omistajaansa? Pennut keskenään purevat leikin ohessa, samoin ne purevat emoa, ja emo opettaa niitä olemaan purematta mm. äänenkäytöllä. Kun koira puree, pitää vinkaista kovasti, lopettaa se mitä on oltu tekemässä, esim. leikki, siirtää huomio pois koirasta ja/tai torua. Kuulostaa vähän siltä, että perheen hierarkiassa koira ajattelee olevansa isännästä heti seuraava.
Koiran pitää totella koko perhettä. Koira pitää jo pennusta opettaa niin, että vaikka lapsi kuiskaa, koira tottelee. Kaikista ei ole rotikoiden omistajiksi. Voi olla saanut vaikka suojelukoulutuksen, eikä silloin sovellu perhekoiraksi. Mieskö ei välitä, kyllä pitäisi. Mies on ottanut vääränrotuisen koiran. Kaikilta ei löydy sitä rohkeutta komentaa koiraa, että tottelee, osa koirista vaatii rajut otteet. Ap, ette sovi koiran kanssa samaan kotiin. Koiran saa pilattua, väärällä koulutuksella. Tuossa tarvitaan koirapsykologia. Eläin voi olla myös sairas. Minua tottelee koira kuin koira, olen saanut tämän eläintenkäsittelyn taidon lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on rottweiler 7kk eli pahimmassa uhmaiässä. Kolme ensimmäistä kolhaisua annoin anteeksi, mutta nyt en uskalla enää pian mennä omaan kotiini. Viimeisen kerran puri niin että näkyi kädestä lihat ja haava vaati neljä tikkiä.
Mies sanoo että koira ei lähde kuin hänen kuolleen ruumiinsa yli minkä toisaalta ymmärrän sillä itsellänikin oli ihana saksanpaimen joka eli 13.5- vuotiaaksi.
Tätä koiraa ei tarvitse edes provosoida mitenkään vaan riittää ihan se, että istun sohvalla. Olen alkanut valehdella miehelle että minulla on menoja/tapaamisia ja viettänyt siskoni luona iltoja töiden jälkeen.
En vaan halua/uskalla mennä omaan asuntooni. Kohtuutonta olisi vaatia viemään koira lopetettavaksi mutta näinkään ei voi elää.
No voi nyt vittu. Kuten joku sanoi, miehen prioriteetit on nyt selvillä, mieti sinä omasi.
Mä en IKINÄ antaisi koiran purra kolmatta kertaa, se olisi mun käden kautta sitten jo kuollut koira. En ekasta veisi piikille, tokasta olisi jo lähellä, ja silloin tehtäisiin oikeasti tosi isoja liikkeitä jotta tilanne muuttuisi/koira vaihtaisi kotia. Kolmannesta lähtisi henki.
Älä koskaan hanki koiraa, pentukoirat puree
..
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa siis ihan eläinlääkärissä käydä hakemassa apua, sillä taustalla voi olla sairaus, vaikka onkin ihan pieni koira. Muukin syy voi löytyä käytökseen, mutta eläinlääkäri selvittää ja tutkii koiran ennen kaikkea.
Rottweiler, pieni koira??
7 kk. Onko mahdollista, että sinusta tulee nyt AINOA henkilö, joka ruokkii, ulkoiluttaa ja leikkii, rapsuttaa ja hoitaa koiraa/koiran kanssa seuraavaksi 2 kuukaudeksi? Eli miehesi ignooraa ja kaikki, KAIKKI, tulee sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas moni luulee tietävänsä.
Sä et voi jatkaa niin, että kotiin pelottaa mennä. Siis puhut miehen koirasta, asutteko kuitenkin yhdessä?
Voisin jatkaa teemasta paljonkin. 2 rotikkaa ollut, olivat täysin erilaisia. Eli koiran pureminen ei ole omistajan syy. Siitä voi lähteä. Kaikki ongelmat ei korjaannu millään kouluttamisella.
Koira on 7 kk. Se hakee nyt paikkaansa laumassa. Jos se on luonteeltaan dominoiva, se pyrkii voimakkaasti mahd. korkeaan asemaan. Se testaa sua puremalla. Huono juttu. En edes kysy, onko koira koulutuksessa. Tottakai se on.
Rottweiler on valitettavasti onnistuttu pilaamaan jalostuksella. On haettu suurempaa toimintatarmoa ja terävyyttä, kun on haluttu PK-harrastuksessa menestyviä yksilöitä. Siinä on menetetty rottiksen satoja vuosia vanhat ominaispiirteet: rauhallisuus, järkähtämättömyys, leppoisuus, ystävällisyys, suht. vähäinen tarmo.
Joten ongelmarottiksia on nykyään paljon. Koirat eivät sovellu perhekoiriksi. Niitä koulutetaan, kilpailutetaan ja muun aikaa ne ovat häkissä, koska ne ovat vaarallisia.
Surullinen juttu.
Samalla ennen hienon rodun maine on mennyttä.
Ihmiset pelkäävät niitä, ja ihan syystä.
No eihän näillä rotua ole pilattu vaan esimerkiksi tässä tapauksessa koira myyty ihan vääränlaiseen kotiin, jossa koira ei tiedä paikkaansa eikä varmaan saa tarpeeksi aktivointia.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten sitä koulutusta on kotona jatkettu?
Koulutuksen tekee ja siitä vastaa *aina* omistaja. Kouluttaja voi vain neuvoa oikean suunnan löytämisessä (ellei satu asumaan koiran kanssa).