Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden puolisot on huonoja kokkeja

Vierailija
09.11.2017 |

Miten järjestätte ruuanlaittovuorot? Puolitatteko vuorot silti? Ja syötte puolet viikosta huonosti maistuvaa ruokaa? Ettekö koe, että se vähentää elämänlaatua, kun joutuu syömään epäonnistuneita tekeleitä jopa 180 kertaa vuodessa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ruoan aina paitsi kesällä mies grillaa (tosin silloinkin ruoat on mun esivalmistelemat). Kun en jaksa tai viitsi, mennään ravintolaan syömään.

Vierailija
22/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet yli 20 v naimisissa ja kahden käden sormet riittävät laskemaan kuinka monta kertaa olen kokannut tänä aikana. Eli mies kokkaa aina, lapsiakin useampi.

Miksi pitäisi puolittaa, kun minua ei kiinnosta ja mies tykkää kokata. Miestä ei kiinnosta siivota, mutta minä tykkään siivoamisesta. Eli mies sotkee keittiön ja minä siivoan jäljet. Kumpikin tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä naisena olen kehnompi kokki. Teen kuitenkin arkiruokia joita kaikki syövät ihan mutisematta. Mies tekee viikonlopun paremmat ruuat, monesti niin paljon, että saan pakkasesta lämmitellä omilla ruuanlaittovuoroillani. Muutkin hommat, niin "miesten" kuin "naisten" jaetaan mielihalujen ja kerkeämisien mukaan, kummallakin kun on vaativat työt ja paljon työreissuja.

Vierailija
24/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei laita koskaan ruokaa. Tein aikanani sen virheen, että kuuntelin neuvoja ja opettelin tekemään ruokaa. Sen jälkeen ei ole rouvaa keittiössä ruoanlaittopuuhissa näkynyt.

Vierailija
25/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja puolisoni ollaan yhtä hyviä/huonoja kokkeja. Ruoka ei erityisesti kiinnosta minua, mutta arvostan aina kun sitä ei tarvitse itse tehdä, vaan saan annoksen naamani eteen. Enemmän uhkakuvia aiheuttaa se, että puolison ex oli kuulema erittäin innostunut ruokaihminen joka teki perheelle kaikki ateriat. Luulen puolison salaa ajattelevan, että olen p.... kokki, vaikka teenkin parhaani.

Vierailija
26/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isäntä kokkaa niin se on sitä että kasviksia on turha luulla ruokaan eksyvän. Toisekseen hän ei ymmärrä yhtään miks sipulia pitäis ylipäätään käyttää missään ruoassa. Jauhelihaa lyö pannulle aina koko paketin kerralla kun ei malta paistaa osissa. Hygieniatasokin ruuanlaiton osalta pyörii välillä hiukan huonoilla kantimilla. Heh!!

Mieluiten syö itse vaan lihaa ja makkaraa. Niinpä mä hoidan pöperöpuolen jotta saatais terveellisempää ja monipuolisempaa ruokaa:D

T. Kokiksi opiskeleva

Vierailija
27/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei oikeastaan edes tehdä ruokaa. Molemmat syö koululla tuhdin lounaan, joten illaksi riittää leipä yms.. Viikonloppuisin syödään usein ulkona tai joskus eineksiä. Ollaan siis molemmat huonoja kokkaamaan eikä pidetä siitä.

Vierailija
28/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei osaa nykyään tehdä ruokaa...paitsi mun mutsi osasi..yritin kerran seurustella yhden tyhmän helllarinaisen kanssa joka ei ollut koskaan tehnyt kuin mikrovalmisruokia

Vierailija
29/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä kumpikaan ei ole erityisen hyvä tai innokas kokki. Molemmat tekevät ruokaa ehkä 1-2 krt viikossa ja loput kerrat mies tuo lounasruokalan ruokia kotiin ja/tai syödään ulkona. Ei haittaa kumpaakaan, tykkäämme keskittyä muihin asioihin kuin ruuanlaittoon.

Vierailija
30/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan ja teen ruuat. Mies syö aina kiitollisena kuppinsa tyhjäksi. Niin teki muuten edesmennyt kissammekin.

Vierailija
31/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää pakkomielteisesti jakaa kaikki puoliksi? Minä teen aina ruuan, koska osaan paremmin. Toisaalta en koskaan joudu imuroimaan tai pesemään pyykkiä. Ei harmita yhtään. Vapaata kokkauksesta saan siten, että teen enemmän ruokaa kerralla, jotta sitä riittää seuraavaksi päiväksi. Tai pakastan annoksia pahan päivän varalle.

Vierailija
32/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee ruokaa noin puolet ajasta, mutta ne ovat tyyliin aina samaa helppoa arkiruokaa. Joko on mautonta tai vaihtoehtoisesti lieskat iskevät suusta ja äässistä.

En kuitenkaan valita koska arkea helpottaa hänen(kin) panos, käyn vuorotöissä ja meillä on muutenkin paljon kaikkea ohjelmaa.

Vierailija
33/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies hallitsee grillaamisen, mutta ei keittiötä eli minä teen ruoat, jotta saadaan muutakin kuin ranskalaisia ja eineksiä. Tykkään kokkaamisesta ja hyvästä ruoasta, joten se ei ole mikään ongelma.

Vierailija
34/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on aivan käsi keittiössä eikä tykkää ruuanlaitosta. Minä teen ostokset, ruuat ja siivoan keittiön. Vaimo pyykkää ja pitää loput asunnosta siistinä.

Vierailija
35/42 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ruuat. Mies kyllä jotain perusruokia tekee jos vuoro hä elle harvoin napsahtaa. Hän leipoo myös aina perunarieskat ja tekee perunamuusin mutta muuten minä kokkaan ja leivon. Jos jotain vuorolistaa tasapuolisesti noudatettais niin syötäis varmaan makaroonilaatikkoa ja jauhelihakastiketta joka viikko. Varmasti hänkin ruokaa oppisi laittamaan mutta taitaa ennemminkin olla mukavuudenhaluinen, kun ei opettele. Rakashan tuo on silti mutta kyllä minä haluan syödä terveellisesti ja lautaselle kasata enemmän kasviksia kun lihaa, miehen lautasmalliin ei kuulu kasvikset joten siksikin kokkaan, että ne ruusukaalit ja pinaatitkin pääsevät kyytiin.

Vierailija
36/42 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puoliteta vaan se tekee joka ehtii. Miehen vuoroilla yleensä ruoka on sitä nakit ja ranskalaiset osastoa, mutta niin pitkään ku lapsiltä lähtee nälkä en valita.

Vierailija
37/42 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kokki kuulostaa tekosyyltä. Jos osaa lukea ja netti käytettävissä, niin varmasti saa tehtyä ihan maistuvaa perusruokaa. Innoton tai laiska lienee oikeampi sana. Itse inhoan ruuanlaittoa ja siksi mies kokkaa lähes aina.

Vierailija
38/42 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat tekee tosi hyvää ruokaa. Lällällää.

Vierailija
39/42 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono kokki kuulostaa tekosyyltä. Jos osaa lukea ja netti käytettävissä, niin varmasti saa tehtyä ihan maistuvaa perusruokaa. Innoton tai laiska lienee oikeampi sana. Itse inhoan ruuanlaittoa ja siksi mies kokkaa lähes aina.

Samaa mieltä. Meillä mies on parempi kokki, koska hän on nirsompi. Minulle välttää arkisempi ruoka enkä jaksa nähdä sen eteen niin paljon vaivaa. Mutta kyllä tässä vuosien saatossa olen itsekin kehittynyt. Lapsen ollessa pieni olin aikalailla eineskokki tai puolieineskokki. Ja oma rima on noussut sen verran, etten enää itsekään suostu syömään noita einesruokia, jotka maistuu teolliselta ja niissä on joku sama perusmaku kaikissa. Lapsikin on oppinut tässä sivussa ihan käypäiseksi arkikokiksi ja hänen kanssaan on mukava laittaa ruokaa yhdessä. Tuokin toki osittain omaa laiskuutta, että mahdollisimman pienestä olen ottanut hänet keittiöapulaiseksi mukaan, mutta onhan se hänellekin hyväksi oppia perusjutut ennen kuin muuttaa omilleen.

Tällainen arkikokkikin saa ihan hyvää ruokaa aikaiseksi, kun käyttää hyviä raaka-aineita ja truuttailee sekaan valmiita mausteseoksia. Vaikka olisi samat perusainekset, niin mausteilla ja voi säätää sitä ruokaa joko intialaiseen tai meksikolaiseen suuntaan riippuen siitä millä tuulella sattuu olemaan.

Vierailija
40/42 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ruuan, mies käy kaupassa ja hoitaa pöydän kattamisen sekä tiskit. Toimii hyvin.

Jos en jaksa tai halua tehdä ruokaa, menemme ulos syömään tai haemme tai tilaamme jotain valmista kotiin kuljetettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi