Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden puolisot on huonoja kokkeja

Vierailija
09.11.2017 |

Miten järjestätte ruuanlaittovuorot? Puolitatteko vuorot silti? Ja syötte puolet viikosta huonosti maistuvaa ruokaa? Ettekö koe, että se vähentää elämänlaatua, kun joutuu syömään epäonnistuneita tekeleitä jopa 180 kertaa vuodessa?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitamme vuorot silti. Onhan se vähän ärsyttävää, kun toisen laittamat ruuat on usein vähemmän onnistuneita, mutten ryhdy pääsääntöiseksi kokiksi. Itse osaan laittaa hyvää ruokaa, mutta pidän vapaistani kiinni.

Vierailija
2/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei laita käytännössä koskaan ruokaa ja syömme aina sitä mitä minä päätän. Hän ostaa, maksaa ja kantaa sen kotiin. Toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme puolita vuoroja. Ei kukaan syö shaissea. Puoliso tekee tämän edestä jotain muuta kotityötä. Jos minä en jaksa kokata, syödään takeawayta tai eineksiä tai pelkkää voileipää.

Vierailija
4/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen tehnyt aina ruuan, koska mieheni ei ole ruuanlaittoihmisiä. Pyyhin syönnin jälkeen ruokapöydän ja pesen lieden ja tarvittaessa uunin. Mies huuhtoo astiat koneeseen ja tiskaa kattilat, sekä pannut. Teen tavallista kotiruokaa vaihdellen lihaa, kalaa, kanaa, makkaraa, keittoja, uuniruokia, kastikkeita ja paljon kasviksia keitettynä, sekä tuoreena. Suunnittelen ruokalistan etukäteen ja kaupassa käymme yhdessä 2 krt/viikko. Mies osallistuu silloin tällöin pilkkomiseen, kuorimiseen tmv, ihan omasta tahdostaan. Itse tykkään ruuanlaitosta ja leipomisesta, joten tämä on minulle oikein sopiva järjestely.

Vierailija
5/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä teen kaikki ruoat.Mies ainoastaan jos olen kipeä tms.Tykkään laittaa ruokaa ja osaan tehdä hyvää ruokaa.Mies osaa kyllä yksinkertaisia ruokia tehdä.Hoidan myös viikolla kauppaostokset kun kauppa on kotimatkan varrella ja minulla lyhyempi työmatka.Viikonloppuna käymme yhdessä kaupassa,

Mies hoitaa sitten jälkityön , astoiden laiton ja keittiön siivouksen ja tekee muutenkin kotitöitä.

Tämä järjestely toiminut jo 30 v,ei ongelmaa.

Vierailija
6/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä teen ja päätän mitä syödään. Vaimo on kunnostautunut ainoastaan valittamaan jos on suolaa tai pippuria liikaa. Kyllähän se korpeaa kun toinen ei edes tiedä onko sipulit loppu vai loppumassa. Sanoo vaan että hienoa kun mies tekee ruokaa. Olen alkanut pohtimaan että mitä helvettiä minä tuollaisella painolastilla elämässäni teen. Ilman lasta olisin jo ajat sitten häipynyt ! Jos joku ajattelee että ei ole pakko tehdä niin mitä helvettiä minä sitten söisin ? Sitten vielä kun en tohdi yksin syödä käytöstapojen opetuksen vuoksi niin aina minä itseni kattilan äärestä löydän.  Tuntuu että nykynaiset eivät osaa tehdä ruokaa vaan pelkästään marmattavat oikeuksistaan unohtanen ne vähäisetkin velvollisuudet. Puhuvat naisten töistä tekemättä miesten töitä ! Voi kele että minua nykyämmät vituttaa suoraan sanottuna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
7/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee kokkina kaikki ruoat. Se käy niin nopeasti häneltä ja minun tekemä maistuu ihan paskalta. Siis ei hänen mielestään vaan ihan omasta mielestä. Itse en ymmärrä jos teen saman ruoan kuin hän, niin se on valovuoden päästä se maku hänen tekemisestä.

Vierailija
8/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin alkuun se huono kokki ja ratkaisuna opettelin laittamaan ruokaa.

Vierailija
9/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan suostu syömään pahaa ruokaa, vaikka sen valmistaisi kuka. Tykkään kyllä ruoanlaitosta, joten minulle sopii hyvin vaihtaa ruokahuolto vaikkapa pyykkihuoltoon.

Vierailija
10/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ruot suurimmaksi osaksi. Sitten kun sanon miehelle, että sinun vuorosi, niin sitten lähdetään ravintolaan tai tilataan kotiin.

Vierailija
11/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan se huonompi kokki. Mies on meillä se joka tykkää kokeilla erikoisia ruokia. Häntä ei haittaa, että ruuanlaitossa menee paljon aikaa. Hänellä on myös paljon kokkaushärveleitä, esim. sous vide -keitin :D Mutta hän ei viitsi kokkailla kuin ehkä kerran viikossa, joten minä yleensä teen arkiruuan. Osaan tehdä tavallista ruokaa, mutta en tykkää ruuanlaitosta. Olen opetellut tekemään helpoista ruuista versioita, joista mieskin tykkää. Joskus teemme ruuan yhdessä ja syömme myös usein ulkona.

Vierailija
12/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mä oon se huono ruuanlaittaja. Mies tekee aina kotona syötävä ruuan. Kaksi tai kolme kertaa viikossa syödään ravintoloissa.

Vierailija
13/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan molemmat huonoja kokkeja, niin aika lailla puoliksi kai menee. Minä teen ehkä vähän useammin, kun kerkeän paremmin. Ihanaa välillä käydä ulkona syömässä!

Vierailija
14/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä teen ja päätän mitä syödään. Vaimo on kunnostautunut ainoastaan valittamaan jos on suolaa tai pippuria liikaa. Kyllähän se korpeaa kun toinen ei edes tiedä onko sipulit loppu vai loppumassa. Sanoo vaan että hienoa kun mies tekee ruokaa. Olen alkanut pohtimaan että mitä helvettiä minä tuollaisella painolastilla elämässäni teen. Ilman lasta olisin jo ajat sitten häipynyt ! Jos joku ajattelee että ei ole pakko tehdä niin mitä helvettiä minä sitten söisin ? Sitten vielä kun en tohdi yksin syödä käytöstapojen opetuksen vuoksi niin aina minä itseni kattilan äärestä löydän.  Tuntuu että nykynaiset eivät osaa tehdä ruokaa vaan pelkästään marmattavat oikeuksistaan unohtanen ne vähäisetkin velvollisuudet. Puhuvat naisten töistä tekemättä miesten töitä ! Voi kele että minua nykyämmät vituttaa suoraan sanottuna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jepjep. Oot kyllä enemmänkin poikkeus tässä asiassa. Meillä minä teen aina ruuan, koska mies vaan sanoo että tee sinä kun sen paremmin osaat. Jos en tekisi niin sitte ei syytäisi mitään tai pelkkää leipää tai valmispizzaa vaan. Ja mies ei osaa edes tehdä miesten töitä kotona ja on laiska kuin mikä.

Vierailija
15/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kyllä kun joutuu tekemään aina ruuan vaikka en tykkää ruuanlaitosta, mutta osaan kyllä. Ja se vielä enemmän vituttaa että saa aina yksin keksiäkkin mitä syödään.

Vierailija
16/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meillä se huonompi kokki. En tee pahaa ruokaa, mutta arkisempaa ja nopeampaa. Mies jaksaa säätää ja hifistellä enemmän ja siksi hänen ruuat maistuvat paremmilta. Toki hänellekin joskus sattuu huteja ja pihvit kärvähtää grillissä, mutta tämä on harvinaista. 

En myöskään käsitellä lihoja samalla tavalla kuin mies. Pihvit pitää olla mulle valmiiksi leikattuja. Mies ostaa useammin isoja lihapaloja joista leikkelee sitten kalvoja pois. 

Minä teen arkiruuan itselleni, mies ei siihen useinkaan koske vaan syö kotiin tullessaan jotain makkaraa. Jos jaksan tehdä jotain tuttua ja hyvää, se saattaa kelvata miehellekin. Mutta useimmiten laitan vaan jotain pöperöä itselleni. Viikonloppuna sitten mies kokkaa ja minä olen apukokkina kuorimassa ja pilkkomassa kasviksia. Viime viikonloppuna mies askaroi elämänsä ensimmäisen kanipadan ja katseli kaninpaloitteluohjeet YouTubesta. Hyvää tuli! 

Vierailija
17/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se huono kokki ja olen nainen. Mies tekee aina ruuat. Minua ei kuulemma saisi edes päästää keittiöön :D

Vierailija
18/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanlaitto kuuluu naisille, joten minä teen ruoan aina, vaikkei se minulle mikään nautinto olekaan. Minä taas en puolestani koske mihinkään miesten töihin, vaikka mies osan niistä huonosti hoitaisikin.

Vierailija
19/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen meillä aina ruoat koska lisäksi tykkään kokata. Vaimo imuroi aina.

Vierailija
20/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme puolita. Mies ruokkii kyllä itsensä ja lapsen aamuisin ja kykenee ruokkimaan myös oikealla ruualla jos on tarve. Mutta ei kokkaa ellei ole välttämätöntä (ja silloinkin tekee puolivalmisteista jotain helppoa).

Emme puolita myöskään siivoamista. Mies hoitaa kaiken koska minua ei vaan kiinnosta.

Kotityöt on meidän taloudessa kokonaisuus eikä kaikkien tarvitse osata kaikkea tai tykätä kaikesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä