Maisterinaiset ja parisuhde
Naiset mielellään kertovat deitti-ilmoituksessaan tai vaikkapa täällä olevansa koulutukseltaan maistereita.
Vaikkei mies olisi kateellinen tai pelkäisi koulutettua naista, niin mikä on maisterikoulutuksen tuoma lisäarvo parisuhtetta silmällä pitäen?
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se koulutus ja ammatti kertovat ihmisestä jotain, esim. lääkäri on älykäs, perhepäivähoitaja tykkää lapsista jne. Ihminen on kuitenkin noin 8 h päivästä töissä, niin kyllähän se on aika iso osa ihmisen elämää.
Musta olis parempi tutustua toiseen ilman mitään ennakko-oletuksia.
Jos esimerkiksi tapaisit minut, et voisi mitenkään päätellä mitä teen. Aidon kiinnostumisen lähtökohta on se, että saa siltä toiselta mahdollisimman vähän ennakkotietoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä vähän ihmettelen sinua, ap.
Deitti-ilmoituksessa kerrotaan monista eri puolista. Kerrotaan ulkonäöstä, harrastuksista, arvoista, koulutuksesta, ammatista ja vaikkapa siitä, mistä päin ollaan kotoisin.
Jos joku on opiskellut yliopistossa viisi vuotta vaikkapa nyt maantiedettä, eiköhän se kerro hänen maailmankuvastaan, ajattelutavastaan, sinnikyydestään ja älykkyydestäänkin aika lailla. Mä sanoisin, että huomattavasti merkittävämpi tieto se on kuin vaikkapa se, onko hänellä pitkä vai lyhyt tukka, harrastaako astanajoogaa vai lenkkeilyä tai tykkääkö dekkareista vai scifistä.
Mutta minä olenkin YTM, joten koen aika tärkeäksi sen, mihin ihmiset ovat valmiita satsaamaan vuosia elämästään....
Olen samoilla linjoilla. Ihmeelliseltä tuntuu, että joillekin vaikkapa hiusten väri (jota lähes voi vaihtaa tunnissa), on todella merkityksellinen asia elämänkumppania valitessa.
DI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle se ei ole lisäarvo vaan vinkki miehille etten ole etsimässä vähemmän koulutettua miestä.
Typeryyden multihuipentuma. Miksi et voi suoraan laittaa mitä etsit eikä mitään typeriä "rivien välistä" vihjailuja?! Todella lapsellista touhua.
Kyllähän minä laitankin, että etsin akateemista. Laitan myös, että en etsi pelkkää seksiseuraa ja pituus saisi olla päälle 180 cm. Minkä takia silti saan viestejä lyhyiltä, kouluttamattomilta seksinvonkaajilta, jotka ovat lisäksi kärttyisiä, kun eivät kelpaa?
Joillekin miehille se on plussa, joillekin yhdentekevä asia, joillekin jopa miinus. Olen huomannut sellaisen jännän piirteen, että useimmilla korkeakoulutetuilla miehillä (lääkäri, OTM, KTM jne.) ihannevaimo on yhtä koulutettu. He siis voisivat hyvin ottaa puolisokseen matalammin koulutetun ja jopa itseään jonkin verran vähemmän älykkään, jos nainen on muutoin mahtava tyyppi, mutta leikkimielisesti haaveillen ihanne olisi tietysti suunnilleen yhtä koulutettu ja yhtä älykäs kuin itse on. Jostain syystä kuitenkin DI-miesten keskuudessa on ilmiö, että monen ihannevaimo olisi lastentarhanopettaja, sairaanhoitaja, asiakaspalvelija tms. Siis jos teoreettisesti ajatellen he saisivat valita ihannekumppanilleen ammatin, he päätyisivät matalasti palkattuihin aloihin, joilla ei ole mainittavia etenemismahdollisuuksia. Eivät kaikki DI:t ajattele näin, mutta heidän keskuudessaan olen tällaiseen törmännyt. Minusta se antaa miehestä vähän jälkeenjääneen kuvan, jos hänen ihanteensa on itseä tyhmempi (ei nyt takerruta tähän, mutta keskimäärin koulutustaso korreloi älykkyyden kanssa) ja sivistymättömämpi nainen. Siinä ei minusta ole mitään pahaa, jos koulutettu mies valitsee puolisokseen tuollaisen naisen, sillä nainen voi olla silti aivan ihana, mutta onhan se pöljää, jos se on jollain suoranaisena toiveena. Herättää epäilykset pikkusieluisuudesta ja huonosta itsetunnosta. Ainakin koulutuksensa mainitsemalla maisterinainen voi sulkea tällaisten tyyppien yhteydenotot pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se koulutus ja ammatti kertovat ihmisestä jotain, esim. lääkäri on älykäs, perhepäivähoitaja tykkää lapsista jne. Ihminen on kuitenkin noin 8 h päivästä töissä, niin kyllähän se on aika iso osa ihmisen elämää.
Jos esimerkiksi tapaisit minut, et voisi mitenkään päätellä mitä teen. Aidon kiinnostumisen lähtökohta on se, että saa siltä toiselta mahdollisimman vähän ennakkotietoja.
Eli kiinnostus on aitoa kun se perustuu (vain) ulkonäköön?
Aloittaja ei kertonut, miten naiset "mainostavat" olevansa maistereita. Samalla tavallako millä joidenkin mielestä homot "mainostavat joka paikassa" homouttaan eli oikeasti vain kertovat avoimesti olevansa homoja? Veikkaan tätä. Joillain ihmisillä on epäluuloja korkeasti koulutettuja kohtaan, kuten joillain korkeastikoulutetuilla amiksiakin kohtaan, valitettavasti. Ehkä koulutus karsii maistereita pelkäävät pois:)? Pitäisikö deitti-ilmoituksen koulutus-kohtaan sitten valehdella tai jättää se tyhjäksi? Jos palstalla keskustellaan koulutuksesta tai työstä voi olla paikallaan mainita koulutus jos se tuo keskusteluun lisäarvoa. En ole muuta mainostamista havainnut.
Minulla on maisterintutkinto ja suvussa on paljon akateemisia enkä sitä häpeä, mutta jos vielä löydän elämänkumppanin ei hänen tarvitse todellakaan olla maisteri. Kunhan on sen verran yleissivistystä että voi keskustella vaikka uutisista, tietää missä on Ruotsi jne. Muut asiat ovat paljon tärkeämpiä. Olen pätkätöissä, välillä työtön mutta elätän todellakin itseni. Kammoan ihmisiä jotka etsivät kumppania sanoin työelämässä oleva tai joille tulot ja ulospäin näyttäytyvä elämäntyyli on liian tärkeää.
Älykkyys ja tieto? Ehkäpä vinkki, että paukkuja löytyy ja että mieheltäkin tulee löytyä, muuten ei matkassa pysy. Ja en tarkoita, että miehen pitää olla korkeasti koulutettu, kunhan on vaan itsevarma ja fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle se ei ole lisäarvo vaan vinkki miehille etten ole etsimässä vähemmän koulutettua miestä.
Typeryyden multihuipentuma. Miksi et voi suoraan laittaa mitä etsit eikä mitään typeriä "rivien välistä" vihjailuja?! Todella lapsellista touhua.
Kyllähän minä laitankin, että etsin akateemista. Laitan myös, että en etsi pelkkää seksiseuraa ja pituus saisi olla päälle 180 cm. Minkä takia silti saan viestejä lyhyiltä, kouluttamattomilta seksinvonkaajilta, jotka ovat lisäksi kärttyisiä, kun eivät kelpaa?
Ei miehet niitä tekstejä jaksa lukea. Jos kirjoitat että "XS nainen etsii seuraa", tulee vastauksia että "etsin isokokoista naista". Sama kopioteksti tykitetään kaikille naisille. Kun esim Suomi24:ään kirjautuu sisään, naama näkyy etusivulla ja nämä kopiopommittajat ja "flirttajat" laittavat viestiä riippumatta sitä, sopivatko mitenkään. Itse etsin koulutettua miestä pääkaupunkiseudulta, saan viestejä varastomiehiltä Ivalosta. Kun kysyy että mites tämä etäisyys, miten aiot ratkaista sen niin vastaavat että joo, tosiaan, oot sä vähän kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena en koskaan lähtisi treffeille miehen kanssa, josta en tiedä yhtään mitään. Pitäisin todellakin mahdollisena raiskarina tai muuten väkivaltaisena.
Jos olisin sinkku ja hakisin seuraa, ilmoittaisin tutkintoni, sillä olen ylpeä siitä, että olen opiskellut ja saavuttanut jotain. Ihan yhtä lailla voisin ilmoittaa olevani vaikkapa vegaani, äiti, tai seinäkiipeilyn harrastaja. Ne ovat asioita, joilla luodaan omaa identiteettiä. Lisäksi opiskelemani ala kertoo omista mielenkiinnonkohteistani. En ilmoittaisi tutkintoa siinä mielessä, että toivoisin alemmin koulutettujen duunareiden pysyvän kaukana minusta. Ohan se hienoa, jos on maisteri, mutta ei se tee kenestäkään parempaa ihmistä.
Ja olen siis akateeminen, jonka mies on duunari. Ihmisessä on onneksi niin paljon muutakin kuin opiskelutausta ja tittelit. Duunarikin voi olla ihan yhtä lailla pitkäjänteinen, aikaansaava, motivoitunut ja älykäs, vaikka ei olekaan kirjoittanut gradua tai ravannut viittä vuotta yliopiston luennoilla.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin miehille se on plussa, joillekin yhdentekevä asia, joillekin jopa miinus. Olen huomannut sellaisen jännän piirteen, että useimmilla korkeakoulutetuilla miehillä (lääkäri, OTM, KTM jne.) ihannevaimo on yhtä koulutettu. He siis voisivat hyvin ottaa puolisokseen matalammin koulutetun ja jopa itseään jonkin verran vähemmän älykkään, jos nainen on muutoin mahtava tyyppi, mutta leikkimielisesti haaveillen ihanne olisi tietysti suunnilleen yhtä koulutettu ja yhtä älykäs kuin itse on. Jostain syystä kuitenkin DI-miesten keskuudessa on ilmiö, että monen ihannevaimo olisi lastentarhanopettaja, sairaanhoitaja, asiakaspalvelija tms. Siis jos teoreettisesti ajatellen he saisivat valita ihannekumppanilleen ammatin, he päätyisivät matalasti palkattuihin aloihin, joilla ei ole mainittavia etenemismahdollisuuksia. Eivät kaikki DI:t ajattele näin, mutta heidän keskuudessaan olen tällaiseen törmännyt. Minusta se antaa miehestä vähän jälkeenjääneen kuvan, jos hänen ihanteensa on itseä tyhmempi (ei nyt takerruta tähän, mutta keskimäärin koulutustaso korreloi älykkyyden kanssa) ja sivistymättömämpi nainen. Siinä ei minusta ole mitään pahaa, jos koulutettu mies valitsee puolisokseen tuollaisen naisen, sillä nainen voi olla silti aivan ihana, mutta onhan se pöljää, jos se on jollain suoranaisena toiveena. Herättää epäilykset pikkusieluisuudesta ja huonosta itsetunnosta. Ainakin koulutuksensa mainitsemalla maisterinainen voi sulkea tällaisten tyyppien yhteydenotot pois.
Tuo johtuu todennäköisesti ihan siitä, että DI -koulutus on hyvin matemaattispainoitteinen ja vaativa. Sellaisen läpikäyneet eivät halua enää kotona väitellä filosofisista eroista tms. turhasta. Nuo muut esimerkit (LL, OTM, KTM jne.) lähinnä vaativat ahkeruutta ja ulkoa opettelemista, joten he haluavat yhtä motivoituneen puolison jolla on korkea tulotaso etteivät joudu elättämään puolisoa. On myös helpompi toteuttaa unelmia ja kerrata mammonaa jos molemmat tienaa hyvin.
Tiivistettynä: DI/FM -mies haluaa kotiin lempeän puolison jonka kanssa voi lepuuttaa aivoja rankan työpäivän jälkeen.
tyhmempää naista saa etsiä kuin teologisen tohtorisnaiset helsingin yliopistolla, niillä on liikaa femonismiä kaalissa ja ympäristönsuojelua, siis käytännöllisen teologian opettajat, osa on toki lesboja
Olen kielten ja kirjallisuuden maisteri ja kyllähän se kertoo minusta aika paljon. Tykkään lukea- en niinkään hääräile käytännön juttuja. Tämä on toki miinuspuoli puolisona. Lomilla haluan matkustaa maihin, joissa kieliäni puhutaan. Muutenkin harrastan kulttuuria ja pidän historiasta. Lapsia autan mielelläni koulujutuissa. Mieheni on hyvin samanhenkinen, kumpikaan ei osaa oikein käsillä tehdä kauheasti. Vaikka toki monet kieltenopettajakollegat ovat käsityöihmisiä myös.
Mutta siis jos etsisin uutta miestä, voisin mainita koulutukseni löytääkseni samanhenkisen tyypin. Esim. mies joka ei halua lähteä ulkomaille olisi ihan nounou.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet niitä tekstejä jaksa lukea. Jos kirjoitat että "XS nainen etsii seuraa", tulee vastauksia että "etsin isokokoista naista". Sama kopioteksti tykitetään kaikille naisille. Kun esim Suomi24:ään kirjautuu sisään, naama näkyy etusivulla ja nämä kopiopommittajat ja "flirttajat" laittavat viestiä riippumatta sitä, sopivatko mitenkään. Itse etsin koulutettua miestä pääkaupunkiseudulta, saan viestejä varastomiehiltä Ivalosta. Kun kysyy että mites tämä etäisyys, miten aiot ratkaista sen niin vastaavat että joo, tosiaan, oot sä vähän kaukana.
Just näin! Kypsyin tähän aikoinani aivan täydellisesti ja lopetin kaikki profiilit. Miksi helkkarissa miehet eivät lue yhtään mitään mitä nainen kirjoittaa? Vastauksia tuli vanhoilta ukoilta tai seksinhimoisilta poikasilta, vaikka ilmoituksessa on selvä ikäraja. Koulutusvaatimuksia en laittanut mutta muuten kävi ilmi että lukikohan se koko ilmoa? Mihinkään ilmoituksessa olevaan asiaan ei tartuta eikä se kiinnosta. Kuva kyllä kiinnostaa, sitä kommentoidaan mikä ei kyllä imartele jos ei mikään muu herätä aivoja. Lue, ymmärrä lukemasi, kommentoi naisen tekstiä: miten helppoa olisikaan saada aikaan fiksu vaikutelma ja päästä treffeille. Ei, vastataan väärälle kohderyhmälle tai yhdellä lauseella moioonteukka, vastaa jos kiinnostuit.
Vierailija kirjoitti:
Olen kielten ja kirjallisuuden maisteri ja kyllähän se kertoo minusta aika paljon. Tykkään lukea- en niinkään hääräile käytännön juttuja. Tämä on toki miinuspuoli puolisona. Lomilla haluan matkustaa maihin, joissa kieliäni puhutaan. Muutenkin harrastan kulttuuria ja pidän historiasta. Lapsia autan mielelläni koulujutuissa. Mieheni on hyvin samanhenkinen, kumpikaan ei osaa oikein käsillä tehdä kauheasti. Vaikka toki monet kieltenopettajakollegat ovat käsityöihmisiä myös.
Mutta siis jos etsisin uutta miestä, voisin mainita koulutukseni löytääkseni samanhenkisen tyypin. Esim. mies joka ei halua lähteä ulkomaille olisi ihan nounou.
Minä olen historian maisteri. Minulle ulkomaanmatkalla tärkeää on nähdä historiallisesti merkittäviä paikkoja, kierrellä museoissa, raunioilla. Mies, joka ei haluaisi ulkomaille tai siellä ollessaan makaisi vain rannalla, olisi nounou.
mullakin on hei 2 maisteri tutkintoa joita pidän täsin roskana ja olivat vain harrastuksia, en silti sietäisi naista joka viettää aikaansa LUKEMALLA KIRJOJA, sisi en siedä kirjojen lukemista yhtään, sen sijaan kuuntelen musaa koko ajan ja käyn mieluummin salilla, pitäskö kotona olla hiljaa ja katsoo kun puoliso lukee hhiljaa jotain kirjaa ?
ei näin ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo johtuu todennäköisesti ihan siitä, että DI -koulutus on hyvin matemaattispainoitteinen ja vaativa. Sellaisen läpikäyneet eivät halua enää kotona väitellä filosofisista eroista tms. turhasta. Nuo muut esimerkit (LL, OTM, KTM jne.) lähinnä vaativat ahkeruutta ja ulkoa opettelemista, joten he haluavat yhtä motivoituneen puolison jolla on korkea tulotaso etteivät joudu elättämään puolisoa. On myös helpompi toteuttaa unelmia ja kerrata mammonaa jos molemmat tienaa hyvin.
Tiivistettynä: DI/FM -mies haluaa kotiin lempeän puolison jonka kanssa voi lepuuttaa aivoja rankan työpäivän jälkeen.
Paljon enemmän tunnen DI-DI-pareja kuin DI-pehmotiede-pareja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin! Kypsyin tähän aikoinani aivan täydellisesti ja lopetin kaikki profiilit. Miksi helkkarissa miehet eivät lue yhtään mitään mitä nainen kirjoittaa? Vastauksia tuli vanhoilta ukoilta tai seksinhimoisilta poikasilta, vaikka ilmoituksessa on selvä ikäraja. Koulutusvaatimuksia en laittanut mutta muuten kävi ilmi että lukikohan se koko ilmoa? Mihinkään ilmoituksessa olevaan asiaan ei tartuta eikä se kiinnosta. Kuva kyllä kiinnostaa, sitä kommentoidaan mikä ei kyllä imartele jos ei mikään muu herätä aivoja. Lue, ymmärrä lukemasi, kommentoi naisen tekstiä: miten helppoa olisikaan saada aikaan fiksu vaikutelma ja päästä treffeille. Ei, vastataan väärälle kohderyhmälle tai yhdellä lauseella moioonteukka, vastaa jos kiinnostuit.
Koska jokainen elämää nähnyt tietää miten naisten listat lentävät romukoppaan, jos mies tuntuu oikealta. Vastaamalla ei menetä mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maisterilla varmistaa sinkkuutensa jatkumisen eläkeikään asti.
Jaa, olen ollut koko aikuisikäni parisuhteessa akateemisesti. t: maisterisnainen 40+
Vaimoni on maisteri, minä tohtori.
Eli mitä suosittelet? Monilla deittipalstoilla täytetään perustiedot "lomakkeeseen". Jätänkö maisterintutkinnon pois? Merkitsenkö profiilitietoihin alemman tutkinnon? Seurusteluun kuitenkin kuuluu mielestäni rehellisyys, joten missä vaiheessa kerron totuuden koulutustaustastani? Vapaamuotoisessa profiilitekstissä en ole koulutustani tuonut esiin.