Uskooko joku vielä puuron olevan hyvää ravintoa?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mikään uskon asia. Puuro on erinomaista ruuansulatuselimistölle, sulaa hyvin ja sisältää kuituja, joita suolisto tarvitsee. Puurossa on myös hyvin erilaisia ravintoaineita ja hiilarit ovat ihmiselle elintärkeitä.
Jos jollain on tieteellistä näyttöä muusta, laittaa linkkiä. Ap on lähinnä törkeä aloituksensa kanssa.
Ei sula hyvin. Tämän takia siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Tämä on omakohtainen kokemukseni.
Itsellä menee maha sekaisin puurosta. En tiedä mistä johtuu,leivästä ei tapahdu yleensä samaa.
Typeriä noi kommentit, missä vedotaan yksittäistapauksiin tutkimustuloksina. Esim."mun mummo söi puuroa joka päivä ja eli 150-vuotiaaksi". Mutkat suoriksi niin että viuhuu! Sitten samaa mummoa käytetään esimerkkinä milloin missäkin. "Mun mummo pelas hitto bingoa joka päivä ja eli 150-vuotiaaksi".
Japanilaisilla pitkä elinaika, eikä puuroa syödä.
En kyllä yhtään jaksa innostua näistä tietyn ruoan tai ainesosan julistamisesta epäterveelliseksi. Tuskin kukaan puurosta tykkäävä syö pelkkää puuroa. Samoin ihmetyttää ehdottomuus sokerin/hiilihydraatin suhteen. On varmasti tilanteita, joissa ruokavalion säätäminen niiden osalta on tarpeen mutta sitten taas tulee vastaan typpejä, jotka ajattelevat tietynlaisen ruokavalion parantavan kaikki vaivat ja ongelmat vaikka syy saattaisi olla hillittömässä stressissä tai työuupumuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot, niin osaatko kertoa, miksi?
Kyllä se on.
Eikä kyseessä ole uskon asia vaan fakta.
Minä olen aloittanut 20 vuotta aamun aamupuurolla ja hillosilmällä. Enkä ole sairaslomilla oikeastaan ikinä, 6 vuotta sitten viimeksi kaksi päivää. Korrelaatio tai ei, jää arvailujen varaan, mutta on se puuro parempi kuin joku englantilaistyyppinen rasvaa tirsuva pekoniannos tai nakkeja.
Jos kauramaito on hyväksi elimistölle, niin miksi ihmeessä kaurapuuro ei olisi? Samaa ainetta eli kauraa ja vettä.
emppu5 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta saa joulupuuroa. Riisipuuro osittain kuohukermaan keitetynä ja voita sekaan. Reilusti sokeria ja kanelia. Nam nam. Kyllä on hyvää.
Kuka täysjärkinen käyttää maitotuotteita?!
Maito on vauvojen ravintoa!
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/60/1d/12/601d1223e794beb…
Nuori, tai aikuinen ei mitään maitotuotteita tarvitse. Monissa maissa ei näin paljon OSTEOPOROOSIA sairasteta ja maitotuotteita syödä kuin Suomessa.
Eihän kukaan tarvitse alkoholiakaan, silti valtaosa meistä juo sitä.
Puuro EI ole ravintoa vaan kuitupitoinen vatsantäyte!
Kyllä mä veikkaan että kaurapuuro on sata kertaa terveellisempää kuin ne teidän kaljat, viinat ja sidukat.
Sekaan voinokare ja pakastemarjoja, niin kyllä se sitten on ihan hyvää.
Ei se ole mikään uskonkappale. Jos joku pönttöpää PT sanoo, että iltaisin pitää aina imeskellä hikisiä sukkia, niin uskotko ap sen? Se kun on niin hyvä luomu-unilääke.
Ihan sama. Kasvikseni ja marjani syön, mutta esimerkiksi kaurapuuro on yököttävää paskaa. Maistuu vanhan ladon nurkalle. Ilmanko siihen tungetaan niin mielellään kaikenlaista höystöä. Eikä kaurapuuro pidä edes nälkää loitolla.
Kaurapuuronsyöjät haisevat kaiketi ripulille, koska kaurapuuroa kun syö niin kohta varpusparvi lentää...
Vilja ei ole sopivaa ravintoa ihmiselle. Sitä vaan aikoinaan piti ruveta viljelemään kun niin paljon pilluja piti spermailla ja lapsia kasvattaa. Olisi ollut paljon parempi vaihtoehto syödä lapset.
Tattaripuuro ja vispipuuro uppoavat. Eipä juuri muut.
Vierailija kirjoitti:
No, itse olen ollut puoli vuotta täysin ilman viljoja (pl. riisi), enkä oo koskaan voinut näin hyvin. Mielestäni ihminen ei tarvitse viljaa mihinkään, hiilihydraatteja ja kuituja kyllä. Sen vuoksi keksin montakin puuroa parempaa ravinnonlähdettä.
Tattaripuuro on oikein hyvää ravintoa (myös hiilihydraatteja ja kuituja) ja se on hyvääkin vielä! Eikä tattaripuurossa ole yhtään viljaa, vaikka on puuroa.
Uskon että kaurapuuro on hyvää vatsalle ja pitää nälän puoleenpäivään kun aamulla syö. Hyvää, halpaa ja ravitsevaa. Suoli toimii erittäin hyvin, ainoastaan kun käyn ulkomailla niin ummetusta koska siellä ei kaurapuuroa ole.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että kaurapuuro on hyvää vatsalle ja pitää nälän puoleenpäivään kun aamulla syö. Hyvää, halpaa ja ravitsevaa. Suoli toimii erittäin hyvin, ainoastaan kun käyn ulkomailla niin ummetusta koska siellä ei kaurapuuroa ole.
laitan puolukoita sekaan jo keitettäessä, tai mustikoita sellaisenaan. Ei sokeria ei rasvaa.
Petrus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot, niin osaatko kertoa, miksi?
Kyllä se on.
Eikä kyseessä ole uskon asia vaan fakta.
Minä olen aloittanut 20 vuotta aamun aamupuurolla ja hillosilmällä. Enkä ole sairaslomilla oikeastaan ikinä, 6 vuotta sitten viimeksi kaksi päivää. Korrelaatio tai ei, jää arvailujen varaan, mutta on se puuro parempi kuin joku englantilaistyyppinen rasvaa tirsuva pekoniannos tai nakkeja.
Mahtavaa päättelyä. Mulla ei ole mitään puuroa vastaan, mutta pakko nyt kertoa että en ole lapsuuden jälkeen ikinä syönyt aamiaista ja olen terve kuin pukki. Pitäiskö samalla logiikalla nyt päätellä että syömättömyys on terveellistä.
En minä kermaa ja voita sen takia syö, että niitä johonkin tarvitsisin vaan siksi, että ovat hyvää. En tarvitse sitä riisiäkään, mutta syönpä silti.