Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskooko joku vielä puuron olevan hyvää ravintoa?

Vierailija
08.11.2017 |

Jos uskot, niin osaatko kertoa, miksi?

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon. En usko että hiilihydraateissa on yhtään mitään pahaa, kunhan niillä ei pelkästään elä ja saa myös proteiinia ja muita ravinteita. Itse voin parhaiten kun saan noin 55% päivän energiasta hiilareista. Siihen mahtuu puuroa ja leipää jo hyvin. Olen kokeillut uteliaisuudesta kaikenlaista, jopa karppausta, mutta mun kroppa tuntuu olevan mieluiten hiilarikäyttöinen.

Vierailija
2/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sillä kaura alentaa kolesterolia, ja mm. mustikka ja tyrni ovat myöskin oikeita terveyspommeja. Lähiruokaa parhaimmillaan. Syön siis säännöllisesti kaurapuuroa marjoilla höystettynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikein hyvää, pitkään haudutettuna ja suolaa ja voita. Nam nam, ohrapuuro on ehkä parasta.

Vierailija
4/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan keksi siinä olevan mitään pahaakaan, siis huonoa. Itse vaan tykkää koostumuksesta.

Vierailija
5/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon ja syön puuroa joka päivä. Vapaassa maassa ja omalla rahalla ostettua.

Vierailija
6/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sillä kaura alentaa kolesterolia, ja mm. mustikka ja tyrni ovat myöskin oikeita terveyspommeja. Lähiruokaa parhaimmillaan. Syön siis säännöllisesti kaurapuuroa marjoilla höystettynä.

Missä kohtaa ap mainitsi kauran?

Vierailija
7/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole mikään uskon asia. Puuro on erinomaista ruuansulatuselimistölle, sulaa hyvin ja sisältää kuituja, joita suolisto tarvitsee. Puurossa on myös hyvin erilaisia ravintoaineita ja hiilarit ovat ihmiselle elintärkeitä.

Jos jollain on tieteellistä näyttöä muusta, laittaa linkkiä. Ap on lähinnä törkeä aloituksensa kanssa.

Vierailija
8/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa tuo väittää ap:n puhuneen kaurasta. HÄN syö kaurapuuroa.

Ohis

Vierailija
9/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Puuroa voi tehdä hyvin monenlaisista aineksista ja siihen voi sekoittaa melkein mitä vain. Erittäin hyvää ravintoa siis. 

Vierailija
10/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, vaan TIEDÄN sen olevan hyvää ravintoa. Perusteluja ei tarvita.

Vierailija
11/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakysymys: Miksi ei olisi?

Vierailija
12/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mikään uskon asia. Puuro on erinomaista ruuansulatuselimistölle, sulaa hyvin ja sisältää kuituja, joita suolisto tarvitsee. Puurossa on myös hyvin erilaisia ravintoaineita ja hiilarit ovat ihmiselle elintärkeitä.

Jos jollain on tieteellistä näyttöä muusta, laittaa linkkiä. Ap on lähinnä törkeä aloituksensa kanssa.

Pystytkö perustelemaan jollain näitä väitteitäsi?  Mulla ei ole puuroa mitään vastaan, mutta viestisi oli niin hyökkäävä, että tuli mieleen kysyä perusteluja.

Vierailija
13/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se, jota kommentoit, mutta onko sitten olemassa perusteita tai peruste, miksi kaurapuuro ei olisi puuro?  - Kirjoittajahan vain mainitsi yhden esimerkin "puurosta' joka uskottvasti on hyvää ravintoa. - Mistä tahansa varmasti saadaan  epäterveellsitä; puurostakin, jos ja kun valitaan oikeat vai pitäsikö sanoa tässä kohtaa väärät e. epäterveellset raaka-aineet 

Vierailija
14/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö perustelemaan jollain näitä väitteitäsi?  Mulla ei ole puuroa mitään vastaan, mutta viestisi oli niin hyökkäävä, että tuli mieleen kysyä perusteluja.

Luepa tuo viesti ihan ajatuksen kanssa niin huomaat, että siinä on useampiakin perusteluja väitteille. t. ei tuon kirjoittaja

Vierailija
15/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloittaa aamu puurolla. Tuhti olo päivän touhuihin lähtiessä  ja puuroon voi tosiaan lisätä kaikkea, kuten niitä marjoja, omenaraastetta, pellavansiemeniä jne. jotta ravintolisää saadaan.

Mä ainakin voin oikein hyvin, kun saan pienen puuroannoksen herättyä.

Vierailija
16/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, tiedän kokemuksesta. Kun pystytät telttaa keskellä yötä vesisateessa keskellä metsää ja saat naamaasi kunnon satsin tuoretta puuroa, niin tiedät, että siinä on hyvää evästä.

Vierailija
17/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sopivan halpaa ja usein nopeaa valmistaa.

Vierailija
18/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi jykevää talkkunapuuroa ja tirripaistia, nam.

Vierailija
19/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounaaksi jykevää talkkunapuuroa ja tirripaistia, nam.

OT: Mitä on tirripaisti?

Vierailija
20/124 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon puuroon ja sen hyvyyteen. Omat lapsenikin syövät puuroa n. kaksi kertaa viikossa aamupalaksi.

MUTTA: kaikki puuron nimeen vannovat, kuunnelkaa niitä lapsia ja ottakaa tosissanne jos lapsi sanoo ettei puuro pidä nälkää ja/tai siitä tulee kamala vatsakipu ja nälkä.

Olen puuronatsin lapsi ja kaurapuuro oli jotain niin kamalaa. Tai siis ihan hyvänmakuista, mutta seurauksena hirveä, vihlova nälkä hyökkäsi tunnin päästä puurosta. Tuskissa odotti kouluruokaa. Aikuisena olen tajunnut sen johtuvan kaurapuurosta.

En ole allerginen kauralle, kauraleipä on ihanaa. Mutta kaurapuuro on myrkkyä. Jo pieni pala vaikka ruisleipää päällisineen pitää nälän poissa lounaaseen saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme