Kuinka kauan sinusta on hyvä tapailla ennen kuin voi ehdottaa seurustelua?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Minulla nyt kutenkin on tilanne, jossa suhteen laatu pitää ottaa jossain vaiheessa puheeksi. Ne, jotka eivät ymmärrä, mistä on kyse, voivat varmaan siirtyä heille sopivampiin keskusteluihin.
Ap
Kyllä sinulla saa olla minkälainen tilanne vain. Jos haluat formaalisti sopia tapailusuhteen vaihtamisesta seurustelusuhteeseen, siitä vain. Kukaan ei ole viemässä tätä oikeutta sinulta pois. Mutta samalla sinun täytyy ymmärtää, että monet meistä eivät koskaan ole "ehdottaneet seurustelua" eivätkä todennäköisesti koskaan ehdotakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla nyt kutenkin on tilanne, jossa suhteen laatu pitää ottaa jossain vaiheessa puheeksi. Ne, jotka eivät ymmärrä, mistä on kyse, voivat varmaan siirtyä heille sopivampiin keskusteluihin.
ApKyllä sinulla saa olla minkälainen tilanne vain. Jos haluat formaalisti sopia tapailusuhteen vaihtamisesta seurustelusuhteeseen, siitä vain. Kukaan ei ole viemässä tätä oikeutta sinulta pois. Mutta samalla sinun täytyy ymmärtää, että monet meistä eivät koskaan ole "ehdottaneet seurustelua" eivätkä todennäköisesti koskaan ehdotakaan.
Kyllä. Olet kertonut sen nyt monta kertaa. Hyvää jatkoa sinulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKyllä sinulla saa olla minkälainen tilanne vain. Jos haluat formaalisti sopia tapailusuhteen vaihtamisesta seurustelusuhteeseen, siitä vain. Kukaan ei ole viemässä tätä oikeutta sinulta pois. Mutta samalla sinun täytyy ymmärtää, että monet meistä eivät koskaan ole "ehdottaneet seurustelua" eivätkä todennäköisesti koskaan ehdotakaan.
Ap
Aluksi kiistit, että tällainen ero on olemassa, ja pidit sitä huomauttamista saivarteluna. Hyvä, että tunnustat nyt, että ihmiset ajattelevat asioista eri tavalla ja että omista toiveista ja odotuksista keskusteleminen ei ole kaikille sama asia kuin "seurustelun ehdottaminen". Tämä on minusta tärkeä asia selventää keskustelun kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAluksi kiistit, että tällainen ero on olemassa, ja pidit sitä huomauttamista saivarteluna. Hyvä, että tunnustat nyt, että ihmiset ajattelevat asioista eri tavalla ja että omista toiveista ja odotuksista keskusteleminen ei ole kaikille sama asia kuin "seurustelun ehdottaminen". Tämä on minusta tärkeä asia selventää keskustelun kannalta.
Kyllä. Olet kaikessa oikeassa. Erittäin hyvää jatkoa sinulle. Olisiko kenelläkään iminun kysymykseeni mitään sanottavaa tai kokemuksia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAluksi kiistit, että tällainen ero on olemassa, ja pidit sitä huomauttamista saivarteluna. Hyvä, että tunnustat nyt, että ihmiset ajattelevat asioista eri tavalla ja että omista toiveista ja odotuksista keskusteleminen ei ole kaikille sama asia kuin "seurustelun ehdottaminen". Tämä on minusta tärkeä asia selventää keskustelun kannalta.
Asperger?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asperger?
Jankkaaja
Riippuu siitäkin miten on tavattu. Esim. Tinderistä löytyneiden voi olettaa tapailevan useita ihmisiä. Silloin keskustelu on välttämätön. Muuten voi käydä niin että toinen nauttii yhtä aikaa parisuhteen ja sinkkuelämän iloista.
Ei kai siihen ole mitään yksiselitteistä vastausta. Itse olen myös sellaisessa tilanteessa, että olen pari kk tapaillut erästä tyyppiä, asuu vähän kauempana. Nähdään viikottain, eipä juuri useammin. Ollaan oltu yhdessä kaupunkireissulla muutaman vuorokauden, tai sitten jommalla kummalla yökylässä, niin että treffataan jo aamusta ja siitä touhutaan koko päivä ja jäädään yöksi. Usein käydään kaupassa, mietitään, mitä syödään ja ostetaanko karkkia vaiko sipsejä, käydään yhdessä ehkä jossain uimassa/raflassa/terassilla/pelailemassa esim. sulkapalloa tms. Kotona ollessa katsellaan leffoja, paneksitaan, syödään ja jutustellaan. Laitellaan viestiä joka päivä väh tunnin välein ja jos itse en laita, toinen kyllä laittaa.
Olen tietysti ihastunut mutta edelleen pää pyörällä. Tinderit meillä on edelleen eikä kumpikaan ole niitä poistanut. En juttele siellä kenenkään kanssa, en tiedä jutteleeko toinen.
Muistan jo melkein ensitapaamisella, että hän kertoi, ettei etsi panoseuraa, muttei myös välttämättä seurusteluakaan etsi, enemmänkin ystävää, jonka kanssa joko suhde syvenee seurusteluun tai sitten ei syvene seurusteluun. Tästä on kuitenkin jo kaksi kuukautta aikaa.
En ole tohdinnut kysyä, vaikka ei tavallaan tarvitsisikaan. Riittää, että on mukavaa eikä kumpaakaan ahdista. Joskus kuitenkin, esim. nyt menkkojen aikaan aloin kovasti miettiä, haluaako toinen seurustella vai kokeeko, että tapaillaan tässä ystävää, jonka kanssa tällaista läheisyyttä voi myös sivussa harrastaa.
Nykyisin ihmiset tekee jotain ihme portaita tässä seurustelussa. Että ensin pitää tapailla, sitten vasta seurustella, sitten vasta jotain muuta. Todellisuudessahan se menee niin, että jos sovitaan ettei toisia deittailla, niin kyse on seurustelusta. Piste. Se että sanooko sen ääneen, että olemme yhdessä ja seurustelemme, niin sillä nyt ei varsinaisesti ole merkitystä.
Ap