Kuinka kauan sinusta on hyvä tapailla ennen kuin voi ehdottaa seurustelua?
Kommentit (71)
Riippuu enemmän tapailun laadusta kuin kestosta.
Me alettiin seurustelemaan kahden viikon jälkeen (minä vein keskustelua siihen suuntaan ja mies reagoi myönteisesti). En määrittelisi tarkkaa aikarajaa, meidän tilanteessa kuukausien vatvominen ei olisi tuntunut kummastakaan hyvältä kun oltiin ensitreffeistä alkaen sitä mieltä että haluttiin olla toisen kanssa. Vuosi takana eikä paremmin voisi mennä!
Me tapailtiin ehkä pari kuukautta kun aloitettiin seurustelemaan, ja varmaan lyhempikin aika olisi riittänyt. Me kyllä tiedettiin heti toisistamme että tämä on menoa.
En ymmärrä koko "tapailua". Esimerkiksi nykyinen parisuhteeni alkoi sillä, että nainen tuli parin viikon juttelun jälkeen luokseni käymään (asuu ulkomailla), oli muutaman päivän kylässä ja hänen lähdettyään kysyin, haluaako hän nähdä muita miehiä. Jos olisi sanonut kyllä, olisin kategorioinut hänet mahdolliseksi tulevaisuuden satunnaispanoksi, mutta sanoi onneksi ei.
Jos siis joku nainen haluaisi "tapailla", ottaisin sen merkkinä siitä, etten kiinnosta häntä tarpeeksi. Jos olisin itse ihastunut lopettaisin tällaisen tapailuilmoituksen jälkeen yhteydenpidon kokonaan, koska sydän siinä särkyisi. Jos taas en olisi, niin sitten hän on jatkossa siellä silloin tällöin nussittavien lokerossa.
Eli punainen lanka viestissäni on, että jos olen ihastunut johonkuhun, haluan suhteen olevan eksklusiivinen pikimmiten.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä koko "tapailua". Esimerkiksi nykyinen parisuhteeni alkoi sillä, että nainen tuli parin viikon juttelun jälkeen luokseni käymään (asuu ulkomailla), oli muutaman päivän kylässä ja hänen lähdettyään kysyin, haluaako hän nähdä muita miehiä. Jos olisi sanonut kyllä, olisin kategorioinut hänet mahdolliseksi tulevaisuuden satunnaispanoksi, mutta sanoi onneksi ei.
Jos siis joku nainen haluaisi "tapailla", ottaisin sen merkkinä siitä, etten kiinnosta häntä tarpeeksi. Jos olisin itse ihastunut lopettaisin tällaisen tapailuilmoituksen jälkeen yhteydenpidon kokonaan, koska sydän siinä särkyisi. Jos taas en olisi, niin sitten hän on jatkossa siellä silloin tällöin nussittavien lokerossa.
Eli punainen lanka viestissäni on, että jos olen ihastunut johonkuhun, haluan suhteen olevan eksklusiivinen pikimmiten.
Missä vaiheessa sinä sitten ehdit ihastua, jos olet tuntenut ihmisen noin kaksi tuntia?
En halua pelästyttää liialla innokkuudella, siksi mietiskelen. Itsekin haluan tietysti tutustua lisää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa sinä sitten ehdit ihastua, jos olet tuntenut ihmisen noin kaksi tuntia?
Heti.
Vierailija kirjoitti:
En halua pelästyttää liialla innokkuudella, siksi mietiskelen. Itsekin haluan tietysti tutustua lisää.
Ap
Kauanko olette tapailleet ja millaista tapailunne on?
En ole ikinä ehdottanut kenellekään seurustelua tai sopinut kenellekään seurustelua. Ihan käsittämätön ajatus minulle. Ja siis naimisissakin olen ollut. Tulevaisuuden suunnitelmista, toiveista ja tunteista eksän kanssa puhuimme; tutustuimme toisiemme perheeseen ja ystäviin; aloimme tehdä konkreettisia suunnitelmia tulevaisuudelle; kerroimme puolin ja toisin että emme halua enää tapailla muita jne. Emme siitä että nyt aletaan seurustella.
Sama nykyisessäkin suhteessa. Emme ole sopineet seurustelevamme, mutta niin meille molemmille kuin läheisille ihmisillekin on ihan selvää, että olemme parisuhteessa, koska me olemme pari. Meillä on yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat, rakastamme toisiamme, olemme sitoutuneet toisiimme.
Tarkennan nyt vielä, kun siihen on takerruttu, että sanavalinnalla ei sinänsä ole merkitystä, ei välttämättä tarvitse käyttää seurustella-sanaa.
Ap
Olen elänyt tuossa tilanteessa aikana, jolloin tapailua ei ollu olemassakaan. Amerikkalainen dating-kulttuuri ei ole ollut Suomessa kovin kauan.
Seurustelu alkoi heti, kun ihastuttiin ja mentiin yhdessä ulos, eikä siinä mitään light-versioita ollut. Joskus seurusteltiin vain hyvin lyhyt aika, jos ei oikein natsannutkaan. Ei olisi tullut kyseeseen, että olisi ollut useita kierroksessa yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt tuossa tilanteessa aikana, jolloin tapailua ei ollu olemassakaan. Amerikkalainen dating-kulttuuri ei ole ollut Suomessa kovin kauan.
Seurustelu alkoi heti, kun ihastuttiin ja mentiin yhdessä ulos, eikä siinä mitään light-versioita ollut. Joskus seurusteltiin vain hyvin lyhyt aika, jos ei oikein natsannutkaan. Ei olisi tullut kyseeseen, että olisi ollut useita kierroksessa yhtä aikaa.
Olen aikuistunut 80- ja 90-luvun taitteessa ja deittailtiin jo 80-luvulla. Ainakin tänne Mikkeliin deittailukulttuuri on rantautunut jo silloin. Mikkeli onkin kyllä kokoisekseen maakuntakaupungiksi aika kaupunkilainen ja Britteihin, Yhdysvaltoihin ja saksankielisten maiden suuntaan suuntautunut.
Olisiko joku 17 vuotta hyvä että oppii tuntemaan toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelu alkoi heti, kun ihastuttiin ja mentiin yhdessä ulos, eikä siinä mitään light-versioita ollut. Joskus seurusteltiin vain hyvin lyhyt aika, jos ei oikein natsannutkaan. Ei olisi tullut kyseeseen, että olisi ollut useita kierroksessa yhtä aikaa.Olen aikuistunut 80- ja 90-luvun taitteessa ja deittailtiin jo 80-luvulla. Ainakin tänne Mikkeliin deittailukulttuuri on rantautunut jo silloin. Mikkeli onkin kyllä kokoisekseen maakuntakaupungiksi aika kaupunkilainen ja Britteihin, Yhdysvaltoihin ja saksankielisten maiden suuntaan suuntautunut.
Ok, minä 70-ja 80-lukujen taitteessa.
Vierailija kirjoitti:
Siitähän tässä on kyse. Ajan ilmiö. Itsellenikin tämä on vielä situationship, toivottavasti kuitenkin tulevaisuudessa relationship. En edes tiedä, onko mies minuun ihastunut vai viihtyykö vain seurassani silloin, kun tapaamme. Ehkä pitää lopettaa miettiminen, etten pilaa sillä juttua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Me alettiin seurustelemaan kahden viikon jälkeen (minä vein keskustelua siihen suuntaan ja mies reagoi myönteisesti). En määrittelisi tarkkaa aikarajaa, meidän tilanteessa kuukausien vatvominen ei olisi tuntunut kummastakaan hyvältä kun oltiin ensitreffeistä alkaen sitä mieltä että haluttiin olla toisen kanssa. Vuosi takana eikä paremmin voisi mennä!
Eihän tuo mitään jahkailua siis ole, vaan tutustumista. Osa on näköjään valmis ottamaan sikaa säkissä kun ensitreffien jälkeen jo seurustelu on agendalla. Itsellä tulee tuollaisesta sellainen fiilis, että haetaan vaan jotakuta, jotta olisi mies/ -naisystävä ja seurustellaan sen seurustelun takia - ei sen ihmisen.
Mutta kukin tavallaan. Itselle menee keskimäärin noin 3 kuukautta ensitreffeistä kun päädytään seurustelusuhteeseen.
m30
Noin kuukausi. Sen jälkeen alkaa tuntua, että toinen roikottaa ja vaikka hän haluaisi puolen vuoden tai vuoden päästä suhteen, niin ei olisi kovin sitoutunut.
Aika vaikea heitellä mitään keskimääräisiä kun kyse on yksilöistä ja heidän välisistä asioista.
Riippuu vähän... Itse en ole kyllä ikinä sopinut mitään sellaista, siihen on vaan ajauduttu muutaman kuukauden jälkeen. Ei nyt ehkä kannata ensimmäisten viikkojen aikana tällaista kysellä eikä ihan ensimmäisen kuukaudenkaan. Riippuu toki tapailun laadusta ja millaisia ihmisiä olette. Toiset on nopeampia ja toiset syttyy hitaammin.