Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5000€ mätkyt. Millä tuommoisia tavallinen ihminen maksaa?

Vierailija
07.11.2017 |

Kk palkka käteenn. 2500€/kk.
On noita vakituisia menoja joka kuukausi niin etten kyllä tiedä mistä tuommoisia repisin.
Oli huomaavaisesti laitttu ihan kahteen erään. Joka on siis koko kuukauden tuloni.
Että tais mennä nuo nyt voutille. Perikööt sitten se jotenkin.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huonosti mammoilla tuo empatia ja luetun bonjaaminen sujuu.

Johan Ap kertoi että tulot on tienattu ja verot maksettu naapurimaassa.

Miksi suomi siis verottaa jo kerran verotettua tuloa?

Aika myöhään ap:kin tämän tiedonjyväsen tipautti.

Mutta ihminen joka asuu yhdessä maassa ja käy työssä toisessa ja saa 70000 palkkaylläreitä ei edelleenkään ole tyhmä. Ja ottaa selville verotuskäytännöt jo vastaanottaessaan työpaikan, eikö?

Vierailija
62/71 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, mutta kyllä minä olen osannut ennakoida aina tuloni. Missä duunissa yhtäkkiä täysin yllättäen tilille tupsahtelee tekemättä yhtään mitään kymmeniä tuhansia.

Kyseessä on kaksi erilaista osakepalkkiosysteemiä, joista tulee enemmän rahaa jos osakkeen kurssi nousee. Kuukausipalkassa ei ole ollut muutoksia, mutta nuo osakepalkkiot meni ihan överiksi tänä vuonna ja niitä on tullut enemmän kuin palkkaa, koska osakkeen kurssi on ollut niin kovassa nousussa.

Ei nuo mätkyt sinällään haittaa, koska sitä rahaa on tosiaan tullut ja ennakontäydennystä on helppo maksaa. Mutta aika oraakkeli olisi pitänyt olla että olisi nähnyt tämän etukäteen.

Kaikilla se ansiotulojen muodostuminen ei ole niin suoraviivaista ja helposti ennustettavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos palkkaa maksetaan 70000 enempi kuin pitäisi, ei ole ihan tyhmästä ihmisestä kyse.... Muttei silti osaa soittaa verotoimistoon ja kysyä miten maksaa enemmän veroja tuossa tilanteessa? Ja sitten tuhlaa kaiken vuodessa ettei pysty masksamaan mätkyjäkään.... Ei ole uskottavaa.

Kuka tässä väitti että ne rahat on tuhlattu? Kyllä tilillä on useampia kymppitonneja ja sijoituksissa parisataa tuhatta.

Vierailija
64/71 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Liian myöhäistä korjata verotusta loppuvuonna, ellei laita marras-joulukuulle 80% ennakonpidätystä. "

No sitten laittaa marras-joulukuulle sen 80%:n pidätyksen, ellei halua maksaa jäännösveroja. Ei ole vaikeaa, voin tulla auttamaan jos itse ette osaa.

Osataan kyllä, mutta maksetaan mieluummin ennakon täydennyksenä tammikuun aikana.

Vierailija
65/71 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuon verran peruntöveroa maksettavana. Sain kahden vuoden maksuajan (maksimi jonka antavat). Nyt kakdi vuotta kituutellaan. Eipä tarvii ostella talvikenkiä ja talvitakkia lapselle saati itselle.

No mikset siitä perinnöstä maksanu

Perintö ei välttämättä tule rahana. Itse tulen aikanaan saamaan perinnöksi talon, josta mätkähtää maksettavaksi perintövero ja muita maksuja - mutta käytännössä kyseistä taloa on tosi vaikea saada myytyä, kun se sijaitsee muuttotappiokunnassa ja vaatisi paljon laittamista. 

Vierailija
66/71 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain mätkyt kun myin osakkeita. Meni työpaikka alta, enkä tullut toimeen ilman toimeentulotukea. En ollut oikeutettu toimeentulotukeen, koska minulla oli osakkeita. Ne oli siis pakko myydä. Rahat menivät sitten elämiseen. Nyt saan kyllä sitten toimeentultukea kun rahat on loppu, mutta ei ole todellakaan rahaa maksaa näitä mätkyjä. Verot pitää nimittäin maksaa vasta seuraavana vuonna ja rahat oli pakko käyttää elämiseen.

Vierailija
67/71 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä: tienaan palkkani naapurimaassa jonne myös maksan verot. Asun Suomessa. Jostain syystä suomen verottajan mukaan/mielestä/tietääkseen en ole maksanut mitään veroja, joten nyt sitten laittoivat maksuun. Vaikka olen kyllä jo kerran ko. verot maksanut. Että sikäli voi olla ihmisillä monenlaista tilannetta, työtä ja tienestiä. 

Et kai sinä kuvittele, että sinun pitää maksaa mätkyt täysimääräisenä tällaisessa tapauksessa? Toimitat tietenkin verottajalle selvitykset ja todisteet siitä, että olet maksanut palkasta verot jo naapurimaassa. Sen jälkeen verottaja tekee uuden päätöksen, jossa se ottaa jollain tavalla huomioon naapurimaassa maksetut verot (riippuu siitä, mistä naapurimaasta on kysymys ja millainen verotussopimus Suomella on sen kanssa). Toki saattaa olla, että korjauspäätös ei ehdi ennen mätkyjen ensimmäisen erän maksupäivää, kun olet liikkeellä näin myöhään. Miksi et hoitanut asiaa kuntoon jo siinä vaiheessa, kun sait veroehdotuksen?

Vierailija
68/71 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain mätkyt kun myin osakkeita. Meni työpaikka alta, enkä tullut toimeen ilman toimeentulotukea. En ollut oikeutettu toimeentulotukeen, koska minulla oli osakkeita. Ne oli siis pakko myydä. Rahat menivät sitten elämiseen. Nyt saan kyllä sitten toimeentultukea kun rahat on loppu, mutta ei ole todellakaan rahaa maksaa näitä mätkyjä. Verot pitää nimittäin maksaa vasta seuraavana vuonna ja rahat oli pakko käyttää elämiseen.

Sinun olisi kannattanut maksaa osakkeiden myynnistä tulleet verot heti osakkeiden myynnin jälkeen. Näin verojen osuutta ei olisi laskettu sinulle tuloksi toimeentulotukea hakiessa. Olisit saanut toimeentulotukea aikaisemmin etkä olisi joutunut maksamaan mätkyjä.

Veroja saa kyllä maksaa jo ennen kuin verottaja panee ne maksuun.

Vierailija
69/71 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun olisi kannattanut maksaa osakkeiden myynnistä tulleet verot heti osakkeiden myynnin jälkeen. Näin verojen osuutta ei olisi laskettu sinulle tuloksi toimeentulotukea hakiessa. Olisit saanut toimeentulotukea aikaisemmin etkä olisi joutunut maksamaan mätkyjä.

Veroja saa kyllä maksaa jo ennen kuin verottaja panee ne maksuun.

No siinä kävi niin, että luulin, etti veroja edes tervitse maksaa, kun osakkeet eivät olleet tuottaneet edes voittoa. Vanhat ostopaperit olivatkin kadonneet, eikä pankilta löytynyt alkuperäisiä ostotietoja, kun oli tapahtunut useampia fuusioita aikojen saatossa ja pankki oli itsekin fuusioitunut. Jouduin sitten maksamaan veroja 60 % myyntihinnasta. Olin toki hävittänyt ne paperit mutta kyllä oletin, että pankilta löytyy tiedot, kun en ole koskaan pankkia itse vaihatanut.

Vierailija
70/71 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis veroa joutuin maksamaan siitä 60 %, eikä siis 60 % veroa. Hankintahinta olettama on noissa tapauksissa 40 % myyntihinnasta, eli 60 % on verotuksessa voittoa.

Vierailija
71/71 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuon verran peruntöveroa maksettavana. Sain kahden vuoden maksuajan (maksimi jonka antavat). Nyt kakdi vuotta kituutellaan. Eipä tarvii ostella talvikenkiä ja talvitakkia lapselle saati itselle.

No mikset siitä perinnöstä maksanu

Eipä saa perintöä, jos perintönä on lesken hallintaoikeuden alainen talo. Sitä ei voi myydä, laki sanoo niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme