Ahdistuneisuushäiriöiset / sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsijät! Mikä on auttanut teitä eniten?
Kärsin yleisestä tuskaisuudesta ja kovasta ahdistuksesta. Lisäksi sosiaaliset tilanteet aiheuttavat usein paniikkireaktioita. Mikä hoito teitä muita samojen ongelmien kanssa kamppailevia on auttanut parhaiten? Tätä oloa kun ei pelkällä ulkoilulla taltuteta...
Kommentit (37)
Eihän se ny ikinä ulkoilulla olekkaan lähtenyt. Kovaa liikuntaa vähintään 8h viikossa. Puntteja, juoksua etc.
Kovaa treeniä eikä mitään sauvakävelyä!
Mulla toimii vaan Opamox. Sen avulla pääsen kauppaan ja joskus kaupungille.
Eipä tähän helvettiin muu kuin bentsot auta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ny ikinä ulkoilulla olekkaan lähtenyt. Kovaa liikuntaa vähintään 8h viikossa. Puntteja, juoksua etc.
Kovaa treeniä eikä mitään sauvakävelyä!
Kropassa ei taida olla ihan puhtia kovaan hikitreeniin useita kertoja viikossa, kun tämä ahdistuneisuus on vienyt ruokahalun ja olen jo pitkään ollut lähes alipainoinen.
Oletko itse kärsinyt tästä sairaudesta?
-Ap
itsemyötätuntotaito, rentoutusharj., oxamin, itsetuntemuksen kehittäminen, lepääminen, myrkyllisrten ihmissuhteiden jättäminen osana itsearvostuksen kohottamista.
Häpeän hylkääminen, sen tajuaminen, että en ole syypää oireisiini, ne on kylvetty jo aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tähän helvettiin muu kuin bentsot auta.
Tätä juuri pelkään :( Itse tarvitsisin bentsoja päivittäin voidakseni edes kohtalaisesti. Ja sitten toleranssit kasvavat ja kierre on valmis.
-Ap
Mulla alkoi pienillä kävelyllä metsässä. Siitä uimaan ja käyn nykyään tooosi kylmässä vedessä pulahtamassa. Erittää kehoon mielihyvä hormoneja. Kotona crosstreinaan hiit tyyppisesti. Kaikki päihteet ja lääkkeet on jätetty, olo on seesteisen hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii vaan Opamox. Sen avulla pääsen kauppaan ja joskus kaupungille.
Hyvä tilapäisapu, riippuvuus tulee todella nopeasti. Pian joudut käyttämään lääkettä pitääksesi vieroitusoireet poissa.
Jos käytät, niin mitä päihteitä käytät?
Vierailija kirjoitti:
Cbd.
Olen kokeillut, sain viikon mittaisen paniikkikohtauksen. Mielestäni kannabis sopii vain mieleltään tasapainoisille.
-Ap
Jäin sairaslomalle, josta sitten kuntoutustuella jatkaen. Näin kohta 2 vuotta, jonka aikana aktiivisesti eri ryhmätoiminnassa ja omahoitajasuhteessa. Ennen hoidon alkua olin niin ahdistunut, etten voinut poistua kodistani, ja olin itsetuhoinen.
Tällä hetkellä tavoite palata takaisin työelämään! Nykyään voin toimia lähes normaalisti arjessa ja muiden kanssa, ja ne ahdistuksen tunteet, joita koen, pystyn käsittelemään. Jatkan hoitajasuhdetta edelleen ensi vuoden aikana, mutta harvemmin. Eli tiivis hoitosuhde ja sairaslomalle jääminen on mikä on auttanut. Annoin itselleni aikaa toipua, ja myönsin että joskus tarvitsee keskittyä vain itseeni. Mulla on myös lääkityksenä ketipinor, joka määrättiin psykoosioireilun vuoksi ja se on auttanut itseäni ihan hirvittävästi myös, tällä hetkellä purun alla. Ehdotan että otat aikaa itsellesi, ja keskityt ongelmien läpikohtaiseen hoitamiseen, eikä vain ns. oireiden lievittämiseen. Aloita pienillä askelilla, eli käy vaikka hitaaseen aikaan kaupassa, tai ihan vaan kävelyllä. Joku kaveriksi? Eikä tarvitse edes heti tehdä näin, itselläni kävi hoitaja kotona hoitojakson alussa, kun en pystynyt astua ovesta ulos. Onko tällainen hoitokeino sulle mahdollista? Tsemppiä, tiedän miten lamaannuttavaa ahdistus voi olla, mutta pienillä askeleilla ja ajan kanssa tilanne helpottuu!
Vierailija kirjoitti:
Käytän vain alkoholia hyvin satunnaisesti. Tässä olossa ei tee mieli krapulaa saada.
-Ap
Ensinnäkin itsellä auttanut armollisuus itseäni kohtaan.. Puutteideni hyväksyminen. Miesystäväni tuki. Rauhallinen elämä, rutiinit. Joogaan päivittäin. Nää voi olla jollekki ihan pilipalijuttuja mutta mulle elintärkeitä. Tilanteidelle tietoinen altistuminen, koitan tilanteissa todella olla kehossani ja läsnä. Oon kärsinyt kovasti tästä 4 vuotta mutta jotain on sisälläni muuttunut, en osaa vaan paikantaa että mikä. Se perimmäinen häpeän tunne mikä nois tilanteissa vallitsee on menettänyt voimaansa ja varmaan siksi päässyt tässä eteenpäin.
Terapia/muu keskusteluapu on myös auttanut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cbd.
Olen kokeillut, sain viikon mittaisen paniikkikohtauksen. Mielestäni kannabis sopii vain mieleltään tasapainoisille.
-Ap
"viikon mittainen paniikkikohtaus" no olihan ao provo. Paniikkikohtsuksen aikana ei voi syödä tai nukkua ja sydän lyö erittäin nopeasti, joten ei se viikkoa voi kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän vain alkoholia hyvin satunnaisesti. Tässä olossa ei tee mieli krapulaa saada.
-Ap
Ja eikö alkoholi muutenki pahenna oloa henkisesti
Myötätunto itseäni kohtaan ( muita myös ). Terapia on aivan ehdoton, se auttaa ymmärtämään mistä kaikki voi johtua ja miten siihen voi suhtautua. Ja parhaiten auttaa rukous :)
Xanor, Propral, Escitalopram Actavis. Kun olo tuntuu paremmalta vähennä vähän annostusta lääke kerrallaan vaihdellen mitä lääkettä vähennät. Kokeile miten vähällä pärjäät normaalisti, kun tuntuu vaikealta ota lyhytaikaisesti vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi pienillä kävelyllä metsässä. Siitä uimaan ja käyn nykyään tooosi kylmässä vedessä pulahtamassa. Erittää kehoon mielihyvä hormoneja. Kotona crosstreinaan hiit tyyppisesti. Kaikki päihteet ja lääkkeet on jätetty, olo on seesteisen hyvä.
Hienooooo!
Mitä dg.itä sulla oli, ole/itko terapiassa?
Up!