Te tatuoidut sosiaali- ja terveysalan työntekijät
Peitättekö tatuointinne? Entä kesäisin, jos käsissänne/jaloissanne on tatuointeja? Entäs työhaastattelutilanteen pukeutuminen?
Kerro myös perustelusi, miksi peität tai et peitä tatuointejasi.
Tähän ei nyt kaivata juntti-Mervien ja -Pekkojen voohottamista siitä, miten tatuoinnit ovat elämän syöpä ja kuinka he ovat itse olevinaan arvokkaampia kuin nämä "itsensä pilanneet", eli tatuoidut ihmiset. Älä edes aloita, kiitos.
Kommentit (36)
Monen lähihoitajan tavaramerkki on mauttomat tatuoinnit plus kouvolatukka. Eli sinne sekaan vaan.
Miehelläni ei saa olla tatuointeja mitkä näkyvät täydessä puvussa, eli kaula, kämnenselät, kasvot. Muutoin saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Monen lähihoitajan tavaramerkki on mauttomat tatuoinnit plus kouvolatukka. Eli sinne sekaan vaan.
No sieltähän se ensimmäinen junttapulli-kommentti tulikin. Kasvatappa sietämystäsi, vai aiotko aina kieltäytyä tatuoidun ihmisen avusta? Heh.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni ei saa olla tatuointeja mitkä näkyvät täydessä puvussa, eli kaula, kämnenselät, kasvot. Muutoin saa olla.
Millä tuo kielto perustellaan?
Talvella pitkähihaiset kun palelen niin helposti mutta kesällä on ihan t-paita päällä ja tatuoinnit näkyy. Minulla on koko käsi tatuoituna. Enkä kyllä välitä jos joku siitä sanoo, vielä ei ole kyllä tullut sanomista kuin kerran yhdeltä kehitysvammaiselta jota hoidin. Silloinkin hänen kanssa keskusteltiin asiasta että jokainen pitää ereistä asioista. Mummot tykkäsivät niistä joka oli yllätys 😁 ei ole minun murhe jos joku siitä mielensä pahoittaa.
En tiedä miksi nykyään pitäisi peittää tatuointeja kun ne ovat oletusarvoisesti siistejä. Meillä oli opiskelijaharjoittelija, jolla oli varsin hyvin tehty tatska käsivarressa, ja sellaisethan näkyvät, kun työpuvun hihat ovat lyhyet.
Sairaanhoitaja tai lähärihän ovat tyypillisiä wt ammatteja.
Tuolla nuorisokodeissa, mt -puolella ja kriminaalien keskuudessa on vaan plussaa, jos on vähän street reliabilityä...vaikkapa tatskojen ja rokki/prätkähabituksen kautta...
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi nykyään pitäisi peittää tatuointeja kun ne ovat oletusarvoisesti siistejä. Meillä oli opiskelijaharjoittelija, jolla oli varsin hyvin tehty tatska käsivarressa, ja sellaisethan näkyvät, kun työpuvun hihat ovat lyhyet.
Tatuointi on aina nimenomaan oletusarvoisesti epäsiisti.
No meildän osastolla ei voi peittää tatuointia jos se on kädessä kyynärvarressa tai kämmenosassa ( pitkät hihat kielletty). Muutamalla työkaverilla on paljonkin tatuointeja kädessä ja ne näkyy, mutta eihän sitä kieltääkään voi, eikä tarvitsekaan. Siinähän on ehjä iho päällä, ei aiheuta potilaalle mitään riskiä. Itsellä tatuointi sormessa, ei siitä ole edes kysytty mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla nuorisokodeissa, mt -puolella ja kriminaalien keskuudessa on vaan plussaa, jos on vähän street reliabilityä...vaikkapa tatskojen ja rokki/prätkähabituksen kautta...
Hyvä huomio!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä mitenkään pitäisi sen kummemmin perustella kuin ettei sukupuolielimet ole esillä asiakastilanteessa (ja muutenkaan).
Mieti nyt jotain pankkipalvelua tms.
87-vuotias Helvi Rinnemaa haluaa nostaa tililtaan kymppitonnin eli prosentin rahoistaan. Kyllä siinä ajatellaan Helvin hyvinvointia, jota jotkut kaulan mustanpuhuvat hautakummut eivät edistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä mitenkään pitäisi sen kummemmin perustella kuin ettei sukupuolielimet ole esillä asiakastilanteessa (ja muutenkaan).
Mieti nyt jotain pankkipalvelua tms.
87-vuotias Helvi Rinnemaa haluaa nostaa tililtaan kymppitonnin eli prosentin rahoistaan. Kyllä siinä ajatellaan Helvin hyvinvointia, jota jotkut kaulan mustanpuhuvat hautakummut eivät edistä.
Miten sukupuolielimet liittyvät tähän? Onko mielestäsi tatuoinnit niinkin intiimejä kuin alapääsi?
Mielenkiintoinen ajattelutapa.
En peitä, iso tatska on olkavarressa ja pienempi nilkassa, kesällä käytän töissäkin hihattomia paitoja ja shortseja. Ei ole mitään syytä peittää noita, ihan kelvollisia ovat katsella.
- Lastenhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sieltähän se ensimmäinen junttapulli-kommentti tulikin. Kasvatappa sietämystäsi, vai aiotko aina kieltäytyä tatuoidun ihmisen avusta? Heh.
Ap
Junttapulli-kommenteista puhuu ihminen, joka kirjoittaa "kasvatappa". :D
Mutta itse asiaan: tatuoinnit ovat rumia ja kertovat ihmisen taustasta vain kielteistä.
Ellei ole jokin huippurokkari tms., mutta noin yleisesti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta itse asiaan: tatuoinnit ovat rumia ja kertovat ihmisen taustasta vain kielteistä.
Nyt kyllä kiinnostaa tietää, että miksi suvaitset huippurokkarin tatuoinnit, etkä pidä niitä rumina ja ihmisen taustoista kertovina, mutta kaikilla muilla ovat mielestäsi rumia ja kaikesta kertovia? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Selkosuomea se minulle on.
Suosittelen keskustelun vaihtamista, arvon ahdasmielinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minä jos haluan nauraa makoisasti menen munkkikahville sairaalan aulaan katsomaan hoitajia. Kovin on muuttunut habitus viimeisen 20v aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minä jos haluan nauraa makoisasti menen munkkikahville sairaalan aulaan katsomaan hoitajia. Kovin on muuttunut habitus viimeisen 20v aikana.
Totta, mutta niin on lääkäreilläkin. Heillä on vaan yleensä pitkähihainen takki päällään. Isosta yliopistosairaalastamme tiedän montakin tatuoitua läkäriä.
- tatuoimaton sh
Löytyisikö ketään vastaamaan?
Asiasta googlettaessa loppuu selailu lyhyeen, kun rupeaa turhauttamaan nämä itsensä ikävään valoon tuovat voohottajat. Yleensä siinä vaiheessa keskustelut ovat aina lisäksi siirtyneet eipäs juupas -väittelyyn.
Ap