Eikö kukaan käytä enää värillisiä jouluvaloja(:?
Kommentit (40)
Minulla on kuistilla värivalot, miksei kun lapset niitä halusi ja ihastelevat kyllä ihan koko rahan edestä.
Jotta miksei?
En muutenkaan olen sellainen väritön ihminen, meidän joulu on punainen ja kaikki muutkin värit siihen mahtuu. Tykkään sisustaa (ja siivota) ja meidän kotia kehutaan usein joten uskallan väittää että osaan käyttää värejä tekemättä kuitenkaan sillisalaattia :) koska joku kuitenkin kohta tulee sanomaan että värivalot on mauttomat ja vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa himmeitä värillisiä?
https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/valosarja-airam-t%C3%A4htitaivas-120…
Nämä ovat ainoat himmeät ja ei-mauttomat joihin olen lähivuosina törmännyt. En ymmärrä miksi isoimmissakin marketeissa monien valosarjojen joukossa on vain ne yhdet värilliset. Jotka siis muistuttavat sirkusvaloja. Mutta ylläolevia voin suositella.
Meillä on moniväriset. Viime vuonna olisi tarvinnut vaihtaa, mutta kaupoista ei silloin löytynyt sellaisia, missä kaikki neljä väriä olisivat olleet kunnollisia. Mies sitten välttävästi korjasi vanhat valot. Nyt onneksi löysin uudet tarpeeksi kirkkaat :)
Tässä on muuten jännäero Ruotsin ja Suomen välillä, ainakin jos katsoo niitä paikkakuntia joissa itse olen asunut. Suomessa kaikenlaiset värivalot ovat yleisiä, Ruotsissa ihan selkeä vähemmistö ja ylivoimaisesti suurimmalla osalla on valkoiset/kellertävät. Ruotsissa sitten taas on niitä ikkunoissa roikkuvia paperisia, valaistuja tähtiä hurjat määrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jokainen käyttää juuri niitä mistä itse pitää, eikä mieti mikä naapurin Irmelistä näyttää tyylikkäältä.
Eipä oikeastaan, ne värilliset on vaan hirveitä. Ainoa hyvä puoli on että näkee helposti kerrostalon parvekkeita katsoessa että missä asunnossa ne tyylitajuttomat asuu! (niillä on partsilla vihreät,siniset,punaiset tai vilkkuvat valot.)
Olen samaa mieltä! Kaikki joiden maku poikkeaa sun mausta ovat tyylitajuttomia juntteja!
Häpeäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on muuten jännäero Ruotsin ja Suomen välillä, ainakin jos katsoo niitä paikkakuntia joissa itse olen asunut. Suomessa kaikenlaiset värivalot ovat yleisiä, Ruotsissa ihan selkeä vähemmistö ja ylivoimaisesti suurimmalla osalla on valkoiset/kellertävät. Ruotsissa sitten taas on niitä ikkunoissa roikkuvia paperisia, valaistuja tähtiä hurjat määrät.
Ruotsalaiset on mauttomia ja värittömiä, kun taas suomalaisista löytyy temperamenttieroja ^^
Vierailija kirjoitti:
Nuo valkoiset tähdet ovat olleet useina viimevuosina kaikkien tylsien suomalaistenkin valkoisten blogien joulukuvissa, ja niitä myydään kyllä Suomessakin pilvinpimein.
Pystyyköhän jostain ulkomailta tilaamaan niitä vanhanaikaisia isoja amerikkalaisia värivaloja, jos tiedätte?
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, miten Saksan naapurustossamme on alettua mennä jenkkityyliseen kilpavarusteluun. On tonttua ja poroa pihassa ja vilkkuvaa joulupukkia katolla, puhumattakaan niistä pelkistä valoista, joita on pihapuut ja pylväät väärällään! Tavallaan hirvittää, toisaalta ihastellen katselen panostusta! :)
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on vain yksi mielipide sallittu, oli sitten kyse mistä tahansa. Varmasti siellä moni nyyhkii murheissaan valkoisten valojensa kanssa.
kaikki neon värejä ihan tiedoksi:) varmaan tarkotat perinteisiä kellertäviä/oranssisia, minäkään en jaksa sellasia ollenkaan, tylsiä!
itse tykkään sinisistä valoista, tietokonekkin hehkuu sinisenä näppäimistöä ja hiirtä myöten....
Suomi 100 valot sininen /valkoinen .
http://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=2189&pos…
Voi meillä oli tällaiset :') Mistähän nykypäivänä löytyisi?
Se ällösininen vain sen vuoksi, ettei tarvitse yöksi sammuttaa valmiiksi himmeitä valoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo valkoiset tähdet ovat olleet useina viimevuosina kaikkien tylsien suomalaistenkin valkoisten blogien joulukuvissa, ja niitä myydään kyllä Suomessakin pilvinpimein.
Täällä niitä on vaikka minkä värisiä ja kuvioisia, ehkä ruotsalaiset säästävät väri-ilottelunsa niihin :) Suomessa ovat kyllä yleistyneet, se on totta, mutta vähemmän niitä silti näkee. Meidän rapussa taas ollaan oltu ainoita joilla sellaisia ei ole :D
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee niistä värivaloista ihan lapsuuden joulut mieleen <3 . Ihania siis. Tulee hyvä olo kun näkee.
Meillä ei sellaisia ole, vaikka mieli tekisi laittaa.
Sama :)
.. ja vielä just tässä taannoin mietin asiaa. Meillä oli 80-luvun alussa joulukuusessa värivalot. Ne oli maailman hienoimmat. Siksi sellaiset tuo vain ja ainoastaan nostalgisen, turvallise, lämpimän ja hyvän olon.
Löytyy lapsuudekodista peräisin olevat vanhan ajan väri valot, jotka laitetaan kuuseen joka vuosi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee niistä värivaloista ihan lapsuuden joulut mieleen <3 . Ihania siis. Tulee hyvä olo kun näkee.
Meillä ei sellaisia ole, vaikka mieli tekisi laittaa.
Mulla on juuri tuosta syystä värilliset jouluvalot, lapsyudenkodissa oli moniväriset valot joista tehtiin ikkunaan jokin kuvio(kiinnitettiin teipillä esim. sydämen muotoon), olen tehnyt samoin nyt aikuisiällä omassa kodissa nostalgian takia 😊
Välkkyvalot ovat häiritseviä mutta muuten minkä tahansa väriset tai värittömät valot ovat kivoja, piristävät pimeää taLvea.
Meilläkin tehtiin ikkunaan kuvioita noilla valoilla. Onko toi ollu jonku vuosikymmenen "muotisuuntaus"? :)
Meillä myös. Moniväriset on varmaan parikymmentä vuotta vanhat ellei enemmänkin. Aina ne vaan toimii. Niissä on juuri niitä tähdenmallisia irtoilevia päällisiä, jotka sattuu jalkoihin, jos päälle astuu, mutta muuten valot on oikein ihanat. Siniset jouluvalot on mun mielestä kuitenkin kaikkein kauneimmat.