Saara Aalto on Suomen euroviisuedustaja
Kommentit (3679)
Täähän oli aivan odotettavissa. Ja tässä on kaikki mahdollisuudet. Ja Warner music Finland on YLEn lisäksi mukana, että on vähänen enemmän resursseja. Nyt on sivuillaan announcementkin. Toivottavasti yhteydet kansainväliseen warneriinkin olisivat kunnossa - siihen vihjaisi Suomen Warnerin johtajiston visiitti Lontoossa siihen aikaan kun tieto Saaran levytyssopimuksen vaihdosta tuli.
Oikeasti Saaralle sopiva formaatti, jos vain saadaan kunnon biisi. Saara on täyttä eurotrashia, kitschi yliampuva ja huonomakuinen, noin ihan hyvässäkin mielessä euroviisudiiva.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kaksinainen olo tästä.
Toisaalta kiva, että Saara nyt viimeinkin sai toteen yhden suurista unelmistaan. Kärsivällisyys palkitaan! X-Factor myös osoitti, että Saara on omimmillaan isoissa teatraalisissa esityksissä, jollaiset ovatkin Euroviisuissa vain eduksi, joten kunhan hänelle saadaan nyt hyvä biisi, niin Suomella saattaisi olla jopa mahdollisuuksia Viisujen finaalipaikkaan.
Sitten toisaalta taas epäreilua niitä artisteja kohtaan, jotka ovat jo hakeneet UMK:hon, puhumattakaan siitä, ettei muille edes anneta mahdollisuutta. Täällä puhutaan ihmeellisen negatiiviseen sävyyn tuntemattomista artisteista, joita UMK ennen kaikkea on kerännyt; millä tavalla se tekee artistista heti huonon, jos ei ole ennestään suuren yleisön tuntema? Pikemminkin itse ajattelisin, että UMK olisi näille uusille kyvyille mahdollisuus saada sitä tarvitsemaansa näkyvyyttä - eri asia sitten tietysti, onko musiikki tarpeeksi hyvää herättämään isomman yleisön kiinnostuksen/riittävätkö muusikoiden omat markkinointitaidot itsensä eteenpäin viemiseen alkuherättelyä pidemmälle.
Umk olikin hyvä reitti tuntemattomille nimille saada vähän näkyvyyttä, ja onhan sieltä muutama hiomaton timantti löytynytkin. Mutta tarkoitus olisi tuossa formaatissa löytää hyvä viisuedustaja ja siitä formaatti on liukunut yhä kauemmas ja kauemmas.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuota Saaraa neuvoo ja avustaa siinä, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei uran kannalta?
Euroviisut on vitsi, iso vitsi, josta ei ole noussut Abban jälkeen kukaan maailmankartalle.
Paitsi huonosti menestynyt Celine Dion.
Onpa vastenmielinen uutinen! Saara ei tule pärjäämään, sillä vaikka hänellä taitoa onkin, tulee vaikutelma että hän esittää laulamista, mitään tunnetta ei välity. Lisäksi karisma 0, seksikkyys 0 ja muutenkin vastenmielinen persoona. Euroviisut ovat muutenkin aivan pellekilpailut, missään muualla kuin Suomessa kisoja ei oteta vakavasti. Esim. Briteissä kukaan itseään kunnioittava oikea artisti ei kisaan hakisi koska Euroviisut on oikeasti huumorikisa ohuella vakavuuden kerroksella peitettynä.
Kuka osaa kerto viiden viimeisimmän Suomen edustajan nimen ja sijoituksen? Niinpä :( !
Ylellä on sentään älytty ettei kannata jatkaa tulessa makaamista vaan laitetaan nyt edes sellainen ehdokas, jolla on näkyvyyttä Suomen rajojen ulkopuolella ( Ylellä ei ole varaa mainosbudjettiin tai promootiokiertueeseen jne), joka on niin sanotusti toimitusvarma eli osaa ihan oikeasti laulaa livenä ja että hän osaa vähintään englantia ja mielellään vielä muutamaa muutakin kieltä hoitaakseen pressin kunnolla koska Ylellä ei ole varaa tulkkipalveluun ja pisteeksi iin päällä että edustaja huolehtii itse siitä, että saa hankittua vaatteet ja rekvisiitan mukaan koska Yle ei pysty niissäkään juuri auttamaan. Suomessa on todella vähän firmoja, jotka älyäisivät saavansa mainosta koko rahan edestä jos sponsoroivat edustajaa. Lordin pyrot hankittiin keräämällä rahaa kansalta.
Eniten minua tässä pelottaa se, että Yle pääsee tekemään ennakkokatseluvideon muihin viisumaihin levitettäväksi ja siinä voidaan mennä kyllä taas alta riman niin että oksat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielinen uutinen. Ihminen, joka mollaa suomalaisia joka käänteessä, edustaa Suomea?
Muutenkin tuo artisti on negatiivinen. Sillä ei ole koskaan mitään hyvää sanottavaa kenestäkään. Paitsi tietenkin itsestään.
Tulossa siis huutoa ja ujellusta mummovibraatolla.
Ja sinä olet Suomen positiivisin henkilö? Ei oikein vaikuta siltä kirjoituksesi sävyn perusteella. Osaatko kehua ketään?
Miten minä ja tekemiseni liittyvät tähän asiaan? Nyt on kysymys siitä, että Suomea lähtee edustamaan negatiivinen ihminen, joka mollaa suomalaisia jatkuvasti. Yleensäkin hänen maailmassaan kaikki muut ovat aina väärässä ja kiusaavat. Vain Saara on oikeassa.
Ei vaikuta kovinkaan onnistuneelta valinnalta.
Määrittele negatiivinen ihminen! Negatiivinen ihminen ei olisi edes lähtenyt X-Factor UK.n.
Mielestäni negatiivinen ihminen vaan jankuttaa päivä toisensa jälkeen, kuukausi kuukausien jälkeen samasta asiasta keskustelupalstalla.
Mielestäni Saara ei käyttäydy yhtään eri tavalla kuin tällä hetkellä Suomen Idolsissa kilpailevat koulukiusatut. He tuovat kiusaamista koko ajan esille. Sitä lienee vaikea ymmärtää henkilön, joka ei ole itse ollut koskaan koulukiusattu. Saattaapa olla jopa itse se kiusaaja!
En minäkään riemusta kilju, mutta silti nauran ajatukselle kuinka moni posket punehtuneena kiukusta näpyttää ruudun takana lopulta näinkin mitättömästä asiasta :D
Olisin toivonut uutta musiikkia Saaralta, sinkun tai albumin briteissä. Nyt en jaksa enää seurata.
Vierailija kirjoitti:
Kuka osaa kerto viiden viimeisimmän Suomen edustajan nimen ja sijoituksen? Niinpä :( !
Ylellä on sentään älytty ettei kannata jatkaa tulessa makaamista vaan laitetaan nyt edes sellainen ehdokas, jolla on näkyvyyttä Suomen rajojen ulkopuolella ( Ylellä ei ole varaa mainosbudjettiin tai promootiokiertueeseen jne), joka on niin sanotusti toimitusvarma eli osaa ihan oikeasti laulaa livenä ja että hän osaa vähintään englantia ja mielellään vielä muutamaa muutakin kieltä hoitaakseen pressin kunnolla koska Ylellä ei ole varaa tulkkipalveluun ja pisteeksi iin päällä että edustaja huolehtii itse siitä, että saa hankittua vaatteet ja rekvisiitan mukaan koska Yle ei pysty niissäkään juuri auttamaan. Suomessa on todella vähän firmoja, jotka älyäisivät saavansa mainosta koko rahan edestä jos sponsoroivat edustajaa. Lordin pyrot hankittiin keräämällä rahaa kansalta.
Eniten minua tässä pelottaa se, että Yle pääsee tekemään ennakkokatseluvideon muihin viisumaihin levitettäväksi ja siinä voidaan mennä kyllä taas alta riman niin että oksat pois.
Mä olen tässä jo puolisen tuntia miettinyt kuka edes edusti viime vuonna... en keksi millään!
Enkä googlaa, perhana, pitäähän tällänen muistaa!
Tästä tulee varmaan Saaran uran kohokohta. Kyllä sen hänelle suo, vaikka en ole mikään Saara-fani. Tuntuu, ettei näistä euroviisuedustajista enää kuule kisojen jälkeen eli eiköhän se Saarakin sitten unohdu pian.
Tämä on hieno ja älykäs veto! Euroviisukansa on H- ja L -porukkaa, että pinnoja ropisee jo ihan pelkästään tästä syytä!
Vierailija kirjoitti:
Siis nyt aletaan tekemään biisiä Saaralle, eikö siellä ollut haku käynnissä ja nyt niitä haun kautta lähetettyjä biisejä ei oteta huomioon? Olisihan tuon haun sitten voinut jättää järjestämättä kokonaan.
UMK-hakusäännöt mahdollistivat tämän ratkaisun koska ei siinäkään ole mitään järkeä jos vähiten huono pitää palkita edustusmatkalla vain koska niin on luvattu. Joka vuosi kisaan on lähetetty vajaat 300 kappaletta ja joka vuosi olen ihmetellyt että minkälaisia ne muut ovat jos televisioon ovat päässeet vain parhaat? Esim. ruotsalaisvahvistus Güntherin ja sen porvoolaisen Danielin (?) Love Yourself oli varsinainen renkutus, joka herätti lähinnä myötähäpeäntunteita.
Vierailija kirjoitti:
laulasepoooois kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä tästä. Odotin UMK:ta sellaisenaan. Miksi Saaraa kohdellaan kuin prinsessaa?
Miksi Saara ei vaan voinut mennä UMK:hon ja koettaa onneaan, tämä tuntuu kyynärpäätaktiikalla ohittamiselta.
Olisipa jännä tietää millaisia sopimuskeskusteluja aiheesta on tehty
Mites viimeksi menikään, kun Saara meni vain koettamaan onneaan? "Paremmin asioista tietävä" raati valitsi Sandhjan, jolla oli täysin yhdentekevä biisi ja haparoiva lavaesiintyminen, ei finaaliin, hävetti.
Oletko oikeasti sitä mieltä että sillä No Fear kotkottamisella olisi voitettu?
Ja se lavaesiintyminen... Niin ja se esiintymisasun aikuisvaippa alaosa.
Hahahaha, voin vain kuvitella kaikkien Saara-vihaajien ärtymyksen ja kiukun! :D Päivän, viikon ja kuukauden PARAS uutinen! YLE teki tässä loistavan vedon, Saaran kansainvälisyys kannattaa hyödyntää nyt ja kokeilla kerrankin tällaista konseptia. Pystymetsästä haetut lahjakkuudet ovat kyllä taiteellisia ja syvällisiä, mutta ei sellainen vetoa EV-kansaan. Hyvä Saara, hyvä Suomi! :) :) :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä jo puolisen tuntia miettinyt kuka edes edusti viime vuonna... en keksi millään!
Enkä googlaa, perhana, pitäähän tällänen muistaa!
Tämä!
Kaikille säveltäjille on annettu mahdollisuus, mutta YLE:n mukaan sopivaa biisiä ei ole löytynyt. Euroviisut on sävellyskilpailu. Näin ollen UMK:n ei pidäkään olla mikään solistin tai bändin valinta kilpailu.
UMK-kilpailun rakenne on nyt siis kevyempi eli halvempi. Näin Yle voi satsata täysillä niihin kolmeen kipaleeseen, mitä Saaralle tehdään. Eli on ollut varaa palkata kansainvälinen työryhmä (biisintekijät).
Vierailija kirjoitti:
Suomi haluaa varmistaa ettei tule voittamaan ettei tarvi maksaa sitten kalliita laskuja.
Kuka pöljä edes haluaa voittaa Euroviisut terrorismin aikakautena? Mieluummin nimenomaan se kakkossija ja siihenhän nyt valittiin mahdollisimman kokenut osaaja.
Täällä taas täti tantat arvostelee.. olis kiva kuulla teidän laulavan saati se teidän karisma hohhoijaa..
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ne ei tee sille mitään hiton balladeja, vaan samanlaista friikkisirkusmeininkiä kuin esim. ne Bad Romance ja It's Oh So Quiet oli X-Factorissa, sellasella vois pärjätäkin.
TÄMÄ!
Viime vuoden voittajaa varmastikin apinoidaan taas rankalla kädellä ja viisut on täynnä "koskettavia" yhden esiintyjän balladeja. Tästä massasta voisi erottua juurikin tuonlaisella aivan over-the-top- esityksellä, missä Saara on jo todistanut myös onnistuvansa.
Oma veikkaukseni kuitenkin on, että suomalaiset menee taas helppoon ja viisuihin valitaan balladi, koska sellainen viime vuonna voitti. Ja pieleen menee, mutta saapahan Saara sen niin tolkuttomasti kaipaamansa euroviisukeikan.
Nyt herää kysymys että miten moni artisti vastasi kutsuun "ei" ennen Aaltoa...
Kyllä minä olisin karsinnat halunnut nähdä, kuuluu kuvioon.