Pirkko Arstilan kolumni Vihjailevat helmat ET-lehdessä
Oletteko koskaan lukeneet mitään näin hirveää paskaa? Ei uskoisi, että Pirkko on hyvien tapojen lähettiläs, tai että eletään vuotta 2017!
https://www.etlehti.fi/artikkeli/ihmiset/pirkko-arstilan-kolumni-vihjai…
Yhtä pöyristyttävää on ET-lehden vastaus palauteryöppyyn:
"Hei kaikki,
Kolumni on mielipidekirjoitus ja tässä Pirkko Arstilan kolumnissa on hänen mielipiteensä.
Lehti ei halua suitsia kolumnistinsa mielipiteitä. Maailmaan mahtuu monenlaisia ajatuksia.
Riitta Korhonen
päätoimittaja"
Mitä mieltä?
Kommentit (647)
Ettekö osaa lopettaa "keskustelua"? Se on selvästikin jo käyty ja ohi!
En ymmärrä miksi jengi tästä itkee. Mitäs sitten jos joku täti on tommosta mieltä? So what?
Tai itse asiassa ymmärrä. Mites se sananlasku meni? SE kattila kolahtaa, johon palikka kosahtaa?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö osaa lopettaa "keskustelua"? Se on selvästikin jo käyty ja ohi!
Vielä täytyy kerran uhriutua! Naiselle sanottiin pahasti yhyy yhyyy nyyyyh :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
( Ja mitään kohua ei olisi tullut, jos arvostelun kohteena olisi ollut mies, mikä osaltaan kertoo jostain nyky-yhteiskunnassamme)
Kyllä kai se elämä noinkin kuluu itse rakenneltuja olkiukkoja paijatessa ja palvoessa.
Millähän tavalla kyse on olkiukosta?
#logiikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se on vaan hyvä että nuorelle naiselle huomautetaan että tavarat on esillä, vähän sama kuin miehelle kerrottaisiin että shortsien lahkeesta roikkuu esillä enemmän kuin pitäisi. Miksi tuosta pitäisi loukkaantua.En oikein ymmärrä myöskään sitä miksi jättiperseestä on tullut nykyään joku tavoittelemisen arvoinen asia. Sitten nämä joilla on jättiperse > 50kg ylipainon vuoksi vääntäytyvät makkarankuorihousuihin ja hyllyvät pitkin kaupunkia koska kardashiankin...Ihmiset on tietty monen muotoisia, ei siinä mitään mutta voisi vähän miettiä mitä pistää päälleen, samoin ylipaino alkaa jossain vaiheessa haitata terveyttä eli ei sitäkään loputtomiin kannata hienotunteisesti teeskennellä että kaikki ylipaino on ihan ok.
Mikä ylipaino, lue untamo sen verran että huomaat, että tyttö olisi Pirkon kristallipallon mukaan ylipanoinen vasta muutaman vuoden päästä, ei ole ylipainoinen nyt.
Rupesit sitten raivoamaan siitä ylipainosta kun muuta et keksinyt? Miksi ylipaino on sinulle noin suuri ongelma että haluat kieltää koko asian olemassaolon vaikka sitten väkisin?
Olen itsekin ylipainoinen ja mielestäni olisi hienoa jos jo ennalta olisi tehty selväksi ylipainon aiheuttamia tulevia ongelmia kuten se, että rasvoittuvat sisäelimet eivät ole pikkujuttu josta pääsee halutessaan hetkessä eroon, tai se että polvien ja nivelien kuluminen ja ylirasittuminen ei katoa tuosta vaan kun paino laskee puhumattakaan verenkiertoelimistön ongelmista.
Mutta ei, annetaan läskin hyllyä rauhassa ja leikitään että se on ihan vaan normaalia kun ei kehdata mitään sanoakaan.
Tästä päästiinkin siihen varsinaiseen ongelmaan, eli kun sinä et kehtaa sanoa niin kukaan muukaan ei saa sanoa. Saattaa tietty olla ettet keksi muuta tapaa sanoa asiasta kuin "hajoa läskeihisi huo***" tjsp ja sehän ei tietenkään sovi.Älä selitä, Pirkko itse nimeomaan sanoi, että tytöstä tulee muutaman vuoden päästä ylipainoinen, ei että hän olisi jo. ON eri asia olla ylipainoinen, kun pelkästään mahdollisesti olla monen vuoden päästä, siis jonkun mummon ennusteen mukaan.
Ja mistä se Pirkko edes ennalta näkee muiden lihomiset ja laihtumiset, jos kerran on kristallipallo niin miksei katsoi lottonumeroita.
Edelleenkään et saa sanottua mikä hiton pakkomielle sinulla on siihen lihavuuteen ja varsinkin siihen että koitat kieltää kaiken ylipainon olemassaolonkin ja estää ihmisiä mainitsemasta asiaa edes epäsuorasti missään.
Tuo se vasta onkin häiriintynyt asenne suhteellisen normaaliin asiaan kuten ylipaino. Juuri sinun kaltaisesi ihmiset saavat nuoret naiset luulemaan että ylipaino on joku ääripaha kun siitä ei saa edes puhua normaalisti.
Mitä sä jankkaat, sullahan täs joku ongelma painon suhteen on? Pirkko kirjoitti että "tytöllä tiedossa ylipaino-ongelmia muutaman vuoden päästä". Eli ei nyt.
Lue edes se sen kirjoitus jos niin kovasti kommentoit.
miksi? sinähän tässä ylipainosta jankutat
Hei, olen vähän jälkijunassa, mutta kiinnostaisi silti lukea se kolumni, mutta se on ilmeisesti poistettu. Onkohan tässä ketjussa kukaan kopioinut sitä? En viitsisi millään ruveta turhaan kahlaamaan mobiililla koko 40 sivuista ketjua, niin olisin kiitollinen tiedosta onko se tässä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Hei, olen vähän jälkijunassa, mutta kiinnostaisi silti lukea se kolumni, mutta se on ilmeisesti poistettu. Onkohan tässä ketjussa kukaan kopioinut sitä? En viitsisi millään ruveta turhaan kahlaamaan mobiililla koko 40 sivuista ketjua, niin olisin kiitollinen tiedosta onko se tässä vai ei.
"Menin kassalle ja näin mauttomasti pukeutuneen lihavahkon nuoren naisen."
ET-lehti pahoittelee Pirkko Arstilan kirjoitusta ja näkyä. Tarjoamme ilmaiset nenäliinat kaikille keski-ikäisille itkuun pillahtaneille naisille.
Pirkolla itselläänkin ollut "salaisen solan" paljastavat pökät:
https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/hyva_kunto_kannatteli_syovasta…
Vierailija kirjoitti:
Sama laulu joka helvetin päivä. Koittakaa nyt ihmiset paksuntaa sitä nahkaanne. Olen aina ihmetellyt miten nämä somekohisijat ylipäätään selviävät minuuttiakaan ihmisten ilmoilla, kun jo netissä joka asiasta pitää vetää se kuuluisa herne nekkuun.
Ihmisten ilmoilla muistetaan yleensä sellaiset alkeelliset käytöstavat, että ei haukuta ja arvostella muita ihmisiä.
Toki joissakin piireissä muiden arvosteleminen on yleistä huvia. Anoppini oli siinä lajissa tosi hyvä 👌
Normaalisti ihmisten ilmoilla ei kuitenkaan tarvitse kuunnella sellaista ilkeämielistä arvostelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Menin kassalle ja näin mauttomasti pukeutuneen lihavahkon nuoren naisen."
ET-lehti pahoittelee Pirkko Arstilan kirjoitusta ja näkyä. Tarjoamme ilmaiset nenäliinat kaikille keski-ikäisille itkuun pillahtaneille naisille.
Kiitokset ironiasta, mutta olin kyllä jo tuon päätellytkin. Lähinnä olisin halunnut lukea tekstin siksi itse, että olisin voinut tehdä omat johtopäätökset siitä, oliko se niin ilkeä kuin väitetään.
Vierailija kirjoitti:
Pirkko Arstilan kolumni:
https://web.archive.org/web/20171104175346/https://www.etlehti.fi/artik…
Keskustelu:
https://web.archive.org/web/20171107075705/https://www.etlehti.fi/kesku…
Olin viime kevään Moskovassa työharjoittelussa. Helposti sulautui joukkoon. Tulin kesällä takaisin. 80% vaataantulijoista ylipainoisia, naisilla mieletön juurikasvu, nuorilla järkyttävät ripset ala Tukiainen ja vaatteet liian usein pieniä.
Ulkonäöllä ei tässä maassa ole liian tärkeä. Ikävä kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkko Arstilan kolumni:
https://web.archive.org/web/20171104175346/https://www.etlehti.fi/artik…
Keskustelu:
https://web.archive.org/web/20171107075705/https://www.etlehti.fi/kesku…
Kiitokset tästä! Olihan tuo aika tylyä tekstiä. On eri asia ruotia "nykynuorison" pukeutumista yleisellä tasolla, kuin jonkun yksittäisen henkilön ruumiinrakennetta ruotien. Ja sitten vielä lisäksi tuo sovinnistinen ajatusmalli tarpeesta miellyttää miehiä kauppareissullakin. Ei ihme että ihmiset on pillastuneet. Itse vähän säälin kirjoittajaa. Hän on jo vanha ihminen ja noin ruma sisältä, että täytyy itseään ylentää (on itse "ei-ugrilaista" mallia, pitkä ja hontelo) painamalla nuorta ihmistä alas. Ei varmaan ehdi katkeruudestaan parantua.
Vierailija kirjoitti:
Onpas pitkä keskustelu.
Vain harva kiinnittää huomiota siihen, miksi tämä horina on kirjoitettu.
Syy on lähinnä katkeruus nuorempia ikäluokkia kohtaan. Maa vetää jo Pirkkoa puoleensa, ja kateus iskee niitä kohtaan, jotka ovat oletetusti kauempana tästä vaiheesta.
Rauno Repomiehen hahmohan kiteyttää nämä puheet: nykypolvissa ei ole mitään kunnollista, ennen oli kaikki paremmin.
Tämä. 10 vuoden päästä kukaan ei enää edes tiedä, tai muista Pirkko Arstilaa. Sillä tytöllä sen sijaan on koko elämä edessä: hän voi tehdä ulkonäöllään mitä lystää, jopa laittaa sen Arstilan suositteleman hamosen päälle ja keimailla miehille, jos siltä tuntuu. Helpompi se on vaihtaa housut, tai laihduttaa muutama kilo kuin kääntää aikaa taaksepäin vuosikymmeniä. Arstilan peli alkaa olla pelattu ja tämä oli viimeinen hätähuuto ennen unholaan vajoamista. Näin ainakin itse ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se on vaan hyvä että nuorelle naiselle huomautetaan että tavarat on esillä, vähän sama kuin miehelle kerrottaisiin että shortsien lahkeesta roikkuu esillä enemmän kuin pitäisi. Miksi tuosta pitäisi loukkaantua.En oikein ymmärrä myöskään sitä miksi jättiperseestä on tullut nykyään joku tavoittelemisen arvoinen asia. Sitten nämä joilla on jättiperse > 50kg ylipainon vuoksi vääntäytyvät makkarankuorihousuihin ja hyllyvät pitkin kaupunkia koska kardashiankin...Ihmiset on tietty monen muotoisia, ei siinä mitään mutta voisi vähän miettiä mitä pistää päälleen, samoin ylipaino alkaa jossain vaiheessa haitata terveyttä eli ei sitäkään loputtomiin kannata hienotunteisesti teeskennellä että kaikki ylipaino on ihan ok.
Mikä ylipaino, lue untamo sen verran että huomaat, että tyttö olisi Pirkon kristallipallon mukaan ylipanoinen vasta muutaman vuoden päästä, ei ole ylipainoinen nyt.
Rupesit sitten raivoamaan siitä ylipainosta kun muuta et keksinyt? Miksi ylipaino on sinulle noin suuri ongelma että haluat kieltää koko asian olemassaolon vaikka sitten väkisin?
Olen itsekin ylipainoinen ja mielestäni olisi hienoa jos jo ennalta olisi tehty selväksi ylipainon aiheuttamia tulevia ongelmia kuten se, että rasvoittuvat sisäelimet eivät ole pikkujuttu josta pääsee halutessaan hetkessä eroon, tai se että polvien ja nivelien kuluminen ja ylirasittuminen ei katoa tuosta vaan kun paino laskee puhumattakaan verenkiertoelimistön ongelmista.
Mutta ei, annetaan läskin hyllyä rauhassa ja leikitään että se on ihan vaan normaalia kun ei kehdata mitään sanoakaan.
Tästä päästiinkin siihen varsinaiseen ongelmaan, eli kun sinä et kehtaa sanoa niin kukaan muukaan ei saa sanoa. Saattaa tietty olla ettet keksi muuta tapaa sanoa asiasta kuin "hajoa läskeihisi huo***" tjsp ja sehän ei tietenkään sovi.Älä selitä, Pirkko itse nimeomaan sanoi, että tytöstä tulee muutaman vuoden päästä ylipainoinen, ei että hän olisi jo. ON eri asia olla ylipainoinen, kun pelkästään mahdollisesti olla monen vuoden päästä, siis jonkun mummon ennusteen mukaan.
Ja mistä se Pirkko edes ennalta näkee muiden lihomiset ja laihtumiset, jos kerran on kristallipallo niin miksei katsoi lottonumeroita.
Edelleenkään et saa sanottua mikä hiton pakkomielle sinulla on siihen lihavuuteen ja varsinkin siihen että koitat kieltää kaiken ylipainon olemassaolonkin ja estää ihmisiä mainitsemasta asiaa edes epäsuorasti missään.
Tuo se vasta onkin häiriintynyt asenne suhteellisen normaaliin asiaan kuten ylipaino. Juuri sinun kaltaisesi ihmiset saavat nuoret naiset luulemaan että ylipaino on joku ääripaha kun siitä ei saa edes puhua normaalisti.
Pakkomielle on nyt ihan muualla, ylipaino on todellinen terveysongelma josta ei tarvitse yleisellä tasolla suinkaan vaieta. Mutta ei joku monen vuoden päästä mahdollisesti tuleva ylipaino, joka on olemassa vain Pirkon ilkeässä mielikuvituksessa.
Pirjon voisi nyt irtisanoa kaikista lähetystoimistaan ym. Niinhän tehtiin mm Valavuorellekin.
Pirkko heittää arvosteluja vaikkei todellakaan ole itsekkään mikään tuyliguru vaan ennemminkin seinäruusu tyyppiä. Hänet voi täysin sivuuttaa, ellei joku ota häntäkin hyväntekeväisyyskohteekseen ja anna ilmaisia muodonmuutosvinkkejä.
Suomen nuoret ovat vasta oppimassa tervettä itsetuntoa, itsensä löytämistä ja ilmaisemista. Pukeutua saa kukin miten haluaa ja tänäpäivänä voi vähän näkyäkin.
Iso hali sille upealle nuorelle neidolle kassajonossa ja upeata syystalvea!.
Vierailija kirjoitti:
Pirkolla itselläänkin ollut "salaisen solan" paljastavat pökät:
https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/hyva_kunto_kannatteli_syovasta…
Mutta se on aivan eri asia, hän ei olekaan nuori ja tulevaisuudessa mahdollisesti ylipainoinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Arstila siinä oikeassa, että tuo wt-tyyli on ihan kamala. Ja mascarakraateri on osuva ilmaus!
Kuvaa osuvasti myös Pirkon omaa meikkityyliä...
"Pot, meet kettle."
Ihan suomeksikin tämän voi ilmaista, eli pata kattilaa soimaa.
Paljon parjattu Lenita Airistohan on itse tahdikkuus verrattuna Pirkko Arstilaan.
Ja jos ulkonäköä ja tyyliä saa kommentoida niin "voittaa" Arstilan mennen tullen.