Pirkko Arstilan kolumni Vihjailevat helmat ET-lehdessä
Oletteko koskaan lukeneet mitään näin hirveää paskaa? Ei uskoisi, että Pirkko on hyvien tapojen lähettiläs, tai että eletään vuotta 2017!
https://www.etlehti.fi/artikkeli/ihmiset/pirkko-arstilan-kolumni-vihjai…
Yhtä pöyristyttävää on ET-lehden vastaus palauteryöppyyn:
"Hei kaikki,
Kolumni on mielipidekirjoitus ja tässä Pirkko Arstilan kolumnissa on hänen mielipiteensä.
Lehti ei halua suitsia kolumnistinsa mielipiteitä. Maailmaan mahtuu monenlaisia ajatuksia.
Riitta Korhonen
päätoimittaja"
Mitä mieltä?
Kommentit (647)
Tuliko Pirkko Arstila jätetyksi nuoremman naisen takia?
Tottahan tuo kyllä puhui,monet naiset pukeutuu huorahtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Arstila oli täysin oikeassa. Ei tässä mistään flirttailusta ollut kyse, vaan tyylitajuttomuudesta, ja alati kasvavasta ylipainon lisääntymisestä.
Itse hoikkana naisena ihmetttelen näitä läskiensä esittelijöitä tiukoissa vaatteissa. Sitten ihmetellään miksi
miehet tuijottelevat. Vaikka olen itse hoikka en koskaan käytä tiukkoja housuja, ainoastaan klassisia hameita.
Esteettisen haitan lisäksi ylipaino on todellinen riski.
Mut eihän se kaupan nainen ollut läski, Pirkokin mielestä ne paino-ongelmat oli tulossa vasta muutaman vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakohan Pirkolle tulla saamansa palautteen jälkeen tulla ekaa kertaa elämässä mieleen ettei naisella ole mitään velvollisuutta koko ajan yrittää miellyttää miehiä. Joka jumalan kauppareissulla. Toivotaan että tästä tulee Pirkolle tajunnan laajennus a'la LSD.
taisi olla tripillä jo tuon kirjottaessaan..
Nähnyt varmaan niitä kuuluisia vaaleanpunaisia elefantteja, kun kilot ja isot pyllyt vain vilisivät silmissä :D
Mä tykkään pukeutua ns. naisellisesti, mutta en mä sitä muilta vaadi. Jokainen pukeutukoot miten tykkää. Ja en pukeudu miehiä varten, vaan ihan vaan koska tykkään pukeutua kivasti, en ole kotonakaan "pieruverkkarit" jalassa. Meikkiä en kyllä pahemmin käytä ja kampauskin on vain hiukset nutturalle ja menoksi. On kyllä vanhanaikaista ajattelua, että miesten huomiota pitäisi jotenkin kalastella ulkonäöllä, eiköhän norminainen halua että mies tykkää hänestä enempikin muista syistä kuin ulkonäöllisistä. Onhan meillä näitä huoimionkipeitä missukoita ja instapimuja, jotka elää siitä miesten huomiosta, mutta sehän on ihan eri sakkia.
Lihavuus kyllä on ongelma, mutta eihän se ole pelkästään nuorten ongelma, vaan myös iäkkäämpien. Toki joskus mietin, että miten paljon ja mitä ihmisen pitää syödä, että on kymmeniä kiloja ylipainoinen jo parikymppisenä? Näin vanhemmiten kilot meinaa kertyä, vaikka kuinka koettaa syödä terveellisesti ja liikkua paljon, nuorena sai syödä lähes mitä vain, eikä tarvinnut kauheasti liikkuakaan ja silti oli hoikka. Lieneekö valtava sokerinkulutus, pikaruoka, einekset syyllisiä? Noin rumasti ei saisi silti kenestäkään kirjoittaa. Ei ollut asiallista.
Osui ja upposi. Lihavuus on ennenkaikkea terveydellinen haitta, mutta ei se esteettisestikään hieno asia ole.
:)
Vierailija kirjoitti:
Tuliko Pirkko Arstila jätetyksi nuoremman naisen takia?
En tiedä ja mitä väliä, ex-miehensähän on kuollut jo aikapäiviä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo kyllä puhui,monet naiset pukeutuu huorahtavasti.
Pirkko kyllä sanoi kolumnissaan, että vähän viettelevämmin pitäisi pukeutua. Eikös "huorahtava" pukeutuminen ole viettelevää?
Mikään ei ole hyvä.
Mascarakraatteri? Rouva Arstilalla on pienet syvällä olevat silmät, jotka on rajattu mustalla ja tuon ikäisellä vanhuksella se vaan korostaa ryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on esine, jota saa arvostella. Jos siellä kaupassa olis ollut mies vastaavissa kamppeissa, niin ei olis Pirkko sitä kolumniinsa kirjannut.
mies on sovinistien pyhä lehmä
Vierailija kirjoitti:
Osui ja upposi. Lihavuus on ennenkaikkea terveydellinen haitta, mutta ei se esteettisestikään hieno asia ole.
:)
Kun se tyttö ei edelleenkään ollut lihava. Paino-ongelmia ei vielä ollut, ne oli vasta tulossa.
"Tytön ruumiinrakenne oli suomalais-ugrilainen eli lyhyet jalat, pullea takamus, runsas povi – muutaman vuoden kuluttua luvassa olisi paino-ongelmia."
Onhan tuossa totuuden siemen. Miksei Pirkko kirjoittanut tyylitajuttomista, ylipainoisista miehistä? Ai niin, eihän miesten tehtävä olekaan miellyttää naisia. Kyllä kai sitä naisetki mieluummin kattelis normaalipainoisia, sopivan lihaksikkaita ja hyvin pukeutuneita miehiä.
Ruumiinrakenteen kuvaus kuulostaa vähän hmm... 1930-lukulaiselta.
Totuus raivostuttaa, hyvä Pirkko sanoit suoraan mitä muut ei uskalla !
Vierailija kirjoitti:
Mascarakraatteri? Rouva Arstilalla on pienet syvällä olevat silmät, jotka on rajattu mustalla ja tuon ikäisellä vanhuksella se vaan korostaa ryppyjä.
Ja täyteainetta pumpattu posket täyteen. No, kaipa jotkut miehet siitäkin tykkää. Tai ainakin Pirkko niin luulee. Mun silmiin näyttää aika luonnottomalta.
Minkä ihminen geeneilleen voi? Minäkin olen niin persjalkainen kuin voin olla, häpeän paksuja nilkkojani ja jalkojani, lättäjalatkin ovat. Ihan nätti olen, mutta kasvojen muoto "miehekäs" ja pienet tissit. Hiuksetkin ovat perin suomalaiset. Vaatteetkin valitsen käytännöllisyyden mukaan, mutta juhliin laittaudun. Tässä olen jo vuosia kamppaillut itsetuntoni kanssa, kun julkisuudessa pyörii näitä "täydellisiä" ihmisiä, joita ihannoidaan. Välillä olen tyytyväinen vartalooni, käyn salilla ja olen saanut lihaksia kasvatettua, mutta todellakin kamppailen vatsamakkaroiden kanssa. Tosi kiva, Pirkko... Vuosien kamppailun jälkeen ihmettelen tässä taas että olenko todellakin ruma vartaloltani ja kasvoiltani...
N22
Harmi, että Pirkko on itse ollut aina saatanan ruma, menee pohja pois neuvoilta.
Mahtavaa palautetta! Aivan av-tasoa. Hyökätään Arstilan persoonan kimppuun.
Milloinkahan palstalaiset osaisivat hillitä itsensä ja keskustelisivat itse aiheesta, eikä kirjoittajasta?
Ja miehetkin piti totutusti vetää mukaan naisten välisiin.
Onkohan Pirkolla lättäperse tai tenapeppu, kun ei hyväksy nykyajan Belfie-muotia?
Nainen on esine, jota saa arvostella. Jos siellä kaupassa olis ollut mies vastaavissa kamppeissa, niin ei olis Pirkko sitä kolumniinsa kirjannut.