Annanko naiselle pettämisen anteeksi?
Riideltiin ja nainen lähti suuttuneena kodistamme. Muutaman tunnin kuluttua soitti itkuisena ja kertoi juuri pettäneensä minua yhden tuttunsa kanssa.
Tuli kotiin ja kertoi katuvansa sitä enemmän kuin mitään, ja kuinka hän haluaa olla kanssani aina. Hän oli alkanut epäillä ettei enää rakasta minua, mutta käytännössä heti petettyään tajusi kuinka paljon minua rakastaa. Hän tuntee suurta häpeää, itseinhoa ja katumusta koska satutti minua niin paljon.
Annanko naiselle anteeksi? Taustatiedot:
-ollaan seurusteltu kaksi vuotta
-ei lapsia mutta ollaan suunniteltu yhden hankkimista
-ei yhteistä omistusasuntoa mutta ollaan suunniteltu hankkimista
-ei olla kihloissa mutta olen ostanut jo sormukset odottamaan oikeaa hetkeä
-ollaan noin kolmekymppisiä
Kamalan petetty olo. Varsinkin kun rakastan tätä naista. Tiedän hänen aikaisemmista suhteista sen, ettei hän ole koskaan pettänyt. Tämä oli siis ensimmäinen kerta, mutta oliko viimeinen? Vaikuttaa kyllä aidosti katuvansa, varsinkin kun soitti minulle itkuisena heti sen tapahduttua. Katkaisi sitten täysin välit siihen mieheen.
Antaisitteko te anteeksi?
Kommentit (76)
Olenko lukenut joskus aikaisemmin tämän saman tarinan mutta päinvastoin olevalla sukupuolilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi ehdottomia neuvoja antaa. Itse tiedät parhaiten. Mutta oikeasti onko kaikki ohjuksetkaan yhtä nopeita, kuin naisesi oli pettämään! Siksi on täytynyt olla puolivalmiit mestat ja hyvä puheyhteys jo olemassa.
Nainen myönsi, että on tässä jonkin aikaa "lämmitellyt" suhdetta tähän ihastuneeseen mieheen ilman mitään fyysistä. Nyt sitten kun jotain fyysistä tapahtui niin heti tulee takaisin itkien. Kyseinen mies oli kuulemma täysin rakastunut häneen, ja on nyt murheen murtama kun katkaisi tähän välit.
Se riita, josta "ero" tuli kärjistyi siihen että halusin naiselta vastauksen siihen, että haluaako hän olla kanssani. Hän ei tiennyt, mutta sitten pettämisen jälkeen heti tiesi?
Ap
No eikö tuo kerro sinulle tarpeeksi, että on viritellyt jo toisen kanssa henkistä suhdetta pidemmän aikaa? Musta vielä törkeämpää kuin pelkkä paneminen (kun sitä ihmiset jostain syystä tekee ilman sen erikoisempia intressejä).
Ei tuossa ole mitään epäselvää, jos etsii selkäsi takana "sopivampaa" kumppania, millaisen tulevaisuuden sinä itse näet teidän suhteellenne? :(
Oma mieheni on aikanaan jäänyt pettäjäexänsä kanssa ja yrittänyt kaikkensa, nyt vuosien jälkeen onkin sitten minun hommani nuolla noita henkisiä haavoja. Helvetin raastavaa joskus, tekisi mieli käydä antamassa ympäri korvien sille naiselle että hyvin tehty. Että vinkkinä, lähde mielummin nyt.
Äläpä syytä naista omasta valinnastastasi nuolla miehesi haavoja.
Kyllä minä syytän jokaista joka läheisilleni on erityisen kusipäisesti tehnyt, ihan sukupuoleen katsomatta. :)
Sinänsä tuo ei edes liittynyt, mutta lähinnä vinkkinä ap:lle että se suhteen jatkamisen mahdollisesti aiheuttama katkeroituminen ja huono omatunto ei ehkä ole sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa on viimeinen. Seuraavat kerrat ovat helpompia. On tainnut olla mielessä kauemminkin, ei kukaan suutuspäissään ketään pokaa.
Tällä tutulla miehellä on tunnetusti ollut tunteita naista kohtaan pidemmän aikaa. Riitelyn lopussa me "erottiin", ja nainen ajatteli omien sanojensa mukaan olevansa sinkku ja sai näin ollen tehdä mitä vain. Sitten tulikin katumus salamannopeasti.
Ap
No eihän hän siis pettänyt silloin. Olitte eronneet.
"We were on a break!"
Kylläpäs täällä takerrutaan tuohon, että seksiä oli vasta eron jälkeen. Toki tuokin on hieman epäselvä tilanne, oliko siinä erottu vai ei. Mutta nainenhan oli pettänyt jo kauan ennen seksiä, siitä ei ole mitään epäselvää!
Lasketteko te muka pelkän seksin pettämiseksi? Henkinen pettäminen on monin verroin pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi ehdottomia neuvoja antaa. Itse tiedät parhaiten. Mutta oikeasti onko kaikki ohjuksetkaan yhtä nopeita, kuin naisesi oli pettämään! Siksi on täytynyt olla puolivalmiit mestat ja hyvä puheyhteys jo olemassa.
Nainen myönsi, että on tässä jonkin aikaa "lämmitellyt" suhdetta tähän ihastuneeseen mieheen ilman mitään fyysistä. Nyt sitten kun jotain fyysistä tapahtui niin heti tulee takaisin itkien. Kyseinen mies oli kuulemma täysin rakastunut häneen, ja on nyt murheen murtama kun katkaisi tähän välit.
Se riita, josta "ero" tuli kärjistyi siihen että halusin naiselta vastauksen siihen, että haluaako hän olla kanssani. Hän ei tiennyt, mutta sitten pettämisen jälkeen heti tiesi?
Ap
No eikö tuo kerro sinulle tarpeeksi, että on viritellyt jo toisen kanssa henkistä suhdetta pidemmän aikaa? Musta vielä törkeämpää kuin pelkkä paneminen (kun sitä ihmiset jostain syystä tekee ilman sen erikoisempia intressejä).
Ei tuossa ole mitään epäselvää, jos etsii selkäsi takana "sopivampaa" kumppania, millaisen tulevaisuuden sinä itse näet teidän suhteellenne? :(
Oma mieheni on aikanaan jäänyt pettäjäexänsä kanssa ja yrittänyt kaikkensa, nyt vuosien jälkeen onkin sitten minun hommani nuolla noita henkisiä haavoja. Helvetin raastavaa joskus, tekisi mieli käydä antamassa ympäri korvien sille naiselle että hyvin tehty. Että vinkkinä, lähde mielummin nyt.
Juuri näin. Vaikka miehen exä olisi pettänyt, henkisten haavojen parantaminen on miehen itsensä vastuulla. Jos nyksä haluaa ottaa "parantajan" roolin, se on hänen oma ristinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä minä syytän jokaista joka läheisilleni on erityisen kusipäisesti tehnyt, ihan sukupuoleen katsomatta. :)
Sinänsä tuo ei edes liittynyt, mutta lähinnä vinkkinä ap:lle että se suhteen jatkamisen mahdollisesti aiheuttama katkeroituminen ja huono omatunto ei ehkä ole sen arvoista.
Kusipäinen tekeminen ja valintasi nuolla haavoja= kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa on viimeinen. Seuraavat kerrat ovat helpompia. On tainnut olla mielessä kauemminkin, ei kukaan suutuspäissään ketään pokaa.
Tällä tutulla miehellä on tunnetusti ollut tunteita naista kohtaan pidemmän aikaa. Riitelyn lopussa me "erottiin", ja nainen ajatteli omien sanojensa mukaan olevansa sinkku ja sai näin ollen tehdä mitä vain. Sitten tulikin katumus salamannopeasti.
Ap
No miksi sitten sanoi pettäneensä sinua, jos omien sanojensa mukaan ajatteli olevansa sinkku. Hieman ristiriitaista.
En minä aio antaa anteeksi ex-miehelleni, joka pettää minua jatkuvasti uuden vaimonsa kanssa. Olkoonkin, että hässivät ekan kerran vasta eronsa jälkeen, mutta minusta kirkossa solmittu avioliitto on ikuinen enkä hyväksy mitään ihmisen tekemiä eropapereita sitä päättämään. Katolisillakaan ei ole avioeroa. Eli kaikki uudet suhteet ovat todellisuudessa pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No miksi sitten sanoi pettäneensä sinua, jos omien sanojensa mukaan ajatteli olevansa sinkku. Hieman ristiriitaista.
Niinpä. Sen verran omituista ja viittaa siihen, että ap luulee omistavansa tyttöystävänsä ikuisesti, että ihan tyttiksen parasta ajatellen suosittelen eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap se aloituksessa puhui pettämisestä. Tyttöystävä kertoi olleensa toisen kanssa eron jälkeen ja halusi yhteenpaluuta.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs täällä takerrutaan tuohon, että seksiä oli vasta eron jälkeen. Toki tuokin on hieman epäselvä tilanne, oliko siinä erottu vai ei. Mutta nainenhan oli pettänyt jo kauan ennen seksiä, siitä ei ole mitään epäselvää!
Lasketteko te muka pelkän seksin pettämiseksi? Henkinen pettäminen on monin verroin pahempaa.
Ajatuspoliisi.
Nainen ei ollut pettänyt ennen eroa. Aloituksen mukaan hän oli ollut hyvin epävarma siitä, haluasko olla ap:n kanssa, että tykkääkö hän tarpeeksi ap:sta seurustellakseen. Ap oli myös kuulustellut naista asiasta. Sitten he olivat päättäneet erota. Sen miettiminen, että välittääkö tarpeeksi poikaystävästään tai tuttöystävästään ja että kannattaisiko eroya, ei ole pettämistä! Se on kylläkin sen merkki, että ehkä kimpikin olisi onnellisempi jonkun toisen kanssa, että kannattaako sitä väkisin pysyä yhdessä.
Kyllä annan.
Pistän sen tuollaisen jälkeen tienaamaan kadulle rahaa - minulle.
Ammattitaitohan sillä tuohon työhön jo tuolloin todistettavasti onkin.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ei ole. Mulle ainakin raja menee fyysisessä. Ukko saa olla henkisesti vaikka kuinka intiimisti muiden kanssa, kunhan pitää housut jalassa ja munan housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kusipäinen tekeminen ja valintasi nuolla haavoja= kaksi eri asiaa.
Ei sinänsä. Jos haluan jakaa elämäni kyseisen ihmisen kanssa, niin valitettavasti hänen ongelmansa ja traumansa ovat minun ja toisinpäin. Toki nyky-yhteiskunnassa kaikki pitäisi hoitaa itse ja omaan napaan tapittaminen on tärkeämpää kuin toisten hyvinvointi, niin tällaista on kamalan vaikea ymmärtää.
Anna aikaa itsellesi miettiä asiaa. Oman kokeukseni mukaan tämä voi myös olla se vahvistus, jonka tarvitsitte, jos asiat on tähän mennessä olleet vöhän liian helppoja. Kriisi voi yhdistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos luet vähän pidemmälle, niin selviää että nainen oli viritellyt henkisellä puolella toista suhdetta jo pidempään ja myöntänyt tämän.
Kaikenlaista maalaillaan, että nainen on suuret suunnitelmat juoninut ja vaikka mitä. Ensimmäiseksi tulee kuitenkin mieleen se, miksi itse toimisin noin. Siksi, että pelottaa olla yksin. Pelottaa että on eronnut, on niin yksin että yrittää tarttua johonkuhun, kenestä voisi kuvitella että välittää ja pitää turvassa. Nainen tiesi tuosta miehestä, että hän kyllä ottaisi luokseen. Tähän kun yhdistää sellaisen pienessä shokissa kehitetyn halun "näyttää", "kostaa" tai "pärjätä yksin", niin niinhän siinä käy. Eiköhän se jälkikäteen ole naisenkin mielessä tilanne, jossa ollaan hidastetusti menossa rekan alle ilman, että mitään pystyy tekemään.
Sitten haluaisin vielä korostaa, että oikein ei silti tehty. Tehtiin tosi väärin. Mutta jos yllä kuvailemani tilanne on totta, niin saat sen kyllä selville antamalla naiselle mahdollisuuden osoittaa itsensä arvoiseksesi.
Viimeiseksi; joku teidän suhteessa nyt tietenkin mättää myös. Se kaikki pitäs saada nyt pöydälle. Siellä on jotain, mistä ette ole vielä puhuneet. Ehkäpä tienneet itsekään. Yrittäkää löytää ne.
Aikalisä. Uudet säännöt. Puhetta.
Kyllä se siitä. Älkää tähän erotko, vasta tämän jälkeen jos tarve on.
Pääsetkö itse yli tapahtuneesta, ap? Et voi antaa anteeksi oikeasti, jos et pääse, vaan asia jää vaivaamaan sinua tuleviksi vuosiksi. Kukaan muu ei pysty vastaamaan tähän kysymyseen, vain sinä itse.
Muija vaihtoon heti.. Se toinen äijä polkenu sitä muijaas työkseen jo pitemmän aikaa.. Ei kukaan juokse suutuspäissään nusasee.
Naisen tuttava on varsinainen pelimies - oli heti valmiina seksiin kun tuli tilaisuus. Kun kerran on käyty, niin kynnys on matala. Tuskinpa yhteen kertaan jää vaikka nainen miten katuu. Tuttavamies kyllä osaa saada haluamansa jatkossakin kun hillopurkin kansi on kerran avattu.