Annanko naiselle pettämisen anteeksi?
Riideltiin ja nainen lähti suuttuneena kodistamme. Muutaman tunnin kuluttua soitti itkuisena ja kertoi juuri pettäneensä minua yhden tuttunsa kanssa.
Tuli kotiin ja kertoi katuvansa sitä enemmän kuin mitään, ja kuinka hän haluaa olla kanssani aina. Hän oli alkanut epäillä ettei enää rakasta minua, mutta käytännössä heti petettyään tajusi kuinka paljon minua rakastaa. Hän tuntee suurta häpeää, itseinhoa ja katumusta koska satutti minua niin paljon.
Annanko naiselle anteeksi? Taustatiedot:
-ollaan seurusteltu kaksi vuotta
-ei lapsia mutta ollaan suunniteltu yhden hankkimista
-ei yhteistä omistusasuntoa mutta ollaan suunniteltu hankkimista
-ei olla kihloissa mutta olen ostanut jo sormukset odottamaan oikeaa hetkeä
-ollaan noin kolmekymppisiä
Kamalan petetty olo. Varsinkin kun rakastan tätä naista. Tiedän hänen aikaisemmista suhteista sen, ettei hän ole koskaan pettänyt. Tämä oli siis ensimmäinen kerta, mutta oliko viimeinen? Vaikuttaa kyllä aidosti katuvansa, varsinkin kun soitti minulle itkuisena heti sen tapahduttua. Katkaisi sitten täysin välit siihen mieheen.
Antaisitteko te anteeksi?
Kommentit (76)
Pettää varmasti uudestaa. Etsi uusi ja jätä sitten.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi ehdottomia neuvoja antaa. Itse tiedät parhaiten. Mutta oikeasti onko kaikki ohjuksetkaan yhtä nopeita, kuin naisesi oli pettämään! Siksi on täytynyt olla puolivalmiit mestat ja hyvä puheyhteys jo olemassa.
Nainen myönsi, että on tässä jonkin aikaa "lämmitellyt" suhdetta tähän ihastuneeseen mieheen ilman mitään fyysistä. Nyt sitten kun jotain fyysistä tapahtui niin heti tulee takaisin itkien. Kyseinen mies oli kuulemma täysin rakastunut häneen, ja on nyt murheen murtama kun katkaisi tähän välit.
Se riita, josta "ero" tuli kärjistyi siihen että halusin naiselta vastauksen siihen, että haluaako hän olla kanssani. Hän ei tiennyt, mutta sitten pettämisen jälkeen heti tiesi?
Ap
Ole antavinasi anteeksi. Eli poimi tilanteen hyödyt. Neiti on nyt katuvainen ja antaa sulle paljon myöden. Etenki saanti on taattu läikuukaudet.
Samalla voit nyt ns. omalla luvalla katsella jo seuraavaa. Silti himassa varmaa, katuvaist5a pesää ja vuokranjakaja.
Edessä hymyilet, takana panet heti ku jostasin löytyy hyvää minkkiä.
Sit ku löytyy hyvä, niin son moro.
Vähän jatkoa edelliseen puhelu keskeytti...
Niin eli... Mitä ihminen tekee välittömästi riidan jälkeen? Tässä tapauksessa ryntäsi sellaisen ihmisen luokse jonka tiesi olevan kiinnostunut itsestään. Normaali ihminen vetäytyisi murjottamaan, lähtisi kaverin luokse saamaan tukea tai vetämään kännit.
Miksi meni tämän miehen luokse? Mieleen tulevat ainoastaan kostonhimo jos katsoi riidan sinun syyksesi tai näytönhalu sinua kohtaan, että: "Kelpaan mä muillekkin!" Kostonhimoisuus ja tuollaisen näytönhalun aikaansaava huono itsetunto ovat aikuisella ihmisellä sellaisia luonteenpiirteitä, että eron paikka.
Miksi pettäjä kertoo? Pettäminen on niin vittumainen temppu, ettei siitä saa kertoa. Syyllisyys pitää kantaa. Yhdestä panosta ei voi jäädä kiinni ellei itse kerro. Tietysti pois lukien jos on idiootti (no OK force majeure, kortsu petti yms. jolloin on pakko). Eli kertoi koska halusi:
A)"Kelpaan mä muillekkin!"=huono itsetunto
B)Kostonhimoisuus
C)Idiootti
Kaikki ABC ovat sellaisia luonteenpiirteitä joita omaavan ihmisen kanssa ei kannata tehdä lapsi tai joutua velkavankeuteen.
Tee itsellesi palvelus ja eroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi ehdottomia neuvoja antaa. Itse tiedät parhaiten. Mutta oikeasti onko kaikki ohjuksetkaan yhtä nopeita, kuin naisesi oli pettämään! Siksi on täytynyt olla puolivalmiit mestat ja hyvä puheyhteys jo olemassa.
Nainen myönsi, että on tässä jonkin aikaa "lämmitellyt" suhdetta tähän ihastuneeseen mieheen ilman mitään fyysistä. Nyt sitten kun jotain fyysistä tapahtui niin heti tulee takaisin itkien. Kyseinen mies oli kuulemma täysin rakastunut häneen, ja on nyt murheen murtama kun katkaisi tähän välit.
Se riita, josta "ero" tuli kärjistyi siihen että halusin naiselta vastauksen siihen, että haluaako hän olla kanssani. Hän ei tiennyt, mutta sitten pettämisen jälkeen heti tiesi?
Ap
No eikö tuo kerro sinulle tarpeeksi, että on viritellyt jo toisen kanssa henkistä suhdetta pidemmän aikaa? Musta vielä törkeämpää kuin pelkkä paneminen (kun sitä ihmiset jostain syystä tekee ilman sen erikoisempia intressejä).
Ei tuossa ole mitään epäselvää, jos etsii selkäsi takana "sopivampaa" kumppania, millaisen tulevaisuuden sinä itse näet teidän suhteellenne? :(
Oma mieheni on aikanaan jäänyt pettäjäexänsä kanssa ja yrittänyt kaikkensa, nyt vuosien jälkeen onkin sitten minun hommani nuolla noita henkisiä haavoja. Helvetin raastavaa joskus, tekisi mieli käydä antamassa ympäri korvien sille naiselle että hyvin tehty. Että vinkkinä, lähde mielummin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa on viimeinen. Seuraavat kerrat ovat helpompia. On tainnut olla mielessä kauemminkin, ei kukaan suutuspäissään ketään pokaa.
Tällä tutulla miehellä on tunnetusti ollut tunteita naista kohtaan pidemmän aikaa. Riitelyn lopussa me "erottiin", ja nainen ajatteli omien sanojensa mukaan olevansa sinkku ja sai näin ollen tehdä mitä vain. Sitten tulikin katumus salamannopeasti.
Ap
No eihän hän siis pettänyt silloin. Olitte eronneet.
En antaisi joskerta pystyy noin impulsiivisesti toimimaan epäillessän omia tunteitaan. Mitä jos tulee uusi heikko hetki.
Jos minä ja mies erottaisiin, niin on ihan mahdollista, että kumpikin hankkisi sen jälkeen laadtarisuhteen, jotta pääsisi erosta yli. Näin ap:n tyttöystäväkin teki, aika nopeasti, mutta kuitenkin. Ei hän pettänyt. Jos ei olla suhteessa vaan ollaan erottu, ei ole mahdollista pettää muuta kuin vainoavan stalkkerin korvien välissä. Niiden mielestä ex vaimokin pettää, kun hänellä on uusi perhe eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ole antavinasi anteeksi. Eli poimi tilanteen hyödyt. Neiti on nyt katuvainen ja antaa sulle paljon myöden. Etenki saanti on taattu läikuukaudet.
Samalla voit nyt ns. omalla luvalla katsella jo seuraavaa. Silti himassa varmaa, katuvaist5a pesää ja vuokranjakaja.
Tässä kypsä ja aikuinen tapa toimia tilanteessa. ..
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee tässä se, että pettäminen on tapahtunut niin nopeasti "eron" jälkeen.
Tervehdys, stalkkerivainooja! Tiedoksesi, että jos on erottu, sen jäälkeen voi olla vaikka kymmenen partnerin kanssa eikä se ole pettämistä.
Ajattelepa toisinpäin. Jos vaimo valittaa, ettei mies tee kotitlitä ja sanoo haluavansa eron ja heittää miehen ulos, niin jos mies menee panemaan työpaikan häneen ihastunutta parikymppistä siinä tapauksessa, että on eronnut, niin onko se pettämistä? Eipä ole. Eikä sittenkään, jos hänestä sen jälkeen tuntuu, että haluaa sittenkin palata vaimon luo ja on katuvainen ja pyytää yhteenpaluuta luvaten tehdä jatkossa puolet kaikista kotitöistä.
Jos on tuommoisia riitoja, jo syy erota. Nainen on selvästi sitä kamaa, että kun on tunnemyrskyä, käy hakemassa turvaa toisen miehen seksistä.
Ei jatkoon! - Pistä pihalle kun ei vielä kerran ole liikaa sitoumuksia.
Rakkautesi taitaa olla läheisriippuvuutta. Etsi uusi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No eikö tuo kerro sinulle tarpeeksi, että on viritellyt jo toisen kanssa henkistä suhdetta pidemmän aikaa? Musta vielä törkeämpää kuin pelkkä paneminen (kun sitä ihmiset jostain syystä tekee ilman sen erikoisempia intressejä).
Ei tuossa ole mitään epäselvää, jos etsii selkäsi takana "sopivampaa" kumppania, millaisen tulevaisuuden sinä itse näet teidän suhteellenne? :(
Oma mieheni on aikanaan jäänyt pettäjäexänsä kanssa ja yrittänyt kaikkensa, nyt vuosien jälkeen onkin sitten minun hommani nuolla noita henkisiä haavoja. Helvetin raastavaa joskus, tekisi mieli käydä antamassa ympäri korvien sille naiselle että hyvin tehty. Että vinkkinä, lähde mielummin nyt.
Äläpä syytä naista omasta valinnastastasi nuolla miehesi haavoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee tässä se, että pettäminen on tapahtunut niin nopeasti "eron" jälkeen.
Tervehdys, stalkkerivainooja! Tiedoksesi, että jos on erottu, sen jäälkeen voi olla vaikka kymmenen partnerin kanssa eikä se ole pettämistä.
Ajattelepa toisinpäin. Jos vaimo valittaa, ettei mies tee kotitlitä ja sanoo haluavansa eron ja heittää miehen ulos, niin jos mies menee panemaan työpaikan häneen ihastunutta parikymppistä siinä tapauksessa, että on eronnut, niin onko se pettämistä? Eipä ole. Eikä sittenkään, jos hänestä sen jälkeen tuntuu, että haluaa sittenkin palata vaimon luo ja on katuvainen ja pyytää yhteenpaluuta luvaten tehdä jatkossa puolet kaikista kotitöistä.
Tässä tilanteessa kukaan mies ei olisi sitä mieltä, että tuo mies petti, kun he olivat jo eronneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa joku tunti- tai minuuttimäärä, joka pitää odottaa eron jälkeen, ennen kuin saa käydä painamassa uutta naista, jottei sitä lasketa eroksi? Olen ollut siinä käsityksessä, että kun on erottu niin on erottu ja sen jälkeen ei ole kyse pettämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Minä en saa edes omaa miestäni sänkyyn tuollala vauhdilla.
Minusta noin demokraattisesta naisesta ei kannata luopua.
Jos mies menee sänkyyn uuden naisen kanssa eron jälkeen, se on elämässä eteenpäin menemistä. Jos nainen tekee saman, hän pettää exäänsä.
Jos naisesi on jo jonkin aikaa miettinyt rakastaako sinua ja ei ja lämmitellyt myös suhdetta toiseen mieheen, äkillinen varmuus siitä, että haluaa olla kanssasi voi olla katumuksen ja tunnemyrskyn jälkeinen tilapäinen kokemus. Kun tunteet tasaantuu, samat epäilykset voivat taas palata hänen mieleensä ja tuskin sinäkään olet nyt tasapainoisimmillasi.
Ottaisin aikalisän.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pystynyt seksiin pettäjän kanssa. Oksetti koko ihminen sen verran.
Jos sattuisi omalle kohdalle niin en näkisi mitään muuta vaihtoehtoa kuin ero. Pari tuntia riidan jälkeen toisen pedissä kertoo kaiken tarvittavan. Ja vielä tutun kanssa, se on se viimeinen piste.
Jonkin kännisen säädön tyttöjen reissulla ehkä pystyisin jotenkuten nielemään jos saisin täyden vakuuden ettei minun tarvitsisi nähdä kyseisttä ihmistä koskaan, eikä hän milloinkaan millään tavalla vaikuttaisi elämääni enää ikinä. Sinun tilannettasi en voisi sietää. Anteeksi voisin toki antaa, mutta sekin veisi vuoden tai pari.
Jaksamista
M36