Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lord of the Rings -maailman aihe vapaa!

Vierailija
06.11.2017 |

Harry Potter -aloituksesta tuli mieleen. Mitäs Keski-Maassa kirjoitettaisiin? Minä aloitan!

Miksi on ok olla rasistinen örkkejä kohtaan?! T. Siisti, koulutettu ja omillaan toimeentuleva akateeminen örkki

Mitään sormusta ei koskaan ollutkaan! Pelkkä salaliitto että saataisiin tuo rähjäinen samoojaukko meidän kuninkaaksi. Sehän on naimisissa haltijan kanssa ja tänne muuttaa noita elitistisiä suippokorvia koko ajan!

Onko Kontu hyvä paikka lapsiperheelle? Asumme nykyään Mordorin laidalla ja talon arvo laskee koko ajan. Olemme yrittäneet myydä taloa vuosia mutta kaikkia ostajaehdokkaita häiritsee tämä silmä joka näkee vaatteidenkin läpi.

Keski-Maan Sanomat: Sam ja Rosie eroavat! Huoltajuuskiista seitsemästä lapsesta käy kiivaana! Sam haluaisi ottaa lapset mukaansa Harmaisiin satamiin ja jättää Keski-Maan.

Kommentit (236)

Vierailija
121/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti ihan vitun ruman kihlasormuksen!

Täynnä jotain ällöä haltiamongerrusta ja kaiken lisäksi mies sihisee, jos yritän mennä lähelle sormusta.

Pistänkö äijän saman tien Mordoriin?

Vierailija
122/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen illalla moikkaamassa kavereita Rohanissa, ja käytiin ihan pienellä kievarikierroksella. No sit kun meni niin myöhään niin aattelin kotimatkalla Gondoriin oikaista valkoisten vuorten alitse, kun sitä kautta pääsee nopeemmin.

En päässy kuin Dimholtin metsän paikkeille ku joku perkeleen turjake alkaa siinä opastamaan, että "tie on suljettu." Siis otti päähän ihan hirveesti. No, kun lähin silti oikasemaan sitä kuolleiden kulkutietä pitkin, niin koko ajan tuntu siltä et jotkut viittahemmot kyttää kivien takaa. Oli sellanen olo että joku seuraa ihan Erechin kivelle asti. Tosi kiva. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lukenu sitä Arwenin alusvaatteet -blogia? Kenellä on rahaa ostaa joka päivä uusia korsetteja, ja mikä järki ylipäänsä käyttää korsetteja tollasten kaapujen alla? Sillä on ihan varmaan joku rikas mies, joka kustantaa, ei varmasti käy päivätöissä itse. Ja ootteko huomannu, että heti kun Galadrielin peilissä on kuvattu joku vaate, niin parin päivän jälkeen löytyy Arweniltakin. Noloa! 

Vierailija
124/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää joku vihdoin ymmärrettävällä tavalla kuka tai mikä helvetti se Sauron on? Katsoin sen Hobitti sarjan (täyttä roskaa muuten) ja Sormusten herra sarjan ja pelasin Shadow of Mordor pelinkin läpi eikä silti ole mitään aavistusta kuka tai mikä se on. 

Sauron on yksi Maia:sta (Maia, monikko Maiar) jotka on olioita jotka kulkevat maailmassa velhojen muodossa. Aikanaan Sauronillakin oli ihmismuoto mutta se taisi tuhoutua edellisessä isossa sodassa tuhansia vuosia aiemmin. Sauron kuitenkin pysyi hengissä ilmeisesti tekemänsä sormuksen ansiosta (vähän kuin voldemort pottermaailmassa).

Sauronin mestari/opettaja oli tolkien-maailman ns. paha olio eli Melkor/Morgoth jota vastaan on taisteltu joskus muinaisina aikoina ja joka on karkoitettu jonnekin mistä tuo ei pääse takaisin. Tämä Morgoth loi mm. Balrogit joskus kauan sitten eli sen otuksen jota vastaan gandalf taisteli morian kaivoksessa sillalta tippuessaan. 

Mikä julkkis se Sauron muka on? Mä oon nevahööd siitä!

Vierailija
125/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa, vieöäkö Pomppivassa Pojissa menee "Kääpiöt kelteisillään"-show? Olisi menty polttariseurueen kans.

Vierailija
126/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko seuranneet Värikkään Sarumanin blogia? Itse olen lueskellut sitä jonkin verran, mutta edelleen Oma Viitta Valkoinen on kyllä se ykkösjuttu mulle ja Gandalf on ikuisesti tyyli-ikonini. Moni nyt on alkanut seurata Sarumania, mutta se on jotenkin niin läpinäkyvää sen touhu. Minä en ainakaan aio muuttaa mihinkään omakotitorniin tuollaisen takia. 

Vierailija
127/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko seuranneet Värikkään Sarumanin blogia? Itse olen lueskellut sitä jonkin verran, mutta edelleen Oma Viitta Valkoinen on kyllä se ykkösjuttu mulle ja Gandalf on ikuisesti tyyli-ikonini. Moni nyt on alkanut seurata Sarumania, mutta se on jotenkin niin läpinäkyvää sen touhu. Minä en ainakaan aio muuttaa mihinkään omakotitorniin tuollaisen takia. 

Kyllä mutta Värikäs Saruman sentään esittelee viittoja meille jykevämmille velhoille; se on ollut tosi hyvä juttu, kun meitä ei näy mediassa juuri lainkaan. Kaikki viitat on aina mitoitettu kuivan kesän loitsijoille!

Vierailija
128/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut Hautakerojen asukkaat huolissaan?

Olen asunut melkeen 1400 vuotta Hautakeroilla, ja mainittakoon nyt vielä, että kotini on aikoinaan kuulunut eräälle prinssille (terkkuja tutuille!). 

Tiistaina iltakävelyllä huomasin, että kotioven eteen oli sammunut neljän porukka jotain karvaisia pikkumiehiä. Vähän sitten ahdistuin, kun mietin mitä naapuritkin ajattelee, niin kannettiin heidät nopeasti meille sisään, ja laitettiin niille parempaa päälle ennenkuin kukaan tulee kylään. Ajattelin, että ovat varmaan vieraskielisiä, niin vieraille sitten miekalla ja laululla viittilöin, että kyllä meille saa jäädä, ollaan vieraanvaraista porukkaa. 

Ihan yllättäen yksi näistä alkoi uhoamaan, että tuntee Tompan, ja ennenkuin mitään ehdin sanoa, niin eikös tämä monille Hautakerolaisille surullisen tuttu Tom B ryntää meille sisään! Taisi olla taas kännissäkin, kun sitä niin laulatti. En todellakaan olisi kutsunut Tomppaa meille!

Miten voi yksi ihminen tällalailla terrorisoida koko historiallista naapurustoa? Ja kuka tulee kylään kirkkaansinisessä takissa ja keltaisissa (!) saappaissa (!!!), haloo! Haudan arvohan tässä laskee, koko naapurustolta! Viranomaiset hoi! 

Vierailija
129/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut sijoittaneet Morian kaivososakeyhtiöön? Minä menin ja sijoitin, kun Mithrilin kurssi oli niin kovassa nousussa ja Balinin valinta toimariksi kuulosti hyvältä, kun se on niin kokenut (mm. Erebor-hankkeessa mukana). Lupasivat nopeaa osakeantia, vaan nyt ei näy, ei kuulu osavuosikatsausta. 

Olikohan virhe?

Vierailija
130/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei palstalaiset, mitä tekisitte?

Oon nuoren näköinen, blondi haltiakundi. Viime aikoina oon viettäny aikaa uudessa poikaporukassa. Tästä porukasta mun silmiin osunu yks mua nuorempi kääpiökundi. Sillon aika miehekäs parta ja matala ääni. Pitääkö se mua ihan kauheena irstailijana jos lähestyn sitä, kun oon sitä vanhempi? Toisaalta, aina kun me taistellaan örkkien kaa, se kertoo mulle sen saldon, että kyllä sekin yrittää tehä vaikutusta muhun. Oon harkinnu meille yhteistä merimatkaa, ne on romanttisia...

Vierailija
131/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isäni narsisti? Hän on ylimielinen mäntti, eikä anna minun poistua kotoa juuri minnekään. Hänellä on täysin noussut valta-asemansa hattuun ja on enemmän kuninkaallinen kuin vanhempani, ja on enemmän kiinnostuneempi ulkonäöstäni kuin siitä mitä minulle kuuluu, jatkuvasti näprimässä hiuksiani ja moittii jos en suunnilleen pidä taskupeiliä mukana... epäilen hänen olevan myös alkoholisti, sillä löydän viinilaseja ympäri käytäviä ja tyhjiä pulloja vielä enemmän. Ei kuitenkaan suostu myöntämään omaavansa ongelman :/ Onko muita samassa tilanteessa?

Tätä en hoksaa. Kuka?

Vierailija
132/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys erityisesti örkeille ja örkkien vaimoille: onko kukaan nähnyt miltä Sauron nykyään näyttää? Näin hänestä nuoruudenaikaisen maalauksen ja yllätyin miten hottis on ollut.  Olisin ikikiitollinen jos joku lataisi kuvaa vaikka aaye.comiin!

Vierailija
133/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muut sijoittaneet Morian kaivososakeyhtiöön? Minä menin ja sijoitin, kun Mithrilin kurssi oli niin kovassa nousussa ja Balinin valinta toimariksi kuulosti hyvältä, kun se on niin kokenut (mm. Erebor-hankkeessa mukana). Lupasivat nopeaa osakeantia, vaan nyt ei näy, ei kuulu osavuosikatsausta. 

Olikohan virhe?

Balinhan ei tosiaankaan hirveästi kertonut erebor-hankkeen yksityiskohtia vaikka mainostikin olleensa siinä mukana ja sen lopullista menestystä. Siinähän tämä joukkio onnistui suututtamaan matkansa varrella jokseenkin kaikki kohtaamansa ryhmät ja perille päästyään sekä järvikaupungin johdon että vuorella asuneen lohikäärmeen joka sitten päätti yrittää tuhota järvikaupungin, ei siinä kuitenkaan onnistunut.

Lopuksi kääpiöjoukkio vielä joutui piiritetyksi synkmensän haltioiden ja kaupunkilaisten toimesta. Oli silkkaa (hyvää vai huonoa?) tuuria että kääpiöitä seuranneet hukat ja örkit päättivät hyökätä juuri samalla hetkellä ja kääpiöt pelastuivat taas kerran vaikkakin aikamoisten tappioiden jälkeen.

En hirveästi odottaisi tästä Moriankaan bisneksestä, eiköhän sieltäkin jotain löydy jonka nuo kääpiöt onnistuvat ohikulkiessaan raivostuttamaan. 

Vierailija
134/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko isäni narsisti? Hän on ylimielinen mäntti, eikä anna minun poistua kotoa juuri minnekään. Hänellä on täysin noussut valta-asemansa hattuun ja on enemmän kuninkaallinen kuin vanhempani, ja on enemmän kiinnostuneempi ulkonäöstäni kuin siitä mitä minulle kuuluu, jatkuvasti näprimässä hiuksiani ja moittii jos en suunnilleen pidä taskupeiliä mukana... epäilen hänen olevan myös alkoholisti, sillä löydän viinilaseja ympäri käytäviä ja tyhjiä pulloja vielä enemmän. Ei kuitenkaan suostu myöntämään omaavansa ongelman :/ Onko muita samassa tilanteessa?

Tätä en hoksaa. Kuka?

Denethor?

Vierailija
135/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en hoksaa. Kuka?

Denethor?

Tai Thranduil?

Vierailija
136/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en hoksaa. Kuka?

Denethor?

Tai Thranduil?

niin tosiaan, thranduil:illa oli niitä viinitynnyreitä

Vierailija
137/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en hoksaa. Kuka?

Denethor?

Tai Thranduil?

Voisi olla Arwen ja Elrondkin, jolla tuntui olevan vahvat näkemykset tyttärensä tulevaisuudesta... Arwen ei kyllä olisi jäänyt jumittamaan tuollaiseen asiaan, että ehkä ei silti.

Vierailija
138/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku katosi jo pari vuotta sitten, kukaan ei täällä tiedä mihin. Sillä on ihan hieno asunto, komea luola mäentörmässä, ihan rappiolle jäämässä, kun se vain häipyi eikä sanonut mitään minne lähtee. Joidenkin kääpiöiden kanssa oli bileitä pitänyt, ja seuraavana aamuna hävinnyt täysin. Se on aina ollut vastuuton, ja varmaan sen porukan kanssa hävinnyt johonkin. Tuskin enää hengissäkään, kääpiöt on sen varmaan kolkanneet. Mikä olis paras tapa saada sen kämppä hallintaan, ennen kuin se menee ihan pilalle? Jotain hopeita ollaan sieltä käyty korjaamassa talteen, ettei satunnaiset kulkijat niitä kähmi. Meille ne oikeestaan kuuluukin, kun katsotaan ettei niitä ulkopuoliset varasta.

Joko nyt voi serkun julistaa kuolleeksi, minusta ainakin pitäis voida?

Vierailija
139/236 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lasissa näin perjantai-iltana?

Täällä kipataan täyttä päätä enttien vettä, ja koko porukka kasvaa ihan silmissä. Hyvä meno!

Vierailija
140/236 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo rasvalettinen mies heitti minua omenalla päähän: minne voin tehdä valituksen?