Lord of the Rings -maailman aihe vapaa!
Harry Potter -aloituksesta tuli mieleen. Mitäs Keski-Maassa kirjoitettaisiin? Minä aloitan!
Miksi on ok olla rasistinen örkkejä kohtaan?! T. Siisti, koulutettu ja omillaan toimeentuleva akateeminen örkki
Mitään sormusta ei koskaan ollutkaan! Pelkkä salaliitto että saataisiin tuo rähjäinen samoojaukko meidän kuninkaaksi. Sehän on naimisissa haltijan kanssa ja tänne muuttaa noita elitistisiä suippokorvia koko ajan!
Onko Kontu hyvä paikka lapsiperheelle? Asumme nykyään Mordorin laidalla ja talon arvo laskee koko ajan. Olemme yrittäneet myydä taloa vuosia mutta kaikkia ostajaehdokkaita häiritsee tämä silmä joka näkee vaatteidenkin läpi.
Keski-Maan Sanomat: Sam ja Rosie eroavat! Huoltajuuskiista seitsemästä lapsesta käy kiivaana! Sam haluaisi ottaa lapset mukaansa Harmaisiin satamiin ja jättää Keski-Maan.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Teini on alkanut polttamaan piippukessua. Olen kuullut että se saa aikaan psykooseja ja aloitekyvyttömyyttä. Mikä neuvoksi?
Onko se hengaillut sen Radagastin seurassa?
Pitäisikö antaa 75-vuotiaan pojan siistiä partaansa? Kuulemma muotia nykypäivänä. Minua eikä miestä haittaa mutta isovanhempia kyllä, etenkin mummo oli lähes suivaantunut kun poikamme lakkasi letittämästä viiksiään. Kumpaa siis kuunnella; poikaa vai isovanhempia? On tulossa suuret sukujuhlat ja poika tahtoisi tietysti olla sellainen kuin on, mutta pelkään sukulaisten reaktiota. Melko konservatiivista sakkia...
Se hiippari Klonkku on taas vapaalla jalalla!Mikä tätä maata vaivaa ku tuollasia hulluja ei saada loppuiäksi johonkin laitokseen?!
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa, AV-raati!
Kauan kadoksissa ollut setäni oli toiminut pitkään matkaoppaana omatoimimatkalla Mordoriin, mutta hän joutui työtapaturman uhriksi samoihin aikoihin kun Sauron tuhoutui. Setä siis ilmeisesti liukastui/kompastui Tuomiovuorella ja putosi kuumaan laavaan. Minähän en siis setää muista, koska olin aivan pieni kun hän katosi jonnekin Sumuvuorille epämääräisissä olosuhteissa... eikä siitä saanut kysellä kotona tai sai risusta.
Oli miten oli, nyt minä olen vanhin elossa meidän suvussa, ja kuulin, että tuon tapaturman todistajina oli kaksi matkalla ollutta. Lisäksi huhutaan, että toisen heistä setä, eno tai joku vastaava oli varastanut minun sedältäni aarteen ja tästä aarteesta oli tullut kiista hiukan ennen setäni kuolemaa. Ja setä oli siis vienyt tämän porukan Mordoriin asti ilmaiseksi! Eikä siinä vielä kaikki, ilmeisesti ilman setääni Sauron olisi saanut ikuisen vallan.
Elikkä setäni on sankari ja menetti henkensä ja se matkustajaporukka lähti takaisin Länteen lentämällä ja jätti asiat täysin levälleen, eikä mitään hyvitystä saatu siitäkään että meillä asti on juoksennellut vähän järkensä menettäneitä pakenevia urukkeja ja puoliörkkejä sotkemassa pyykkinaruja ja kaalimaita ja säikyttelemässä lapsia.
Nyt minusta tuntuu, että minun velvollisuuteni on suvun päänä lähteä selvittämään mitä sedälle ja aarteelle oikeasti tapahtui ja vaatimaan meille kuuluvaa perintöä. Ajattelin aloittaa Sumuvuorilta, koska isä kerran lipsautti sahtipäissään, että sedällä olisi siellä maanalainen rantatontti ja kuka tietää siellä on vaikka jotain kirjettä tai muuta selitystä jälkipolville. Nythän siellä on turvallista liikkuakin kun örkit on lyöty ainakin seuraavan 200-300 vuoden ajan, pitää tietysti vähän vältellä Balrogia ja vastaavia. Mutta oikeastaan olen aina pitänyt pimeistä maanalaisista paikoista, niistä yleensä löytyy aarteita ja muuta mukavaa 8).
Ja sen jälkeen sitten kiireen vilkkaan länteen, jonne ne kiittämättömät riistoturistit ovat palanneet. Mutta sitä siis piti teiltä kysyä, tietääkö kukaan tästä retkikunnasta tarkemmin, mitä kylää, lajia tai heimoa edustivat ja mistä lähden konkreettisesti kyselemään? Sen tiedän että kuulemma suurin osa hobitteja, mutta osa niistä oli kai ihan huvimatkalla ja pihalla tästä setäni kuviosta. Kaikki vihjeet ovat tarpeen!
Nyt sulla on kyllä mennyt hahmot pahemman kerran sekaisin. KLONKKU tippui sinne laavaan, EI Bilbo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää joku vihdoin ymmärrettävällä tavalla kuka tai mikä helvetti se Sauron on? Katsoin sen Hobitti sarjan (täyttä roskaa muuten) ja Sormusten herra sarjan ja pelasin Shadow of Mordor pelinkin läpi eikä silti ole mitään aavistusta kuka tai mikä se on.
Sauron on yksi Maia:sta (Maia, monikko Maiar) jotka on olioita jotka kulkevat maailmassa velhojen muodossa. Aikanaan Sauronillakin oli ihmismuoto mutta se taisi tuhoutua edellisessä isossa sodassa tuhansia vuosia aiemmin. Sauron kuitenkin pysyi hengissä ilmeisesti tekemänsä sormuksen ansiosta (vähän kuin voldemort pottermaailmassa).
Sauronin mestari/opettaja oli tolkien-maailman ns. paha olio eli Melkor/Morgoth jota vastaan on taisteltu joskus muinaisina aikoina ja joka on karkoitettu jonnekin mistä tuo ei pääse takaisin. Tämä Morgoth loi mm. Balrogit joskus kauan sitten eli sen otuksen jota vastaan gandalf taisteli morian kaivoksessa sillalta tippuessaan.
Sä et kyllä osaa taivuttaa, LOL!
APUA! Hobittipoikaystäväni onkin kääpiönainen! Mitä ihmettä tässä tilanteessa pitäisi oikein tehdä?
Vain rasistit vastustavat örkkien vastaanottokeskusta. Eivätkö he ymmärrä, että haltijat ja örkit ovat samaa kansaa, toinen on vain joutunut elämään sodan ja kaaoksen keskellä? Me otimme kotiimme pari örkkipakolaista, ja olemme oppineet heiltä ja heidän kulttuuristaan paljon. Tätä rikkautta eivät rasisti-haltijat voi kokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa, AV-raati!
Kauan kadoksissa ollut setäni oli toiminut pitkään matkaoppaana omatoimimatkalla Mordoriin, mutta hän joutui työtapaturman uhriksi samoihin aikoihin kun Sauron tuhoutui. Setä siis ilmeisesti liukastui/kompastui Tuomiovuorella ja putosi kuumaan laavaan. Minähän en siis setää muista, koska olin aivan pieni kun hän katosi jonnekin Sumuvuorille epämääräisissä olosuhteissa... eikä siitä saanut kysellä kotona tai sai risusta.
Oli miten oli, nyt minä olen vanhin elossa meidän suvussa, ja kuulin, että tuon tapaturman todistajina oli kaksi matkalla ollutta. Lisäksi huhutaan, että toisen heistä setä, eno tai joku vastaava oli varastanut minun sedältäni aarteen ja tästä aarteesta oli tullut kiista hiukan ennen setäni kuolemaa. Ja setä oli siis vienyt tämän porukan Mordoriin asti ilmaiseksi! Eikä siinä vielä kaikki, ilmeisesti ilman setääni Sauron olisi saanut ikuisen vallan.
Elikkä setäni on sankari ja menetti henkensä ja se matkustajaporukka lähti takaisin Länteen lentämällä ja jätti asiat täysin levälleen, eikä mitään hyvitystä saatu siitäkään että meillä asti on juoksennellut vähän järkensä menettäneitä pakenevia urukkeja ja puoliörkkejä sotkemassa pyykkinaruja ja kaalimaita ja säikyttelemässä lapsia.
Nyt minusta tuntuu, että minun velvollisuuteni on suvun päänä lähteä selvittämään mitä sedälle ja aarteelle oikeasti tapahtui ja vaatimaan meille kuuluvaa perintöä. Ajattelin aloittaa Sumuvuorilta, koska isä kerran lipsautti sahtipäissään, että sedällä olisi siellä maanalainen rantatontti ja kuka tietää siellä on vaikka jotain kirjettä tai muuta selitystä jälkipolville. Nythän siellä on turvallista liikkuakin kun örkit on lyöty ainakin seuraavan 200-300 vuoden ajan, pitää tietysti vähän vältellä Balrogia ja vastaavia. Mutta oikeastaan olen aina pitänyt pimeistä maanalaisista paikoista, niistä yleensä löytyy aarteita ja muuta mukavaa 8).
Ja sen jälkeen sitten kiireen vilkkaan länteen, jonne ne kiittämättömät riistoturistit ovat palanneet. Mutta sitä siis piti teiltä kysyä, tietääkö kukaan tästä retkikunnasta tarkemmin, mitä kylää, lajia tai heimoa edustivat ja mistä lähden konkreettisesti kyselemään? Sen tiedän että kuulemma suurin osa hobitteja, mutta osa niistä oli kai ihan huvimatkalla ja pihalla tästä setäni kuviosta. Kaikki vihjeet ovat tarpeen!
Nyt sulla on kyllä mennyt hahmot pahemman kerran sekaisin. KLONKKU tippui sinne laavaan, EI Bilbo.
Niinhän tässä on ymmärrettykin. Klonkku oli itse ennen hobitti, ja tämän kirjoittaja on tämän hobitin sukulainen. Tossahan sanotaan, että "jommankumman setä tai eno oli varastanut aarteen" = Bilbo "varastanut" Klonkulta sormuksen silloin aikanaan.
Koska se Legolas julkaisee uusia biisejä? Taking the Hobbits to Isengard on jo niiiiin kulunu renkutus.
Vierailija kirjoitti:
Vain rasistit vastustavat örkkien vastaanottokeskusta. Eivätkö he ymmärrä, että haltijat ja örkit ovat samaa kansaa, toinen on vain joutunut elämään sodan ja kaaoksen keskellä? Me otimme kotiimme pari örkkipakolaista, ja olemme oppineet heiltä ja heidän kulttuuristaan paljon. Tätä rikkautta eivät rasisti-haltijat voi kokea.
Ihme yleistystä, että kaikki me haltiat oltaisiin tuollaisia, ei todellakaan! Taidat itse olla rasisti, kun ajattelet noin kapeamielisesti. Mekin ollaan eletty sodan keskellä noin 60 vuotta sitten, itse menetin 5 serkkuani ja kolme sisaruspuolta. Örkit eivät ole sen huonompia kuin haltiatkaan, mutta mekään emme ole mitään roskasakkia jota saa kohdella ihan miten tahansa.
Frodo-sedältä perinnöksi saatu pistin hohti sinisenä makkarin seinällä, kun tulin kesken työpäivän kotiin hakemaan unohtunutta pörssiä. Vaimo heräsi peiton alta päiväunilta, kun jäin ihmettelemään asiaa. Oli vaimo varmaan nukkunut tosi huonosti yöllä ja iskenyt kauhea väsymys, kun vaatteensakin oli makkarin lattialla ihan levällään. Mutta onkohan haltiapistin mennyt rikki vai mitä luulette? Tiedättekö hyvää haltiaseppää, jolta voisi kysyä?
Kilttihobitit eivät saa tuntea naisen lämpöä koskaan. Naiset lankeavat vain alfahaltioiden pantaviksi. 15 % haltioista pääsee panemaan 90%:a kaikkien lajien naisista, eikä kilttihobitti koskaan saa reikää. :-( Kaikki kauniit, alle 200 -vuotiaat naiset antautuvat vain alfahaltian pumppaavien pakaroiden alle.
Itkettää.
Hei onko kukaan nähnyt sellaista kultaisen väristä sormusta? Multa hävisi sellainen jonnekin Sumuvuorten lähistölle kun olin kalareissulla nyyh! Se on mulle tosi arvokas! Löytöpalkkio tiedossa!
Moikka kaikille, onko kellään muulla sitä ongelmaa, ettei saa unta? Olen valvonut jo tuhansia vuosia ja yrittänyt kaikki keinot. Väsyttää ja hermostuttaa enkä ole oma itseni. Silmä ei mene kiinni! Auttakaa! Nimim. Evil that does not sleep
Riittääkö 200g lembasleipää evääksi häävieraalle koko hääviikonlopuksi. Puolet vieraista on haltioita joten heistä en ole huolissani mutta toinen puoli on hobitteja...
Mitä mieltä Gandalfin uudesta tyylistä? Mielestäni valkoinen pukee häntä paremmin kuim harmaa
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö 200g lembasleipää evääksi häävieraalle koko hääviikonlopuksi. Puolet vieraista on haltioita joten heistä en ole huolissani mutta toinen puoli on hobitteja...
Hobiteilla menee vähintään 6 lembasta per lärvi joten varaisin useamman kilon. Meillä suurin osa meni kääpiöille ja hobiteille, jälkimmäiset vetelivät ainakin puolet. Vieraita oli yhteensä noin 250, joista 43 oli haltioita.
Tytär on alkanut viiltelemään itseään ja fanittaa Sauronia. Onko tää vaan murrosiän ohimenevää kapinointia vai pitääkö olla huolissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa, milloin metro Mordoriin alkaa kulkea?
t. nimim. "One does not simply walk to Mordor"
Lauantaina. (vuosi on vielä auki)
Juna, jossa on merkki "M" ajaa lännestä Morian kaivoksilta (jossa on paljon kultaa) itään Mordoriin. Suomeksi aseman nimi on Mordorinmäki. Sitä edeltävä asema on muuten varsin harhaanjohtavasti "Kontula". Tämä johtuu Mordorin maan johtajan Jan Tuomiovuoren huihai-suhtautumisesta kaupunkimaantieteeseen.
Idän puolella toisena päätepisteenä on Viimapää (siellä on iso satama ja värikästä elämää ja nuoriso kutsuu sitä jo kotoisalla nimellä V*ttupää).
Metron rakentaminen jatkuu, kun Pelennorin kentältä saadaan roudattua kaikki Sormuksen Sodan aikaiset örkkien luurangot rotkoon.
Voi Mordor... Naapurin akka on sitten tehnyt meistä HoSun kun penskat kulkee ulkona paljain jaloin. Selitin sille jo aiemmin että nämä on kulttuurieroja ja ennenkin on pärjännyt, niillä on aivan tarpeeksi tuuheat jalat. Eikä mulla muutenkaan voimat riitä koko aikaa vahtimaan vilkkaita 24-v kaksosia, pitäis olla Sauronin silmä selässäkin. Huoh.