Lord of the Rings -maailman aihe vapaa!
Harry Potter -aloituksesta tuli mieleen. Mitäs Keski-Maassa kirjoitettaisiin? Minä aloitan!
Miksi on ok olla rasistinen örkkejä kohtaan?! T. Siisti, koulutettu ja omillaan toimeentuleva akateeminen örkki
Mitään sormusta ei koskaan ollutkaan! Pelkkä salaliitto että saataisiin tuo rähjäinen samoojaukko meidän kuninkaaksi. Sehän on naimisissa haltijan kanssa ja tänne muuttaa noita elitistisiä suippokorvia koko ajan!
Onko Kontu hyvä paikka lapsiperheelle? Asumme nykyään Mordorin laidalla ja talon arvo laskee koko ajan. Olemme yrittäneet myydä taloa vuosia mutta kaikkia ostajaehdokkaita häiritsee tämä silmä joka näkee vaatteidenkin läpi.
Keski-Maan Sanomat: Sam ja Rosie eroavat! Huoltajuuskiista seitsemästä lapsesta käy kiivaana! Sam haluaisi ottaa lapset mukaansa Harmaisiin satamiin ja jättää Keski-Maan.
Kommentit (236)
Onko totta, että kontulaisilla on hirveän kokoiset vehkeet?
Ei ihme, että Aragornilla ja haltiaeukollaan ei ole tullut lapsia, kun Aragorn on oikeasti miehiin päin! http://images5.fanpop.com/image/photos/25300000/Aragorn-Legolas-slash-c…
Sallitteko poikien lomareissut Mordoriin?
Joku sammutti valon tornista. Kenelle voisi valittaa?
Lamppuöljy maksaa ja nyt joutuu istumaan pimeässä.
On se omituista, että sinne mennään aina vaan poikien kanssa, mitä siellä Mordorissa oikein tapahtuu? Jengi lähtee sinne ihan freesin oloisina ja tulee örkkeinä takas...
Voi pojat mikä tilanne. Pidettiin säännöllinen velhopalaveri ja kaksi kaverusta tuli paikalle samanvärisissä kaavuissa. Siitähän seurasi sitten kauhea kina että kumpi oli vääränvärisessä kaavussa kun velhojen on käytettävä eri värisiä vaatteita. Lopulta molemmat lähtivät kiukkuspäissään ja ovea paiskoen pois kokouksesta. Oli vähän kiusaantunut tunnelma loppukokouksen ajan, eikä sitä paljoa auttanut se, että kokouksen loppuvaiheessa huomattiin että radagastin orava oli järsinyt sarumanin taikasauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää joku vihdoin ymmärrettävällä tavalla kuka tai mikä helvetti se Sauron on? Katsoin sen Hobitti sarjan (täyttä roskaa muuten) ja Sormusten herra sarjan ja pelasin Shadow of Mordor pelinkin läpi eikä silti ole mitään aavistusta kuka tai mikä se on.
Sauron on yksi Maia:sta (Maia, monikko Maiar) jotka on olioita jotka kulkevat maailmassa velhojen muodossa. Aikanaan Sauronillakin oli ihmismuoto mutta se taisi tuhoutua edellisessä isossa sodassa tuhansia vuosia aiemmin. Sauron kuitenkin pysyi hengissä ilmeisesti tekemänsä sormuksen ansiosta (vähän kuin voldemort pottermaailmassa).
Sauronin mestari/opettaja oli tolkien-maailman ns. paha olio eli Melkor/Morgoth jota vastaan on taisteltu joskus muinaisina aikoina ja joka on karkoitettu jonnekin mistä tuo ei pääse takaisin. Tämä Morgoth loi mm. Balrogit joskus kauan sitten eli sen otuksen jota vastaan gandalf taisteli morian kaivoksessa sillalta tippuessaan.
Pitääkö muistaa kaikki eksät jos on yli 2000v vanha haltia? En ole edes varma "uuden" haltian tavatessani, olenko nähnyt hänet ja onko meillä ollut juttua joskus 1000v sitten.
Onko kellään suositella HYVÄÄ seppää joka osaisi takoa murtuneen miekan ennalleen?
Mies söi lasten Lembas -leivät? Mitä teen??
Pitääkö nyt sitten tehdä jshap (jätäsehobittiansaitsetparempaa)?
Mitä yleensä annatte lapsille toisella aamupalalla? On niin vaikeaa keksiä näitä arkiruokia.
Entä saako 30 -vuotias nuori mielestänne jo polttaa kessua?? Mielestäni ei vielä tuossa iässä, mutta naapurin Rankkibukit näköjään antavat. Ajattelin tehdä hobitinsuojeluilmon....
Auttakaa, AV-raati!
Kauan kadoksissa ollut setäni oli toiminut pitkään matkaoppaana omatoimimatkalla Mordoriin, mutta hän joutui työtapaturman uhriksi samoihin aikoihin kun Sauron tuhoutui. Setä siis ilmeisesti liukastui/kompastui Tuomiovuorella ja putosi kuumaan laavaan. Minähän en siis setää muista, koska olin aivan pieni kun hän katosi jonnekin Sumuvuorille epämääräisissä olosuhteissa... eikä siitä saanut kysellä kotona tai sai risusta.
Oli miten oli, nyt minä olen vanhin elossa meidän suvussa, ja kuulin, että tuon tapaturman todistajina oli kaksi matkalla ollutta. Lisäksi huhutaan, että toisen heistä setä, eno tai joku vastaava oli varastanut minun sedältäni aarteen ja tästä aarteesta oli tullut kiista hiukan ennen setäni kuolemaa. Ja setä oli siis vienyt tämän porukan Mordoriin asti ilmaiseksi! Eikä siinä vielä kaikki, ilmeisesti ilman setääni Sauron olisi saanut ikuisen vallan.
Elikkä setäni on sankari ja menetti henkensä ja se matkustajaporukka lähti takaisin Länteen lentämällä ja jätti asiat täysin levälleen, eikä mitään hyvitystä saatu siitäkään että meillä asti on juoksennellut vähän järkensä menettäneitä pakenevia urukkeja ja puoliörkkejä sotkemassa pyykkinaruja ja kaalimaita ja säikyttelemässä lapsia.
Nyt minusta tuntuu, että minun velvollisuuteni on suvun päänä lähteä selvittämään mitä sedälle ja aarteelle oikeasti tapahtui ja vaatimaan meille kuuluvaa perintöä. Ajattelin aloittaa Sumuvuorilta, koska isä kerran lipsautti sahtipäissään, että sedällä olisi siellä maanalainen rantatontti ja kuka tietää siellä on vaikka jotain kirjettä tai muuta selitystä jälkipolville. Nythän siellä on turvallista liikkuakin kun örkit on lyöty ainakin seuraavan 200-300 vuoden ajan, pitää tietysti vähän vältellä Balrogia ja vastaavia. Mutta oikeastaan olen aina pitänyt pimeistä maanalaisista paikoista, niistä yleensä löytyy aarteita ja muuta mukavaa 8).
Ja sen jälkeen sitten kiireen vilkkaan länteen, jonne ne kiittämättömät riistoturistit ovat palanneet. Mutta sitä siis piti teiltä kysyä, tietääkö kukaan tästä retkikunnasta tarkemmin, mitä kylää, lajia tai heimoa edustivat ja mistä lähden konkreettisesti kyselemään? Sen tiedän että kuulemma suurin osa hobitteja, mutta osa niistä oli kai ihan huvimatkalla ja pihalla tästä setäni kuviosta. Kaikki vihjeet ovat tarpeen!
Minkä ikäisten lasten kanssa lähtisitte lomailemaan Moriaan? Tykätään ukon kanssa viileistä kivisaleista, mutta se Balrog nähtävyytenä vähän askarruttaa. Säikkyyköhän lapset sitä?
Gallup miehille! Kumman lajin naiset sytyttävät enemmän: kääpiöt, jotka ovat muodokkaita "taskuvenuksia" ja kuppikoko kaikilla FF tai suurempi, vai kuikelot teräväkorvaiset haltiat, joilla teinipojan ruumiinrakenne ja luulevat liikaa itsestään? Kovin nirppanokkaisiltakin vaikuttavat.
t. Kurvikas kääpiömamma joka leipoo pullaa joka lauantai
Vierailija kirjoitti:
Mies söi lasten Lembas -leivät? Mitä teen??
Pitääkö nyt sitten tehdä jshap (jätäsehobittiansaitsetparempaa)?
Komennat miehen tietysti keräämään sieniä. Tai hakemaan fissusia. Niistä saa precioussashimejä. Vähän vaikea sanoa olusissa.
Mitä mieltä ystävistä, joille pitää aina olla saatavilla ja aina olla kuskaamassa paikasta a paikkaan b lmaiseksi? Yksikin nimeltä mainitsematon velho ja liuta sen tuttuja koko ajan käyttävät hyväkseen mieheni kyvyttömyyttä sanoa ei kun kaverit pyytää. Milloin on metsäpalo, sota tai joku vuori sortumassa, niin ei kun ukon pitää nousta mihin vuorokaudenaikaan tahansa viemään ja tuomaan tätä harmaapartaa ja possea sinne, tänne ja tuonne. Mutta jos ei tarvitse kuljettaa, niin mitään yhteyttä ei pidetä. Surettaa kun toinen on ihan vietävissä ja näin vaimona tekisi mieli laittaa tuolle piste. Vaan jotenkin en sitten voi, kun se harmaa tyyppi on vaikutusvaltainen. Mutta onko oikein teidän mielestä?
Mistä tietää onko mies ihastunut? Meillä on jokin ihmeellinen intuitiivinen yhteys, mutta näemme harvoin. Välillä mies lähtee ukkoporukassa reissuun ja taistelemaan eikä hänestä kuulu pihaustakaan. Isäni mielestä hän ei ole paras mahdollinen minulle. Pitäisikö vaan unohtaa?
Olen ihastunut pomooni, mitä teen? Voiko tästä tulla koskaan mitään? Olen töissä eläintenhoitajana sellaisella vähän syrjäisellä hunajatilalla, jossa ei minun ja pomon lisäksi työskentele kuin eläimiä. Ehkä joku tunnistaakin nyt minut tästä, tutuille terveisiä. Minä siis tuuraan pomoa kun tälle tulee "putki päälle" ja lähtee rällästämään karhuhaalareissa pitkin saloja ja minulla sydän oikein pomppaa kun pomo taas ilmestyy kotiin. Viimeksi pomo hymyili minulle kuin olisi aidosti iloinen kun taas nähtiin, mutta sen jälkeen vältellyt.
Asiaa ei helpota, että olen miespuolinen haltia. Ahdistaa kun pomo elää niin vähän aikaa kuitenkin, tässä alkaa olla kiire.
Toivoisin että kaikki suvakkihobbitit vähän miettisivät mihin kunnon Kontumme on muuttumassa kun rajat ovat auki ja kaikenlaista väkeä kulkee ilman että kukaan estää. Se harmaa velho nyt on tuttu tapaus, mutta lisäksi hämärä Samooja ja jopa tummia hahmoja hevosilla nähty näillä mannuilla. Ajan kysymys vaan milloin jotain sattuu. Rajat kiinni ja Kontu Kontulaisille!
Lapsessani näkyy selkeitä urukhain piirteitä, onko vaimoni ollut uskoton?
Nimim. haltiaboy2121 toista aikaa