SUURI TAKSIMUUTOS 1.7.2017. Mitä mieltä olette? Nyt loppui työ suomalaisilta suhareilta!
Kohta suomalaiset taksiherrat saavat etsiä rahansa muualta, koska uusi taksilaki vapauttaa taksitoiminnan sillä seurauksella, että virolaiset tulevat tänne 2 000 euron Passateillaan ja sikahalvoilla hinnoillaan.
Taksitoimintaa voi sitten harjoittaa kuka vain kunniallinen ajo-oikeutettu ihminen ja hinnoittelun ja toimintapaikan saa määrätä itse. Vanhoillisen taksimonopolin tilalle saadaan vihdoinkin terve kilpailu. Ja suomalaisethan ovat niitä, jotka eivät ole vieläkään tottuneet kilpailuun, vaan antavat taksibusineksen ulkomaalaisille.
Voitte uskoa, että vironpoika ajaa vanhalla Passatillaan sinut baarista kotiin ihan eri kustannustehokkaalla hinnalla kuin 100 000 euron Mersun ja 3 000 euron palkan asiakkaillaan maksattava suomalainen suhari. Asiakas voi kilpailuttaa takseja ja ottaa edullisimman.
Minä ainakin peukutan. Itse kun en halua maksaa siitä, että taksikuskilla on ylihintainen auto ja liian iso palkka.
PS. Suomalaisia kilpailukyvyttömiä taksikuskeja on kuulemma paljon bussikuskikursseilla. :) Näin kertoo Helsingin Sanomat 6.11.2017.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaisten taksikuskien autot sinänsä kovin merkittävä osa kustannuksia? Autothan ovat autoverottomia taksikäyttöön.
Takseilla on Suomessa erittäin korkeat vakuutusmaksut kyllä ja jotain muitakin maksuja. Varmaan autojen huolto on myös aika merkittävä kuluerä, tietysti myös polttoaine.
Tukholmassa voi tutustua taksien vapauden ihanuuteen, en haluaisi samaa meininkiä Suomeen.
Taksit ei ole autoverottomia. Saavat kylläkin alennusta autoverosta.
https://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ensirekisteroinnin_jalkeinen_a…
Onneksi on asiakkaalla vielä valinnan vapaus. Olen jo alkanut käyttää pelkästään premium-taksia. Maksan mielelläni vaikka vähän enemmän siitä ilosta, että pääsen neuvottelematta oikeaan osoitteeseen, äidinkielelläni palveltuna ja ennen kaikkea turvallisesti. Veloitus automaattisesti omalta tililtä ja kuittikin kilahtaa mailiin. Ja jos jostain omituisesta syystä sattuisi jotain ongelmaa esiintymään, voi aina ottaa yhteyttä tämän palvelun tarjoajaan asian selvittämiseksi.
Ikävä on ollu toimintansa keskeyttänyttä uberia. toivottavasti aloittavat ensi kesänä uudelleen ja samaan tapaan kun aiemminkin.
Luotettvampi oli kun normitaksit.