SUURI TAKSIMUUTOS 1.7.2017. Mitä mieltä olette? Nyt loppui työ suomalaisilta suhareilta!
Kohta suomalaiset taksiherrat saavat etsiä rahansa muualta, koska uusi taksilaki vapauttaa taksitoiminnan sillä seurauksella, että virolaiset tulevat tänne 2 000 euron Passateillaan ja sikahalvoilla hinnoillaan.
Taksitoimintaa voi sitten harjoittaa kuka vain kunniallinen ajo-oikeutettu ihminen ja hinnoittelun ja toimintapaikan saa määrätä itse. Vanhoillisen taksimonopolin tilalle saadaan vihdoinkin terve kilpailu. Ja suomalaisethan ovat niitä, jotka eivät ole vieläkään tottuneet kilpailuun, vaan antavat taksibusineksen ulkomaalaisille.
Voitte uskoa, että vironpoika ajaa vanhalla Passatillaan sinut baarista kotiin ihan eri kustannustehokkaalla hinnalla kuin 100 000 euron Mersun ja 3 000 euron palkan asiakkaillaan maksattava suomalainen suhari. Asiakas voi kilpailuttaa takseja ja ottaa edullisimman.
Minä ainakin peukutan. Itse kun en halua maksaa siitä, että taksikuskilla on ylihintainen auto ja liian iso palkka.
PS. Suomalaisia kilpailukyvyttömiä taksikuskeja on kuulemma paljon bussikuskikursseilla. :) Näin kertoo Helsingin Sanomat 6.11.2017.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan vasta 1.7.2018..?? Ainakin mitä itse olen lukenut.
Joo, suuri harppaus on edessä päin!
Hienoa, Voinko minäkin ajaa keikkaa, jos terveys antaa mahdollisuuden?
Sairaseläkkeelle kun ei nykyään pääse kuin KELA:n työntekijät suhteilla.
Olen viimeksi käyttänyt taksia syyskuussa 2011. Ensi kesän jälkeen käytän vieläkin vähemmän. Sorry siitä.
Tämä tarkoittaa nyt sitä, että jos et humalapäissäsi pysty olemaan tarkkana aamulla voi odottaa sydänkohtaus 1 kilometrin taksimatkasta, jonka laskun loppusummassa lukee 10 000 €. Sitä ne "villit" taksikyytit pahimmillaan tarkoittaa.
Taksikuski ei kolmea tonnia tienaa.
Terveisin suhari.
Ylihintainen palkka taksikuskeilla? Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Ehjää mentiin taasen korjaamaan. Kiitos lyhytnäköisten keskinkertaisten kommunistien.
Kyllä. Minä valitsen nytkin taksikyydikseni kunnon auton ja varsinkin kantasuomalaisen kuskin.
Maksoi mitä maksoi.
Sehän se korjattiinkin että jatkossa sinä voit valita kalliimman taksin mutta joku toinen voi valita huokeamman jos haluaa.
Tienesti kirjoitti:
Taksikuski ei kolmea tonnia tienaa.
Terveisin suhari.
Palkasta riippumatta olisi kiva jos kalusto voisi olla jotain taksiMATKUSTAJALLE ystävällisempää kuin nykyinen.
Henkilöautomersuun laskeutuminen tai pakettiautomersuun kiipeäminen ei mielestäni kuulu nykypäivään, varsinkaan huonojalkaisille vanhuksille.
Voisi ihan Suomessa tehdä ne autot tai sitten hankkia matkustajatkin Saksasta tai Ruotsista?
Vierailija kirjoitti:
Ehjää mentiin taasen korjaamaan. Kiitos lyhytnäköisten keskinkertaisten kommunistien.
Kyllä. Minä valitsen nytkin taksikyydikseni kunnon auton ja varsinkin kantasuomalaisen kuskin.
Maksoi mitä maksoi.
Anne Berner onkin tulipalopunainen kommunisti. :D
Tää oli päivän paras. :D
Vierailija kirjoitti:
Ehjää mentiin taasen korjaamaan. Kiitos lyhytnäköisten keskinkertaisten kommunistien.
Kyllä. Minä valitsen nytkin taksikyydikseni kunnon auton ja varsinkin kantasuomalaisen kuskin.
Maksoi mitä maksoi.
Itse haluaisin tukea myös kotimaista teollisuutta, en tsekkien tai saksalaisten. Miksei se Stadian(?) suunnittelema taksiauto kelvannut suomalaisille kuskeille? Ai niin, kun ei ole tarpeeksi herraskainen suhareille.
Onko suomalaisten taksikuskien autot sinänsä kovin merkittävä osa kustannuksia? Autothan ovat autoverottomia taksikäyttöön.
Takseilla on Suomessa erittäin korkeat vakuutusmaksut kyllä ja jotain muitakin maksuja. Varmaan autojen huolto on myös aika merkittävä kuluerä, tietysti myös polttoaine.
Tukholmassa voi tutustua taksien vapauden ihanuuteen, en haluaisi samaa meininkiä Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaisten taksikuskien autot sinänsä kovin merkittävä osa kustannuksia? Autothan ovat autoverottomia taksikäyttöön.
Takseilla on Suomessa erittäin korkeat vakuutusmaksut kyllä ja jotain muitakin maksuja. Varmaan autojen huolto on myös aika merkittävä kuluerä, tietysti myös polttoaine.
Tukholmassa voi tutustua taksien vapauden ihanuuteen, en haluaisi samaa meininkiä Suomeen.
Tukholman taksikauhut eivät johdu taksien vapautuksesta vaan siitä että Tukholman takseja ajaa luihut mutakuo.not.
Berner häärää ihan vääriä asioita. Laittaisi nyt ensin esim. tasoristeysten turvallisuuden kuntoon niin että olisi vähintään kunnolliset varoitusvalot joka ikisessä tasoristeyksessä. Tämä ei olisi edes kovin kallis parannus nykyisellä tekniikalla.
Lisää humalaisten autoilua Helsingin ulkopuolella, koska taksilla ei enää mökkipaikkakunnalla ajella.
itse pidin vanhasta järjestelmästä :/ Suomessa takseihin kykenee luottamaan yms, nyt kun vapautuu niin ei välttämättä oo meno samanlaista...
n20
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaisten taksikuskien autot sinänsä kovin merkittävä osa kustannuksia? Autothan ovat autoverottomia taksikäyttöön.
Takseilla on Suomessa erittäin korkeat vakuutusmaksut kyllä ja jotain muitakin maksuja. Varmaan autojen huolto on myös aika merkittävä kuluerä, tietysti myös polttoaine.
Tukholmassa voi tutustua taksien vapauden ihanuuteen, en haluaisi samaa meininkiä Suomeen.
No jos palkka on alle kolme tonnia, ei sen Pariisilaisen yksiön kokoisen johtotähtikontin siirtäminen ihan ilmaista taida olla.
Paljon taksilla ajava riemuitsee: kirjoitti:
Kohta suomalaiset taksiherrat saavat etsiä rahansa muualta, koska uusi taksilaki vapauttaa taksitoiminnan sillä seurauksella, että virolaiset tulevat tänne 2 000 euron Passateillaan ja sikahalvoilla hinnoillaan.
Taksitoimintaa voi sitten harjoittaa kuka vain kunniallinen ajo-oikeutettu ihminen ja hinnoittelun ja toimintapaikan saa määrätä itse. Vanhoillisen taksimonopolin tilalle saadaan vihdoinkin terve kilpailu. Ja suomalaisethan ovat niitä, jotka eivät ole vieläkään tottuneet kilpailuun, vaan antavat taksibusineksen ulkomaalaisille.
Voitte uskoa, että vironpoika ajaa vanhalla Passatillaan sinut baarista kotiin ihan eri kustannustehokkaalla hinnalla kuin 100 000 euron Mersun ja 3 000 euron palkan asiakkaillaan maksattava suomalainen suhari. Asiakas voi kilpailuttaa takseja ja ottaa edullisimman.
Minä ainakin peukutan. Itse kun en halua maksaa siitä, että taksikuskilla on ylihintainen auto ja liian iso palkka.
PS. Suomalaisia kilpailukyvyttömiä taksikuskeja on kuulemma paljon bussikuskikursseilla. :) Näin kertoo Helsingin Sanomat 6.11.2017.
Lykkyä pyttyyn vaan kun kotimatkasi yöllä kapakasta keskeytyy kun se parin tonnin passat hyytyy motarille ja virolaiskuski soittaa jonkun kaverinsa hakemaan vain itsensä pois. Tiesitkö muuten, että suurin osa taksiliikenteestä on koululaiskyytejä tai rollaattorimummojen tai vammaisten kuskaamista päivittäisiin menoihinsa. Kyllä kaupungit on ne hinnat kilpailuttaneet minimiinsä nyt jo.
Vierailija kirjoitti:
Lisää humalaisten autoilua Helsingin ulkopuolella, koska taksilla ei enää mökkipaikkakunnalla ajella.
Päin vastoin, sittenhän kuka tahansa voi tienata taskurahaa ajelemalla vapaa-ajallaan kyytejä. Se naapurin eläkeläinen voi ihan huvikseen lähteä tienaamaan ja kuskailemaan mökkiläisiä. Pääsee samalla juttelemaankin. Toisaalta se opiskelija voi lainata isän autoa ja tehdä viikonloppuisin itselleen ruokarahat taksihommissa paljon helpommin kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää humalaisten autoilua Helsingin ulkopuolella, koska taksilla ei enää mökkipaikkakunnalla ajella.
Päin vastoin, sittenhän kuka tahansa voi tienata taskurahaa ajelemalla vapaa-ajallaan kyytejä. Se naapurin eläkeläinen voi ihan huvikseen lähteä tienaamaan ja kuskailemaan mökkiläisiä. Pääsee samalla juttelemaankin. Toisaalta se opiskelija voi lainata isän autoa ja tehdä viikonloppuisin itselleen ruokarahat taksihommissa paljon helpommin kuin nyt.
Kyllä se kuski joutuu taksikurssit käymään jatkossakin ja taustat selvitetään. Yrittäjälupia ainoastaan ei enää kiintiöidä.
Olisikohan vasta 1.7.2018..?? Ainakin mitä itse olen lukenut.