Miksi suomalaiset eivät tykkää kirsikasta ja kookoksesta
Jotenkin tuntuu että keskimääräinen suomalainen ei pidä kirsikan makuisista tuotteista (esim. suklaat, juomat ym.) ja niitä on niukasti tarjolla, toisin kuin vaikka Saksassa jossa kaupat on täynnä kirsikkatuotteita. Sama juttu tuntuu olevan kookoksen kanssa. Itsehän rakastan molempia joten en ymmärrä miksi. Oletteko huomannut samaa juttu?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, miksei Suomen mäkkäreistä saa Dr Pepperiä?
Bajamajassa käytettävä aine tuoksui ihan samalta kuin Dr Pepper.
Kookoksesta pidän paljonkin, mutta kirsikasta vain tuoreena. Suklaissa yms. kirsikan mausta tulee mieleen karvasmanteli, josta en myöskään tykkää.
Mun mielestä taas kookosta on tungettu nykyään joka paikkaan! On kookoksella päällystettyjä taateleita, kookosjogurttia (ihan valionkin), kookosjuomaa, kolmen kaverin kookosjäätelöitä, kookosmysliä ja kaikkiin ruokiin vauvasta vaariin työnnetään kookosrasvaa, jota monet vielä sipaisee iholleen, purskuttaa suussaan ja poistaa sillä silmämeikin.
Kirsikoista olen kyllä samaa mieltä, että niistä tehtyjä herkkuja voisi olla enemmän myynnissä. Etenkin mustakirsikka on nam nam.
Kookosta löytyy kyllä, mutta kirsikkaa ei.
Kirsikka-valkosuklaa-kermajäätelö on taivaallisen hyvää! Sitä saa joistain jätskikiskoista kesäisin.
Tykkään kirsikasta ja kookoksesta. Säilykekirsikoista tosin en, mutta niiden maku ei vastaa yhtään tuoretta. Aivan eri maailmasta. Mutta muuten kirsikka- ja kookosmaut kyllä kelpaavat.
Tykkään kirsikasta ja kookoksesta. Kookossuklaa varsinkin on hyvää. Salmiakkia taas vihaan lähes kaikissa muodoissa, mutta salmiakkilikööri sekoitettuna vadelmalikööriin on hyvää.
Sain muuten joskus drinkin ilmaiseksi, kun pyysin jotain kookosta sisältävää ja kun baarimikko maistoi sitä, eikä tykännyt niin sanoi että saan ilmaiseksi jos juon sen kokonaan. Omasta mielestä oli hyvää.
Jep, pidän molemmista otsikossa mainituista. Suomesta saa vähän huonosti persikankaan makuisia juttuja, monet ovat lyhyen aikaa markkinoilla.
kookospähkinäkin on varsin mainio huvittaja. Piti minua huvittuneena kokonaisen ruotsinristeilyn paluumatkan ku olin saanu erään kanssamatkustajan antamaan kookospähkinänsä minulle. Lopulta vanhemmat takavariko sen multa koska oli ollu liian hauskaa... (eli mm kauppasin eteenpäin ja vanhemmat osti takaisin)
Lopulta kotona tuli sitten avattua ja syötyä se pähkinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään. Harmittaa kun hyviä kookosjugurtteja on tosi vähän tarjolla.
Jogurttia voi tehdä itekin.
Jogurtin teko lienee aika vaikeaa. Maustamatonta voi toki itse maustaa mieleisekseen.
Mieheni suussa kookos on niin väkevää, että vesi nousee silmiin. Ehkä hänkin olisi toisessa kulttuurissa kasvaessa tottunut siihen pienestä pitäen. Kyllä itsekin järkytyin camembertista ja oliiveista kymmenenvuotiaana, nyt ne ovat herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä keskikaljaa. Kummallista, jos minulta kysytään. Mistä mahtaa johtua?
Aloittajalle: Muuta maahan, jossa saa mielestäsi. Miksi et?
Burger Kingiltä saa olutta
Mä en tykkää noista, jäävät syömättä. Oon vissiin sit oikein suomalainen.
Koska ruokakulttuurit ja makumieltymykset vaihtelevat maittain.
Hyvä kysymys. Itse kaipaan juurikin noita kirsikan makuisia tuotteita, mutta niitä on todella haasteellista löytää Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä keskikaljaa. Kummallista, jos minulta kysytään. Mistä mahtaa johtua?
Aloittajalle: Muuta maahan, jossa saa mielestäsi. Miksi et?
Burger Kingiltä saa olutta
Suomessa vai? Missä tarkalleen?
Minä tykkään kirsikkajogurteista, kookosrahkoista ja jopa lapsena 80-90 luvulla olin onnellinen jos sain edes yhden esanssifeikkikirskikan. Meillä ei mitään herkkuja koskaan ollut, koska ne ovat pierunlierua ja höpönpöpöä mitä minä arvoton lapsi en vaan tarvite. Myös itkeminen on häpeällistä ja reipas kunnon lapsi ei ole mikään kielikello tai kantelupukki.
Minulle esanssikirsikka oli hieno asia.
Tuoreet kirsikat ovat todella hyviä. "Kirsikalta" maistuva esanssi on pahuutta, samoin kirsikkamehut jne.
Kookos on tahmaista ja ällöä, joten sitä pitää aina vältellä. Minua oikeasti kuvottaa, kun näen Bounty-mainoksen. :D Ruotsissa on ihanalta näyttäviä kookospalloja, joita ei voi syödä.
Ostin Ruohonjuuresta kookospurkin. Tuotteen ei pitäisi maistua kookokselle. En ole vielä testannut. Haluan purskutella hampaani valkoisemmiksi. Toimii tai ei.
Oon huomannut ja harmitellut samaa! Tosin nyt asun Saksassa ja ostelen kirsikkajugurttia ja Ritter Sportin taivaallista kookossuklaata :)