Miehiltä kysyttiin minkä painoinen nainen on viehättävin - "tulos karua luettavaa"
Tutkimukseen osallistui miehiä ympäri maailman. Tuoreen tutkimuksen mukaan nainen, joka on lähes alipainoinen, on miesten mielestä viehättävin. Tällaiseen lopputulokseen tulivat tutkijat, jotka kysyivät 10 eri maassa asuvilta miehiltä, millainen nainen on heistä viehättävä.
- Tulos ei sinällään ole kovin yllättävä, sillä hoikkuus on runsaasti esillä muun muassa mediassa ja muodissa, tutkija Lobke Vaanholt kertoo.
Tutkimukseen osallistuneiden miesten tuli pisteyttää erilaisia naisvartaloita kuvien perusteella. Kuvat tuli laittaa järjestykseen viehättävyyden perusteella. Naiset, joiden painoindeksi oli 19, olivat monellä viehättävimpiä. Näin siis oli Teksasista Pekingiin saakka.
Testin perustella naisen viehättävyys laskee sitä mukaan, kun painoindeksi nousee. Syynä tähän on tutkijoiden mukaan se, että hoikkuus symboloi usein nuoruutta. Tyypillisin painoindeksi 18-20-vuotiaalla naisella on 17 ja 20 välillä.
- Tämä perustuu evoluutioon. Tärkeintä on ollut selviytyä sekä lisääntyä. Tähän ajatusmalliin perustuu myös tämä tutkimustulos. Nuoruus liitetään korkeampaan hedelmällisyyteen, professori John Speakman kertoo.
Kommentit (575)
Minun hullussa pienessä maailmassani pituus tai paino ei ole se päällimmäinen haluttavuuden mittari vaan ihminen itsessään. Sitä kauneuttakin on lopulta niin monenlaista.
Naisen haluttavuus laskee sitä mukaa kun pituus vähenee. Kuka mies oikeasti haluaa polvistua vain siksi, että voi katsoa naistaan silmiin?
Moni on sanonut, ettei ole karua. Mutta jos viehättävimpänä nähdään alipainon rajalla oleva ihminen, niin sehän kertoo siitä, ettei terveys ole viehättävää. Mikä tuntuu karulta.
Ihan vastaavaa olisi, jos viehättävimpänä nähtäisiinkin lievästi ylipainoiset ihmiset. Herättäisi sekin ihmetystä siitä, miksei se terve ja todellisuudessa kaikkein hedelmällisin normaalipaino (vaikka bmi 22) ole ihmisistä yhtä viehättävää, jos kyse kerran on biologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Pointti on ikä joka tutkimuksessa 18-20-vuotias, kiinteä hoikkana. Laitappa sama painoindeksi viiskymppiselle. On luuta ja nahkaa, pers* roikkuu tyhjänä, rinta on nk kananrinta eli lattea ja luukehikko erottuu ja iho laskostuu vekeille kun rasvakerros puuttuu.
Pointti on että ikääntyvän kannattaa treenata lihaksiaan säännöllisesti vaikka kuntosalilla mutta ei se tarkoita sitä että pitää olla maskuliinisen näköinen. Ikää tullessa lisää lihakset surkastuvat jos ei niitä harjoita millään tavalla ja vartalo joko kuihtuu tai pönököityy.
Vierailija kirjoitti:
Moni on sanonut, ettei ole karua. Mutta jos viehättävimpänä nähdään alipainon rajalla oleva ihminen, niin sehän kertoo siitä, ettei terveys ole viehättävää. Mikä tuntuu karulta.
Ihan vastaavaa olisi, jos viehättävimpänä nähtäisiinkin lievästi ylipainoiset ihmiset. Herättäisi sekin ihmetystä siitä, miksei se terve ja todellisuudessa kaikkein hedelmällisin normaalipaino (vaikka bmi 22) ole ihmisistä yhtä viehättävää, jos kyse kerran on biologiasta.
Koska ihmiset näkevät esim. Tiktokissa epärealistista kuvaa tiimalasivartaloista jossa vyötärön ympärysmitta näyttäisi olevan 45 cm (hyvin usein käyttävät jotain filtteriä joka kaventaa vyötäröä). Tätä sitten nuoret katsovat ja saavat pahan ruumiinkuvanhäiriön tai anoreksian. Laihuuden ihannointi on mennyt ihan sairaaksi. Jotkin jopa poistattavat kylkiluitaan kapean vyötärön aikaansaannoksi. Myös se että epätoivoisesti halutaan tiimalasivartalo joka kauneusleikkausten jälkeen näyttää hyvinkin luonnottamalle.
Uskon tämän. Olen itse ollut aina ylipainoinen, lapsesta asti ja nyt 49 vuotoaana täysi mummo. Kaikki 3 suhdetta ovat olleet huonoja,sellaiseen miesten kanssa jotka ovat vain kelpuuttaneet minut, en ole miettinyt haluanko itse olla heidän kanssaan. On ollut väkivaltaa, ja silti olen roikkunut suhteessa kun en muutakaan saisi. Olen kahden tytön yh, ja he ovat molemmat laihoja, alipainoisia olleet aina. Meillä on yhteinen vitsi se että.olen ruma ja lihava, nauran sille aidosti itsekin tätä nykyä.
Ja kaikki 3 miestä joiden kanssa olen ollut suhteessa ovat vaatineet minua laihtumaan. Laihdun vain silloin kun vedän kalorit minimiin, olen sekoittanut elimistöni jo 13 vuotiaana dieteillä ja lapsena oli 45 antibioottikuuria nekin vaikuttaneet suolistoon.
Jos haluaa hyvän miehen on oltava vähintään normaalipainoinen. Yhden illan jutuksi kelpaa lihavakin.
Ja onneksi lihavana vanhana muijana saa olla rauhassa kukaan ei kiinnitä huomiota. Ihanaa.
Ovatko nämä miehetkin itse sitten alipainon rajalla? Vähän noloa on jos pullea ukko viehättyy alipainoisesta naisesta.
Olin 25-vuotiaaksi asti hoikka, ellen lähes laiha. Mistään BMI:stä mitään tiennyt enkä paljon nytkään mutta mitat olivat 48/162. Nykyisin tulee mieleen silloisesta minästäni vanha laulu "minun kultani kaunis on, vaik' on kaitaluinen". Jalat eivät ottaneet yhteen kuin tiukasti ristimällä ja kädet olivat kuin tikut. Posket lommolla. Nykyisin olen viisikymppinen ja lihava. Painan lähes 80 kiloa. En ollut nuorena sen onnellisempi, en ulkonäköön enkä oloon kuin nytkään. Yhtä huono olo omissa nahoissani. Tosin, jos jaksaisin niin haluaisin laihtua. Jaksaisi edes kävellä.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ymmärrä mitä karua tuossa nyt on.
Kysehän EI ollut alipainoisista, vaan "lähes" eli kuitenkin normaalipainoisista. Hoikkuus on kaunista ja terveen näköistä. Yli- ja alipaino ei.
Karua on se, että nykyään nuoretkin naiset tuppaa olemaan kokoa 'valas'. Ja siitä on tehty normaalia kutsumalla näitä "normaalipainoiseksi".
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä miehetkin itse sitten alipainon rajalla? Vähän noloa on jos pullea ukko viehättyy alipainoisesta naisesta.
Kyse on viehätyksestä, ei siitä että haluaa toisen olla samaa tasoa kuin itse. Se että miten alipainoinen nainen reagoi pulleaan ukkoon on toinen juttu. Itse ainakin (vaikka olen laiha) pidän enemmän miehistä joissa on massaa (mutta korkeintaan 10 kg normaalipainoa enemmän). Ja ei painoindeksi kerro oikeastaan juuri mitään, moni ihminen saattaa olla jopa lievästi ylipainoinen vaikka on hyvä kunto ja lihaksia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet itse puhuu "normaalipainosta", mutta se heidän käsityksensä siitä on tosiaan alipainoinen nainen (jolla kuitenkin on kurveja, koska esim. lättänä pylly on aihe haukkumiseen). Nuorena olin bmi 24, ja läskittelyä kuulin ihan säännöllisesti pojilta ja miehiltä. Liikuin paljon, kävin aerobicissä ja pitkillä lenkeillä päivittäin, mutta myös söin kunnolla, ja pylly oli normaalia isompi (kuten oli myös hoikalla äidilläni). Haukkuminen jätti jälkensä ja sairastuin syömishäiriöön.
20-25 vuotta sitten BMI24 oli sieltä isommasta päästä. Ihmiset olivat hoikkia.
Sitä en koskaan ymmärtänyt, miksi isopyllyisiä haukuttiin. Kun samanaikaisesti niitä kuitenkin miesten toimesta tiirailtiin ihailevasti. Oma ihastuskin oli tyyliin BMI24 ja isopyllyinen.
Pyöreät pakarat, kuten pyöreät rinnatkin, ovat aina miesten mieleen, muodista viis.
Ei tavismiehet sitä päätä, mikä on muotia, mutta muoti päättää sen, mitä kulloinkin on soveliasta ihailla ääneen.
Kun olin itse nuori 90-luvulla, lantion kuului olla kapea ja pepun timmi, mutta pieni. Iso peppu ei ollut muodikas. Silikonit sen sijaan teki kovasti tuloaan ja upein nainen oli Pamela Anderson. Hänellä oli isot rinnat, timmi vatsa ja kapea lantio.
Mulla oli iso peppu ja sain siitä kuulla. Kyllä pojat sellaisista oikeasti tykkäsivät, se ei vain ollut sen hetken muotijuttu.
LouLou kirjoitti:
Entäs Kim Kardashian?
Näyttää nykyään siltä kuin olisi vaippa. Pepputäytteet menneet överiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon 190 pituinen ja 94 kiloinen salilla viihtyvä eltaantunut vanha läsä nelikymppinen gubbe eikä minua nolota yhtään viehättyä normaalipainoisista reilusti yli 90 kiloisista naisista..eikun..sehän olikin vain suomalaisten naisten normaalipaino. Ehkäpä sittenkin alipainoinen ,eli alle tuon 90 kiloinen olisi kivempi.
Mitä laihempi, sitä huonompi hedelmällisyys. 19 bmi rasvakerros on tosi ohut. Luonto on tehnyt niin, että naisella pitää olla rasvaa,jotta tuleva jälkeläinen selviää.
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli tutkimus, että tissien koko korreloisi viehättävyyttä.
Isot tissit tekee naisesta kauniin. Ei hoikkuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on viehätyksestä, ei siitä että haluaa toisen olla samaa tasoa kuin itse. Se että miten alipainoinen nainen reagoi pulleaan ukkoon on toinen juttu. Itse ainakin (vaikka olen laiha) pidän enemmän miehistä joissa on massaa (mutta korkeintaan 10 kg normaalipainoa enemmän). Ja ei painoindeksi kerro oikeastaan juuri mitään, moni ihminen saattaa olla jopa lievästi ylipainoinen vaikka on hyvä kunto ja lihaksia on.
Ihailla saa ihan minkä näköistä ja kokoista ihmistä haluaa, omasta ulkonäöstä viis.
Metsään mennään siinä vaiheessa, kun aletaan ladella jotain epärealistisia vaatimuksia toivotusta kumppanista, vaikkei itsellä ole oman ulkomuotonsa perusteella mitään jakoja mennä sellaisia vaatimaan. Ihmiset kun pariutuvat yleensä jokseenkin itsensä tyyppisen henkilön kanssa, ellei ole jotain muita syitä valita toisin (esim. niin suuri varallisuus, että menisi ulkonäön tai persoonallisuuden edelle).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli tutkimus, että tissien koko korreloisi viehättävyyttä.
Isot tissit tekee naisesta kauniin. Ei hoikkuus.
Entä kasvot? Persoona?
Jukka Poikaa lainatakseni pitää olla sopivasti pläski. Rintoja, takamusta ja reittä. Vinkuheinät eivät sytytä.
Ja ns kaurapuuroa kuten kuvan Arska käytti