Olenko minä nyt hyvä mummo? :)
▪ tein lapseni perheelle ison vuuan jauheliha-perunasoselaatikkoa
▪ hoidan lapsenlapsiani tänään, että nuoripari pääsee elokuviin
▪ ostin mukuloille eilen Kuomat
▪ lainasin autoani, koska siinä on talvirenkaat
▪ kävin vähän hienommassa kaupassa ja ostin sieltä tytölleni meikkejä (tiesin kyllä millaisia hän käyttää)
Saanko nyt kirkkaimman kruunun?
Tämä ei ole meillä outoa ollenkaan, mutta silti! Kehukaa minua 😊
Kommentit (32)
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoripari vaikuttaa jotenkin saamattomilta.
Nuorella parilla on kaksi lasta, viisi näyttelykoiraa, kaksi ravihevosta ja siihen hässäkkään vielä viisi ponia + maatalon pito.
Eivät ole "saamattomia" todellakaan.
Mitäköhän nuoripari tykkää, kun kerrot heidän yksityiselämästään varsin seikkaperäisesti julkisella keskustelufoorumilla?
Minä olen samanlainen :) Tosin ajan aina 200 km hoitamaan pikku vesseliä, ostan pesukoneet, talvihaalarit, siivoan kodin samalla kun hoidan, toimin psykiatrina, luen, kuuntelen, leikin ja opetan kädentaitoja. Tehdään lapsen kanssa myös pitkiä kävelyretkiä ja käydään opettelemassa ravintolassa käyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorella parilla on kaksi lasta, viisi näyttelykoiraa, kaksi ravihevosta ja siihen hässäkkään vielä viisi ponia + maatalon pito.
Eivät ole "saamattomia" todellakaan.Ja siksi nuorella parilla ei ole riittävästi aikaa kenellekkään, vähiten lapsille joten mummon on pakko hoitaa.
Nuori pari taitaa elättää perheensä noilla asioilla. Mistähän huomauttaisit, jos olisivat työttömiä...
Mummot ja papat ovat pienten lasten kasvulle ja kehitykselle tärkeitä omia aikuisläheisiä.
Olet ihana, jos nämä olivat ilolla vastaanotettuja asioita, sekä ymmärrät etteivät nämä oikeuta päätösvaltaan lastenlasten suhteen. Mutta kyllä kirjoituksestasi on tulkittavissa, ettet ole "tuppautuja", vaan apusi on toivottua ja tahdikasta. Hienoa siis!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen samanlainen :) Tosin ajan aina 200 km hoitamaan pikku vesseliä, ostan pesukoneet, talvihaalarit, siivoan kodin samalla kun hoidan, toimin psykiatrina, luen, kuuntelen, leikin ja opetan kädentaitoja. Tehdään lapsen kanssa myös pitkiä kävelyretkiä ja käydään opettelemassa ravintolassa käyttäytymistä.
Uskon että useimmille vanhemmille riittää, että mummo toimii ihan vain läheisenä, joka kuuntelee ja on elämässä heidän toivomalla tavalla mukana. Varmaan oletkin, mutta kalskahti vähän korvaan. Ei kukaan toivo mummosta lapselle "ammattikuuntelijaa".
Vierailija kirjoitti:
▪ kävin vähän hienommassa kaupassa ja ostin sieltä tytölleni meikkejä (tiesin kyllä millaisia hän käyttää)
Tämä ei ole meillä outoa ollenkaan, mutta silti! Kehukaa minua 😊
Kyllä olet ollut mukava mummo, ja ansaitset kruunun (etkä tonttulakkia, paitsi joulun alla).
Minusta olisi ihanaa jos lapsillani olisi selväpäiset läsnäolevat isovanhemmat. Isovanhemmat on, mutta käydessään kiireisiä, käyvät yleensä tullessa kaupassa ostamassa meille tarpeetonta tavaraa. Tavaran ostosta tehdään iso numero.. juoksutetaan lasta kaupassa kiertelemässä ja katselemassa... Ei jakseta pysähtyä ja viettää aikaa lapsen kanssa kaikki pyörii järjettömän osto kulttuurin ympärillä. Rahaa annetaan lähtiessä. Puhelut koskevat milloin mitäkin turhan ostamista. Ei laadukasta, kunhan on!
Otan kyllä kaiken vastaan, mutta laitan kyllä poiskin. Halvat kengät eivät kauaa kestä, roskiin, epäsopivat esim. Pienet, roskiin, käytetyt roskiin, koska harvoin sopivat lapselle, vetoketjut rikki jne..
Arvostaisin äitinä rauhallista läsnäoloa esim. Pari kertaa vuodessa kuin kuukausittaista ostohysteriaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole "saamattomia" todellakaan.Ja siksi nuorella parilla ei ole riittävästi aikaa kenellekkään, vähiten lapsille joten mummon on pakko hoitaa.
Nuori pari taitaa elättää perheensä noilla asioilla. Mistähän huomauttaisit, jos olisivat työttömiä...
Mummot ja papat ovat pienten lasten kasvulle ja kehitykselle tärkeitä omia aikuisläheisiä.
Olen samaa mieltä, että kyllä vanhemmat tarvitsevat apua. Sen sijaan en usko että nimenomaan mummot ja papat ovat lasten kehitykselle tärkeitä, vaan kuka tahansa läheinen aikuinen (vanhempien lisäksi) tähän riittää. Ei kaikilla edes ole mummot ja papat siinä iässä tai etäisyydellä, että voisivat kovin läheistä suhdetta luoda, eikä tästä kannata kenenkään syyllisyyttä potea. Lapselle riittää vanhemmat ja se että elämässä on muitakin tärkeitä aikuisia ihmisiä. Sillä onko tämä tärkeä ihminen naapurin Martta, mummo, täti, kummitäti, opettaja, ei loppujen lopuksi ole merkitystä. Toki lapsilla on tarve juuriin, mutta niitä vanhempi voi onneksi luoda kertomallakin suvusta ja omasta lapsuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole "saamattomia" todellakaan.Mitäköhän nuoripari tykkää, kun kerrot heidän yksityiselämästään varsin seikkaperäisesti julkisella keskustelufoorumilla?
En tiedä. Elukoiden määrä on muutettu. Samoin lasten määrä. Mikä siis jää seikkaperäiseksi?
Yli 6-kymppinen mummo ei koskaan jaa netissä tunnistettavia tietoja. Ainoastaan pääpiirteissä, että asiaan voi ottaa kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole meillä outoa ollenkaan, mutta silti! Kehukaa minua 😊Kyllä olet ollut mukava mummo, ja ansaitset kruunun (etkä tonttulakkia, paitsi joulun alla).
Kiitos. Aion olla edelleenkin mukava mummo. Tein aloituksen, koska täällä usein moititaan anoppeja ja mummoja.
Olet vähän itseriittoisen kuuloinen. Kun MINÄ hoidin ja minä EN tuppaudu vaan olen taustalla kuten kuuluu ja MINUN ansiostani "nuoripari" (eikä oo jos lapsiakin on jo pari) saa vapaata ja voi keskittyä karvakasoihinsa eikä lapsiinsa.