Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä se "vaimomatsku" sitten on?

Vierailija
04.11.2017 |

Tämä sana tulee aina esiin seksiin liittyvissä keskusteluissa ("saa nainen seksiä harrastaa, mutta sitten hän ei vain ole vaimomatskua").

Mitä tämä vaimomateriaali sitten sisältää? Mielipiteitä kiitos, mitä vaimomateriaali (tai aviomiesmateriaali) sinulle on?

Kommentit (1190)

Vierailija
41/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vaimomatskua. Näin minulle on sanottu lukemattomia kertoja ja minusta kiinnostutaan yleensä aina vakavasti. Itse ajattelen, että vaimomatskulla miehet tarkoittavat naista, jonka kanssa kuvittelevat tulevan elämän olevan leppoista, mukavaa, kuvioissa on sopivasti seksiä ja he pystyvät kuvittelemaan naisen lastensa äitinä. Tämä on karkea yleistys, eikä varmasti kaikki etsi näitä piirtejä tulevalta elämänkumppaniltaan. Yleistäen voisin väittää kuitenkin, että nämä piirteet on miehille plussaa: 

- hyvä kuuntelija

- iloinen ja hymyilee paljon

- rento, ei ota vakavasti asioita

- osaa pitää hauskaa

- empaattinen

- itsevarma, mutta ei missään tapauksessa ylimielinen

- seksikäs, mutta ei tyrkky

- kiltti, empaattinen ja suloinen 

- normaalipainoinen, selkeän naisellinen 

Korostan edelleen, etteivät nämä tietenkään päde kaikkiin miehiin. Monille miehille empaattinen ja kiltti nainen, jollainen itse olen, on varmasti kauhistus. Miehet tuntuvat kuitenkin vaativan oikeastaan aika vähän: riittää, että on mukava ihminen. 

Tässä tulikin kaikki tarvittava. Jokainen voi sitten itse tutkia mitä kyseisien ominaisuuksien naiset vaativat mieheltä usein. Ei mulla muuta

Vierailija
42/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan näin että vaimomatkun pitää olla tasapainoinen ihminen. 30 vuotiaana olis jo syytä tietää ammattinsa ja mielellään olla töissä. Entiset suhteet katkenneet muusta syystä kuin että ei enää huvittanut.

Huonoo matkua on vielä 30 vuotiaan opiskelijat, bilettäjät, nuoruudensa vain reissanneet, monesti eronneet, huomion kipeät jotka esim päivittävät fasee ja instaa koko ajan naamakuvillaan.

Näitä on paljon jotka on tosi huonoa matskua Näitä ovat yli kolmekymppiset lapsettomat opiskelijat jotka ei ole päivääkään tehneet töitä. Heillä ei töitä, ei kertynyttä eläkettä, ei omaisuutta jne. Yleensä heillä on kuitenkin lainoja että ovat pystyneet reissaamaan, panemaan karvaranteita jne.

Kuten Kiira Korpi: ei koulutusta, jätti yliopiston kesken, päivääkään ei ole tehnyt oikeita töitä vaan reissannut vuodet ympäriinsä eri jäähalleissa. Mieskin on puoliksi espanjalainen :( Ei kelpaisi sinulle.

Kiira Korpi ei itse asiassa kelvannut suomalaisille. :D Avautui siitä joskus lehdessä. Siinä on varmaan jotain perää, että miehet eivät uskalla lähestyä joitakin naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimomatskua on se, että omaa edes jonkinlaisen huumorintajun! Sydämeen sattuu kun näkee yhdessä nauravia pariskuntia. Toiseksi tärkeintä on se, että vaimo ei kiroile ja käyttäydy kuin rekkamies. Ja vielä lasten nähden...

Vierailija
44/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ymmäryksen mukaan ”vaimomateriaali” (hirveä sana, hyi) tarkoittaa pähkinänkuoressa naistapuolista henkilöä, jonka kanssa haluaa olla vakavasti yhdessä. Elämänkumppani. Sellainen, jonka kanssa haluaa olla yhdessä tosissaan. Tiedä sitten menikö oma ymmärykseni metsään, kun muilla on listat siitä millainen ”vaimomateriaalin” voisi olla.

Miksi se on hirveä sana?

Vierailija
45/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimomateriaali, veikkaan että

- luonne tasapainoinen, iloinen, positiivinen, lempeä, huumorintajuinen. Ei kuitenkaan tylsä. Ei nalkuta.

- äidillinen, haluaa lapsia

- koulutus, työ, säännölliset tulot

- ei käy baareissa kuin 2 krt vuodessa

- nätti, hoikka, harrastaa säännöllisesti liikuntaa

- pitää seksistä

- hyvät välit vanhempiin

Tuossa on paljon hyviä ja oikeista juttuja mutta lisäisin siihen vielä:

-uskollinen, oikeasti ja aidosti on vain yhden miehen nainen.

-Ei monia aiempia seksikumppaneita EIKÄ AINAKAAN muita kuin kantasuomalaisia

-ei seksitauteja

-ei lihava tai ylipainoinen

-huolehtii terveydestään ja ulkonäöstään

- haluaa viettää ja harrastaa yhdessä kaikkea, jo on paljon yhteistäaikaa.

Joo, kantasuomalaiset miehet on niin ihania, seksikkäitä ja ennenkaikkea avarakatseisia. Ei kiitos. En vaihtaisi ihanaa tsekkiläistä miestäni yhteenkään tällaiseen kirjoittelijaan. Mutta niin, en voisikaan vaihtaa koska olen pilalla oltuani parisuhteessa ei-kantasuomalaisen eli keskieurooppalaisen kanssa.

Hyvänen aika, miksi kuulostat noin katkeralta?!

Tuohan on ollut sinun valintasi. Ei kai sillä enää ole väliä, olisitko jonkun mielestä vaimomatskua vai et, jos kerran jo onnellisessa parisuhteessa olet. :D

En ole katkera, etkä ymmärtänyt pointtiani.

Kuulostat katkeralta.

Pointti ymmärretty.

Vierailija
46/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ymmäryksen mukaan ”vaimomateriaali” (hirveä sana, hyi) tarkoittaa pähkinänkuoressa naistapuolista henkilöä, jonka kanssa haluaa olla vakavasti yhdessä. Elämänkumppani. Sellainen, jonka kanssa haluaa olla yhdessä tosissaan. Tiedä sitten menikö oma ymmärykseni metsään, kun muilla on listat siitä millainen ”vaimomateriaalin” voisi olla.

Miksi se on hirveä sana?

Koska nainen nähdään jonkinlaisena hyödykkeenä jonka perään kuolataan ja haikaillaan.

Vierailija
47/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaimomatskun ominaisuuksiin kuuluu:

- ei nalkuta

- laittaa ruokaa ja leipoo 

- siivoaa

- tekee muutkin kotityöt

- hemmottelee ukkoa

- haluaa lapsia

- antaa seksiä helposti ukolleen

- pitää yllä sukulaisuussuhteita

jne....

Vierailija
48/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on hirveä sana?

Koska nainen nähdään jonkinlaisena hyödykkeenä jonka perään kuolataan ja haikaillaan.

Siis... Halu, kaipuu, haikailu, on sinun mielestä huonoja asioita? Pitäisikö suhtautua platonisesti tai välipitämättömästi potentiaaliseen kumppaniin?

Vierailija
49/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista, vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis. Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;

Näitä kun lukee niin ihmettelee miksi kristittyjä miehiä ärsyttää muslimit. Aivan sama ideologiahan tässä on.

Vierailija
50/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on hirveä sana?

No jos ihmisestä puhuu "materiaalina" niin onhan se esineellistävää.

Taustalla on siis miesten kuvitelma siitä, että heillä olisi jotain etuoikeuksia, joita naisella ei ole. Eli jos nainen harrastaa yhden yön seksiä miehen kanssa, hän ei ole enää ihminen, ei vaimomatskua vaan saastaa. Jostain kumman syystä tämä saasta ei tartukaan mieheen vaan hän voi "puhtoisena" rinta rottingilla tarjoutua aviomiesmatskuksi reidet ristissä pitäneelle vaimomatskuksi määritelylle naiselle.

Kaksinaismoralismia, sitä se on.

Tulee mieleen se vanha Suomi-filmi, jossa joka tytön aitassa öitä viettänyt hulivili nai kylän varakkaimman tytön ja huomaa sitten hääyönä että "tavaralla" onkin käyty. Nousee hirveä riitä, ja morsian siinä pistääkin äijälle jauhot suuhun kysymällä "Oletko sinä oikeutettu puhdasta vaatimaan?"

Huvittavaa kuvitella että LInnakosksen romaani vuodelta 1905 kuvaa asenteita, jotka edelleen ovat elossa miesten maailmassa.

Vierailija
51/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just julkaistiin sellainen tutkimustulos, jonka mukaan naisten arvot muuttuvat äitiyden mukana konservatiivisemmiksi ja miesten arvoihin puolestaan isyys ei vaikuta. Koska tiedostan tämän asian en oikein voi nähdä ns. huorahtavasti käyttäytyvää naista vaimoehdokkaana. En yksinkertaisesti siedä sellaista aikuisen ihmisen takinkääntöä. On eri asia, jos on 14-vuotiaana vähän mokaillut ja sitten kasvaa aikuiseksi, mutta kun kyse on tällaisista 25-vuotiaista, jotka sitten jossain vaiheessa päättävät, että nyt "juoksut on juostu". Ei kiitos.

Vierailija
52/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista, vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis. Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;

Näitä kun lukee niin ihmettelee miksi kristittyjä miehiä ärsyttää muslimit. Aivan sama ideologiahan tässä on.

Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi.

1. Pietari 3:7

Vierailija
53/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimomateriaali kuulostaa niin esineellistävältä, että yököttää koko ilmaus.

Ko. sanaa käyttävä mies kuulostaa vastenmieliseltä nuljaskalta.

Olen ollut naimisissa 15 vuotta, mutta en todellakaan halua olla mitään vaimomateriaalia. En halunnut olla sitä nuorena enkä halua vieläkään.

Vierailija
54/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut olevani tyttöystävämatskua, koska olen kiva ja luonnollinen nainen. En kuitenkaan pidä "vaimomateriaali" -sanasta, koska pelkään, että jotkut nuoret miehet liittävät siihen täysin yksisuuntaisen neitsyysvaatimuksen. Vastustan ajatusta henkeen ja vereen.

Vierailija
55/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on hirveä sana?

Siksi, että sanaan ”vaimo” on ängetty mukaan ”materiaali”. Ikään kuin vaimo olisi joku tavara, ei ihminen. Ei tulisi mieleenkään sanoa aviomiesmateriaali, kuulostaa tyhmältä ja esineellistävältä. Jos puhun miehestä, jonka kanssa haluaisin olla vakavasti, viittaisin häneen mielummin miesehdokkaana, ihannemiehenä tai ”vain” miehenä.

Vierailija
56/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin, jos katsoo ympärilleen suomessa niin vaimomatskua on-

-ylipainoinen

-lyhythiuksinen

-todella kiukkuinen

-todella innokas synnyttelemään liudan lapsia, usein eri miehille

-köyhä

Taidat asua ankeassa ympäristössä 😁

Vierailija
57/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta puhutaanhan sairaaloissakin potilasmateriaalista.

Vierailija
58/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sana tulee aina esiin seksiin liittyvissä keskusteluissa ("saa nainen seksiä harrastaa, mutta sitten hän ei vain ole vaimomatskua").

Mitä tämä vaimomateriaali sitten sisältää? Mielipiteitä kiitos, mitä vaimomateriaali (tai aviomiesmateriaali) sinulle on?

Arveletko jonkun haluavan koko kylän läpipanneen miehen. Siinä hyvä mies, kun on kaikille kelvannut? Tuon panemisturneen jälkeen keskittyy vsin vaimonsa hyvänä pitämiseen eiku...

Harva haluaa tuolla asenteella ja tautikokoelmalla olevaa miestä.

Vierailija
59/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta puhutaanhan sairaaloissakin potilasmateriaalista.

Laitoksissa ihmiset ovat materiaalia.

Vierailija
60/1190 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kuulemma vaimomatskua, mutta aika usein miehet jotka vaimomatskun perään eniten huutelee, ei itse ole aviomiesmatskua.

Tämä!

Ja nuo ko. miehet sitten perustelevat omaa menneisyyttään sillä, että eivät ole tavanneet kaltaistani vaimomatsku-naista aikaisemmin. :)

Öö kukaan mies joka oikeasti on ns. aviomiesmatskua, eli älykäs, kiltti, ahkera, huomaavainen ei ikinä puhuisi mistään vaimomatskusta. Typerimmät sovinistimiehet ainoastaan ajattelee tollasia juttuja, saati sitten sanoo ääneen. Naiset on joko panoja tai vaimoja, ei ihmisiä.