Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No onpa kiva. Ekasta palkasta menee 60% veroa.

Vierailija
04.11.2017 |

Toimitin verokortin palkanlaskijalle skannattuna maanantaina eli ennen pyydettyä määräpäivää joka oli eilen. Mitään vastausta/kuittausta en saanut ja kaksi kertaa kyselin perään, ei vastausta. Pomolle ilmoitin asiasta jo ennen kun laitoin kyselyt. Pomo käski vaan laittaa ne viestit. Pyysin numeroa minne voisin soittaa, mutta sellaista en saanut.
Eilen kuittasivat viestit että palkat laskettu ja nyt vasta näkivät verokorttini jonka olen siis lähettänyt jo maanantaina.
Saakelin kiva kituutella reilu 1000€ pienemmällä palkalla kuukauden. Vituttaa jo nyt tää paikka. Muutenkin perehdytys ihan suolesta ja perehdyttäjä inhottava ylimielinen pikkupimu.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatulon veroprosenttia tuijotetaan suomessa aivan liikaa! keskituloisen suomalaisen todellinen veroprosentti on n. 75% tuloista. Ihmisten pitäisi olla aivan raivon vallassa ryöstävää valtiota kohtaan! Jos suomalaisia ei olisi aivopesty niin perusteellisesti koululaitoksessa, (niinpä niin, ilmaisia lounaita ei ole) armeijassa ja muissa valtion järjestelmissä, itsenäiseen ajatteluun kykenevät ihmiset olisivat jo kadulla! Aivopesun tähden valtio tarvitsee yli 10 vuotta kestävän koulutusjärjestelmän, sillä ilman tätä järjestelmää itsenäiseen ajatteluun kykenevät ihmiset hakkaisivat jokaikisen valehtelevan, ryöstävän politikon lapioilla ja putkilla vaivaisiksi.

Vierailija
62/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Palkkatulon veroprosenttia tuijotetaan suomessa aivan liikaa! keskituloisen suomalaisen todellinen veroprosentti on n. 75% tuloista. Ihmisten pitäisi olla aivan raivon vallassa ryöstävää valtiota kohtaan! Jos suomalaisia ei olisi aivopesty niin perusteellisesti koululaitoksessa, (niinpä niin, ilmaisia lounaita ei ole) armeijassa ja muissa valtion järjestelmissä, itsenäiseen ajatteluun kykenevät ihmiset olisivat jo kadulla! Aivopesun tähden valtio tarvitsee yli 10 vuotta kestävän koulutusjärjestelmän, sillä ilman tätä järjestelmää itsenäiseen ajatteluun kykenevät ihmiset hakkaisivat jokaikisen valehtelevan, ryöstävän politikon lapioilla ja putkilla vaivaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää palstan tapa on, että pyritään todistamaan vääräksi kaikki mitä ap sanoo. :D

Kyllä oikeassa elämässä voi näin käydä.

Tonnin pienempi palkka. Siis se tonni on sen normaalin ja 60% erotus. Luulisi jäljelle jäävälle osuudella selviävän yhden kk.

Vierailija
64/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity alkuperäiseen kysymykseen, mutta itsekin olen työssä, jossa palkkaa maksetaan etukäteen. Aloitin duunissa 21.9. ja 14.10. sain palkan sekä syyskuulta noilta muutamalta päivältä että koko lokakuulta. 14.11. tulee marraskuun palkka.

Vierailija
65/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellin kirjoitti:

Verokortista pitää olla alkuperäinen kappale, ellei ole sitten freelancer verokortista kyse!

Sen saa sähköisesti suoraan verottajalta jos siihen on työntekijän lupa.

Vierailija
66/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellin kirjoitti:

Verokortista pitää olla alkuperäinen kappale, ellei ole sitten freelancer verokortista kyse!

Milläpä tuon alkuperäisen enää kopiosta erottaa? Muutosverokortinkin voi tulostaa itse.

Vierailija
67/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työsuhde alkoi keskiviikkona ja verikortin toimitin jo maanantaina. Määräpäivä oli perjantai.

Minulla ei ole pääsy heidän puhelinluetteloon vielä. Muilta yritin kysellä mutta eivät löytäneet numeroa. Tai näin mulle ainakin väitettiin.

Kysyin korjausta ja se ei ole kuulemma mahdollista enää.

Ap

Onpa hyvä työpaikka, kun palkka tulee etukäteen

Aika monissa töissä tulee. Meillä on maksupäivä 15.pv eli aina tulee tavallaan loppukuun palkka etukäteen.

Ootko nyt ihan varma? Meilläkin tulee takautuvasti kuukaudelta 15.päivä. Eihän etukäteen voi tulla kun ei tiedetä mahdollisia sairaspoissaolija ja muita.

Vierailija
68/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma. Ahneella on paskainen loppu.

Vierailija
69/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työsuhde alkoi keskiviikkona ja verikortin toimitin jo maanantaina. Määräpäivä oli perjantai.

Minulla ei ole pääsy heidän puhelinluetteloon vielä. Muilta yritin kysellä mutta eivät löytäneet numeroa. Tai näin mulle ainakin väitettiin.

Ap

Aika monissa töissä tulee. Meillä on maksupäivä 15.pv eli aina tulee tavallaan loppukuun palkka etukäteen.

Ootko nyt ihan varma? Meilläkin tulee takautuvasti kuukaudelta 15.päivä. Eihän etukäteen voi tulla kun ei tiedetä mahdollisia sairaspoissaolija ja muita.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta niin vain meilläkin tulee palkka pari viikkoa "etukäteen". Joka kuun 16. päivä maksetaan kuluvan kuun peruspalkka ja edellisen kuun lisät. Mahdolliset sairauspoissaolot, palkattomat vapaat ym. korjataan seuraavan kuun palkassa.

Suhteellisen yleinen käytäntö kuukausipalkkaisissa töissä tuo, kun se palkan perusosa on kuukaudesta toiseen aina sama.

Vierailija
70/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee palkka aina etukäteen. Olen töissä yksityisessä 7 työntekijän paikassa. Koko 15v ajan palkka on tullut 2.-6.päivä kuluvalta kuulta. Nyt viimeisen puolen vuoden ajan on ollut jo 1.päivä (paitsi jos se on viikonloppu tai juhlapäivä). Marraskuun palkan sain 1.11. ja palkkalaskelmassa luki 1.-30.11.2017 ajalta.

Jos tulee sairauslomaa tms. se korjataan seuraavassa kuussa. Tosin sehän ei vaikuta palkan määrään mitenkään, ellei sairauden aikaraja (90 vrk) ylity. Niin, meidän TESissä aikaraja on 90 vrk (ennen kuin joku tulee muuta väittämään).

Nytpä sattui lokakuussa niin, että työntekijä häippäsi 13.10. ilman irtisanomisaikaa. Hän oli saanut 2.10. lokakuun palkan. Työsuhde oli alkanut 29.8., joten lomapäiviä ehti kertyä vain 2. Työnantaja varmaan perii häneltä takaisin liikaa maksetun osuuden.

Mieheni on ollut töissä yliopistolla 29v ja koko sen ajan palkka on tullut 15.päivä kuluvalta kuulta. Palkkalaskelma vahvistaa, että ko. palkka on todellakin siltä kuukaudelta.

Vierailija
71/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin tulee meilläkin. Ennen kuun puoliväliä maksetaan sen kuun palkka. Seuraavassa kuussa sit oikaistaan jos on sairaspoissaoloja ym, tosin nekin on palkallisia from day1.

Meillä maksetaan kuluvan kuukauden kuukausipalkka 10. päivä. Lisät aina seuraavan kuun tilissä.

Vierailija
72/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan niin köyhä, että elämä olisi kiinni muutamasta tonnista???

Vierailija
73/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos sairaslomapäivät ovat palkallisia, niin mitä väliä, jos kk-palkka on aina sama? Meillä ne oikaistaan seuraavan kuun tilinauhassa tyyliin - 2x normipäivä palkka, + 2x sairaslomapäivän palkka. Pätevyyslisä taitaa mennä pois noilta saikkupäiviltä, mutta se ei ole merkittävä siinä mielessä että sen poissaolon noteeraisi, jos kyse on muutamasta päivästä :) Aloitin työt aikoinaan kuukauden 2. päivä. Sain ekan koko kuukauden palkan 10. päivä. Eli kyllä, etukäteen maksetaan ja on käytäntö varsin monissa paikoissa. Tämä minun kokemukseni yksityisestä yrityksestä.

74/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan alkuperäiseen kysymykseen. Jos verokortti on toimittu ajoissa, kyseessä on palkanlaskenna moka. Tällöin työntekijällä on oikeus vaatia korjausta välittömästi.

Vierailija
75/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja kuristaa kirjoitti:

Mulla menee kaikista palkoista 60 prosenttia veroa kiitos sosiaalituilla elävien joita ovat mm. eläkeläiset, sairaat, työttömät, opiskelijat kotiäidit yms.

Mikko Kodisoja oli viime vuonna Suomen kovapalkkaisin ansiotulojen mukaan. Hänellä oli siis eniten ansiotuloja, eli häntä verotettiin kovimman mukaan, koska hänellä ei juurikaan ollut pääomatuloja, joita siis kovapalkkaisten tapauksessa verotetaan maltillisemmin, koska niissä on kiinteä veroprosentti. Kodisojan ansiotulot oliva yli 40 miljoonaa ja hänen veroprosenttinsa oli 51, eli ei lähelläkään kuuttakymmentä, eli sinun 60% veroprosenttisi oli vain omassa mielikuvitusmaailmassasi.

Suomen kovapalkkaisin viime vuonna oli muuten John Derome, jonka tulot yli 70 miljoonaa. Hänen veroprosenttinsa oli 37%, koska valtaosa tuloista oli pääomatuloja.

Vierailija
76/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee kaikista palkoista 60 prosenttia veroa kiitos sosiaalituilla elävien joita ovat mm. eläkeläiset, sairaat, työttömät, opiskelijat kotiäidit yms.

Mikko Kodisoja oli viime vuonna Suomen kovapalkkaisin ansiotulojen mukaan. Hänellä oli siis eniten ansiotuloja, eli häntä verotettiin kovimman mukaan, koska hänellä ei juurikaan ollut pääomatuloja, joita siis kovapalkkaisten tapauksessa verotetaan maltillisemmin, koska niissä on kiinteä veroprosentti. Kodisojan ansiotulot oliva yli 40 miljoonaa ja hänen veroprosenttinsa oli 51, eli ei lähelläkään kuuttakymmentä, eli sinun 60% veroprosenttisi oli vain omassa mielikuvitusmaailmassasi.

Suomen kovapalkkaisin viime vuonna oli muuten John Derome, jonka tulot yli 70 miljoonaa. Hänen veroprosenttinsa oli 37%, koska valtaosa tuloista oli pääomatuloja.

Korjataas omaa tekstiäni hieman. Kun tarkemmin tilastoja katsoin, niin Supercellin luova johtaja Mikko Kodisoja ei ollutkaan ansiotuloissa ykkönen, vaan kakkonen. Ykkönen oli saman firman toimitusjohtaja Ilkka Paananen, jonka ansiotulot oli yli 46 miljoonaa. Hänen veroprosenttinsa oli 52%.

Vierailija
77/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä tuo tarkoittaa, että maksetaan edellisen kuun tunnit lisineen vasta seuraavana kuuna

Sitähän se tarkoittaa.

Jos palkka tulis etukäteen, niin ois varman aika vaikea sit korjailla sitä arviolta maksettua palkkaa, sairaslomat, ylityöt, palkattomat vapaat yms. Ihan sama mikä on palkkapäivä niin ne tunnit on jo tehty, miten siinä itsekään pysyis kärryillä ja pystyis tatkistamaan että palkkalaskelma on oikein?

Vierailija
78/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta otetaan veroa 60% siinä tapauksessa ettei ole toimittanut verokorttia. Ihan normikäytäntö.

Eli toimita alkuperäinen verokortti palkanlaskijalle, niin vero% tippuu siihen mitä sen kuuluu olla.

Verotoimisto osaa tulojen perusteella laskea oikean veroprosentin.

Vierailija
79/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sillä käteen jäävälle 1400 elä yhden kuukauden. Sitten voi myöhemmin hassata sen ylimääräisen tonnin. Jos 1400 ei riitä, niin luottokortilla voi vähän tasoittaa.

Vierailija
80/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä tuo tarkoittaa, että maksetaan edellisen kuun tunnit lisineen vasta seuraavana kuuna

Sitähän se tarkoittaa.

Jos palkka tulis etukäteen, niin ois varman aika vaikea sit korjailla sitä arviolta maksettua palkkaa, sairaslomat, ylityöt, palkattomat vapaat yms. Ihan sama mikä on palkkapäivä niin ne tunnit on jo tehty, miten siinä itsekään pysyis kärryillä ja pystyis tatkistamaan että palkkalaskelma on oikein?

Ei mulla ole ollut ongelmaa.

Kk-palkka on aina sama. En pidä palkattomia vapaita. Ylitöitä ei makseta rahana vaan ne pitää ottaa vapaana. Ei ole juuri koskaan sairauslomalla. Ei ole lisiä. Sama summa kolahtaa tilille joka kk, lukuunottamatta kesäkuuta, jolloin maksetaan kesälomarahat ja helmikuuta, jolloin tulee talvilomarahat.