Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No onpa kiva. Ekasta palkasta menee 60% veroa.

Vierailija
04.11.2017 |

Toimitin verokortin palkanlaskijalle skannattuna maanantaina eli ennen pyydettyä määräpäivää joka oli eilen. Mitään vastausta/kuittausta en saanut ja kaksi kertaa kyselin perään, ei vastausta. Pomolle ilmoitin asiasta jo ennen kun laitoin kyselyt. Pomo käski vaan laittaa ne viestit. Pyysin numeroa minne voisin soittaa, mutta sellaista en saanut.
Eilen kuittasivat viestit että palkat laskettu ja nyt vasta näkivät verokorttini jonka olen siis lähettänyt jo maanantaina.
Saakelin kiva kituutella reilu 1000€ pienemmällä palkalla kuukauden. Vituttaa jo nyt tää paikka. Muutenkin perehdytys ihan suolesta ja perehdyttäjä inhottava ylimielinen pikkupimu.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimitin verokortin palkanlaskijalle skannattuna maanantaina eli ennen pyydettyä määräpäivää joka oli eilen. Mitään vastausta/kuittausta en saanut ja kaksi kertaa kyselin perään, ei vastausta. Pomolle ilmoitin asiasta jo ennen kun laitoin kyselyt. Pomo käski vaan laittaa ne viestit. Pyysin numeroa minne voisin soittaa, mutta sellaista en saanut.

Eilen kuittasivat viestit että palkat laskettu ja nyt vasta näkivät verokorttini jonka olen siis lähettänyt jo maanantaina.

Saakelin kiva kituutella reilu 1000€ pienemmällä palkalla kuukauden. Vituttaa jo nyt tää paikka. Muutenkin perehdytys ihan suolesta ja perehdyttäjä inhottava ylimielinen pikkupimu.

Saat ens liksaan korjauksen. Mul ei korjattu liksaan mistä lähti 60%. Toinen teki mokan ja minä kärsin siitä. Seuraava palkka oli isompi kyllä sitten. Mut se ei paljo lohdutatanu sillon, kun liksaa oli kuukaus taas.

Vierailija
42/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen maksettu seuraavissa: pankki, vakuutusyhtiö, hus, 3 eri tietotekniikka-alan yritystä, muutaman kymmenen hengen konsulttifirmasta tuhansia työllistävään yritykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan oli niin että virkamies saa palkan etukäteen ja duunari jälkikäteen. 

Vierailija
44/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkapäivä kuukausittain 14. päivä ja työsuhde alkoi 1.päivä, joten palkka tulee osittain etukäteen joka kuukausi.

Täytynee taas hakea uusi verokortti.

Ap

Joo niin varmaan. Miten työelämästä vieraantunut pitää olla, että tällaista soopaa kirjoittaa saati uskoo? IRL 14. päivä maksetaan edelliseen kuun palkat. Tossahan saa muuten ilmaista rahaa parin viikon verran, kun vasta aloittanut työntekijä irtisanoo itsensä tai hankkii potkut heti 14. päivä.

Sinä se et tiedä työelämän käytäntöjä. Minä saan palkan 15. päivä ja esim. 15.11. tilille tulevan palkan palkkalaskelmassa lukee, että palkka on ajalta 1.11.-30.11. Erittäin tavallinen käytäntö esim. kuntapuolella vakinaisissa työsuhteissa.

Vierailija
45/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se palkka 3. pv maksettiin, jos palkkapäivä on 14.?

Etukäteen tosiaan palkkaa maksetaan julkisella puolella, lisät tulee sitten jälkikäteen seuraavassa kuussa, ennen tosiaan saatiin koko kuukausi etukäteen, nyt vain puoli kuuta.

Eiköhän ne mahdolliset työvelat kuitata lomapäivinä, jos yhtäkiiä töistä jää pois.

Vierailija
46/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verottaja kuristaa kirjoitti:

Mulla menee kaikista palkoista 60 prosenttia veroa kiitos sosiaalituilla elävien joita ovat mm. eläkeläiset, sairaat, työttömät, opiskelijat kotiäidit yms.

Suomessa kenelläkään ei ole noin suurta veroprosenttia, jos prosentti on laskettu oikein ja verot pidätetään tasaisesti koko vuodelta.

Toki, jos palkan päälle on arvokkaita luontoisetuja (vapaa autoetu tai työsuhdeasunto), ja laskee veroprosenttinsa vain rahapalkasta, voi päästä tuollaisiin lukemiin. Esim. jos rahapalkka on 3000 euroa, mutta sen päälle on tonnin luontoisedut, pääsee toki hurjiin lukemiin, jos laskee veroprosenttinsa tuosta 3000 eurosta, vaikka oikeasti verotettava bruttopalkka on 4000 euroa.

Näinhän se, mutta olen todennut että ilmeisesti 90% väestöstä nuo termit, rahapalkka, bruttopalkka, nettopalkka ovat täyttä hepreaa. On minulle tosissaan väitetty että "joissakin firmoissa luontoisedut tulevat bruttopalkan päälle" kun meidän firman käytäntö on ensin sopia bruttopalkasta, ja sen jälkeen mitä etuja haluaa ja toisissa firmoissa sovitaan rahapalkasta ja eduista.  Kuulemma tämä meidän firman tapa on "verotuksellisesti työntekijälle epäedullinen". Ja tämä tuli ihan yliopistokoulutuksen saaneelta ihmiseltä, eikä ymmärtänyt vaikka luvut piirsi paperille. Siis tämähän on ihan yhteen- ja vähennyslaskua.

Vierailija
47/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsuhde alkoi keskiviikkona ja verikortin toimitin jo maanantaina. Määräpäivä oli perjantai.

Minulla ei ole pääsy heidän puhelinluetteloon vielä. Muilta yritin kysellä mutta eivät löytäneet numeroa. Tai näin mulle ainakin väitettiin.

Kysyin korjausta ja se ei ole kuulemma mahdollista enää.

Ap

Toimit ihan oikein ja palkanlaskija on aivan selvästi mokannut. Mutta luultavasti kun veroista on kyse ei sitä saa mitenkään korjattua joudut odottamaan palautuksia sitten ensi vuoden joulukuuhun. Tai sitten toimitat uuden verokortin jossa tämä ylimääräinen vero on huomioitu alhaisemmassa veroprosentissa.

Vierailija
48/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työsuhde alkoi keskiviikkona ja verikortin toimitin jo maanantaina. Määräpäivä oli perjantai.

Minulla ei ole pääsy heidän puhelinluetteloon vielä. Muilta yritin kysellä mutta eivät löytäneet numeroa. Tai näin mulle ainakin väitettiin.

Ap

Toimit ihan oikein ja palkanlaskija on aivan selvästi mokannut. Mutta luultavasti kun veroista on kyse ei sitä saa mitenkään korjattua joudut odottamaan palautuksia sitten ensi vuoden joulukuuhun. Tai sitten toimitat uuden verokortin jossa tämä ylimääräinen vero on huomioitu alhaisemmassa veroprosentissa.

Olet yksiselitteisesti väärässä. Saa korjattua, jos vain palkanlaskija osaa hommansa. On saanut korjattua jo 90-luvulla, jolloin minä viimeksi palkkoja laskenut. Ja verottajan kanssa toimiminen on sen jälkeen vain helpottunut.

Vierailija
49/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kaikista palkoista 60 prosenttia veroa kiitos sosiaalituilla elävien joita ovat mm. eläkeläiset, sairaat, työttömät, opiskelijat kotiäidit yms.

Valehtelet, ei mene 60%.

Vierailija
50/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet, ei mene 60%.

Niin, mistä kaikista palkoista 60%:n vero. Et siis toimita verokorttia, tai valehtelet.

Vierailija
51/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle esitettiin kysymys, sinä joka maksat kaikista palkoista 60% veroa. Mistä kaikista palkoista.

Oletko toimittanut verokortin?

Vierailija
52/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onpa hyvä työpaikka, kun palkka tulee etukäteen

Niin tulee meilläkin. Ennen kuun puoliväliä maksetaan sen kuun palkka. Seuraavassa kuussa sit oikaistaan jos on sairaspoissaoloja ym, tosin nekin on palkallisia from day1.

Vierailija
53/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä ja vastaa kysymykseen. Miksi maksat veroa 60%? Kysyn kunnes vastaat selkeästi!

Vierailija
54/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, maanantaina oli 30.10., jos työsuhde alkoi keskiviikkona 1.11. ja palkka tuli perjantaina 3.11., miten teidän palkkapäivä on kuun 14. päivä? Oletko huumeissa vai vaan typerä?

Vierailija
55/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkapäivä kuukausittain 14. päivä ja työsuhde alkoi 1.päivä, joten palkka tulee osittain etukäteen joka kuukausi.

Ap

Joo niin varmaan. Miten työelämästä vieraantunut pitää olla, että tällaista soopaa kirjoittaa saati uskoo? IRL 14. päivä maksetaan edelliseen kuun palkat. Tossahan saa muuten ilmaista rahaa parin viikon verran, kun vasta aloittanut työntekijä irtisanoo itsensä tai hankkii potkut heti 14. päivä.

Arvaapa mitä. Mun töissä lomat voi pitää ennen kuin ne on kerryttänyt. Noituutta!

Vierailija
56/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää palstan tapa on, että pyritään todistamaan vääräksi kaikki mitä ap sanoo. :D

Kyllä oikeassa elämässä voi näin käydä.

Vierailija
57/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, maanantaina oli 30.10., jos työsuhde alkoi keskiviikkona 1.11. ja palkka tuli perjantaina 3.11., miten teidän palkkapäivä on kuun 14. päivä? Oletko huumeissa vai vaan typerä?

Eihän missään ole väitetty, että palkka olisi maksettu 3.11. Ap on puhunut siitä, minä päivänä verokortti piti toimittaa. Useimmissa työpaikoissa palkka-ajot tehdään paljon ennen palkanmaksupäivää, joten verokorttikin pitää toimittaa hyvissä ajoin.

Vierailija
58/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Arvaapa mitä. Mun töissä lomat voi pitää ennen kuin ne on kerryttänyt. Noituutta!

Meillä myös talviloman saa pitää ennen kuin se on kertynyt täyteen. OMG. 

Olen myös ollut tuntipalkkalaisena vuorotyöhommissa, jossa tehdyt tunnit ovat aika määräävässä roolissa ja silloin palkka tuli kuun viimeisenä päivänä, eli jälkikäteen (laitettiin maksuun 3 pvää ennen). Jos viimeisen 3pvän aikana tuli muutoksia työvuorolistaan, niin nämä oikaistiin seuraavassa kuussa.

Vierailija
59/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka mennyt laskentaan 3.11.

Maksetaan myöhemmin.

Verokortti pitää yleensä toimittaa hyvissä ajoin.

Vierailija
60/103 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa veroaste. Se kertoo mitä ja kuin paljon maksamme erilaisia veroja. Siitä löytyi myös laskuri ja laitoin eläkkeeni 2400e ja maksan niistä 41.08 % veroja.

Suomen veroaste on korkeimpia ainakin euroopassa , edellä ei ole kuin muutama muu maa. Kokonaisveroaste on meillä n45%. Monikaan ei ajattele että maksamme kaikista kulutushyödykkeistä erilaisia veroja varsinaisen tuloveron lisäksi.