Näin eilen inhottavan tilanteen, jäi vaivaamaan.
Seisoin autojonossa ja peilistäni vilkuilin takana olevaa autoa, joka siis oli aivan kiinni omassa autossani joten näin hyvin sisään. Kuskina varmaan reilu 20v nainen, apukuskin paikalla ehkä noin puolet vanhempi mies joka vaikutti vahvasti päihtyneeltä nuokkumisesta ja eleistä päätellen. Hetken päästä kuski sytytti tupakan autossa, näin että jammailivat kovasti musiikin tahtiin siinä samalla. No ei tässä nyt tietysti vielä mitään, MUTTA sitten näin että takapenkillä oli lapsi turvaistuimessa. :( Tuli jotenkin tosi surku tuota pientä kohtaan. Ja siinä jonossa tosiaan seisottiin reilu 10min niin tosiaan ehdin tämän kaiken nähdä ihan selvästi. Harmittaa miksi pitää polttaa autossa jossa lapsia ja kuskata jotain känniläisiä keskellä päivää.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas mitä mainioin esimerkki siitä, miten suomalaiset osaavat nussia pilkkua kun eivät pysty asiallisesti vastaamaan!
90% kiinnittää huomion RUUHKAN PITUUTEEN, itse pääasia eli lapsi autossa jossa tupakoidaan ja nuokutaan kännissä sivuutetaan täysin! Olen huomannut tämän tosi usein.
Ja mitä ruuhkan pituuteen tulee, on varmaan käpykylissä siellä Suomessa täysin tuntematonta. harvoin varmaan kaksi autoa sattuu samaan aikaan tielle? Ajakaapa vaikka yhdenkin kerran Euroopan isoissa kaupungeissa ruuhka-aikaan; itse asun 9 km keskustasta, mutta harvinaista ei ole että kotimatka työstä kestää toista tuntia. Eikä se paljon nopeammin mene täpötäysillä busseillakaan bussikaistoista huolimatta.
Ja vielä; tupakointi samoissa tiloissa lapsen kanssa on todella, todella sikamaista ja törkeää. Räkäkänniset eivät myöskään ole lapsen elämään kuuluvia. Lapsiparka. Toivottavasti tuo ei ole tavallista Suomessa? Vai onko?
Heheh, etkö sinä tosikkoraukka tajua milloin sinua vedätetään? Totta kai lukijat tajuavat pointin, mutta huumorilla ovat kuin eivät tajuaisi. Ainoastaan sinä et sitä huomannut, kun olet tuollainen totinen jurottaja.
Euroopan suurkaupungeista vouhkaaminen on ihan turhaa niin kauan kun emme tiedä tapauksen sellaisessa sattuneen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas mitä mainioin esimerkki siitä, miten suomalaiset osaavat nussia pilkkua kun eivät pysty asiallisesti vastaamaan!
90% kiinnittää huomion RUUHKAN PITUUTEEN, itse pääasia eli lapsi autossa jossa tupakoidaan ja nuokutaan kännissä sivuutetaan täysin! Olen huomannut tämän tosi usein.
Ja mitä ruuhkan pituuteen tulee, on varmaan käpykylissä siellä Suomessa täysin tuntematonta. harvoin varmaan kaksi autoa sattuu samaan aikaan tielle? Ajakaapa vaikka yhdenkin kerran Euroopan isoissa kaupungeissa ruuhka-aikaan; itse asun 9 km keskustasta, mutta harvinaista ei ole että kotimatka työstä kestää toista tuntia. Eikä se paljon nopeammin mene täpötäysillä busseillakaan bussikaistoista huolimatta.
Ja vielä; tupakointi samoissa tiloissa lapsen kanssa on todella, todella sikamaista ja törkeää. Räkäkänniset eivät myöskään ole lapsen elämään kuuluvia. Lapsiparka. Toivottavasti tuo ei ole tavallista Suomessa? Vai onko?
Sivuutetaan kokonaan se, että ei tapahtunut. Yksinkertaisen tyllerön creepypastaa.
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli, kun määrittelit paikan liian tarkkaan. Nyt et pysty sanomaan, että missä tuollainen paikka on.
Porvoon Suvisaaristossa ja mies on 30.
Vierailija kirjoitti:
Ihan peruskauraa 80-luvulla. Minunkin isäni poltti autossa. Sitähän varten niissä on edelleenkin tuhkakupit ja tupakansytyttimet. Ei ole edes laitonta polttaa lapsen läsnäollessa.
paitsi, että nykyisen tupakkalain myötä, tupakointi autossa on kielletty jos autossa on alle 15 vuotiaita.
eiköhän se tupakkalakikin ihan lai ole.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan peruskauraa 80-luvulla. Minunkin isäni poltti autossa. Sitähän varten niissä on edelleenkin tuhkakupit ja tupakansytyttimet. Ei ole edes laitonta polttaa lapsen läsnäollessa.
paitsi, että nykyisen tupakkalain myötä, tupakointi autossa on kielletty jos autossa on alle 15 vuotiaita.
eiköhän se tupakkalakikin ihan lai ole.....
Ei oikeastaan. Ne lait, joita ei resurssien puutteessa valvota, eivät ole lakeja siinä mitassa kuin muut. Sen vuoksi lakeja säädettäessä pitäisi jo ennakolta miettiä voidaanko niitä valvoa. Mutta eihän Eduskunta sellaista tee lainsäätämiskiimassaan.
Vierailija kirjoitti:
En usko noin hitaaseen ruuhkaan. 10 min on pitkä aika. Ja pääkaupunkiseudulla asun ja on ollut vaikka mitä tulvaa ja työmiehiä tiellä.
Ai jaa.. Kyllä minä olen Helsingissä ollut ruuhkassa Hietalahdenrannassa, Bulevardin risteyksestä Köydenpunojankadun risteykseen asti yli 2 tuntia. Voit katsoa kuin pitkä matka se on.
Et tiedä oliko nuokkuva mies kuskin isä, sukulainen, veli vai poikkis.
Et tiedä oliko hän humalassa vai todella väsynyt. Pitkän työrupeaman jälkeen saattaa olla täysin puolikuollut. Ehkä hän sytytti tupakan ollakseen virkeä ja hereillä. Ehkä he olivat iloisia saadessaan olla yhdessä ja jammailivat.
Tuskinpa siinä "viihteellä" oltiin kun lapsi oli kyydissä. Eiköhän se lapsi viety kotiinsa - tai mies.
Osunko oikeaan, että nämä puoludtajakänkät polttaa itse?
Autossa polttaminen lasten läsnäollessa ja muutenkin on etovaa.
Mäkin soitan aina poliisin jos joudun odottamaan noin kauan!
Niin ennen tuo oli ihan arkipäivää että lasten läsnä ollessa poltettiin. En tiedä kauhisteltiinko sitä silloin. Mutta järkeväähän se ei ole.
Näitä "omia polkuja" kulkeviaan on edelleen paljon, kännissä keskellä päivää ja lapsia hoidetaan miten hoidetaan. Ja lisää tehdään, jotta voidaan olla pois työelämästä ja yhteiskunnalta saadaan tukea. Mihinkään ei riitä rahat, paitsi vanhempien omaan napaan.
Vierailija kirjoitti:
Osunko oikeaan, että nämä puoludtajakänkät polttaa itse?
Autossa polttaminen lasten läsnäollessa ja muutenkin on etovaa.
Emme puoludda.
Ainakin Lahdessa sai eilen seistä ruuhkassa pitkään, koska valtatielle laitettiin uutta asfalttia keskellä neljän ruuhkaa.
Ja se, joka polttaa autossa lapsen ollessa myös kyydissä, on kusipäinen idiootti. (Olen syntynyt 80-luvulla ja kyllä, silloin oli ihan yleistä polttaa melkein missä vain. Kummatkin vanhempani polttivat, mutta eivät ikinä sisällä talossa eivätkä sisällä autossa).
Joo, ikävää. Noit lapsia, jotka joutuvat olemaan känniläisperheessä on paljon ja kuulostaa lapsen kannalta vielä tuplasti pahemmalta, että äiti tupakoi eikä välitä lapsen terveydestä.
Solmussa ne aikuiset ja lapsi jotenk8n heitteillä. Niin se vaan on. Olisi hienoa, jos oisi joku turvallinen aikuinen, jos omat ei pysty.
Älä välitä noista liikenteen päivittelijöistä. Nehän härnäävät. Ilkeillä on helppo, kun ei taju sitä tilannetta t8 sitten taju, mutta ei mahda mitään ja heittää lekkeriksi. Kuka auttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Puolet vanhenpi - oliko poikkis siis 30..??
Ei hitto POIKKIS. Poikkis??? 30 vuotias poika?
Vierailija kirjoitti:
Mikset soittanut poliisille? Nykyään moisesta idiotismista saa onneksi sakot.
Siis mistä saa sakon? Päihtyneen tai väsyneen kuljettamisesta? Tupakoinnista? Lapsen kuljettamisesta takapenkillä? Musiikin kuuntelusta autossa? 10 minuutin ruuhkasta?
Vierailija kirjoitti:
Niin ennen tuo oli ihan arkipäivää että lasten läsnä ollessa poltettiin. En tiedä kauhisteltiinko sitä silloin. Mutta järkeväähän se ei ole.
Näitä "omia polkuja" kulkeviaan on edelleen paljon, kännissä keskellä päivää ja lapsia hoidetaan miten hoidetaan. Ja lisää tehdään, jotta voidaan olla pois työelämästä ja yhteiskunnalta saadaan tukea. Mihinkään ei riitä rahat, paitsi vanhempien omaan napaan.
Tunnet nuo autossa olleet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset soittanut poliisille? Nykyään moisesta idiotismista saa onneksi sakot.
Siis mistä saa sakon? Päihtyneen tai väsyneen kuljettamisesta? Tupakoinnista? Lapsen kuljettamisesta takapenkillä? Musiikin kuuntelusta autossa? 10 minuutin ruuhkasta?
Ei rangaistavaa polttaa autossa jossa puolustuskyvytön lapsi, mutta lastensuojeluviranomainen on varmasti kiinnostunut tapauksesta jossa tyhjäpää savustaa tarkoituksella lapsiaan.
Ehtaa av-kamaa taas nää vastaukset!
Älä ap välitä ilkeilijöistä, niitä täällä riittää.
Itsekin olisin ahdistunut näkemästäsi.. mutta mitäpä tuossa tilanteessa olisi voinut tehdä.. ei kai oikein mitään..? Kurjaa lapsen kannalta.
Joo, inhottavaa. Mutta käsi sydämelle; kuka olisi marssinut ulos autosta ja mennyt sanomaan oman mielipiteensä kyseisille henkilöille? Aivan. Ja ruuhkat, joka arki-aamu tiettyyn kellonaikaan kotini lähellä on ruuhka, johon jouduttuaan"saa" madella välillä pysähdellen n.15 min. Takana matelevan kasvot tukevat tutuiksi.
Huono trolli, kun määrittelit paikan liian tarkkaan. Nyt et pysty sanomaan, että missä tuollainen paikka on.