Jos lasta satutetaan arvostelemalla (tai ketä tahansa), niin arvostelua tulisi pyytää anteeksi
Tulee pyytää anteeksi sitä, että satutti, ja opetella antamaan palaute niin, ettei se satuta. Syy on arvostelijassa, jos toinen kostaa kokemansa vääryyden. Vääryys: arvostelu satuttamalla ja kieltäytyminen ottaa opikseen, miten antaa palautetta vahingoittamatta. Koskee etenkin kasvattajia.
Kommentit (110)
Menepä äitihullu takaisin kivenkoloos. Palstalla oli vallan mukavaa ilman sun vatipäistä jankkausta mutsistas.
Haista paska, ettepä itse uskalla sanoa takaisin arvostelijoillenne kun äitinne on teille uskotellut, että ootte paskoja.
ap
Mä kerroin äidille, että mä arvostelen mun lapsia samoin metodein kuin hän, satuttaakseni heitä, niin äiti sanoi, että halaa jälkeenpäin! Ei, oikea vastaus ois: pyydä arvosteluasi anteeksi, koska loukkaavana siinä meni jotakin pieleen. Aivan sama kuin hakkaisit jonkun ja sen jälkeen sanoisit, että tule syliin, mä puhallan.
Tuossa sen näki, että äitini vaikka hakkaa lapsen ja sitten kun lapsi sitä itkee, niin halaa, mutta ei pahoittele hakkaamista, sitä vain, että toinen itkee koittaa lohduttaa. Sairas, ihan vitun sairas ämmä saatana.
Ei ihme että oon lapsena ollut aivan nöyryytetty. Hakkaaja vielä hakee itselleen pointsit omiin silmiinsä hyväntekijänä hakattuaan lapsensa, että lohdutin, kuten asiaan kuuluu, ei vittu jumalauta mä tapan sen saatanan ämmän!!!!
Mutta hyvä että nääkin selviää mikä saatanan sairas seko siinä on kanssani ollut muka opettanut mitään hyi vittu....
Mitäs jos vetäisit ne kilarit nyt saman tein eikä vasta 33 sivun yksinpuhelun jälkeen? Helpolla päästään kaikki. No niin, anna tulla kaikki vittupaskaperkeleet ja 16 huutomerkkiä. Sen jälkeen voitkin painua vittuun, hullu vastenmielinen ämmä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vetäisit ne kilarit nyt saman tein eikä vasta 33 sivun yksinpuhelun jälkeen? Helpolla päästään kaikki. No niin, anna tulla kaikki vittupaskaperkeleet ja 16 huutomerkkiä. Sen jälkeen voitkin painua vittuun, hullu vastenmielinen ämmä.
Etkö todellakaan ymmärrä miksi???
Siis täähän oli todella ihan vitun avartavaa äidiltä taas oikein vittu häiriintynyt paljastus. Omia lapsia on kätevä käyttää "aseina" eli jonkinlaisina esimerkkeinä, niin saa äidistä irti aidon reaktion joka on aina melko nyrjähtänyt mutta totuus hänestä... :(
Oman kohtelunsa uhrihan toi säälittävä räpeltäjä itsekin toki on... luulee olevansa vielä normaalikin ihminen, tssss......
Mutta kun ajattelenkin, että äiti on ensin lyönyt minua (sanan säilällä) ja sitten vielä luullut lohduttavansa ja mitenköhän mä olen sen penskana oikein ottanut/ymmärtänyt, niin kylmää aika melko paljon. Miten mä tästä selviän?
ap
Miten lapsi ottaa tuollaisen, että hänelle tehdään pahaa ja perään lohdutetaan, kun siitä seuraa reaktio?
Mutta siis sitä että tehtiin pahaa ei peruta, ei pureta, ei myönnetä eikä siitä kanneta vastuuta. Miten lapsi voi suhtautua sellaiseen sekoiluun?
ap
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsi ottaa tuollaisen, että hänelle tehdään pahaa ja perään lohdutetaan, kun siitä seuraa reaktio?
Mutta siis sitä että tehtiin pahaa ei peruta, ei pureta, ei myönnetä eikä siitä kanneta vastuuta. Miten lapsi voi suhtautua sellaiseen sekoiluun?
ap
Vitun juntit, ettekö te nyt osaa edes vastata!? Terve asia, helppoa teille terveille vittusaatana
Ihan helppoa vastata tuohon kysymykseen nrossa 13!!!!! Jos on terveen lapsuuden saanut ja kehdannut arvostella mua ja joskus hiukankaan ajatellut asioita ja elämää!!!!!!
Luuletko oikeasti että ketään enää kiinnostaa sun psykoosiraivareihin vastaaminen. Jatka rauhassa itsekses. Toivottavasti et ole käynyt piinaamassa Ismoa ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko oikeasti että ketään enää kiinnostaa sun psykoosiraivareihin vastaaminen. Jatka rauhassa itsekses. Toivottavasti et ole käynyt piinaamassa Ismoa ja lapsia.
No tietenkin kiinnostaa jos osaa! Kaikki vaatii mua paranemaan ja "ottamaan vastuuta" mitä paskaa se sitten ikinä olisikaan, niin sitten kuuluu auttaa koska osaa itse niiiin paljon, että kehtaa minulta jotakin vaatia kerran!!!!!!!! Ja opin ihan mielelläni koska ihan hirveää miettiä, mitä mä oon oikein ajatellut kun en tiedä miten mua OIS KUULUNUT KOHDELLA!!! Ei ole sitä kokemusta kuin tuollaisesta sairaasta rankaisijasta, joka satutettuaan luulee että sitten vanhempi voi LOHDUTTAAAAAA!!!!!!!!!! Ei voi, jos satuttamista ei myönnä vinoksi vääräksi ja pahaksi!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Turpa kiinni saatanana kusipää sä et tiedä mun perheestä mitään!!!!!! Se ei kuulu tähän kuin mulle!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turpa kiinni saatanana kusipää sä et tiedä mun perheestä mitään!!!!!! Se ei kuulu tähän kuin mulle!!!!!!!!
Kyllä mä tiedän enemmän kuin arvaatkaan...
Mun äiti on kusipää jolle toi oli epäselvää. Se saa kuulla siitä, koko ajan nyt kun olen aikuinen. Se ei unohdu.