Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei kosi?

Vierailija
03.11.2017 |

Olemme asuneet yhdessä kohta kahdeksan vuotta, molemmat käymme töissä ja asuntoa on maksettu jonkun verran. Mutta emme ole kihloissa enkä usko että mies suostuisi jos minä ehdottaisin kihlautumista, joku aika sitten sanoi jotain epämääräistä "ei vielä" tms. Ei ole siis hänellä yleisesti mitään avioliittoa, häitä tms vastaan. Miksi kukaan olisi toisen kanssa näin pitkään jos salaa ajattelee että ei tiedä haluaako oikeastaan sitoutua avioliittoon? Vai voiko oikeasti vain ajatella ettei "vielä"? Olemme kuitenkin kohta kolmekymppisiä. Lapsia en haluaisi tehdä ennen naimisiinmenoa, toki niihinkin vastaus ollut "ei vielä". Kauanko kannattaa odottaa?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi olla niin tottunutkin sinuun, että ei kaipaa muuta edes sitä avioliittoa ja lapsia.

Vierailija
42/52 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki päähän kirjoitti:

Koska se vanha sanonta pätee, että avioliitto pilaa aina suhteen. Miksi mennä naimisiin kun kaikki on hyvin niin kuin on? Naimisiinmenot päättyy aina eroon.

Ja vielä varvemmin jos liittoon tulee niitä lapsia. Ehkä mies tietää, että on turvallisempaa pitää asiat mahdollisemman muuttumattomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki päähän kirjoitti:

Koska se vanha sanonta pätee, että avioliitto pilaa aina suhteen. Miksi mennä naimisiin kun kaikki on hyvin niin kuin on? Naimisiinmenot päättyy aina eroon.

Ei se itse naimisiin meno niin varmasti pilaa, kuin ne lapset. 5 vuotta avioliitossa meni hyvin, mutta kun se lapsi tuli seuraavat 6 vuotta olikin ihan painajaista kunnes lopulta erosimme.

Vierailija
44/52 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voidaan ja ollaankin.

Vierailija
45/52 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse kosi? Silloin olisi pallo miehellä.

Vierailija
46/52 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kiinnosta avioliitto. T. Nainen, 2 lasta ja avoliitossa 17 vuotta

Sama täällä. 2 lasta ja avoliitossa 24 vuotta. T Mies 43v

Vierailija
47/52 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos toinen osapuoli haluaisi naimisiin niin ettekö silloinkaan menisi, vaan mieluummin eroaisitte? Mikä avioliitossa ahdistaa, vapauden (lähteä) menetyksen tunne vai mikä?

Vierailija
48/52 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos toinen osapuoli haluaisi naimisiin niin ettekö silloinkaan menisi, vaan mieluummin eroaisitte? Mikä avioliitossa ahdistaa, vapauden (lähteä) menetyksen tunne vai mikä?

En ole sama, mutta eroaisin jos avioliittoa haluamaton puoliso rupeaisikin haluamaan sitä. Silloin en tosin eroaisi jos avioliittoon mennään ilman juhlia, hääpukuja, sukulaisten läsnäoloa, valokuvausliikeessä otettuja kuvia... Eli kaikki turha pitäisi karsia.

Vierailija
49/52 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin, että mies joka ei asiassa ole edennyt tuossa ajassa, tuskin etenee koskaan. Ei todennäköisesti ole täysin varma, haluaako olla juuri sinun kanssasi loppuelämän. Kokemusta on, seitsemän vuotta samalla tavalla suhteessa, ei etenemistä. Uusi mies, kolmen vuoden sisällä naimisiin. Kyllä se on miehilläkin niin, että kun he jonkun naisen todella haluavat, kyllä he kosivat.

Sinuna en hukkaisia aikaa "ei vielä" miehen kanssa, etenkin jos haluat lapsia.

En taida tuntea yhtään paria, joka olisi mennyt noin nopeasti naimisiin. Läheskään kaikki eivät muuta edes yhteen.

Nopeasti?  Etpä taida montaa paria tuntea tai olet hyvin nuori.

Olen 54 ja tunnen aika monta paria sekä omasta ikäluokastani että aikuisten lasteni ikäluokasta (20-32)

Erikoisia tuttuja sinulla, en tunne yhtäkään pariskuntaa, joka ei asuisi yhdessä. Moni myös mennyt naimisiin suht nopeasti ja ovat edelleen yhdessä. Enpä viitsi sanoa, mitä tulee mieleen tuttavapiiristäsi.

Sanopa niin minäkin kuulen. Kun mietin ikäisiäni pariskuntia, niin ovat enimmäkseen korkeasti koulutettuja ihmisiä, eronneet pitkistä liitoista, lapset aikuisia, oma viihtyisä koti hankittu eikä mitään syytä muuttaa toisen kanssa saman katon alle. Mutta kerro nyt ihmeessä, mitä sinulle tulee mieleen.

Vierailija
50/52 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki päähän kirjoitti:

Avoliitot sen sijaan kestää... 😀

Vierailija
51/52 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa pelätä että haluat kamalat prinsessahäät ja kahden vuoden häidenvalmisteluhelvetin? 

Koska asiat on "ihan hyvin" ilmankin, miksi kosia, tulee vain ylimääräistä hässäkkää ja ongelmia.

Modernin miehen ei tarvitse oman miehisyytensä vuoksi tulla aviomieheksi ja perheenpääksi, avoliitto nykyään tuntuu monille riittävän, jollei mies satu olemaan itse romanttista tai perinteistä tyyppiä.

-> järkisyyt esille, miksi avioon? oikeudelliset perusteet mitä aiemmin tässäkin ketjussa on tullut esille vähintään. 

Vierailija
52/52 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hiton vapauden menetys? Yhtä helppoa siitä avioliitosta on lähteä, kuin avoliitostakin. Jos toinen lähtisi yksipuolisesti vaatimaan niiden raamien muuttamista, jotka olemme yhdessä sopineet voisi kyseeseen tulla myös ero, jos ne asiat ei enää kohtaa joita yhteiseltä elämältä haluamme.

Tekopyhää luvata jotain kunnes kuolema meidä erottaa. Elämässä ei ole mitään ennustettavuutta ja kukaan ei voi sellaista toiselle luvata.

N41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän