Olisiko hoitajaa linjoilla? Kyse tikkauksesta
Eli kaaduin eilen tiellä ja polveen tuli tikit vaativa vekki. Haava vuoti hieman sormenpään verran mepilexiin (?) illasta ja nyt huomasin iltapäivällä tuoreempaa verta tipan taitoksessa. Haava on liikkuvassa kohdassa.
Mikä on normaalia eritystä ja mikä epänormaalia? Tikkejä tuli 2 kpl. Perjantaina pitäisi töihin, mutta mietityttää, jos haava edelleen tihkuttaa. Työ on jalkojen päällä koko päivän.
Kommentit (13)
Ei oo pakko vetää kyykkyjä. Ota iisisti.
Uuh, laita muumilaastari päälle ja pyydä äitiä puhaltamaan. Jos olis 20 tikkiä niin sitten voisi miettiä saikkua. Oletko oikeasti ollut 2pv poissa kahden tikin vuoksi? Luomen poistossakin tulee 3 / luomi ja siitä mitään saikkua tule.
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Olen kotona sairauslomalla, mutta portaat on yläkertaan. Olen ollut koko päivän alakerrassa, ettei tarvitsisi mennä portaita. Yritän olla venyttämättä mitenkään, mutta vaikea on kun polven alapuolella hinta tuo kohta. Ap.
Tihkuttaa voi muutaman päivän. Laajenevaa punoitusta haavan ympärille, pahaa hajua, kuumotusta tai uutta turvotusta ei saisi tulla. Elä hankaa tai hiero vaan anna olla rauhassa. Ihan normaalilta kuulostaa :)
Vierailija kirjoitti:
Uuh, laita muumilaastari päälle ja pyydä äitiä puhaltamaan. Jos olis 20 tikkiä niin sitten voisi miettiä saikkua. Oletko oikeasti ollut 2pv poissa kahden tikin vuoksi? Luomen poistossakin tulee 3 / luomi ja siitä mitään saikkua tule.
Mulla on sellainen työ, että liikun noin 20 K askelta about vuoroni aikana ja menen paljon kyykkyyn, nostelen, työskentelen vaikeissa asennoissa jne. Pakko antaa vähän lepiä, että alkaa umpeutua ja tikit ovat liikkuvassa kohdassa. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Olen kotona sairauslomalla, mutta portaat on yläkertaan. Olen ollut koko päivän alakerrassa, ettei tarvitsisi mennä portaita. Yritän olla venyttämättä mitenkään, mutta vaikea on kun polven alapuolella hinta tuo kohta. Ap.
Älä inise, roudariteippiä parikiekka ympäri ristiin, niin ei haava naura. Tyhmmää käydä tikkaamassa jotai pikku vekkiä 2 tikkiä, voi kiesus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Tihkuttaa voi muutaman päivän. Laajenevaa punoitusta haavan ympärille, pahaa hajua, kuumotusta tai uutta turvotusta ei saisi tulla. Elä hankaa tai hiero vaan anna olla rauhassa. Ihan normaalilta kuulostaa :)
Hei kiitos sinulle vastauksesta. Seurailen ja käyn nyt illasta suihkussa, että näen tilanteen. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä inise, roudariteippiä parikiekka ympäri ristiin, niin ei haava naura. Tyhmmää käydä tikkaamassa jotai pikku vekkiä 2 tikkiä, voi kiesus sentään.
Niimpä, kun jänteet vai luu näkyy se on toki pikkujuttu. Väsynyt trolli. Ap.
Oi hellanlettas, eikö ole ketään puhaltamaan pipiä pois. 2 tikkiä ja viikko saikkua🤣
Kannattaako edes ajatella asiaa? Laastari päälle. Verenvuotoa jatkuu hetken, sitten se hyytyy ja alkaa paraneminen.
Mä en ymmärrä, miksi porukka vähättelee sitä, että jäinen tie ja kaatuminen repii housut ja polven ja tikit tarvitaan. Noh. Trolli on trolli. Ap.
Veritippa missään haavan alueella kuulostaa ihan täysin normaalilta.
Sellaisia haavat on.