Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy mitä tahansa suljetulla osastolla olevalta.

Vierailija
03.11.2017 |

Tylsyyttä hoitamassa.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella saa oman huoneen? Onko muut sitten yhteishuoneessa ja montako henkilöä huoneen jakaa? Onko osastolle vakiovierailuaika?

Vierailija
22/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinne pääsee?

Kaikenlaisia tarinoita kuulee. Nyt omalla osastollani on ilmiselviä juoppohulluja tai muuten psykoottisia sekä maanisia. Syömishäiriöiset ovat toisella osastolla.

Tänne pääsee ilmeisellä itsetuhoisuudella tai toisille haitallisella tai jopa vaarallisella käytöksellä. Ainakin.

Ei oikein järkevää laittaa syömishäiriöisiä samalle osastolle. Buustaavat toinen toistaan ja grammojen kyttäyksestä muodostuu normi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suljetulle osastolle siis pääsee/mennään? Menitkö sinne siis omasta tahdostasi vai miten? Anteeksi tietämättömyyteni

Miten sinut aiotaan parantaa siellä? Syötkö siis lääkkeitä, vai minkälaista hoitoa saat? Oletko optimistinen parantumisen suhteen?

Syön paljon lääkkeitä, sekä nyt ollaan aloittelemassa uutta terapiasuhdetta olen psykoterapian läpikäynyt, nyt aloitetaan alusta julkisella sektorilla. Tulin tänne vastentahtoisesti, mutta nyt olen ollut täällä omaehtoisesti hoidossa noin neljä viikkoa.

Itse jouduin tänne vakavan itsetuhoisen teon takia, en haluaisi tarkentaa, pahoittelen. :)

Vierailija
24/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella saa oman huoneen? Onko muut sitten yhteishuoneessa ja montako henkilöä huoneen jakaa? Onko osastolle vakiovierailuaika?

Sillä perusteella, että tällä osastolla on ainoastaan yhden hengen huoneita, onneksi! Olen ollut osastolla niin, että olen jakanut huoneen yleensä kolmen naisen kesken. Näin on huomattavasti mukavampaa.

Osastolla saa vierailla tietyllä aikavälillä, lähes koko päivän. Vakioajat ovat ainoastaan toisen osaston potilailla.

Vierailija
25/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli-Sanni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinne pääsee?

Kaikenlaisia tarinoita kuulee. Nyt omalla osastollani on ilmiselviä juoppohulluja tai muuten psykoottisia sekä maanisia. Syömishäiriöiset ovat toisella osastolla.

Tänne pääsee ilmeisellä itsetuhoisuudella tai toisille haitallisella tai jopa vaarallisella käytöksellä. Ainakin.

Ei oikein järkevää laittaa syömishäiriöisiä samalle osastolle. Buustaavat toinen toistaan ja grammojen kyttäyksestä muodostuu normi...

Olen täysin samaa mieltä. Onhan tästä tehty dokumenttejakin, joissa potilaat ovat todenneet että sh-osastot ovat oikeita vinkki- ja laihdutusleirejä.

Vierailija
26/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei todellakaan ole niin vakavasti masentunut (jos ollenkaan) että olisi joutunut suljetulle. Siinä vaiheessa ei paljoa hymiöitä viljellä ja suolleta pitkiä viestejä vauva-palstalle. Maniassa näin voisi ollakin. Ja ihan oma yksityinen huonekin on, kun todellisuus on sellainen että paikka voi olla käytävälläkin.

Vierailija
27/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko usein palstalla, viihdytkö täällä? Onko palstasta ollut mahdollisesti jopa apua sinulle? Mitä mieltä olet kivisestä kissasta, onko siellä?

Vierailija
28/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei todellakaan ole niin vakavasti masentunut (jos ollenkaan) että olisi joutunut suljetulle. Siinä vaiheessa ei paljoa hymiöitä viljellä ja suolleta pitkiä viestejä vauva-palstalle. Maniassa näin voisi ollakin. Ja ihan oma yksityinen huonekin on, kun todellisuus on sellainen että paikka voi olla käytävälläkin.

Jaahas. :)

- ap

Vierailija
29/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko usein palstalla, viihdytkö täällä? Onko palstasta ollut mahdollisesti jopa apua sinulle? Mitä mieltä olet kivisestä kissasta, onko siellä?

Yhteen aikaan olin av-riippuvainen mutta olen vähentänyt huomattavasti. Nyt kuitenkin olen täällä selaillut noin viikon ajan aika ahkerasti! Palstasta ei ole ollut apua minulle sairauteni kanssa vaan päin vastoin. Tuntuu hurjalta lukea aika usein ”paasausta” paholaisen keksimistä lääkkeistä, kun itse niitä syön (esimerkiksi tämä kuuluisa Ketipinor). Tuntuu aina pahalta lukea näitä juttuja ja saada kuulla olevansa zombi, koska lääke tekee sinusta sellaisen varsinkin pitkäaikaisessa käytössä.

Syön kuitenkin kaikki lääkkeeni kiltisti, sillä pyrin luottamaan lääkäreihin enemmän.

Vierailija
30/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kivinen kissa?

- ap

Vierailija
31/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko pelannut paljon Unoa?

En, mutta biljardia kyllä!

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta palapeliä olet koonnut?

En tällä kertaa yhtäkään. Olen neulonut yhdet säärystimet, sekin eränlaista palapeliä.

Suljetulla ei saa olla mitään neulepuikkoja tai muitakaan "teräaseita". Ja varsinkaan itsetuhoisella sellaisia ei suljetulla ole. Miksi trollaat tällaisella asialla?

Omaan huoneeseen puikkoja ei tosiaan missään tapauksessa tuoda, yhteisissä tiloissa tai toimintakeskuksella saa neuloa. :)

Höpöhöpö. Suljetulla olevalla itsetuhoisella ei ole puikkoja tai muitakaan vastaavia edes yhteisissä tiloissa, eikä varsinkasn siellä, koska myös muiden potilaiden turvallisuus voi vaarantua. Mikä järki olisi laittaa potilas suljetulle ja päästää sitten puikkojen kanssa heilumaan yleisiin tiloihin.

Vierailija
32/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta/laatu -suhde verrattuna hotellimajoitukseen?

Vierailija
33/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko pelannut paljon Unoa?

En, mutta biljardia kyllä!

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta palapeliä olet koonnut?

En tällä kertaa yhtäkään. Olen neulonut yhdet säärystimet, sekin eränlaista palapeliä.

Suljetulla ei saa olla mitään neulepuikkoja tai muitakaan "teräaseita". Ja varsinkaan itsetuhoisella sellaisia ei suljetulla ole. Miksi trollaat tällaisella asialla?

Omaan huoneeseen puikkoja ei tosiaan missään tapauksessa tuoda, yhteisissä tiloissa tai toimintakeskuksella saa neuloa. :)

Höpöhöpö. Suljetulla olevalla itsetuhoisella ei ole puikkoja tai muitakaan vastaavia edes yhteisissä tiloissa, eikä varsinkasn siellä, koska myös muiden potilaiden turvallisuus voi vaarantua. Mikä järki olisi laittaa potilas suljetulle ja päästää sitten puikkojen kanssa heilumaan yleisiin tiloihin.

Olen pahoillani, mutta minä nyt vaan saan neuloa. En tiedä miten muualla toisissa sairaaloissa menee protokolla, mutta minä olen neulonut täällä säärystimet ja toinen on virkannut patalappuja. Usko tai älä. :)

Vierailija
34/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivittavasti ap joskus pääsee suljetulle oikeasti.

Vierailija
35/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta/laatu -suhde verrattuna hotellimajoitukseen?

Laatu on kyllä erittäin hyvä, ruokakin on ihan okei. Mutta hinta... Maksan tietenkin lääkäreiden ja hoitajien töistä ja jos sitä ei oteta huomioon niin hinta/laatu-suhde on erinomainen. Mieluummin sitä kyllä olisi hotellissa!

Vierailija
36/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tsempit ap:lle ja valoisampaa tulevaisuutta! Tuota onko suljettu osasto paikka jossa vaan lääkitystä hinkataan edestakaisin ja haetaan optimia. Mitään suuria terapeuttisia keskusteluja ei käydä psykiatrien tai psykologien kanssa vaan kaikki perustuu tuohon lääkitykseen. Joskus tulee mielikuva 'zombiesta' jotka vaan valeltavat osaston käytäviä pitkin ilman päämäärää ja aivot turrutettuina. Onko kuvani väärä vai onko siellä virikkeitä ja aktiviteetteja? Raikaako siellä nauru ja onko huumoria vai kaikki on toivottaman alakuloisia?

Vierailija
37/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläväkuollut kirjoitti:

Ensinnäkin tsempit ap:lle ja valoisampaa tulevaisuutta! Tuota onko suljettu osasto paikka jossa vaan lääkitystä hinkataan edestakaisin ja haetaan optimia. Mitään suuria terapeuttisia keskusteluja ei käydä psykiatrien tai psykologien kanssa vaan kaikki perustuu tuohon lääkitykseen. Joskus tulee mielikuva 'zombiesta' jotka vaan valeltavat osaston käytäviä pitkin ilman päämäärää ja aivot turrutettuina. Onko kuvani väärä vai onko siellä virikkeitä ja aktiviteetteja? Raikaako siellä nauru ja onko huumoria vai kaikki on toivottaman alakuloisia?

Kuvasit hyvin kaksi ääripäätä, ja molemmat toteutuvat. Täällä on yksinpuhuvia vaeltajia, mutta on myös hyvin hauskoja potilaita, jotka ovat saaneet minutkin nauramaan! Itse ajattelen, että psyk. osastohoito on tosiaan vain lääkitsemistä, lääkityksen korjailua ja ennen kaikkea lepoa. Hyvin vähän jutellaan, omahoitaja/vuorohoitaja tulee kerran päivässä ”kysymään kuulumisia”, mutta varsinaisesti sairautta ei hoideta muuten kuin lääkityksellä ja sillä levolla.

Vierailija
38/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläväkuollut kirjoitti:

Ja kyllä, on aktiviteettejakin tarjolla! Kuntosalia ja pallopelejä, ”naisten kerho” (niin poliittisesti epäkorrekti kuin onkin) jossa tehdään käsitöitä tai askartelua ja maalaamista. Itse olen sohvaperuna enkä osallistu liikuntaan, mutta kyllä, aktiviteetteja on yllättävän hyvin tarjolla.

Vierailija
39/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kivinen kissa?

- ap

https://www.vauva.fi/keskustelu/3004373/en-todellakaan-ole-ilkea-siksi-…

Vierailija
40/79 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni oli vakavasti masentunut ja hyppäsi kertostalon katolta. Kuoli. Sitä ennen oli yrittänyt päästä hoitoon, kertoi hoitohenkilökunnalle itsetuhoisista ajatuksista, käännytettiin pois: ei tilaa, ei tarpeeksi sekaisin. Tuntuu oudolta lukea ap:n itsetuhoiseksi ja vakavasti masentuneeksi aika pirteitä ja positiivisia keromuksia omasta huoneesta ja leppoisasta elämästä suljetulla. Varmasti moni muukin läheisensä hoidon puutteen vuoksi menettänyt ihmettelee samaa. Toisille on omat huoneet ja toiset ei edes mahdu lattialle makaamaan. Näinkö se oikeasti on?