Huh sitä huutoa kun mies otti teiniltä kännykän pois!
Tähän jouduttiin koska mikään ei tehonnut. 15-vuotiaalta tytöltä otettiin puhelin pois ja panin mieheni asialle, koska tiesin sen vaikeaksi jutuksi. Ja härregud sitä huutoa ja kiljuntaa ja itkupotkuraivaria. Saatiin se pois, eikä nyt vähän aikaan anneta. Loppu hyvin kaikki hyvin.
Kommentit (55)
Jos kännykkä hallitsee liika elämää, niin pois vaan. Samaa some taukoa voi suositella myös monelle aikuiselle. Ai, että ärsyttää puhua tänä päivänä ihmiselle, joka räplää samaan aikaan koko ajan kännykkää, tai sitä pitää koko ajan tarkistella. *RÄYH*
Itse olin teininä lähes kaiken vapaa-aikani koneella, mistä tuli huutoa käytännössä päivittäin. Olin rankasti koulukiusattu, eikä minulla ollut 30 km säteellä yhtään kaveria. Minulla ei ollut ns. perinteisiä harrastuksia, koska niihin hakeutuminen olisi tarkoittanut altistumista niille samoille ihmisille, jotka tekivät koulunkäynnistäni helvettiä. Ainoat ystäväni olivat netin kautta löydettyjä, samoista asioista kiinnostuneista ihmisiä.
Hoidin kouluni ja pyöräilin puolen tunnin matkan kouluun, mutta se ei riittänyt. Ongelmiin puuttuminen tai tuon jatkuvan koneellaolon syiden selvittäminen ei kuitenkaan ketään kiinnostanut, vain se valitus asiasta, vaikka kuinka yritin selittää.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen pois ottaminen ei ole rikos. Rikos tapahtuu, kun vanhemmat lukevat muuten vain lapsen viestit.
Mikä nykykasvattajia vaivaa? Mitään ei saisi tehdä kasvatusmielessä ja kaikki pitäisi selvittää puhumalla. Uskon että apn perheessä on puhuttu ensin huonosta käytöksestä ja viimeinen vaihtoehto oli nyt tämä puhelimen hetkellinen takavarikointi.
Kun teini muuttaa omilleen, ei siellä enää pädekään kodin säännöt,joiden mukaan kovimmalla äänellä varustettu voi tehdä pienemmille mitä haluaa. Ei nuor iaikuinen voi napata bussissa vieruskaverilta puhelinta, vaikka tämän pelaaminen miten ärsyttäisi eikä hän voi hakata naapurin autoa lommoille, vaikka miten ottaisi päähän auton väri. Kun tässä maailmassa ja etenkin työelämässä puhuminen on aika lailla tärkeä juttu.
Jos teini on kotoa saanut sellaisen kasvatuksen, että vanhempien hankkima ja maksama puhelin on perkeleestä ja että omia aivoja ei tarvita, karjuva aikuinen kyllä kertoo, koska puhelin pannaan pois, niin valitettavasti hän odottaa samaa työelämässä.
"Loppu hyvin kaikki hyvin"? Siitä se depressio alkaa
Vierailija kirjoitti:
Jos kännykkä hallitsee liika elämää, niin pois vaan. Samaa some taukoa voi suositella myös monelle aikuiselle. Ai, että ärsyttää puhua tänä päivänä ihmiselle, joka räplää samaan aikaan koko ajan kännykkää, tai sitä pitää koko ajan tarkistella. *RÄYH*
Vieroitusoireet ovat aitoja. Päätös tehdään *itse* eikä vanhempi siitä päätä. Depression siitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää miten te vanhemmat sitten laitatte kiukuttelevan teinin aisoihin jos on kerta henkistä väkivaltaa tavaran takavarikointi? Niin kuin joku sanoi, teinit ovat fiksuja. Kyllä teini-ikäinen tietää mikä on hyvää käytöstä ja mikä ei ja tietää mitä seuraa jos ei käytös muutu. Hyvässä kasvatuksessa puhutaan ja varoitetaan. Jos ei auta niin rangaistus tulee voimaan.
Joillakin on helppoa että pelkkä puhuminen/huomautus auttaa, toisilla taas teini kapinoi enemmän ja joutuu olemaan tiukempi. Itse olen vasta 18-vuotias eli teini vielä itsekin. Tiedän täysin mitä teinit puhelimella tekevät. Se ei ole mitään niin tärkeää että kännykän väliaikainen takavarikointi aiheuttaisi mitään muuta kuin snapin streakien katkeamisen :D (Snapchat sovellus)
Se että ei saa yhteyttä kaveriin muutamaan päivään ei ole maailmanloppu. Näkevät kuitenkin koulussa jne. teini joutuu vain selviämään pari päivää vanhanaikaisesti. Tekee
Luuletko että mammat ei tiedä että snappi on Snapchat? Ei hitto olet tyhmä. Varmaan 70-vuotiaat mummotkin sen tietävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 vuotta vanha aloitus, ääliö.
Ikuisesti ajankohtainen aihe, daiju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä henkilöllä ei ollut mitään oikeutta ottaa kännykkää pois. Olette aivan hukassa kasvatuksessa luulen että tämä on vain jäövuoren huippu. Toivottavasti lapsen opettaja saa kuulla tästä ja joudutte vastuuseen.
Kyllä on kaikki oikeudet,ilman vanhempien rahoja teini voisi järsiä vain kynsiään ajan kuluksi.
Kännykkä on vanhempien kustantamaa luxusta,ei mikään elinehto.
Itseasiassa teinit pystyvät jo käymään kesätöissä ja hankkimaan itse rahansa puhelimen ostoon. Ja silloin, se on täysin omaa omaisuutta eikä edes vanhempien kustantama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 vuotta vanha aloitus, ääliö.
Ainakin minua kiinnostaa, miten lopulta kävi, puhuuko se nyt 23v nuori vanhemmilleen enää sanaakaan, päätyikö laitokseen, ottiko hatkat tms. Vai kostaako vanhemmilleen olemalla vastaamatta näiden puheluihin.
Kasarilla en muista että omalla sukupolvellani olisi ollut mitään, minkä vanhempi olisi voinut viedä pois niin että se olisi suututtanut. Vanhemmilla ei ollut poisotto-korttia ollenkaan. No okei, parilla kaverilla oli Commodore 64, mutta siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla en muista että omalla sukupolvellani olisi ollut mitään, minkä vanhempi olisi voinut viedä pois niin että se olisi suututtanut. Vanhemmilla ei ollut poisotto-korttia ollenkaan. No okei, parilla kaverilla oli Commodore 64, mutta siinä se.
Kasarilla annettiin kotiarestia tai remmiä jos oli tarve rangaista.
Teinillä on oikeus karjua, kirkua ja huutaa. Kiroilla. Teiniaivot eivät kaikkea kestä. Ahdistaa. Heiluakin.
Vierailija kirjoitti:
Teinillä on oikeus karjua, kirkua ja huutaa. Kiroilla. Teiniaivot eivät kaikkea kestä. Ahdistaa. Heiluakin.
Jo pienestä pitäen lapset oppivat, että heillä on vain oikeuksia ja ettei huonosta käytöksestä seuraa mitään.
Jos saa etuoikeuksia siihen liittyy vastuu - Jos kantaa vastuita saa etuoikeuksia.