Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisistä jotka aina syövät töissä kotoa tuodun lounaan?

Vierailija
01.11.2017 |

Ankeaa

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä koulussa jonka ruoka on ala-arvoista. Kaikki opettajat ottaa omat eväät ja muu olisi sulaa hulluutta.

Vierailija
22/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuo on ollut toisinaan vain ajan säästämistä. Kun ruokatunnin pituus on ollut parhaimmillaan kolmisen varttia - tunti ja lähimpään lounaspaikkaan on ollut kymmenisen minuutin matka, niin mieluummin sitä olen syönyt tuolloin työpaikalla kuin rynnännyt syömään pikalounaan, jossain työpaikan ulkopuolella. (Ei meidän kaikkien työpaikkojen vieressä ole lounasravintoloita).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monia syitä. En halua syödä kovin isoa lounasta, koska meillä syödään illalla aina lämmin illallinen, koko perhe. Teemme itse ruuan, joten sitä usein jää yli, niin ei tartte heittää hukkaan. Vaikka itse sanonkin, olemme mieheni kanssa aika hyviä kokkeja,. Joskus käyn syömässä työpaikan kuppilassa, mutta se on järjestään pettymys.

Vierailija
24/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tunnin lounastauko ja tuon 3-4 kertaa viikossa ruoat kotoa sillä ruokani on hyvää, terveellistä ilman lisäaineita tai piilokalorikastikkeita. Ei ole rahasta kiinni vaan kiinnostuksestani omaa terveyttä kohtaan.

Vierailija
25/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankeaa

Tämä sinun henkilökohtainen mielipiteesi perustunee siihen, että kotonasi on huono tai laiska kokki.

Toista se meillä, joiden perheissä valmistetaan kunnon päivällinen. Ehkä ei ihan joka päivä, mutta viikonlopun aterioista jää hyviä lounaseväitä. Ei tule ihan heti mieleen sellaista ruokaa, joka ei olisi yhtä hvyää työlounaana kuin kotona.

Et taida tietää, että on paljon sellaisia työpaikkoja, joista ei ehdi puolen tunnin lounastauon aikana mihinkään ruokalaan, saati sitten ravintolaan.

Vierailija
26/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas lounas ravintolassa tai lounasruokalassa saa aikaan minulla sen, että puolen tunnin päästä otsa iskee näppikseen ja kilot kertyy vauhdilla näin vanhemmiten. Hinta-laatusuhde useimmissa "kevyissä" lounasruokavaihtoehdoissa ei ole hääppöinen, joten helpompi on pakata evääksi oma sopivan kokoinen ja sisältöinen lounas. Ihan sama mitä minusta ajatellaan. 

Vierailija
27/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä usko tätä, mutta työkaverit katsovat kateellisena erityisesti eväslounaani kotitekoisia jälkiruokia.

Eräillä on muuten niin kivat työkaverit, että mieluummin syö heidän seurassaan työpaikan kahviossa kuin lähtee muualle syömään.

Vierailija
28/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevänä pitäisi, jos muualla olisin töissä.. nirsona kys paikassa.

Meillä on runsas lounas 2€ ja hemmetin hyvää ruokaa tekevätkin.

Vierailija
29/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä koulussa jonka ruoka on ala-arvoista. Kaikki opettajat ottaa omat eväät ja muu olisi sulaa hulluutta.

Voi lapsiparkoja!

Vierailija
30/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälivät varmaan noita köyhinä pysyviä repanoita jotka tuhlaa kaikki rahansa ravintoloihin

Vierailija
31/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo laskutoimitus/säästö ei nyt ole ihan noin yksinkertainen asia, maksaahan ne eväätkin. Sitä paitsi silloin kun syön ulkona lounaan pärjään illalla todella vähällä ruoalla. Mutta kyllähän eväitä syömällä kuitenkin säästää eikä tule syötyä liikaa silloin kun on omat eväät.

Vierailija
32/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mukavaa katsella vierestä, näin "kuntouttavaan" työhön pakoitettuna, karenssin uhalla, kun muut syövät eväitään tai käyvät lounasruokalassa. Itse teen samoja töitä,mutta ei minulla ole varaa syödä päivisin. Säästän sen yhden aterian mieluummin iltaan. Aamulla syön puuroa. Vielä kuukausi kiduttavana.

Vierailija
33/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt oman, monipuolisen eväslounaan varmaan viitisen vuotta, mutta hiljattain olen alkanut suosia myös ravintolataukoa kollegoiden kanssa. Syynä tähän lähinnä muuton tuoma työpaikkadynamiikan muutos, joka tuhosi aiemman ihanan sosiaalisen kahvitauon eli bondaaminen työkavereiden kanssa täytyy hoitaa lounastauon aikana. Suurimmat ärsytyksen aiheet tähän mennessä:

1) Lounaalle mennään aina omien työtehtävien kannalta huonoon aikaan ja yleisesti liian aikaisin omaan ruokarytmiini nähden

2) Olen jokseenkin nirso, joten päädyn valitsemaan ruokalistalta aina sen vähemmän terveellisen vaihtoehdon. Omissa eväissä olen suosinut kasvisruokaa.

3) Ravintolan arpomiseen, koko porukan uloslähtöön valmistautumiseen, kävelyyn, buffetissa ja kassalla jonotukseen, koko porukan syömiseen ja paluuseen työpaikalle menee ihan käsittämätön aika. Syön omat evääni mikrolämmityksineen ja lisäkesalaatteineen noin neljä kertaa nopeammin. Siinä on kiky-minuutteja yksi jos toinenkin.

Vierailija
34/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että hänellä on varmaan liuta allergioita ja on helpompi syödä omia eväitä. Siksi itse syön eväitä, kun muut menevät ruokalaan.

Vierailija
35/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään. Joiltakin työpaikoilta ei saa edes poistua lounastauon ajaksi, tai sitten ne sijaitsevat sillä tavoin, ettei ole mahdollista ehtiä hakemaan mistään lounasta. 

Opiskeluaikoina kaupassa työskennellessäni oli kyllä hyväksytympää syödä eineksiä kuin tuoda omia eväitä, jos oli jotain terveellistä itsellä mukana niin kyllä tuli kuittia muilta :D kyllä inhotti se eväiden kommentointi...

Vierailija
36/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästävät rahaa. Haluavat syödä terveellisesti tai jostain muusta syystä kiinnittää huomiota ruoka-aineisiin joita ruoka sisältää. Ehkä haluavat nauttia ruokansa rauhallisemmassa ympäristössä kuin jossain lounasravintolassa? Itsekin varmaan joudun siirtymään heidän ankeaan joukkoonsa kun opiskelija-alet lakkaa. Siitä heikkolaatuisesta ruuasta todellakaan kannata täyttä hintaa maksaa, alennuksella on niin halpa että kannattaa kuitenkin syödä vaikkei ravintoarvot mitään priimaa olisi. :D Meillä siis työpaikan läheiset lounaspaikat lähinnä opiskelijaravintoloita tai vaihtoehtoisesti näitä kalliimpia bisnespaikkoja joissa 13e/lounas.

Vierailija
37/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankeaa

Pidän heitä fiksuina.Itse olet ankea.

Vierailija
38/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mukavaa katsella vierestä, näin "kuntouttavaan" työhön pakoitettuna, karenssin uhalla, kun muut syövät eväitään tai käyvät lounasruokalassa. Itse teen samoja töitä,mutta ei minulla ole varaa syödä päivisin. Säästän sen yhden aterian mieluummin iltaan. Aamulla syön puuroa. Vielä kuukausi kiduttavana.

Täällä toinen. Orjatyössä ja ei ole varaa syödä päivisin. Kohtelukin tosin sen mukaista. Työpanos kyllä kelpaa, muuten kohtelu kuin olisin joku epäihminen. Edes päivää ei alennuta sanomaan. Kiitos te-keskus. Tästä se itsetunto nousee.

Vierailija
39/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan syödä oikeaa, aitoa ruokaa enkä lounasravintolan lämmittämää einesruokaa, joka ei maistu kovinkaan hyvälle. Syön mieluummin eväitä.

Vierailija
40/126 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi venyttäisin työpäivää lähtemällä tunnin-puolentoista lounaille syömään suolalla ja rasvalla kyllästettyä höttöä kun voi syödä nopeasti terveellistä itsetehtyä? Kerran pari vuodessa lähden muiden kera jonnekin, se riittää mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi