Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta tuntia nukut keskimäärin per päivä?

Vierailija
01.11.2017 |

Ja miten itse koet - saatko tarpeeksi unta? Jos et, mitkä ovat suurimmat syyt univajeeseen?

Kuinka monta tuntia nukut keskimäärin per päivä?

Vaihtoehdot

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 tuntia. Vapailla vähemmän sillä haluan saada tehtyä kotityöt mitä en viikolla jaksa/nukkumiselta ehdi.

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Vierailija
82/105 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin kai noin 6 tuntia lääkkeen avulla. Työt alkavat seitsemältä ja pääsen nukkumaan n. 23.30. En voi juurikaan aikaistaa sitä koska silloin tällöin naapuri kolistelee tai soittaa äänitehosteitaan myöhään illalla. Toivottavasti seuraavassa kämpässä on paremmat naapurit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 8 tuntia. Viidellä tunnilla en pärjää ollenkaan. Viikonloppuisin nukun 9-10 tuntia.

Menen viikolla sänkyyn aina jo kymmenen maissa, ja luen kirjaa puolisen tuntia. Yhdentoista maissa nukahdan. Herätys on klo 7.20. Usein herään jo vähän aiemmin. En ole lainkaan aamuihminen, ja olen melkoinen zombie aamutuimaan. Olen kuitenkin virkeä koko päivän, kun vaan saan kahvia koneeseen. Päiväunia en nuku lainkaan, ne eivät sovi minulle. Niistä tulee vain jotenkin väsynyt ja haluton olo.

Vaihdevuodet alkavat kyllä jo oireilla, ja joskus heräilen useamman kerran yössä. Tämä on harmillista, koska olen muutoin saanut unirytmini vihdoin kuntoon. Aiemmin kukuin valveilla aivan liian myöhään.

Vierailija
84/105 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10h yöunet, jos jää paljon alle sen niin täytyy nukkua myös 1-2h päikkärit. Aika vakioitunut unimäärä mulle.

Vierailija
85/105 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 tuntia arkisin. Olen iltavirkku ja työt alkaa aikaisin aamulla. Viikonloppuisin nukun 9-10 tuntia.

Vierailija
86/105 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun työaikana työhuoneessa. Siittä maksetaan mulle fyffee,...

Terveisin kansanedustaja 

Vierailija
87/105 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukkuminen = työttömän luksusta

Ei ole. Murheet valvottaa.

Nimenomaan.

Työttömillä on näitä melkoisesti..

Vierailija
88/105 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus en nuku silmäystäkään. Joskus 24-tuntia. Eli siis keskimäärin 12-tuntia.

Vierailija
89/105 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle kahdeksan tunti nukkuvat eivät ole pirteitä ja kuolevat nuorempina!

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/terveys/nukutko_kuusi…

http://www.kauneusjaterveys.fi/terveys-hyvinvointi/terveys/nuku-kunnoll…

Hahhah, ei yllätä. Mulla näkee jo naamasta etten oo koskaan nukkunut hyvin. Sain joskus jotain hiton psykoosilääkkeitä uniongelmiini. Niissä vaan oli se ongelma, että nukuin kerrankin hyvin, mutta nukuin myös pommiin ja olin jatkuvasti myöhässä töistä ja ihan koomassa siellä. Nukahtamislääkkeitäkin sain joskus, ne oli ihan kivoja, paitsi että niistä meni teho muutamassa viikossa, jee! Noh, onneks en oo mikään aivokirurgi tms, vaan työni on suhteellisen helppoa. 

Vierailija
90/105 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä - viis tuntia katkonaista unta eli varmaan yleensä alle neljän tunnin jää. Aina näin, aina väsynyt. Päiväunia en nuku koskaan. Joskus sentään sattuu jopa 6h yöuni, mutta tää siis ehkä kerran kuussa. 

Onhan tuo epäterveellistä sekä fyysisesti että psyykkisesti, ja rajoittaa elämää tosi paljon. On kokeiltu vippaskonstia, lääkitystä, viinaa... Harmi vaan että unettomuus lätkäistään tosi usein mielenterveysongelmaksi ja tarjotaan mielialalääkkeitä jotka vain väsyttävät entisestään eivätkä auta nukahtamaan. 

Vierailija
91/105 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukkuminen = työttömän luksusta

Ei ole. Murheet valvottaa.

Ei ainakaan potkuista tarvi murehtia ja rahantulo on vakaata. Enintään pitää murehtia, mitä tekee sillä kaikella vapaa-ajalla kun veronmaksajat on töissä ja itse lorvii kotona

Vierailija
92/105 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öisin 6-7 tuntia. Nyt viime aikoina jäänyt lähemmäksi kuutta. Silloin harvoin, kun aikataulu mahdollistaa päiväunet niin se tuntuu luksukselta.

Vierailija
93/105 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta päiväunia.

Vierailija
94/105 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10h, joka on ärsyttävää. Olen ihan väsynyt jos nukun alle 10h. Onneksi työskentelen yrittäjänä kotona.

Vierailija
95/105 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, tarvis 8

Vierailija
96/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotöitten takia nukun aamuvuoroina joko 3-8 tuntia, muutoin sitten 8h.

Monen monta kertaa olen mennyt töihin samoilla silmillä nukkumatta.

Kuitenkin viikoittain on näitä parin tunnin yöunia. Kyllä niistä selviää. Pahin mitä voi tehdä, on ajatella yöllä, että voi ei voi ei, miten tästäkin päivästä selviää. En ota stressiä jos nukun vähän tai olen nukkumatta. Yritän vaan ajatella, että noh, tänään on tällainen päivä, minkäs teet.

Vierailija
97/105 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuosi ikä on vienyt unet. 5-6 tuntia pystyy nukkumaan. Sitten herää.

Vierailija
98/105 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun vähintään 12 tuntia päivittäin, kolmen tunnin pätkissä.

Jostain syystä olen ihan aina nukkunut näin. Nukun yöunet, aamu-unet ja iltapäiväunet.

Meillä kyllä perheessä ja suvussa kaikki nukkuvat päikkäreitä, kahdet-kolmetkin, toki ikäihmisiä jo ovat, ehkä olen vain lapsena omaksunut mummojen vuorokausirytmin.

(Sama "mummo-ongelma" syömisten kanssa.

Aamuyöstä herättyäni keitän puuron, syön ja painun takaisin unille, illalla vasta lämmintä ruokaa, joko ennen iltanokosia tai vasta iltaunien jälkeen.)

Jotenkin vaan silmät menee kiinni väkisin tiettyihin aikoihin päivästä.

Viimeaikoina olen päässyt sängystä ylös vasta neljän aikoihin iltapäivällä, petiin menen odottamaan yöunia yleensä klo 23.

Teinistä saakka väsyttänyt ihmeaikoihin ja ihan liikaa mutten saa mitään neuvoja tai apua, terveydenhuollossakin vain vinoilua. Väsynyttä nuorta ihmistä kukaan ei ota tosissaan.

Sanomattakin on selvää etten kykene opiskelemaan ja työelämään tässä tilanteessa.

T:ruusunen31

Vierailija
99/105 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunet 9 tuntia. Alle kahdeksan tunnin unilla en pärjää.

Päiväunia en nuku.

N. 36

Vierailija
100/105 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä nukun 4-7 tuntia. Päivällä voin joskus torkahtaa mutta en nuku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi