Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta tuntia nukut keskimäärin per päivä?

Vierailija
01.11.2017 |

Ja miten itse koet - saatko tarpeeksi unta? Jos et, mitkä ovat suurimmat syyt univajeeseen?

Kuinka monta tuntia nukut keskimäärin per päivä?

Vaihtoehdot

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuminen = työttömän luksusta

Voin mennä kymmeneltä nukkumaan, mutta sitten olen neljän ja puoli viiden välillä niin pirteä, ettei uudelleen nukahtamisesta tule mitään.

Vierailija
22/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee ihan hurjasti. Aamuvuoroon kello neljäksi mennessä 3-4 tuntia, mutta sitten nukun päivällä parin tunnin päiväunet töitä tultuani. Ja päivävuoroon mennessä kahdeksan tuntia, viikonloppuvapailla helposti 10 tuntia.

Olen tehnyt ikäni epäsäännöllistä vuorotyötä. Onneksi osaan nukkua silloin, kun on mahdollisuus, ja olen päivärytmiltäni joustava. Muuten noita mun työaikojani ei kestäisikään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle kahdeksan tunti nukkuvat eivät ole pirteitä ja kuolevat nuorempina!

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/terveys/nukutko_kuusi…

http://www.kauneusjaterveys.fi/terveys-hyvinvointi/terveys/nuku-kunnoll…

Siis, jos olen mensa tasoa ja teen jatkuvasti tarkkuutta ja keskittymistä vaativaa työtä kuuden tunnin unille, mitä olisinkaan kahdeksan? Keksisin varmaan universaalin syöpälääkkeen.

Kieliopistasi päätellen tuskin.

Vierailija
24/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-7 arkena. Vkl sitten 10 tai ylikin.

Vierailija
25/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku koskaan päivällä, mutta yöllä nukun aina vähintään yhdeksän tuntia. Se riittää siihen, että koko päivän pysyy virkeänä, eikä nokosia tarvitse nukkua.

Vierailija
26/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no 5,5 - 6 tuntia tulee nukuttua mutten voi pyytää itseltäni enempää kun unettomuutta on ollut. 7h jos saisi nukuttua öisin niin on hyvä.

Vierailija
27/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kyllä liian vähiksi yöunien saanti itellä. Pahimmillaan 5h yöunia, joskus menin 3h tekemään tenttiä luettuani siihen yön ylitse. Jostain syystä vain venyy illat yöksi :/

Vierailija
28/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn "nukkumaan" klo 12.00 ja nukahdan kyllä noin tunnin sisällä. Viimeistään klo 3.00 havahdun ja käyn veskissä. Sitten pyöritään tunti tai kaksi. Kun herätyskello soi klo 6.00, niin jumprahuitti, että nukuttaisi.

Neljä-viisi tuntia unta yössä on siis vakio ja lisäksi on öitä, jolloin luen kirjaa koko yön.

Jos valvon pari yötä perätysten, olen ihan huu-haa -tilassa.

Mitäs tälle?

Ei auta liikunta, ei jooga eikä syvähengittely. Päässä rullaa ralli, joka liittyy tekemättömiin töihin, asiakkaitten ikäviin palautteisiin, esimiehen älyttömyyksiin, omiin sairauksiin, iäkkäitten vanhempien päivästä toiseen selviämisen ongelmiin, lapsen vaikeuksiin...

Joo. Ketipinoria en ota tai olen entistä huuruisempi.

Tiedän kyllä, mikä lääkitys auttaisi, mutta kun sitä ei anneta. Tulee näet riippuvaiseksi.

Vierailija
29/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdin viime yönä vasta 4 tai 5 jälkeen. Heräsin vähän ennen 13. Eli nukuin normaalit yöunet 8-9 h. 

Vierailija
30/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun yöllä. 

Sinkkumies

Vierailija
31/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 8 tuntia

Vierailija
32/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut?

Vierailija
33/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä pari tuntia, yöllä 4-6 tuntia. Viikonloppuna enemmän.

Herätys on aikaisin ja en vaan osaa mennä nukkumaan tarpeeksi ajoissa, en saa unta niin aikaisin alkuillasta joten olen katsonut paremmaksi nukkua ton pari tuntia kun tuun töistä. Muuten univelka kasvaisi ihan älyttömäksi, nukahtaminen mulla on entistä vaikeampaa jos on yliväsynyt.

Vierailija
34/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 12 helposti.

Työttömänä en katso kelloa. Nukun kun nukuttaa, valvon kun haluan. Ei aikatauluja.

Vierailija
35/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun öisin noin 7 ja puoli tuntia tämän lisäksi iltaunet 1-2 h ovat tarpeen. Joka ilta en niitä vaan valitettavasti pysty nukkumaan. Tällainen rytmi on mulle ihan ok arkena. Viikonloppuisin pyrin nukkumaan noin 10 tunnin yöunet.

Vierailija
36/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukkuminen = työttömän luksusta

Ei ole. Murheet valvottaa.

Vitut valvottaa..

Vierailija
37/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin 6-7 tuntia ja talvisin 9-10. Tarvitsen valoa.

Vierailija
38/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin 5 tuntia ja senkin nukun pätkissä. Näin menty about 10kk. Ja syy tähän on vauva. Ei todellakaan riitä tuo unimäärä. Pelkään että itsellä jää unettomuus päälle siinä vaiheessa kun lapsi alkaa nukkua.

Vierailija
39/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun noin 5-6 tuntia yössä, myös viikonloppuisin. En vaan saa unta enempää. Joskus viikonloppuisin saatan nukkua päiväunet, mutta se saattaa kyllä verottaa seuraavan yön unia. En ole kuitenkaan erityisen väsynyt päivällä, vaikka nukunkin melko vähän. Luulenpa, että vähäunisuuteni on geneettistä.

Vierailija
40/105 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin 8-8,5 h. Viikonloppuisin paikkaan univelkaa ja nukun 9,5-10 tuntia. Lomalla yleensä 9-9,5 h, eli se olisi minulle normaali tarve.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän