Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni valvottaa minua (luit ihan oikein)

Vierailija
01.11.2017 |

Kyllä, kuulostaa varmasti koomiselta, kyseessä on tosiaan aikuinen mies.
En tiedä mitä enää tekisin. Mieheni saattaa herättää minut jopa kolmekin kertaa yössä. Joskus hän haluaa jutella, toisinaan hän kaipaa läheisyyttä.

Itselleni yöunet ovat tärkeät, toimintakykyni heikkenee huomattavasti jos on monta rikkonaista yötä takana. Joskus menee viikkojakin niin että saan nukkua, mutta toisinaan hän herättää minut useina peräkkäisinä öinä.
Hänen mielestään on outoa että hermostun aiheesta. Hänen mielestään olen ”jo iso tyttö jonka pitää kestää valvomiset”. En kuitenkaan saa nukkua myöskään päivällä.

Ehdotuksia?

Kommentit (197)

Vierailija
21/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee töitä kotoa käsin, itse käyn päivätyössä kodin ulkopuolella

Miksi tosiaan mies haluaa riistää sinulta levon mahdollisuuden, kun itse voi lepäillä kotona työn lomassa? Onko miehellä mielenterveysongemia diagnosoitu?

Vierailija
22/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot miehellesi samaan tyyliin kun hän sinulle: "olet jo iso poika, kyllä nämä asiat voi odottaa jo aamuun". Ja käännät kylkeä.

Olen niin väsynyt taas viime yön jäljiltä, että nauran tälle ihan hysteerisesti!

Mutta näinhän sen pitäisi mennä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi esiintyä samaa ongelmaa mutta niin, että mies haluaa halailla yöt läpeensä. On iso, 120kg punkero jonka liikkeet heiluttavat sänkyäkin niin, ettei nukkumisesta tule mitään.  Samoin saattoi vaikka laittaa kätensä pitkälleen niskani päälle. Hyvä että siinä saa henkeä edes, nukkumisesta puhumattakaan. Nukkumisessa on se, että jos sinua häiritään joka yö esim. viikon, sen jälkeenkin voi olla vaikeaa nukkua. Näin itselläni. Kun mies ei asiaa suostunut eikä vieläkään suostu ymmärtämään, hän ei yövy luonani kunnes ymmärrys löytyy. Mies valittaa miten en välitä hänestä, alan olla kyllästynyt koko aiheeseen. Unistani en tietenkään luovu, typerä edes kuvitella että miehen takia olisin nukkumatta. Lapsi on sitten eri asia, harvoin nekään niskassa hyppivät.

Vierailija
24/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te häirityt naiset, opetelkaa sanomaan jämäkästi jopa suuttuenkin omat ehtonne. Ei niitä tarvitse hirveästi edes perustella. Ihmisten on vaan kunnioitettava toista ja taivuttava toisen jämäkkään pyyntöön olla häiritsemättä.

Älkää olko kilttejä vaan vaatikaa kunnioitusta.

Vierailija
25/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kumpi teisgä pitäisi laittaa unikouluun, mies vai ap. Onko nämä jotain provoja, kun joka päivä saa palstalta lukea näistä ihmisjätteistä, jotka milloin estävät laihduttamasta terveyssyistä, rohmuavat kaikki ruoat jättämättä toisille mitään ja tämä herättely on jo kaiken huippu. Mutta onhan se kiva, kun on joku paapottava läheisriippuvaiselle.

Miehen käytökselle voi olla kaksi selitystä, toinen on käsityskyvyn ylittävä itsekkyys ja tyhmyys. Mies ei kykene lainkaan asettumaan asemaasi. Ei sellaisen varaan voi elämäänsä rakentaa. Mitä jos sairastut (unen puutteen takia todennäköistä) tai teille tulee lapsia. Miehen tarpeet tulevat aina menemään omiesi edelle. Oli muita lapsia tai ei, miesvauva on ikuinen ykkönen. Itselleni tulisi pedofiiliolo, jos harrastaisin seksiä pikkulapsen tasolla olevan kanssa. Myöskin haluaisin tutkia, onko mies jotenkin kehitysvammainen.

Todennäköisempi selitys onkin halu kontrolloida ja alistaa, tehdä sinulle kiusaa. Henkinen väkivalta muuttuu usein fyysiseksi, ja tavallaan herätteleminenkin on jo sekä että, tunnettu kidutusmetodi.

Vierailija
26/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aina niin outoa lueskella täällä palstalla mitä kummallisempia ongelmia parisuhteissa. Täällä kysellään "Miksi se teki sitä ja miksi se teki tätä?"´, vaikka eihän sitä kukaan muu voi tietää kun se henkilö itse. Miksi ei siis kysyä siltä, keskustella asiasta, eikä täältä palstalta. Jos miehellä on herättelyyn joku syy, hän varmaan kertoo sen. Syy voi olla hänestä ja hänelle ihan validi vaikka vaimosta ihan typerä. Tai sitten ei. Sitten molemmat kertoo perustellusti oman kantansa "mulle on haittaa sun herättelystä koska..ja siksi haluan että lopetat", "Mutta mä herättelen koska...ja en siksi pysty lopettamaan" tms ja hommaan kehitellään joku ratkaisu. Joko ei nukuta enää samassa sängyssä tai mies lopettaa herättelyt tai erotaan tai mitä tahansa. Miksi se on niin vaikeaa? Jos mies ei kerro mitään syytä eikä lopeta, mä lähtisin. Suhteesta, sängystä, asunnosta, mikä tilanteen mukaan onkin tarpeen. Rakkaus ei hoida/voita/riitä/paranna/korjaa/ ihan kaikkeen ja kaikkea.

Vierailija
27/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliyön saa alle satasella, laivalle pääsee jopa halvemmalle. Kerro miehelle innoissasi, että menet muualle nukkumaan ja miten ihanaa on, kun tiedossa on kokonainen pitkä katkeamaton yöuni. Tee siitä oikein spketaakkeli, odota etukäteen ja ihastele jälkikäteen, miten upea kokemus ja miten se nosti elämäsi arjen yläpuolelle. Kerro siitä myös koko miehen suvulle ja kaikille kavereille, että miten ihanaa oli kerrankin saada nukkua kunnolla ilman, että kukaan herättää ja vaatii valvomaan.

Sitten tulet järkiisi ja otat eron!

Vierailija
28/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-mies piti tapanaan ottaa jonkun mieltään askarruttavan asian puheeksi, kun olimme käyneet nukkumaan ja olin jo unen rajamailla. Kyseessä ei ollut meidän välinen käytännön asia ei riita eikä mikään yleisesti kiinnostava kysymys, vaan jokin abstrakti teoreema, jota hän halusi ruveta selostamaan. Luvassa oli hidas, unettava monologi, mutta nukahtaminen ei ollut sallittua.

Olen melko huonouninen, joten en pitänyt siitä että mua pidetään väkisin hereillä, kun kerrankin olen nukahtamassa. Joten sanoin, että mä olen melkein unessa. Hän intti, että voisinko kuunnella edes vähän. Lopulta kyllästyin näihin iltaöisiin esitelmiin täysin, ja sanoin vain, että puhutaan sitten kun ollaan valveilla, hyvää yötä!

Myöhemmin kun koko parisuhde oli kivillä, hän valitti katkerana, ettei koskaan tullut kuulluksi, että silloin harvoin kun HÄN olisi halunnut puhua, olin kieltäytynyt sillä verukkeella että nukun. Törkeä minä😁.

Vierailija
29/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille pleikkari niin saat nukkua ihan rauhassa yöt.

Vierailija
30/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, ei voi tajuta näitä miehiä... Munkin mies mielellään herättäisi mut joskus silloin kun on ollut itse viihteellä ja tulee yöllä kotiin kun nukun, mutta olen sanonut sille, että laitan korvatulpat, älä herätä mua. Kerran heräsin siihen kun hän otti kotiin tullessaan minut lusikkaan, joo, olihan se ihanaa, mutta kun katkeamaton uni vaan on vielä ihanampaa. Aamulla sanoin, että ei käy tuommoinen ja hyvin ymmärsi. Ei ole enää herätellyt. 

Vierailija
31/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi taitaa olla Sami Minkkinen...

Vierailija
32/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä teki samaa. Oltiin vuosia suhteessa, koska en päässyt selville mistä on kyse.

Exällä oli työttömämä suurimman osan ajasta ja itse taas suurimman osan työssä tai koulussa. Herättelyllä oli aina olevinaan jokin hyvä syy; milloin kyse oli parisuhdekeskustelusta, läheisyydenkaipuusta tai piti keskellä yötä yllättäen hoitaa joku "tärkeä asia, joka ei voi odottaa aamuun" tai sitten vaikka vaan tarpeesta jakaa jotain "mielenkiintoista" tai ihan vaan esitelmöidä jostakin mielenkiinnonkohteestaan. Eikä todellakaan edes kuuntelu riittänyt, vaan ex varmisti että varmasti olen hereillä. Kun exällä oli jotain menoa aamulla, niin silloin minun piti toki mennä nukkumaan jo kahdeksalta illalla, koska exäkin meni. Hän kun ei saanut unta ilman minua ja hänelle oli erittäin tärkeää saada unta, että jaksaa herätä, oma hiljainen dataus tms olisi yätä häirinnyt :)

Kun yritin puhua aiheesta, ex käänsi sen niin että yritän syyllistää, enkä halua edes löytää ratkaisua väsymys ongelmaani. Ratkaisu hänen mukaansa oli aikaisempi nukkumaan meno, ei toki se että lakkaisi herättelemästä tai valvottamasta minua. Exän "pikku vioista" ei saanut koskaan puhua, koska se ei ollut "rakentavaa".

Avauduin samasta tyypistä tuosaa energiansäästö keskustelussakin.

Ap: halauan sanoa sen, jonka jo suhteen aikana itsekkin tiesin, mutta jonka jotenkin suhteenaikana unohdin.. Sitä haluaa että rakkaillaan on hyvä olla. Haluaako miehesi että voit hyvin?

Mun itseni oli tosi vaikea päästä selvyyteen siitä mistä oli kyse, koska olin ensinnäkin todella rakastunut, toisekseen ex ei koskaan ollut fyysisestiväkivaltainen tai ilkeä. Kaikella oli aina jokin kummallinen, mutta tavallaan ihan perusteltu syy. Tai siltä se kuulosti. Ei ole perusteita pahoinpidellä muita mitenkään

Vierailija
33/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ton näkökulman. Täälläkin on monesti oma ”kaikukammio” jossa on vaan yksi oikea vastaus. Kukaan ei kuitenkaan tiedä muiden elämistä juurikaan.

Vierailija
34/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos te keskustelisitte keskenänne ettekä pöytäisi asiaa julkisiin foorumeihin? Kaikella on syynsä ja täälläkin on monta ajattelematonta kommentoijaa. Älä piittaa niistä.

Vierailija
35/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti nyt. Voitteko te naiset kertoa mistä ihmeestä te löydätte näitä miehiä?? Mistä ihmeestä te löydätte kaikki nämä luuserit jotka herättää teitä yöllä monta kertaa? 

Vierailija
36/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi TIS-Jonne?

Vierailija
37/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jotenkin tahdo uskoa että tämä on ainoa inhottava asia mitä mies tekee. Usein näissä on muutakin.

En ala diagnosoimaan miestäsi mutta mun narsistinen exä teki samaa, ns. "sleep abuse." Teki kyllä paljon muutakin. Kyse on henkilökohtaisten rajojesi rikkomisesta ja kontrollin tunteesta minkä hän saa tästä.

Vierailija
38/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäksi se, että väsyneenä sinua on helpompi pompotella ja todellisuutta vääristellä, kun univajeisena käyt vähän hitaalla.

(38)

Vierailija
39/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna90 kirjoitti:

Mitäs jos te keskustelisitte keskenänne ettekä pöytäisi asiaa julkisiin foorumeihin? Kaikella on syynsä ja täälläkin on monta ajattelematonta kommentoijaa. Älä piittaa niistä.

En ole ap. Mutta kaikelle ei ole syytä, eikä kaikissa asioissa ole "kahtapuolta" tai "kahta yhtä oikeaa" näkemystä.

Lapsellisen ja/tai äärimmäisen itsekkään tai manipuloivan psykopaatin kanssa puhumisesta ei ole mitään hyötyä. Erityisesti silloin kun kyseessä on parisuhde. Mistä sitä ulkopuolista näkökulmaa pitäisi saada ellei kaskestelupalstalta? Usein kun lähipiiri (jos sitä edes on) on vähän jäävi ottamaan kantaa asiaan tai ymmärtämään sitä. Varsinkaan jos kumppani ei itsekkään käsitä oikein asiaa.

Vierailija
40/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto mitä tuubaa. Ihmisellä voi olla useaakin validia syytä tehdä noin, itse paniikkikohtauksia pitkään kärsineenä. Ei se automaattisesti ole itsekästä tai toista halventavaa. Tollainen ajattelu on lähtökotaisesti vain sairaasta päästä muotoiltua.

Oletko tosissasi? Itselläni on pahoja mielenterveysongelmia, myös paniikkikohtauksia, ja välillä hyvin voimakastakin ahdistusta öisin. Ei tulisi mieleenkään herätellä puolisoa jatkuvasti sen takia! Joskus, poikkeuksena se voi olla ok, mutta kyllä sen toisenkin pitää saada nukkua vaikka sinulla olisi kuinka kauhea olo, et voi herätellä toista jatkuvasti tueksesi. Se nimenomaan ON itsekästä, jos kaataa kaikki ongelmansa jatkuvalla syötöllä toisen niskaan. Ei se puoliso mikään omaishoitaja ole, eikä kukaan jaksa jos jatkuvasti unta sabotoidaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän